December 2009 mama's, Deel 14!!

Discussie in 'De mama's' gestart door BLiS, 18 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @Panos; Uk2 dus nu ook aan de Forlax..ik hoop dat het werkt maar heb zo'n gevoel dat het toch wat anders is..
    Denk toch eerder dat je het moet zoeken in de voeding, voor de pepti moet je idd 2 weken geduld hebben om te zien of het wat doet.
    Wow, 10kg!!

2. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    @mroos: Is ook nog een idee, maar de kinderarts denkt niet dat het KMA is, vandaar. Ik twijfelde idd ook nog... Succes bij de huisarts. Vervelend he als het zelf niet nodig vindt? Heeft mijn vriend zelf ook een handje van... Meestal laat ik hem dan zelf een afspraak maken (wat ie nooit doet, dus dan lost het zich vanzelf op).

Haha, wat grappig van Boaz! Hier snapt uk1 het verschil niet meer tussen een piemel en een navel. Wilder haar met hulp van uk2 leren wat een piemel is. En dat zij dus wat anders heeft (twijfel nog over naam, zeg nu meestal spleetje en vagina). Maar blijkbaar maakte de piemel van uk2 niet genoeg indruk, want ze denkt nu dat haar navel een piemel is. Erg grappig! Miss moet stephan het verschil maar een keer uitleggen onder de douche :D

3. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @Panos; Whahaha als er verschil is ;) :p
    Ohw Beau vind zijn piemeltje soms ook erg interessant, en ook soms nog raar opkijken als Luca er dus ook 1 heeft...jaja en papa ook :D

4. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    @dees: Tsja, ik denk net genoeg verschil voor uk1 om het onderscheid te kunnen maken ;)

@mroos: Hoe wist jij dat Boaz KMA heeft? Al heel vroeg, of kwamen de klachten ook opeens pas later? Het enige waar de kinderarts nog aan dacht was een glutenallergie, maar toen ik vertelde wat ie allemaal ophad zaten daar dus geen gluten tussen....

5. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ Panos; wat lastig dat het zo in het vage blijft zeg! Heel moeilijk wat nu te doen. Ok gluten zijn het dus niet, het wordt dus proberen en uitsluiten nu, wat zwaar zeg.

@ Mroos; nog wat gehoord van de kdv over Boaz en melk? Is hij lekker bijgekomen thuis daarna?
    Heerlijk dat geklets, "lieverd", super :).
    Zo zegt Maura vaak 'slaap lekker meissie' tegen me.

6. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Panos
    Nu hopen dat dat het is.. haha ach, dan maar overkomen als een overbezorgde moeder.. Gewoon de pepti weer gebruiken als jullie dat goed lijkt.. Moeders hebben altijd gelijk :D

Meiden wat een leuk cadeau!! Moest onverwachts man ophalen (auto kapot;)) dus kon niet eerder op zp.. Maar wat handig!! Ga vanavond gelijk googlen, heb nu tijd tekort..

Oja, Elise had heuse plakpoep!! zonder moeite.. Daarna kwam er nog wat hardere ontlasting, maar heb het idee dat de barleduc zijn werk doet.. Reageert dus wel op het kraanwater hier.. Nouja, geen probleem.. heb een behoorlijk vrolijk meisje in de box liggen dus ik vind het best..

7. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    nou heb geweten dat meneer lang wakker was.... Dit slaapje Was'n ramp!! Heb stug doorgepoetst en uiteindelijk had hij op om 45min vd slape en toen was't alweer tijd voor volgende voeding. Vind't sowieso lastig. Hij was zo overstuur dus ik dacht na'n tijdje ms eten vd hoog dus ff rechtop. Of toch last vd uitslag dus luier verschoond en meteen z'n broek uitgelaten. Later dacht ik ms aandacht dus ff opgetilf. En toen kwam laatste optie gewoon moe. Maar ja steeds oppakken helpt natuurlijk niet voor't in slaap vallen en dan begint't eigenlijk weer opnieuw geloof ik. Hij ging alleen zo te keer dat ik dacht er is vast wat. Maar goed straks weer'n poging om hem ondanks hard huilen toch te laten liggen...

8. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    panos. Jammer dat er niks uit kwam maar ms kun je toch wat met je eigen gevoel en de tips. Riti bedoelde ik niet dat ik vind dat't overkomt alsof je perse wat wil doen hoor. Vind't gewoon knap dat je je niet door't weer laat leiden. Zou willen dat ik dat ook kon zodat Lianne ook meer buiten kwam nu...

9. mroos

mroos Niet meer actief

@Panos, ik kwam er bij Boaz 'per toeval' achter toen hij een jaar was met een bloedtest. Boaz krijgt geen huiduitslag maar wordt benauwd en krijgt diarree.. Hij is er niet extreem allergisch voor dus vandaar dat het het eerste jaar niet in ons op is gekomen. Later werd dus wel duidelijk waarom hij zo vaak niet lekker was het eerste jaar.

@Riti, het kdv heeft niet gebeld. Zouden alleen bellen als hij daadwerkelijk koemelk ophad. Toch nog wel even navragen dinsdag, blijf het raar vinden.

@Panos2, haha ja, dat had ook een optie geweest, Gijs zelf laten bellen. Zij het niet dat zijn verlof nog niet in is gegaan en hij nog 5 dagen werkt haha, dus ik moet wel.. Het was trouwens dus ook echt niks haha.

@Roeltje, fijn dat je ze leuk vind! Ik heb ze ook,zijn echt superhandig.

@Riti, bijgekomen van jullie regenavontuur? Hier begint het nu pas.. Heerlijk he dat peutergeklets.

@Joyce, als Abel te lang wakker is(langer dan 3 kwartier al eigenlijk..) dan komt hij én moeilijker in slaap én hij slaapt korter, daar ben ik nu al achter. Werkt volgens mij bij elk kindje wel zo. Lang wakker betekent veel prikkels en dus lastig te verwerken.

Vanavond bij schoonouders eten. Ze nodigde ons uit en ik dacht laten we eens gek doen;), Boaz vindt het geweldig daar (Gijs heeft 2 broertjes van 16 en 19) en ik had geen zin om boodschappen te doen haha.

10. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    @Panos: wilde eigenlijk tzelfde zeggen als Mroos, gewoon misschien nog 1 week doorgaan met de pepti (heb je wel langere ervaring erin) en dan daarna de Florax?
    whaha 10kg, flinke beer

@Mroos: wat lief van Boaz! :)
    Bepaalde plekjes moet je gewoon ff laten nakijken hoor, geef je groot gelijk

@Roeltje: fijn dat t meisje weer wat kwijt is, water kan meer doen dan je denkt zie je wel!
    Zolang ze tevreden is, tja ist goed he ;)

@Joyce: moeilijk om hem te laten liggen maar wel knap hoor! en misschien ook wel nodig, ik had achteraf gewild dat ik dat bij Dani ook gemakkelijker had gedaan. Was hij nu misschien niet zo'n mama's kindje geweest.

@Mroos: leuk 2 jongere broertjes! Hier heeft dani een broer van 16 ipv zn papa of mama ;)

@Hier: bij omatje geweest, was n beetje van t padje en vooral moe.

11. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ Mroos; fijn dat het plekje niets was in ieder geval. Lekker geen boodschappen, niet koken en Boaz vindt het leuk, best een goede score. Wonen ze een beetje in de buurt?

@ dretjuh; ligt je oma nog in het zh?

@ hier; Maura speelt erg leuk met het Haba spel 'rode Ruud en groene Gijs' (tja, whats in a name), erg grappig met twee (te ontmantelende) kabouters. Achterlijk duur spel maar wel echt heel leuk.

Jullie nog leuke plannen voor het weekend?

12. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Brabo in België
    @RiTi: ja nog in het zkh, tis nu wachten tot ze een plekje voor dr hebben in het verzorgingstehuis en tot die tijd moet ze blijven

ehm.. morgen naar de stad en de mcdonalds met de kids en zondag misschien zwemmen.. misschien ;)
    jij plannen?

13. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    @ mroos: ja dat idee had ik ook al.. en overdag goed slapen is snachts goed slapen.. dat weet ik nog wel van lianne..
    maar goed.. hij was idd langer dan 15 min wakker..
    dus nu poging 2 bij dit slaapje he.. en wat denk je? ik ga na 5 min: gepoept... dus nieuwe luier en opnieuw in bedje gelegd... ga ik 5 min later.. hoor ik hem poepen!! en op ut aankleedkussen weer... pfff... (roeltje, ms kan ik yoer vragen wat poeptips op te schrijven?? heeft alweer 5 x gepoept vandaag..... )...
    en toen dus weer ik bed gelegd... en ging echt te keer weer in bed maar heb gewacht tot de 5 min om waren.. handjes beetje vast gehouden.. en ben nu in afwachting van de 3de 5 min....

14. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    We gaan morgenmiddag naar Den Haag naar vrienden, mijn hoog zwangere vriendin is jarig. Morgenochtend wil ik eigenlijk de stad in voor een cadeautje maar of dat nu zo handig is weet ik nog niet (zie het niet heel erg zitten weer op en neer te gaan fietsen :)).
    Maura gaat morgenochtend naar een poppenkastvoorstelling en voorlees-ding hier in het dorp.
    Zondag lekker thuis, niet veel plannen verder, Dennis heeft voetbal.

15. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    en hij slaapt......

Ok voor de reset dames weer een vraag..
    yoeri word vaak ongeveer 1,5 uur na zijn voeding wakker.. ipv dat hij dus doorslaapt tot vlak voor zijn voeding... ik doe dan ook deze methode maar goed soms zijn we dan toch ook wel 30 min bezig.. hij gaapt dan flink dus is echt moet en is te lang voor zijn volgende voeding om wakker te zijn..
    gaat dit vanzelf weg als ik die methode maar lang genoeg vol houd en hij straks bij wijze van spreken na 1x terug komen al slaapt?
    lianne sliep vaak van voeding naa voeding of was tussen 2 voedingen wakker.. vandaar dat ik echt moet puzzelen..
    's nachts of iig na de 22 uur voeding gaat het trouwens wel goed terwijl we exact hetzelfde doen... gek he?

16. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Brabo in België
    @RiTi: morgen een heeele leuke dag zo te lezen :)

@Joyce: goh ik heb eigenlijk nooit zo gepuzzeld met voedingen en slapen. Als ze slapen dan slapen ze en als ze honger hebben tja dan maar eten... deed alles op verzoek, en puzzelde eigenlijk nooit. Moet ook echt meerder keren je verhaal lezen en erover nadenken.. kom ook eigenlijk niet met iets zinnigs omdat ik er geen verstand van heb.. (gek me het 2 peuters hihi)

17. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    @joyce: VOlgens Ria Blom (dont shoot the messenger) moet je bij te vroeg wakker worden met troosten (speen, hand op hoofdje en buik) de slaaptijd of rusttijd in bed proberen te rekken. De laten huilen regel geldt dan niet. Voor meer info (ze vertelt echt veel in het boek) moet je het boek maar een keer komen oppikken ;). Het is echt een nuttig boek en je kan er ook losse dingen uitpikken. En kan ook zonder inbakeren!!

@weekend: Zondag nog een lege agenda. Morgen met vriendinnen naar de sauna (dacht dat we gingen stappen in amsterdam, maar moeke vindt eigenlijk wel prima :p).

@dees: Nog nieuws over de hypotheek????

Besloten toch door te gaan met de pepti (nu 1x standaard gehad). Ben benieuwd...

18. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    panos ok maar rekken in bed is toch beetje't zelfde als die 5min regel? Daarmee rek ik't toch? Dretjuh ik doe ook op verzoek maar wil dat hij zelf in slaap valt in bed ipv op de arm. En hij spuugt al genoeg dus honger kan't niet zijn. Is gewoon echt moe maar niet in slaap kunnen komen. Vandaar't puzzelen... En ik moet zeggen ik ben ook helemaal vergeten hoe en wat ik bij Lianne deed. Gek he? Pas als ik't doe denk ik oh Ja!! Was ook zo..

19. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    #199 joyce81, 20 jan 2012
    Laatst bewerkt: 20 jan 2012
    boek kom ik wel halen binnenkort. Tenzij je al eerder in de buurt bent :) iig nee komt goed. Was jij nou dinsdag of donderdag thuis? Dan zit ik nl al vaak in de auto om Lianne weg te brengen en op te halen of weg te brengen. Neem trouwens aan dat je't boek later weer terug wilt? Oh geef je nog je rekening nummer voor de kleertjes?

20. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Ola!

Deel Deze Pagina