December 2009 mama's, Deel 13!!

Discussie in 'De mama's' gestart door BLiS, 10 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Haha erg he.. Ach, volgens mij komt het bij de meeste wel overeen..

Pfoe, hond vervelend, Lenn vervelend, ik moe.. Gaat weer super hier..

2. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Poeh, kw voor 11 en aapje slaapt:$ Mijn hemel, wat een driftbuien zeg.. Uit wanhoop op bed gelegd en letterlijk binnen twee minuten lag hij te slapen.. Kon zo weglopen, niks aan de hand.. Hier gaat het slapen eindelijk weer een stuk beter..
    Man is ondertussen thuis, dus zodra Lenn wakker is gaat hij douchen, Lenn broodje eten en dan richting de stad. Ik duik op de bank met een boek..

3. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ Mroos; oh jee, hopelijk waait het virusje snel over bij jullie

@ chocoladeletter; was lekker!

@ Roeltje; ach helemaal moe dus, hopelijk knapt hij lekker op van het slapen.

@ hier; grmpf, vanmiddag zou mijn zwager komen met mijn nichtjes. Ik zou meteen een taart voor ze regelen en had nog wat spullen voor ze. Stuurt hij vannacht een fb bericht dat hij vergeten was dat hij de auto niet heeft. Kan gebeuren hoor, maar nu zit ik niet alleen met twee taarten maar ook met een (speel) gat in de middag.
    Morgen lunchbezoek blijkt ook niet te komen lunchen, ook geen probleem maar zo kom ik wel met een voedsel overschot te zitten.

4. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Kom maar brengen hoor Riti :D:p
    maar jeetje, das wel flink balen.. Verheug je je ergens op, gaat het niet door..

5. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @RiTi; Ik zag al wat voorbij komen op FB, balen zeg dat ze zo op het laatste moment afzeggen.
    Mocht je zin en tijd hebben ben je morgen ook welkom op de verjaardag van Beau :)
    Kan wel aardig druk worden want er komen schijnbaar toch nog wel wat vrienden, gezellig! Familie komt er trouwens nauwelijks, maar dat is geen nieuws onder de zon.

@Roeltje; Heb je nog veel dingen nodig?
    Ik kon kennelijk alle spullen doorsluizen naar mijn buurvrouw, vorige week de 20wkn echo gehad en blijken dus een jongen te krijgen :D
    Ze was helemaal enthousiast dat ze mijn dozen met spullen over kan nemen :D

6. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    @ zwangerworden: ben benieuwd of het strippen heeft geholpen! fijn dat ze dat al wilden doen.

@ hier: ja echt spannend, maar goed, gister lekker in bad en voelde me daarna beter dus denk dat het toch nog mee valt allemaal helaas..
    vanmorgen iig even wat bedgymnastiek gehad, dus wie weet helpt dat ;)

@ hier2: gisteren op opvang bij het ophalen best geschrokken... lianne heeft blijkbaar een kindje in de buik gebeten en was dus een wondje... ze lagen samen te spelen op een kussen, kindje huilt, ze kijken en zien dat lianne wil gaan bijten en later bleek dus een wonje op de buik..
    ik schrok zo.... hoop zooo dat het bijten stopt en dinsdag was alles goed gegaan en nu dus dit...
    ze wilde niet in de hoek en moest dus aan tafel zitten... nu moet lianne de komende tijd aan tafel blijven tot 1 van de juffen klaar is en dan dus haar in de gaten kan houden om het dus voor te zijn en zo hopelijk het te stoppen..
    gelukkig dat de juf en de moeder van het kindje weten dat we echt hopen dat het snel stopt.. maar schok er wel van..
    mannetje ook... was echt ff minder gisteravond..
    hebben nog ff met lianne gekletst, die eigenlijk heel erg overstuur raakte en flink huilde... denk dat het echt niet zo bedoelt was.... denk soms dat ze ms onterecht beschuldigd is van het wondje (zou kunnen toch?) en daarom niet in de hoek wilde... dat er iets anders was waarom het kindje huilkde, ze daarom schrok en een poging deed... (zou kunnen toch?)
    iig.. vannacht was ze er echt paar keer wakker van.. hoorde haar erover dromen.. 1x was ze echt wakker ... en hebben we ff geknuffeld en begon ze zelf... "kindjes leuk! kindje auw, niet leuk, bijten stout, in de hoek, handje geven.. niet leuk bijten.."
    ze is echt zo aan het worstelen met hoe ze haar emoties moet tonen....

maar goed, wij zijn iig inmiddels weer bijgekomen van de schrik.. was wel lief dat de juf nog zei "maak je niet dik, het is echt een fase die overgaat en waar we samen door heen gaan" (stond echt met tranen in mijn ogen.. weet nog hoe het voelde als lianne gebeten werd... )

vanmorgen was lianne lekker laat wakker en hebben we na het ontbijt samen de kerstboom versierd :) ze vind de kerseboom helemaal super! :)
    nu is ze lekker bij oma en is mijn dagje beetje wassen, vouwen, en prutsen :)
    mannetje werkt thuis dus zitten samen op ons kantoortje, best gezellig!

7. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Dees
    Nee, wat roze lakentjes en dekentjes.. Nog wat setjes kleding in maat 56 en ook een setje 44.. Aangezien de groei gelijk oploopt met Lenn toendertijd en hij paste nog lang niet in maat 50.. Dus haal voor de zekerheid even een klein pakje op.. Verder nog wat nieuwe broeken voor Lenn.. Valt mee, maar moet wel even gebeuren. dan langs zus en zwager bakkie doen.. \

Joyce
    Ach jeetje.. Wel herkenbaar hoor, alleen doet Lenn dat met slaan en duwen, al begint het bijten nu ook steeds meer te komen.. Heb ook geen idee wat je er aan kan doen.. Het is idd wel heel vervelend, zeker voor jullie. Wel fijn dat de moeder van dat kindje het ook begrijpt:)

8. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @Joyce; Wat vervelend zeg dat Lianne blijft bijten :(
    Ik ken het helaas niet :( Ik kan ook echt niet bedenken hoe je het haar weer afleert en haar laat begrijpen dat bijten niet oké is.

@Roeltje; Leuk roze! Ik heb nog een leuke roze kamer voor je in de aanbieding ;)
    Meisje wordt dus ook klein geschat, natuurlijk ook vanwege de zwangerschapsduur. 44 is zoo klein, wat schattig weer!
    Welke maat broeken heeft Lenn nu?

9. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Lenn zit nu in maat 80.. Wel vaak een riem nodig, anders zakt ie van zn kont.. Shirts in 86 en warme truien haal ik in 92.. Wel veel te groot, maar sla de mouwen wel om.. Dan tocht het elke geval niet langs zijn rug als hij buiten is.. haha ledikantje van Lenn staat op zn kamer, commode delen wel;) Heb veel minder spullen in huis gehaald dan bij Lenn. Heb veel dingen op zolder liggen die we toen nauwelijks gebruikt hebben..

Doet me wel herinneren aan het badje dat nog van zolder moet.. kan ik die morgen even schoonmaken..

10. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @Roeltje; lekker hè om weer zo te gaan rommelen met je babyspullen.
    Doet mij weer denken aan de hectische periode die wij destijds hadden toen mijn zusje nog hier in huis woonde...gut wat had ik een haast en moest alles op het laatste moment klaar zetten en schoonmaken.
    Badje etc. staat ook hier op zoldertje, ook dat neemt mijn buurvrouw over :D Zitten er zelfs over te denken de box eruit te doen, Luca zit er nog nauwelijks in...straks met verhuizen staat hij iig niet meer in de woonkamer, wellicht wordt ook die overgenomen.

11. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Boks staat hier ook nog op zolder.. Stellen we zo lang mogelijk uit i.v.m. ruimte in de woonkamer.. Zeker omdat we volgende week Lenn zn verjaardag vieren.. Plus, het ding staat ook zo, dus mocht het nog snel snel moeten is dat ook geen probleem..
    Gisteren op verjaardag waren er ook twee baby's.. Krijg dan weer helemaal kriebels haha..

12. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ Dees; oh dat had ik anders wel leuk gevonden, maar ze komen wel, alleen na de lunch. Lekker dat alles weg kan, hoef je ook mooi niet meer mee te verhuizen!

Hier gaat al het babyspul morgen mee naar mijn zwangere vriendin, ruimt lekker op. Ik heb allemaal keurige doosjes op maat en seizoen gesorteerde kleding die nog heel goed mee kunnen, leuk om maatje 50-56 weer eens te zien :).

@ joyce; jeetje wat lastig zeg, en ook wel schrikken denk ik. Heb het stukje over bijten gelezen wat je laatst geplaatst had. Was op zich wel een hele duidelijke uitleg. Denk eerlijk gezegd niet dat ze niet weet dat het niet mag of niet goed is, volgens mij beseft ze dat wel. Hoe rustig iedereen ook blijft, ze voelt ook echt wel de schrik er om heen, voor haar ook heftig allemaal wat er dan gebeurt.
    In ieder geval sterkte voor jullie, niet makkelijk dit soort dingen.

13. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @RiTi; Ahh ik begreep dat ook zij niet kwamen maar ze komen dus later. Hmmz lekker zuur iig dat je zo blijft zitten met een overschot aan voedsel.
    Invriezen?
    Die kleine maatjes zijn zo lief, van die piepkleine mouwen en die geur die aan de kleertjes zit...ahhh

@hier; Ben echt niks aan het doen...ach ja, ik mag de middag en avond nog werken tot 23u dus ik gun me dit nu ook wel ;)

14. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
  15. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    @ riti/dees: lianne snapt idd dat bijten niet mag.. zegt ookwel mag niet en dan met heel serieus gezichtje... er knapt op dat moment gewoon iets lijkt het wel en daardoor bijt ze...
    cb zei ook al dat het ws als kusje bedoelt is maar dan te enthausiast ofzo...
    vorige week zag ik 1 vd opa's dus ghapghap doen, niet echt bijten dus maar zo voor de grap met geluidje enzo... en toen zeiden lianne en ik samen "nee opa, bijten niet leuk, mag niet".
    snap wel hoe hij het bedoelde maar als lianne dat naspeelt en wel bijt...
    en idd. ze voelt echt de spanning dan hoor..
    in de gang gister zei ze nogpapa toe.. maar onderwegnaar de keuken wilde ze het hoekje niet om.. alsof ze aanvoelde dat papa echt heel verdrietig was... ik probeerde beetje te duwen,maar echt niet... huilen zelfs!
    dus eerst maar ff geknuffeld en laten huilen...
    ik weet echt zeker dat ze het niet wil doen... maar ja.. hoeleren we haar wat ze dan wel mag of kan doen... das beetje het probleem
    en heeel soms vraag ik me dan af of er niet iets is wat ze heeft... ze roept ook wel eens uit het niks "ssttt" of slaat zichzelf.. maar denk dat ik ook ms er teveelmeee bezig ben en op alles probeer te letten.
    moet denk ik op een of andere manier het loslaten en dan word de druk voor haar ookminder en ms dat het dan beter gaat

maar goed.. anyway..
    heb haar eerste jaar boekje ingevuld en fotos geplakt! jeuj!
    ben nu aan opgroeiboek begonnen met inplakken van fotos.. tekst is ook al af.. :)

16. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    Wat een rust hier....

sorry trouwens voor mijn ego-berichten steeds..
    ben steeds blij dat ik ff hier kan spieken, maar vergeet de helft van wat iemand heeft verteld en ben steeds blij dat ik hier ff mijn hart kan luchten...

Zo, net heerlijk gedoucht en geslapen :)
    Straks lianne ophalen bij schoonouders en eten..
    vanavond avondje alleen, denk fotoboekjes en voor ik ga slapen nog ff in bad
    was gister ook goed bevallen, heb lastvan mijn rug en zo ontspantie lekker...

17. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Zo, laat de baby maar komen.. Alles hebben we nu in huis, vluchtkoffer is nu compleet, dus kom maar op :D

18. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ Roeltje; wat goed, lekker gevoel moet dat geven! Misschien toch nog heel even wachten nog, dan kan je lekker gelijk weer naar huis na je bevalling :).

19. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    @ roeltje: heerlijk gevoel dat alles klaar is!
    Duim voor je dat je ook niet lang hoeft te wchten, alhoewel, lang genoeg zodat je, wat riti zegt, snel weer naa rhuis kunt!

20. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Zwangerworden
    Dan vraag je toch of ze het eerst een tijdje willen proberen met alleen gel inbrengen? Kan me voorstellen dat je een infuus met weeen opwekkers niet zo ziet zitten, maar met gel wordt alleen de kick-start maar gegeven. Voor de rest neemt je lichaam het daarna verder over.

Hoogzwanger en sex?
    Dames, respect voor jullie.... Ik moest er niet aan denken....arme Ferdy

Joyce
    He wat vervelend....het allerergst is dat je het idd niet zeker weet. Hoop zo dat deze fase snel voorbij is want het lijkt me erg moeilijk omdat je er nauwelijks grip op hebt.
    Denk wel dat je er teveel achter zoekt. Alles wat jij verder beschrijft, van het sssssttttt, tot het zichzelf slaan tot ineens omslaan zie ik bij Amy ook. Is volgens mij heel normaal. Denk echt dat je deze fase verder een beetje uit moet zitten.

Roeltje
    Ja, laat de baby maar komen. Er is toch niks leuks op tv..haha;)

Deel Deze Pagina