Goedemiddag Nou, ons voornemen om de dames vandaag heel te houden sneuvelde vanmorgen aan. We zitten aan tafel en Ferdy houdt zijn hoofd voor Lizzy die ik denk een kopstoot wil geven ofzo en kwakt zo met haar bekkie op de tafelrand. Lizzy is af en te echt zo lomp wild, hoop dat dat nog een beetje rustiger wordt, arme meid. Verder vanavond naar een feestje en mijn vriendin+vriend+dochter blijven hier slapen. Morgen iets leuks gaan doen met zijn allen. Gezellig!
Even snel: we zijn weer thuis! Wel met ab voor een week en oogzalf. Alles is uit de kast getrokken omdat er een kans was dat ze een zeldzame complicatie heeft waarbij het oog aangetast kan worden... Hopelijk is dat niet het geval!! Later meer... En de CV is nog steeds stuk. Lekker koud dus in huis... Als iemand nog een monteur weet die wel in het weekend wil komen... Stelletje eikels!!!
@ Panos; fijn dat jullie weer thuis zijn, hopelijk is ze snel weer helemaal beter! @ hier; heerlijke dag. Vanmorgen lekker in de zon met Maura gefietst en gespeeld bij de kinderboerderij en vervolgens lekker aan de klus in huis (gut wat had ik die zonnestralen nodig zeg). Vanmiddag is ze met Dennis een rondje door het "kabouterbos" geweest en heeft hij pannenkoeken voor ons gebakken. Nou die gingen er wel heel erg goed in. Hij had heerlijke spinaziepannenkoeken met geitenkaas, appel-kaneel en naturel. Nadat ze er van ieder 1 op had (zijn kleintjes hoor, maar dan nog t was best veel) wou ze toch echt perse nog eentje met spinazie hihihi. Ze heeft meer gegeten dan wij . Nog even dollen na het eten resulteerde in een K3 zingende en dansende papa op tafel .
Zo, alles staat klaar voor morgen. Morgenvroeg de woonkamer nog even opruimen, maar denk dat ik de boel in een krat flikker en op de slaapkamer zet.. Vanmorgen om 8 uur naar de C1000, daarna naar de Aldi, stad in om de laatste dingen te haeln.. Stond de taart nog niet klaar bij de Hema.. Heeft 3 kwartier geduurd voor ie er was.. 3 kwartier te laat:x Toen bij mn ma drinken opgehaald voor mn opa.. Die drinkt graag een citroentje en die fles gaat de hele familie door met verjaardagen 's middags bij mn zus langs geweest.. Mannetje doet het inmiddels prima.. Dronk zelfs zn flesje leeg, maar was nog wel wat misselijk.. Maandag gaat mn zwager weer aan het werk en op de dagen dat Lenn op de opvang is help ik haar wat met boodschappen enzo.. Vanavond Lenn naar bed gebracht en ging wonderbaarlijk genoeg zonder problemen.. Daarna gestofzuigd en gedweild.. man is naar een verjaardag en ik zit met een bakje chips op de bank een film te kijken .. Ben moe! Maar goed, alles staat klaar voor morgen en om 10.00 uur staat schoonfamilie voor de deur.. Wendy komt ook met de jongens Erg veel zin in
Truste ladies. Vandaag gewerkt en verder rustig aan gedaan na een drukke nacht.. Morgenochtend gaat de wekker weer om 6u...tot 12u werken en dan 's Middags wat leuks doen met vrienden + kids. Tot snel!
Poeh, voor ons doen vroeg wakker door loge kindje. Mijn kinderen slapen gewoon door maar aangezien mijn vriendin en haar dochter al beneden zitte voel ik de morele verplichting ook te gaan, zelfs zonder kindjes.
Collo Lief van je Wel zo aardig he haha.. LIANNE van harte met je tweede verjaardag!! Een fijne dag vandaag met papa, mama en Yoeri! En natuurlijk MILAN!! Gefeliciteerd vent! Een heeeeeeele leuke dag gewenst vandaag mannetje! Lekker verwend worden vandaag! Hier hangt en staat alles klaar.. Cadeau (keukentje) was een groot succes.. Als dat geen topkok wordt Is al 2 uur aan het koken haha.. Helemaal blij met het spul.. Komt steeds met stukjes eten aanzetten om te proeven.. De wasbak heeft als nieuwe functie een bakpan geloof ik Helemaal leuk.. Zo nog even haar doen en dan wachten op schoonfamilie
@Riti, klinkt als een heerlijke dag! Wat kan je je soms gelukkig voelen als gezinnetje hé. Wat is het kabouterbos..? Abel maakt ons overdag een beetje gek door het slechte slapen. Ik ben er van overtuigd dat elke baby veel slaap nodig heeft, maar het lukt hem maar niet om in diepe slaap te komen, elke keer hazeslaapjes, zelfs met inbakerdoek. Nu een prikkelarm beleid proberen te voeren(wat natuurlijk al hard gaat falen vandaag met Boaz zn verjaardag..). Gelukkig gaan de nachten beter. In ieder geval gisterochtend lekker even een paar uurtjes alleen de stad in geweest en geslaagd voor een mooie winterjas. Lianne en Milan, jullie ook gefeliciteerd, maak er een mooi feestje van! Lenn, jij ook een fijne verjaardag vandaag, ook al ben je morgen pas echt jarig. Om 2 uur begint ons feestje, tot die tijd nog even genieten van de relatieve rust.
@Mroos; Gefeliciteerd met de verjaardag van Boaz!! @Lemi; Gefeliciteerd met de verjaardag van Milan! @Joyce; Gefeliciteerd met de verjaardag van Lianne!! @hier; Was een enerverend ochtendje, lekker gewerkt hoor. Straks met vrienden + kids naar ballorig in houten, leuk!
Hallo allemaal, zo in de kraamweek weinig tijd om met jullie mee te lezen maar hier toch nog even een poging tot....zag dat er nog niet gereageerd was op mijn vorige berichtje..hoop dat jullie het niet vervelend vinden dat ik zo weinig reageer??? @roeltje als ik lees wat jij allemaal onderneemt en doet wordt ik al moe.... wel fijn dat t slapen met Lenn beter gaat. @mroos lijkt me enorm zwaar als je overdag niet aan je rust toekomt. ik ben erg beniuwd hoe het slapen hier gaat verlopen. nu heb ik nog het gevoel dat ik van voeding naar voeding leef met tussendoor plas en eet pauze.... @dees dees ballorig in Assen is ook zo succes.Is het er niet enorm druk nu met dit weer?? Hier hagelt het de hele tijd met enorme buien tussendoor. @panos jeetje schrikken wanneer kom je erachter of het de ernstige aandoening is? moeten jullie weer terug? En die kachel is balachelijk daar heb je toch storingsdiensten voor, heb je ook geen warm water nu?? @Hier dus midden in de kraamweek. Beetje labiel hihi oudste dochter deed zich zeer en moest enorm huilen, toen heeft moeder ook maar even meegedaan........... Verder enorm veel melk blijf maar voede en druk eraf kolven. Voel me een enorme lola. Gelukkig zijn de nachten redelijk en heb ik een goede kraamhulp. Hebben bewust weinig visite en genieten daardoor lekker met elkaar. Liggen vaak samen op bed tussen 12 en 15 en dat bevalt prima. Vriend en ik hebben gisteravond nog maar eens lekker de bevalling doorgesproken en gekletst over hoe het nu allemaal gaat, toastje filet erbij en ik was gelukkig... Met mijn kleine meid gaat alles prima ze krijgt genoeg melk en morgen zal ze weer op haar geboorte gewicht zitten. Ik zelf heb trouwens geen pijn of ongemakken deze keer wat een verschil is dat. Spreek jullie snel Oja alle jarige gefeliciteerd, hier vrijdag een feestje.
Lianne en Milan hoera!!! Ook al weer 2 jaar, maak er een gezellige dag van!!! @ Zwangerworden, fijn dat je deze keer geen pijn of ongemakken hebt! Lekker is dat he! Dan gaat het herstel een stuk sneller!! @ Collo kan me voorstellen dat je je verplicht voelt dat je ook je bedje uit moet ach denk maar zo, heerlijk dat jou kids zulke goede slapers zijn! @ Panos dat was schrikken zeg! Gelukkig zijn jullie weer thuis, hoe gaat het nu? Hier ik ben zoooo moe, gister de schoonmaak dag gehad op mijn werk (kdv) was laat geworden nog gezellig gegeten met z'n alle en wat gedronken, de boys een hele dag weg gebracht bij mijn ouders en dat ging heel goed! Ook gaat het kolven mij erg goed af!, dankzij de oxytocine neusspray! Dus nu lekker lui op de bank. @ Slapen hoe lang slapen jullie kids nog tussen de middag? Als ik Morris laat liggen slaapt hij 2,5 uur maar merk dat hij in de avond niet zo graag naar bed wil en dat hij soms tussen 4 en 5 wakker is, ligt hij te kletsen in bed om vervolgens weer te slapen tot half 9. Moet ik hem misschien wakker houden in de middag? En dan gewoon om half 7 7 uur naar bed doen? Vind het zo sneu dat hij in de nacht wakker wordt, je hoort hem dan kletsen en zingen in zijn bed! haha En als ik hem maar 1 uur laat slapen is hij zooooo chagrijnig!
Alle verjaardagen en verjaardagsfeestjes vandaag: heel veel plezier! @ Manoe; aah zo moe, extra dutje vandaag? Slapen is hier erg wisselend, valt niet echt wat van te zeggen. Ze gaat wel stug om dezelfde tijd naar bed s avonds maar hoe het verder allemaal loopt is een tweede. @ Zwangerworden; wat heerlijk zo te kunnen terugkijken op je bevalling, fijn dat alles zo goed gaat! @ Collo; oh balen, ik zou er ook uit gaan maar zo jammer van je lekkere slaaptijd. @ Mroos; hihi het kabouterbos is niets, dat is een klein schattig bosje hoer vlak bij, wel met grote oude bomen, een watertje en een bruggetje. Aangezien we het vaak over kabouters hebben, een mooi kabouterlied hebben waar ze gek van is, is ieder bos een kabouterbos . Ik hoop dat Abel zijn rust gaat vinden, prikkelreductie werkt vaak wel erg goed heb ik het idee. Maar vandaag is het feest, dus morgen weer! @ hier; Dennis lekker op zolder bezig met een goede vriend, zijn vriendin was ook gezellig mee en had nog een cadeautje voor Maura. Heel bijzonder, een (bijna) antiek kinderserviesje. Niet helemaal compleet en een beetje scheef hier en daar, zó leuk! Ze was er ook gelijk helemaal gek mee, super!
Gefeliciteerd lieve kindjes! Milan, Boaz en Lianne: een fijne dag! @mroos: hier in het begin ook een slecht slapende Stan, ik werd er gek van! Zo moe en dan niet slapen... Later werd het een uurtje slapen en dan wakker. Hier ook in een strak ritme gegooid. En echt, echt, het wordt beter Stan heeft de smaak te pakken en moet hem nu soms zelfs wakker maken voor een voeding! Veel succes met je onrustige mannetje!
Hallooooooooooo, Alle jarige jobjes en jobbinnetjes van harte geliciteerd!!!!!! Hoest hier verder? Gisteren groeiecho gehad. Beebje ligt keurig met hoofdje naar beneden, is rond de 2kg en verwacht geboortegewicht is rond de 3kg. Dus stuk lichter dan Milan.....mama krijgt een makkieeee!!! hihi...klopt dit meteen even af! Hij bleef nog even een tijdje hangen bij het hartje.....mama werd nerveus, maar alles zag er mooi uit. Ook wel weer goed dat ze zo goed kijken. Alles zag er keurig uit!!!
Zwangerworden Oh, helemaal vergeten te reageren op je vorige berichtje dat het allemaal goed ging. Werd een beetje overstemd door het mailtje van Panos dat Uk 1 in het zh lag. Maar hoe is het inmiddels met je voeten? Zijn ze weer een beetje normaal van formaat? Enneh, krijgen we nog een bevallingsverhaal? En je mag hier reageren zoveel je wilt hoor, er zit geen minimum aan... Hier Vandaag naar de Zeven Geitjes gegaan in Tilburg (kinderboerderij en speeltuin) en even pannenkoek gegeten met vrienden. Beste vriendin is trouwens weer zwanger. Ga zo har hopen dat het dik keer wel goed gaat. Na 2 van zulke dramatische miskramen, mag het wel ook... Andere vriendin is ook zwanger. Moest mezelf er gisteren echt even van overtuigen dat ik echt nu nog geen derde wil... Voel me zo buitengesloten...haha Chicken Romy gaat met muizenstapjes iets vooruit... Is heel langzaam de kunstlong aan het afbouwen maar zal nog lang aan de beademing moeten blijven...
Chicken Laatste update van Romy is dat het schijnbaar weer helemaal niet goed gaat. Ik weet er het fijne niet van, maar laten we nog even doorduimen voor het meisje...
Zit even op de bank bij te komen van een enerverend weekend... Zijn echt allebei totaal gesloopt. En morgen begint weer een drukke werkweek. Weet ff niet hoe ik dat weer ga aanpakken. Denk erover zorgverlof op te nemen of gewoon vrij. Trek de stress en eindejaarsdrukte op het werk nu echt even niet.... Zal nog ff vertellen hoe het allemaal gelopen is... Op zich had uk1 van de waterpokken weinig last (max 30 pokken ofzo, helaas wel 10 in haar gezicht...). Vrijdagmorgen was ze wakker geworden met een dik, rood oog met een paarse wal. Op zich maakten we hier ons weinig zorgen over. Zeker omdat we donderdavond voor het eerst dat VSM spul voor de waterpokken op haar gezicht hadden gesmeerd. Alleen kreeg ze 's middags opeens hoge koorts (40,5) die we niet naar beneden kregen met pcm. Toen ze vervolgens ook steeds op een hele enge manier in slaap viel/weg viel heb ik de huisarts gebeld. Na een beetje zeuren mocht ik gelukkig langskomen. In de auto viel ze ook steeds weg. Doodeng. De dokter vond het wegvallen weinig spannend, omdat ze steeds goed wakker werd en en dan ook helder was. Alleen was het ook dus zorgelijker... Is blijkbaar een zeldzame complicatie dat het oog kan aantasten. Dus zij de kinderarts bellen. En als je dan opeens hoort zeggen 'ze kunnen er over 10 minuten zijn' dan schrik je wel een beetje.... Wij dus naar de SEH (het was inmiddels 17u op vrijdag). Na langwachten en veel artsen gezien te hebben (was blijkbaar bijzonder) werd uk1 toch opgenomen. Schoonouders moesten op uk2 passen terwijl mn vriend in allerijl met spullen naar het ziekenhuis kwam. Wat een operatie!! Anyway, om een lang verhaal kort te maken... Na een dramatische nacht en vermoeiende ochtend met een zieke peuter in quarantaine mochten we zaterdag gelukkig naar huis! Wel met ab en oogzalf. Ook zijn we vandaag gebeld voor controle en moeten we bij veranderingen (oog verslechteren of koorts) meteen langskomen.... En de ketel was dus vrijdagmiddag ook stuk gegaan. Net zoals de koelkast, vriezer, computer, televisie, UPC kast, nog een vriezer en verschillende lampen. Zouden we een probleem hebben met de electriciteit? Het zijn wel allemaal andere groepen... Gelukkig hebben we warm water in de badkamer uit een aparte badgeiser. En gelukkig hebben we electrische kachels zodat iig de woonkamer nog warm is. Morgen komt er eindelijk een monteur kijken... Hopelijk heeft die de printplaat op voorraad, want die moet waarschijnlijk vervangen worden. Al met al een enerverend weekend... Gelukkig zijn vanmiddag mijn schoonouders komen oppassen zodat mijn vriend en ik een paar uurtjes wegkonden. Even een break. Oja.. uk2 heeft inmiddels ook de waterpokken, dus die mag komende week niet naar de creche. Adem in, adem uit... Oja2... Uk1 bleek gister dus wel te reageren op de vsm zalf (rode rare plekken waar ik dat spul had gesmeerd). Kwam volgens het ziekenhuis nooit voor... Uk1 moest blijkbaar de eerste zijn. Dat betekent dus ook dat dat vsm spul waarschijnlijk de oorzaak is van haar oog. Voor de zekerheid gaan we braaf door met ab en zalf. Miss dat de uitslag van de kweek het gaat uitwijzen.... @zwangerworden: Fijn dat jullie zo genieten van de kraamweek! En ook heerlijk dat de BV zo goed gaat!! @mroos: Het is echt niet raar hoor van Abel. Wij hebben met uk2 ook echt wel wat gedoe gehad met slapen de eerste maanden. Ik denk dat het belangrijk is dat je consequent bent (vast ritme/volgorde, in bed slapen, troosten met een systeem). Hier heeft dat iig goed geholpen bij uk2. Succes!! @manoe: Uk1 slaapt meestal anderhalf a 2 uur 's middags. En 's nachts gewoon 12 uur (of 14 zoals afgelopen nacht...). Hier wordt uk1 juist steeds later wakker! Eerst was het meestal half 8, de laatst half 9. Heerlijk! @collo/riti/dees: Heerlijke zondag gehad dus! Fijn hoor! @feestvarkens: Van harte gefeliciteerd! Hopelijk hebben jullie een leuk feestje gevierd! @rest: Er is weinig blijven hangen.. Sorry! Hopelijk alles goed met iedereen!