December 2009 mama's, Deel 13!!

Discussie in 'De mama's' gestart door BLiS, 10 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ik geloof dat ik maar blij ben dat ik Lenn met een mandarijn of appel net zo blij maak.. Ik maak me er ook wel eens schuldig aan hoor.. Dan jenget hij al wat in de winkel.. Als ik hem in de auto zet krijgt hij een appel (dan is ie al stil hoor, maar heb dan geen risico op brulpartijen:D)
    Ik snap zulke ouders echt echt echt niet..

2. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Vind het ook sneu voor het meisje, al vrees ik dat het wel bij meer mensen gebeurt. Jammer want niet nodig.

Ik zet overigens wel eens eten in als 'joker', zeker in de auto. De mogelijkheden zijn beperkt als het even tegen zit onderweg.
    Handig is wel dat Maura met gemak een hele appel wegknaagt, als je niet uitkijkt inclusief klokhuis. Ben je toch zo weer een kwartier a 20 min verder :D.

3. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Riti
    Volgens mij weten de meeste dec.kindjes ook niet beter.. Lenn kent alleen een banaansnoepje uit de C1000 en thuis krijgt hij een enkele keer een spekje o.i.d. maar meestal nog altijd nijntjekoekjes.. En vaak is dat maar 2x in de week.. verder pakt hij zelf fruit uit de schaal van tafel.. Volgens mij zijn hier weinig kindjes die echt snoepen..

4. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ Roeltje; denk ik ook inderdaad, nou is dit ook wel een clubje kinderen die het heel erg fijn hebben :) (gelukkig).

5. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ja idd, dat is ook weer zo.. whaha zul je zien dat alle kids over een jaar of ontsporen:D Stonden we met onze goede gezonde bedoelingen:D

Moet vanmiddag toevallig nog naar de groenteboer..

Oja, a.s. zaterdag krijgen we mijn schoonfamilie te eten (don't ask, man dacht leuk te zijn:cool:) Heel leuk en gezellig hoor, daar niet van.. Zijn met een mannetje of 6 + Lenn.. Heb er ook wel zin in, maar betekend wel dat ik vanaf 15.00 uur de toko vol heb EN ik dus moet gaan koken..
    Man: Wil ik wel doen hoor..
    Jaja, en dan draait het erop uit dat ik het alsnog af kan maken;) Maar goed, wat gaan we eten.. Als het goed is ben ik dan ruim 35 weken en heb echt geen zin om dan uren in die keuken te staan.. Wil deze week verspreid de spullen in huis halen, anders moet ik dat en de weekboodschappen vrijdag allemaal alleen halen en dat risico is me iets te groot..
    Dus.... wat gaan we eten??

6. suus1982

suus1982 Fanatiek lid

27 nov 2008
    3.422
    0
    0
    Brabant
    hallo lieve allemaal!

Ik ben er ook weer na al het gefeest! :D

@Dani, Maura en Timo: nogmaals gefeliciteerd met jullie verjaardagen!!! :D

@hier: heerlijk uitgeslapen tot 10 uur, was ook echt nodig!! Maar het was erg leuk! :D

Nu veel wassen, boodschappen doen en verder genieten van de kindjes ;)

7. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ Suus; lekker even een beetje bijslapen.

@ Roeltje; etten-etten-etten, wat dacht je van gourmetten?

8. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Mm, geen slecht idee.. Maar hoe verkoop ik dat aan mn man volgende week.. 'Sorry schat, maar had zo'n last van voorweeën afgelopen week dat het echt niet meer gaat hoor, koken..' Werkt vast:D

9. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    @roeltje: Ik zeg maandmenu van de chinees. Of je man gewoon voor de gevolgen van zijn spontane actie laten opdraaien en dus hem het eten laten verzorgen. Ik vind het altijd heel leuk als er mensen komen eten, maar ik ben geen keukenprinses. Bovendien heb ik altijd erg het gevoel de gezelligheid te missen als ik in de keuken sta. Dus wij doen altijd heel makkelijk iets halen/bezorgen of we koken iets simpels. Ik denk altijd maar zo: als mensen bij ons komen eten dan kan dat alleen maar voor de gezelligheid zijn :D (voor het eten kunnen ze namelijk beter thuis blijven ;)).

@dretjuh: Balen dat het nog zo escaleerde!! Maar idd wel heel begrijpelijk van Peter!

@omkopen-met-snoep: Had ik nog niet eens als mogelijkheid overwogen gisteravond in de auto. Ik koop uk1 eigenlijk nooit om met eten of snoep. Ze mag op feestjes echt wel iets lekker snoepen (gister kruidnootjes, worst en toastje). Maar echt snoep heb ik gister weer voor bedankt (spekken, drop, chocola, etc). Uk1 heeft al die dingen eigenlijk nog nooit op. Kreeg natuurlijk allemaal meewarige blikken gister, maar dat kan me echt niet boeien. Uk1 krijgt genoeg lekkere dingen en ze zeurt nooit om snoep/koekjes. Nog erger: vaak als ik dr een koekje of toetje of zo wil geven dan wil madame liever mandarijntjes.... Ben een uber consequente en (in de ogen van sommigen TE) stenge moeder. Ach, zo lang het resulteert in een heel lief meisje dat niet zeurt vind ik het wel best...

En over de auto.. Miss moet ik naast handje kriebelen, liedjes zingen en boekjes ook maar eens mijn toevlucht nemen tot drastischere maatregelen zoals een appel en dvd speler :p.

10. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    Enne, gourmetten valt hier al in het bakje 'koken' :)

Btw, waarom moet dat aan je man verkopen? Laat zijn probleem lekker zijn probleem zijn...

11. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    ben je echt al wel druk genoeg mee allemaal en mocht je wat willen koken kan je altijd nog iets zelfgemaakts toevoegen aan het geheel.
    Lekker pannenkoekjes voor Lenn :p (vindt hij dat lekker trouwens?)

12. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Panos
    DVD speler is ideaaaal :D alleen gebruiken we 'm heel weinig.. Eigenlijk bijna nooit. Alleen zoals gisteren zaten we ruim 1.5 uur in de auto of we moeten wachten tot man op de zaak is. Dan is het heel makkelijk.. Verder ligt dat ding te verstoffen in de auto:)
    Blegh, chinees.. nee dank u:D wel een Italiaan op de hoek.. Man kan wel binnensneaken via de achterdeur en doen alsof we het zelf hebben gekookt:D ook een idee..

13. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Maura zeurt overigens wel, mij ook te veel echt heel irritant. Kwam mee met het praten.
    Zo ook vaak om eten, wat dan ook, van droog brood tot appels. Inmiddels vaak samengevat door 'lekkers' :D.

@ Panos; lekker worst en kruidnootjes is toch al snoepen en erg lekker? Volgens mij komt ze niets te kort.

14. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Euhh Milan krijgt wel eens snoep hoor;).
    Gisteren stonden er schaaltjes chips en schuimpjes voor de kids en Milan at er aardig van...

15. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Riti
    Ik maak hem niet gelukkig met pannekoeken.> hij lust het wel maar daar is alles mee gezegd;) Die maak je alleen blij met aardappelen, groente, vlees en toetje..

Oke, het is niet helemaal eerlijk om alles op mn man af te schuiven:D.. hij wilde graag met kerst uit eten met zijn familie.. Bestaat 'maar' uit broertje, moeder, vriend van moeder, oma en tante.. Zijn tante moet werken dus kan niet met kerst.. Vanaf dit weekend werkt ze elke zaterdag en zondag tot nieuwjaar dus zij valt sowieso af en komt uitgebreid met kraamvisite rond januari..

Ik zie uit eten gaan niet zitten, gezien het feit dat de bevalling elk moment kan gaan beginnen (laten we even reeël blijven, het is mazzel dat baby er nog zit) en ik weet uit ervaring dat het niet leuk is voor het restaurant als er om welke reden dan ook op het laatste moment word afgebeld. Ik blijf er echt niet om thuis, maar ga het ook niet opzoeken.. Plus het is allemaal al zo druk met Lenn zn verjaardag, zus uitgerekend, ik uitgerekend dus ik zie het niet zitten..
    'Bij ons thuis dan?' Oke, hij wil het echt heel graag dus prima, ik schik me wel.. Maarja, mensen moeten wel eten:D Doordeweeks kan hij natuurlijk nergens mee helpen, wel op zaterdag maar de ervaring is dat Lenn aan papa gaat hangen en leuke dingetjes wil doen.. Dus koken we samen.. Maar uiteindelijk draait het er op uit dat ik het kan doen.Op zich geen probleem, maar we moeten een compromis vinden.. hij wil een uitgebreide maaltijd op tafel (maar snapt dat dat niet gaat met mijn dikke buik, ben nog steeds snel moe en heb snel harde buiken/voorweeën) en ik wil het liefst met een patatje van de snackbar op de bank.. Beide kan niet dus moeten nu iets vinden wat er tussenin valt.. Dus wel zelf koken, maar toch eenvoudig..

16. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Moet er wel bij zeggen dat dit vooral komt door de blikken en opmerkingen van anderen:(. Moet niet zo moeilijk doen en "ik ben ook gewoon gezond groot geworden". Baal van mezelf dat ik me zo laat leiden door wat anderen zeggen...grrr:(;)

17. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Lemi
    Lenn krijgt ook wel snoep hoor, alleen heb niet het idee dat de kids hier omgekocht worden met een bak snoep zodat ze hun mond houden;)

18. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Lastig he.. Hier ook hoor..
    'streng zijn doe je thuis maar.'
    'Och, arm kereltje.. Mag jij niet iets lekkers?'
    Nee mag hij niet.. Zo zielig, onze Lenn.. Krijgt nooit wat te eten;)

19. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    @roeltje: Dan zou ik voor de optie van Riti gaan: gourmetten! Dat kan je altijd zo uitgebreid of simpel maken als je ze wil. Bovendien heb je minimale voorbereidingstijd en is het altijd lekker!

@lemi: Wat snoep is natuurlijk ook geen drama. Het is alleen wel belangrijk dat jij achter de keuze staat.

@riti: Hier zeurt uk1 echt nooit om eten (alleen om mandarijntjes af en toe). Weet ook niet hoe dat kan. Ze is natuurlijk altijd een lange, slanke dame geweest die niet echt om eten geeft. Ze eet voldoende en geniet ook echt wel van bepaalde dingen, maar echt boeien doet het dr niet. Kruidnootjes zijn ook echt haar favoriete snoep! We doen altijd een paar kruidnootjes in haar schoen als ze die mag zetten en daar stormt ze heel schattig altijd als eerste op af. Kadotje boeit niet, maar dr pepernoten wel. Ze wordt nu ook vaak wakker met de woorden 'schoen zetten, zwarte piet en pepernoten'. En eigenlijk alleen op ochtenden dat ze dr schoen heeft gezet, dus ze is er echt bewust mee bezig. Lief!

20. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ojaaa man belde net! Zei toch dat er financieel geen ruimte was voor aanschaf van een tweede auto? We zijn wel een beetje op zoek, maar moet niet te duur zijn in de aanschaf.. Een vriend van zijn collega heeft een auto te koop staan voor 300 euro! Wegenbelastingvrij dus alleen kosten van de verzekering, maar die doen we zo goedkoop mogelijk, omdat er maar 3 uurtjes per week in gereden wordt, hooguit.. VW Golf cabrio.. Rood (beetje jammer, maar goed, ik hoef er niet in te rijden;)) Dit weekend even kijken als die jongen tijd heeft.. 300 euro kunnen we wel missen gelukkig..

Deel Deze Pagina