December 2009 mama's, Deel 13!!

Discussie in 'De mama's' gestart door BLiS, 10 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    Hier weer eens ruzie met onze boekhouder de prutser. Blij dat we hebben opgezegd! Kreeg vandaag de definitieve aanslag over 2009, of ik even 4,5 rug wil overmaken.... Meteen teruggekeken en als het goed is heeft onze boekhouder vorig jaar bezwaar gemaakt tegen de voorlopige aanslag (was een bedrag niet goed overgenomen). Hopelijk kan het nog gecorrigeerd worden en anders gaan we wel op oorlogspad. Eikel. Ben echt weer zo bloedlink! En tegelijk ook enorm opgelucht dat 2011 echt het laatste jaar is dat die flapdrol onze boekhouder is. Adem in, adem uit.

2. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ panos; ai dat is balen zeg, en dan betaal je zo iemand ook nog pffffff

3. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @RiTi; Geen dank, had alleen het kaartje liever zaterdag bezorgd willen hebben :)
    Lekker zeg om voor sinterklaas helemaal compleet te zijn, hier idem dito voor de kerst en beide verjaardagen van de kids.

@panos; Ohw dat is ook een lekkere actie zeg..nondeju!
    Hebben wij ook eens gehad, bedrijf hebben we daarna echt gedag gezegd...;)

@Roeltje; Lijkt me nou eerlijk gezegd niet echt wat voor mij zo'n was/droog combi, heb er al eens eerder wat over gehoord maar de meeste was wil ik echt niet in de droger hebben.

@hier; Schapjes weer binnen, gelijk even wat ballonnen en slingers gehaald voor Beau zijn 2e verjaardag. De Pampers luiers waren bij de Dirk in de aanbieding (goedkopen dan KV). Gelijk ook maar even een voorraad van ingeslagen ;)
    Ook even een nieuw douchegordijn gehaald...de oude was te vies aan de onderkant en moet echt vervangen worden.

Nu zo de kids weer ophalen van het KDV, ben benieuwd hoe het met het hoesten van Beau gaat..

4. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    @Panos: oej... da's een link bedrag! zou ook pist zijn

@Dees: Lekker bezig geweest vandaag jij.. Schiet allemaal lekker op zo he! altijd fijn..
    Hopelijk gaat het goed met beau!

@Hier: kids zijn zoo leuk aan het spelen nog.
    hebben 2x de Mickey mouse clubhouse DVD gekeken samen, het magische tekenbord is uitgepakt en veel gebruikt en de fisher price racebaan is de hele dag in gebruik geweest.
    De rest is nog ingepakt en komt pas weer morgen een deel tevoorschijn.
    Niet alles in 1 keer geven anders weet hij niet waar hij t zoeken moet.

Vlak voor t eten had layla een flinke dip, veel huilen.. niks was goed. Maar is alweer over..
    Al met al een heerlijk rustig en relaxt dagje gehad, ben dr heel tevreden mee..

Grappig... enkele maanden terug zou ik me verveeld hebben, van binnen zitten. Nu vind ik t heerlijk zo'n dagje als nu

5. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Panos
    Goh klinkt bekend.. We kregen van de BD een rekening van 10.000 euro:$ hoppa.. 2 jaar (!!) mee bezig geweest om dat recht te trekken.. Sindsdien een andere en die pakt alle kortingen die we kunnen krijgen, al gaat het maar om een klein lullig bedrag.. Uiteindelijk heeft het over 2007 ons 8000 euro gescheeld.. Is nogal een verschil..

Dees
    Dan doe je alleen de wasmachine aan;) Heb er een mooi knopje opzitten, als ik die indruk droogt ie ook.. Ideaal:D Van mn schoonmoeder gekregen toen we gingen samenwonen, anders had ik niet eens geweten dat ze bestonden..

Lenn heeft super gegeten.. Oke, kan beter, maar vergeleken met de laatste tijd lijkt het weer goed te gaan.. Onder het koken geknutseld.. Wilde een aantal Sinterklazen maken voor a.s. weekend.. Dus even wat geprutst, kunnen we daar morgen wat van maken.. Staat op hyves en facebook.. Best goed gelukt voor de eerste keer:D

Lenn ligt te slapen, ik heb kopje thee met wat lekkers dus nu lekker niksen.. Maar, hij is wel lief gaan slapen. eerst ben ik beneden wat gaan prutsen, knuffel opgehaald etc. Daarna boven in de badkamer de was gesorteerd en doek over de douchekabine.. Even bij Lenn gaan kijken en hij lag al aardig te dommelen.. Nog even geprutst en toen ik weer keek lag ie te slapen..

Las een topic over een slecht slapertje als de tv aan heeft gestaan voor het slapen gaan en het valt me nu pas op dat hij zonder probleem gaat slapen als alleen de radio aanstaat.. normaal kijkt hij even een kwartiertje en tv en gaat dan naar bed, maar slaapt dan niet.. Vanavond wederom alleen de radio aan (kwam eigenlijk gewoon zo uit, dus niet expres) en hup, hij slaapt.. Toeval?......
    Morgen maar weer proberen, onder het eten gaat de tv sowieso uit en blijft dan ook maar uit denk ik..

6. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Brabo in België
    ik kruip mn bedje in.. heb hoofdpijn en ben nog helemaal gaar van gisteren :)
    truste iedereen

Dees, Happy & Collo: nog bedankt voor jullie kaartjes, kreeg ze vanmiddag binnen :) xx

7. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @het is het proberen waard natuurlijk om te kijken of hij er beter van slaapt, ik hoop het.

@RiTi; ik zal morgen je pb beantwoorden, lig nu in bed met de ipad.

@Dretjuh; goed om te horen dat het kaartje is gearriveerd, leuk!

@hier; kids waren beide vreselijk moe, beau was echt helemaal afgedraaid van het vroege opstaan...
    Ik heb mijn dagje ook wel weer gehad, nu lekker slapen.
    Morgenavond mag ik weer werken.

8. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Panos
    Oh, nog steeds drama in de auto dus met uk1....balen zeg. Gelukkig niet van blijvende aard. Wel grappig. Ik heb juist helemaal geen trek meer in studies/opleidingen op het moment. Ik heb er de energie niet voor. De energie die ik heb wil ik graag in mijn gezin steken op het moment. Staat op het moment nog best een pittige studie op mij te wachten op mijn werk maar wil er eigenlijk geen energie en vooral geen (vrije) tijd in steken. Mijn tijd met de kindjes is heilig....
    Ik ga er vanuiit dat het wel weer ooit overwaait. Hoop maar dat ik dan de studie nog mag doen....vast wel.... Afgelopen 2 jaar heb ik mooi het excuus gehad steeds weer zwanger te zijn....hahaha, dus ze weten helemaal niet dat ik er eigenlijk geen zin meer in heb.

Dretjuh
    Ik snap jouw vader ook wel hoor. Als ik hoor hoe hij af en toe doet... en ik vind het ook echt niet kunnen dat hij geen kadootje had voor Dani, al was het maar iets heel kleins.. Denk dat hij blij mag zijn dat jullie zo geduldig met hem zijn.

Mroos
    Hahaha...zolang hier kindjes nog geloven kan iedereen met surprises de boom in. Als je er zo'n hekel aan hebt zou ik gewoon zeggen dat jullie met de kindjes lekker sinterklaas met gewone pakjes willen vieren.

Dretjuh2
    Ferdy was ook best verbaasd toen ik zei dat jullie nogal problemen met hem hadden. Hij vond het ook een erg aardige jongen....

Hier
    Had verwacht 2 onhandelbare meiden te hebben na de hectische dagen, maar niks van dat alles. Gewoon normaal als altijd. Alsof zo'n weekend wekelijkse kost is...hahaha Bikkeltjes van me!

Dretjuh3
    Je kunt een kindje in de auto ook gewoon een doosje rozijntjes geven als je dan toch iets wilt "voeren". Daar zijn ze hartstikke lang zoet mee.

*Zeg!* Ik ben ook dik, maar dat wil niet zeggen dat ik Amy ga volduwen met snoep...vind dat nou weer een beetje een nare opmerking van jullie. Ik ben juist doodsbang dat mijn kinderen dik worden. Dat wil ik echt niet!

Roeltje
    Wat dacht je van mosselen? Lekker makkelijk!

Lekkers
    Amy maak ik pas echt blij met een enorme winterpeen...Is ze echt erg lang zoet mee... Verder krijgt ze van mij naast gezonde dingen ook wel snoep als het zo uitkomt. Alles met mate...ik zie er geen probleem in.

Eten
    Amy krijg alleen nog een fles voor het slapen gaan als ze heel beroerd heeft gegeten. Dan wil ik toch dat ze genoeg voedingstoffen binnen krijgt. Vanavond vroeg ze er wel om, maar ik vond het niet nodig en dan krijgt ze niet. Ze mag dan nog wel een helf bekertje water, dat vindt ze meestal ook wel goed.

Fans
    Net Fans zitten kijken van K3.....ik heb me kapot gelachen!!! Waar halen ze dat Jambers volk toch vandaan?

Bumba taart
    Amy vond hem erg mooi! Kaarsjes uitblazen ging ook goed en opeten ging nog beter! Hahaha

Panos
    Ik ben gewoon begonnen door voor/na het douchen en als ze wakker werd na het slapen haar op het potje te zetten. Gelukkig vond ze het potje meteen wel interessant en had na een paar geluksplasjes snel door wat de bedoeling was. Ga binnenkort ook maar van die luierbroekjes halen. Ik denk dat het tijd wordt dat het potje ook overdag erbij gehaald wordt. Hoop alleen dat ze het op haar Ikea potje ook doet en niet alleen op die stomme troon... anders blijf ik sjouwen met dat ding.
    Oh ja en als ze een plasje heeft gedaan mag ze hem zelf in de wc kieperen en doorspoelen. Alleen daarvoor doet ze al een plas, dat vindt ze leuk!

Dees
    Werkze morgen! Is het weer helemaal zoals je had verwacht?

9. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Goedemorgen!

10. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Zo, gedouched en aangekleed.. Nu even brood en drinken halen en dan richting dierentuin (I know, waar begin ik aan, maar goed) Tot vanmiddag!

11. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Morning!

@ Collo; wat heerlijk dat je meiden het zo leuk hebben gehad en het ook allemaal zo goed aan kunnen, super!

Heb de opmerking over lichaamsgewicht en het voeren van kindjes gemist, zie het verband ook niet helemaal.

Lekker kunnen snoepen en er van genieten zonder door te slaan of er eng over te doen lijkt me bijzonder waardevol om mee op te groeien.

@ Dees; hoe gaat het nu met je kereltjes?

12. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    Goedemorgen! Vanochtend een relaxed ochtentje thuis met vriend en kids (papadag) en dan vanmiddag heerlijk naar de sauna met een vriendin. De eerste keer openbaar naakt na de bevalling en BV. Kom maar op met die hangborsten, striae en extra kilo's. Yihaaaaa!

@collo: Had het ook ff gemist geloof ik... Fijn dat je meiden zo flexibl zijn. Ideaal!

@roeltje: Veel plezier in de dierentuin!

Uk2 had gisteren gewoon 7 uur geslapen op de creche! Luie slaapkop! Thuis slaapt ie ook veel (6 uur overdag), maar op de creche dus nog meer. Het maakt dat kereltje echt niet uit waar hij is. Hij slaapt gewoon lekker en heeft nergens last van. Merk ook echt geen verschil met creche dagen of thuisdagen (merkten we bij uk1 wel). En vannacht heeft ie als bonus ook weer eens doorgeslapen! Om half 10 laatste fles en om 7 uur meldde hij zich weer. Heerlijk!

13. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Brabo in België
    @Collo: oww maar zo bedoel ik dat helemaal niet :(
    Maar mn schoonzus die eet elke avond een bak chips en voert haar kind dat ook... Zij is kennelijk niet doodsbang dat haar dochter dik word en dat vind ik al te erg :(
    Jij bent super verantwoordelijk bezig in alle opzichten met Amy en Lizzy en dat is bij hun echt een omgekeerde wereld...
    Je weet dat ik je nooit zou willen beledigen x

het verband kwam puur omdat dikke kinderen vaak dikke ouders hebben. Maar jij(collo) kwam niet eens in me op (omdat ik jou dus kennelijk niet met hun vergelijjk) vandaar dat ik t er ook uitflapte.

@Panos: veel plezier in de Sauna
    heb je slaapverhaal via FB gevolgd, hehehe wat n heerlijke slaapkop he :) Layla kon in het begin ook zoveel slapen.
    Die was in totaal maar 6 uur op een dag wakker geloof ik.

@Hier: ohh schrok net pas wakker :S Normaal ga ik eruit als Peter klaar is met douchen, maar was kennelijk in slaap gevallen en mn ouders hebben me laten liggen (de schatten)
    om 9.50 werd ik pas wakker *schrik!*

14. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @Collo; Denk zelf dat die opmerking van het eten niet zo bedoeld is, alle dikke mensen kunnen zich zo aangesproken voelen maar maar ik denk zelf dat het een 1 persoons kwestie was.
    Wat super dat je meiden zo de wekelijkse draad weer oppakken, hier helaas nog steeds gebroken nachten..
    Mijn werk is weer helemaal zoals vanouds, ik kan echt goed mijn ding doen en de cliënten zijn blij met me :)

@Roeltje; Morguh! Veel plezier in de dierentuin :)

@RiTi; Met Luca alles prima, die slaapt als een roosje.
    Beau heeft vannacht de hele nacht liggen spoken en huilen, kennelijk weer last van zijn oren en vreselijk hoesten!
    Ik ben maar bij hem in bed gekropen want zodra ik de kamer uitliep van hem begon hij weer vreselijk te huilen en kon echt merken dat hij pijn had.
    Hij bleef maar wijzen naar zijn oren…straks denk ik maar weer de HA bellen??

@Panos; Ik had het gelezen op FB, wat een slaapkopje was uk2!

@hier; Behoorlijk pittige nacht achter de rug, Beau begon ineens weer best te huilen en zodra ik dan even bij hem was ging het wel maar liet wel duidelijk merken dat hij pijn had aan zijn oren.
    Ook werd hij telkens van het vreselijke hoesten wakker, ben nog even met hem naar beneden gegaan om wat te drinken…dat dronk hij met smaak op trouwens.
    Ik mocht echt niet van zijn zijde wijken…dus uiteindelijk bij hem in bed gekropen
    Werd vanmorgen pas om 9.30 wakker van Luca

15. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Dretjuh
    Thanks voor je uitleg. Nuanceert de boel een beetje. Gister ook kat op geloof ik, was nogal miauw...hahaha. Is vandaag weer over denk ik. En zou ons nou niet verantwoord met Amy willen noemen, maar wel goed genoeg.
    Vind het wel heel sneu voor dat kindje hoor.... Ik heb ook in mijn Familie kindjes die veel te dik zijn en vind het echt zielig. En die moeders maar net doen alsof ze er niks aan kunnen doen.... Die zie je ook niet buiten met de bal spelen met die kinderen ofzo. Gek dat ze dik worden als ze nooit bewegen... Moeders trouwens ook te dik, dus ergens zit er misschien wel een kern van waarheid in.

16. mroos

mroos Niet meer actief

Goedemorgen!

Even een leuke tip; bij pompdelux.nl is vanaf nu al het winterspul met 50% korting!

Heb net voor 48 euro een broek, een trui een pyama en een longsleeve besteld:).
    Vorige week de eerste bestelling binnengekregen(2 longsleeves en een broek) en het is echt mooie kwaliteit. (Collo, ben je eeuwig dankbaar;)).

17. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Mroos
    Hahaha...ik vind het ook heel apart spul wat ze daar hebben maar helaas vindt Ferdy het meeste niks....

18. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    pompdelux, vind er erg leuk spul tussen zitten maar voor de meiden net even te ver doorgestyled soms. Moet zeggen dat ik het juist voor jongens weer een stuk leuker vind terwijl dat heel vaak veel van het zelfde is.
    Ze hebben wel echt heerlijke vesten en longsleeves volgens mij.

19. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Brabo in België
    @Dees: ahh arme beau, oorpijn is dan ook echt behoorlijk vervelend!!
    en hoe sliep zn bedje ;) ?

@Collo: nee is mijn schuld.. ik flap soms dingen te snel eruit, maar zoals ik al zei ik denk bij zoiets totaal niet aan jou omdat tja.. jij bent anders :)
    Je hebt ook gelijk wat de situatie met buitenspelen betrefd, mijn schoonzus komt ook bijna nooit ergens met die kleine .. nooit naar een speeltuin of wat dan ook :( erg sneu...

@Pomdelux: kende het nog niet... vind sommige dingen iets te chique, maar ben nu wel wat leuke inspiratie dingetjes aan het opdoen qua styling :p
    POMPdeLUX
    Vind dit setje bevoorbeeld erg leuk staan :)

@Hier: wil naar huis... wil zo graag naar huis en lekker gezellig de kerstboom opzetten. De kids in hun eigen bedje leggen.
    Zucht.... Ga volgende week dan ook lekker voor 2 weken. Zonder Peter, met mn moeder. Heb daar zo'n zin in!

Komt alleen nog n probleem bij..... ons huurcontract loopt 7 januari af, we willen verlenging maar die man weet t nog niet zeker :S
    Een soorgelijke woning is in de hele omgeving niet te vinden :S allemaal lelijke woningen.
    En aangezien peter 2 maanden zonder werk heeft gezeten hebben we ook niet genoeg kunnen sparen voor een deposit op een koopwoning.
    zucht...................

20. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @Dretjuh; haha, wel aardig hoor ;)
    Kan alleen niet op tegen ons waterbed :D
    Waarom wil die man nog geen verlenging afgeven dan, zou wel balen zijn zeg.
    Wat als het nu niet kan?!

@hier; Voorbereiding gedaan voor vanavond, papieren etc weer in orde.
    beide kids liggen weer op bed, Beau hing alleen maar aan mij en was erg moe en zeurderig.

Deel Deze Pagina