December 2009 mama's, Deel 14!!

Discussie in 'De mama's' gestart door BLiS, 18 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Collo
    Oei, doorkomende tandjes.. kan zo verrekte zeer doen..
    maar goed dat ik het vanavond niet hoef te mailen, die tien zinnen die op papier staan zijn de moeite niet:D Zal het je mailen als het klaar is en dan kijk je maar wanneer je er tijd voor hebt.. zal wel loslopen..

Joyce
    las ineens iets over overgewicht bij Lianne.. Sinds wanneer berekenen ze bij kindjes hun BMI? Als ze nou echt 'te dik' zijn kan ik het me voorstellen, maar ik vind Lianne eigenlijk helemaal niet stevig o.i.d. Zolang ze gezond eet en goed beweegt lijkt het me goed toch?

Ik geef het op voor vanavond.. het lukt niet.. morgenvroeg verder als Lenn op het KDV is..

2. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    @Roeltje: gewoon laten rusten en morgen weer oppakken, komt goed!

@Collo: ik ben toen ik klein was ook nooit echt ziek geweest, nu nog steeds niet dus ik heb nog veel in te halen ;)

3. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Iedereen krijgt de groetjes van MinnieMe, die kwam ik tegen in een ander topic, zie WC....(vatten jullie um?)

4. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Brabo in België
    jaha dit blondje snapt m ;)
    groetjes terug aan dr x

5. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    nou we hadden bij't huisbezoek van't cb gehad over of ze niet teveel at dus nu kon ze op de curve enzo kijken. Maar ze is dus niet te dik maar wel goed om te kijken dat't niet meer word. Ben overigens boek van steven pont aan't lezen en is erg interessant. Begin me alleen wel beetje zorgen over Lianne te maken en of we wel goed bezig zijn tot nu toe... Maar goed ms moet ik wel vanaf bladzijde 1 beginnen en niet halverwege zu stukjes beginnen te lezen... Ik ga er 1uit bed plukken en voeden. Prikjes zorgen voor nog meer slaap...

6. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    Oh ja die lijst die't cb gebruikt... Ik had volgens mij google en dan op van wiechen ontwikkeling maar kan dat ik hem op de pc heb anders kan ik er op scan of foto van maken of gewoon posten wat iemand nodig heeft. Dus Hoor't wel!!

7. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Wat zou je niet goed doen dan volgens het boek?

Persoonlijk ben ik van mening dat je die boeken het beste in de kast kunt zetten. Ik denk dat jij heel goed zelf kunt bepalen hoe je de dingen met je kind doet. Als jij er zekerder van wordt om ze te lezen is het alleen maar ok, maar dat is bij dit boek duidelijk niet. Er zijn zo veel manieren om iets aan te pakken en sommige methodes spreken elkaar volkomen tegen. Jij moet gewoon doen waar jij een goed gevoel bij hebt en als het boek het er niet mee eens is, verliest het boek.... 1-0 voor jou.

8. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Dre
    Had niet anders verwacht Blondie! Jij zit op mijn golflengte....hahaha

9. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    hoopte wat te vinden om Lianne's bijtgedrag te verklaren... En je hebt gelijk hoor. Moet me door zo'n boek niet gek laten maken. Heb iig wel wat aanknopingspunten die ik ga uitproberen. Niet heel afwijkend dan wat we al doen hoor.

10. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Gelukkig maar. Hoop dat ze snel over die fase heen is. Lijkt me erg moeilijk. Ik heb het idee dat het kindje van een vriendin ook een bijter gaat worden. Had afgelopen weekend Amy al te pakken. Beet gelukkig niet door, hoop maar dat ze dat ook niet gaat doen, anders moet Amy op Judo denk ik ;)

11. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    ei Ja!! Nog wat leuke peuterdingen. Lianne d'r nieuwe stopwoordje is boos en dan wel op'n grom manier. Als ik dan pruillip trek is't mama drietig op'n heel zielige manier om meteen daarna een kus vd geven. Of'n knufel. En ze was buiten boos op de blaadjes in'n struik want die ritselden door de wind...

12. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    Oh en collo moet zeggen dat je nuchtere kijk me weer erg heeft geholpen. Alleen al't gooi boek maar weg zit vast goed is al genoeg :) als je begrijpt wat ik bedoel...

13. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    zo en daar zijn we weer. Yoeri ligt net lekker te drinken en Lianne slaapt nog. Straks de buurvrouw van paar deuren verder op bezoek met d'r dochtertje. Gezellig!! Rest van de dag weten we nog niet... Moet ook nog eten bedenken... Tips?

14. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    collo Hoop't niet voor je dat dat kindje'n bijter word. Hopelijk eens en nooit weer. Is echt de kunst om vd zien wanneer ze willen aanvallen weg maar en er dan'n draai aan te geven zodat't niet gebeurd... En om niet te boos te reageren... Etc. Anders toch maar Muilkorven voor kinderen ontwikkelen. Ik zeg gat in de markt!!

15. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Brabo in België
    whahaha kindermuilkorven tja hier ook een bijtertje soms hoor!
    Dani bijt gelukkig geen andere kinderen naast zn zus, dat is dan weer n meevaller.

Vandaag eventjes kijken voor iets voor carnaval voor Dani, nog n paar kleine dingetjes regelen en vanavond met een paar oude klasgenootjes van de basisschool, een hapje eten en een filmpje pakken.
    Ken die al sinds ik 3jaartjes oud was, dus word leuk

16. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    @dre: Veel plezier vanavond!

@joyce: Bijten lijkt me enorm vervelend, maar dus ook 'normaal'. Als boek je kan helpen met de aanpak vooral doen! En anders negeren....

@collo: Alles beetje voor kunnen bereiden? Succes vandaag!

Hier weer weinig spannends (wat natuurlijk ook wel positief is na alle hectiek van de afgelopen weken....). Vanochtend beetje thuis werken en vanmiddag naar kantoor. Gister nog ff naar de kapper geweest, maar vind het toch te kort helaas. Jammer.

17. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Elise is morgen op de kop af 6 weken. En uiteraard word ik vandaag ongesteld.. zucht

18. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Brabo in België
    @Roeltje: 6 weken, gaat veel te snel!
    Ongesteld ja.. da's dan wat minder ;) alhoewel je lichaam is wel hersteld en dat is fijn

Kookboek binnen las ik, jeeej!! :D leuk :)

19. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Jup:D Vanmiddag shoppen haha, dus maakt een boel goed *ahum.. heb een hekel aan shoppen, maar moet nu echt gebeuren*

Eerst maar eens kijken of ik nog wat extra's in huis moet halen. even een lekker receptje uitzoeken:)

20. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    zwaaai!

Ben er wel hoor, geen nieuws is goed nieuws :)

Deel Deze Pagina