pff.... ben gesloopt.. als ik zeg verjaardag + familie + de eeuwife goedbedoelde adviezen, is dat wel bekend he.. resultaat: iedereen kent onze kinderen beter dan wij, weten altijd het probleem te vinden en uiteindelijk chagrijnig omdat man weigerde Elise naar beneden te halen terwijl ze heerlijk lag te slapen.. zucht.. oja, mn moeder was het schijnbaar ook zat.. ik had lenn in de hoek gezet nadat hij me (na een duidelijke waarschuwing) had geschopt.. ik ben niet snel boos maar als ik boos ben is dat voor Lenn heel duidelijk.. hoorde mn moeder ineens roepe: niet mee bemoeien.. thanks mam :d nouja nu met flinke hoofdpijn op de bank
@RiTi: kan toch zijn dat het soms toch overgeslagen word. Dani slaat nu 2 tot 3 keer per week zijn middagslaapje over sinds een week of 2... hij heeft het wel degelijk nodig maar t lukt gewoonweg niet. Meestal ook gepaard met poepbroeken toeval!? @Roeltje: ow ja bah.... goedbedoelde adviezen :S grrr.... maar heel goed dat je je moeder dat hoorde zeggen
@ dretjuh; is ook zo, soms loopt het gewoon even anders. Ik gun het haar alleen zo erg want ze kan er zo aan toe zijn, en juist vaak dan is het moeilijker voor haar. Ze moet niet té moe zijn om te slapen . De nachten zijn met dit weer ook nooit meer lekker ongestoord lang en de dag begint altijd vroeg bij ons. Is ook net wat je gewend bent natuurlijk, maar het gaat wel beter met haar als ze voldoende slaapt (en met mij!) Morgen een lekker bijtrek dagje, uitgebreid badderen, opruimen schone bedjes etc. . Heeft het jou een beetje goed gedaan dit dagje er op uit en leuke dingen kopen?
@RiTi: frusterend is dat he? Je ziet duidelijk dat ze hun slaapje nodig hebben maar toch willen ze er niet aan. Is ze altijd vroeg wakker met dit weer dan? ehh.. ja heeft me wel goed gedaan vandaag... Kids hadden het erg naar hun zin en mezelf even in het nieuw steken is stiekem toch ook wel heel fijn, maar ja.. mis steeds iets... overal waar ik ben heb ik herinneringen aan ons.. dat doet me wel pijn. Morgen gaan we zwemmen, is alweer veeeeelste lang geleden, deden ze het eerst elke maandag is het nu alweer Juli voor t laatst geweest *schaam*
@ Dretjuh; oh lekker morgen zwemmen, gaan ze vast weer erg leuk vinden. Waar ga je zwemmen? Ze is altijd vroeg op, wij namelijk ook meestal, en nu zit dat ritme er nogal sterk in. Met dit weer wordt ze vaak 's nachts wakker, de wind staat op haar raam en kamer en dat hoor je nogal. Ze is er sinds het vuurwerk in eens heel gevoelig voor geworden, ga er nog steeds van uit dat het wel weer over waait .
hehe goeie woordkeuze (dat het over waait) hopelijk "waait" het snel over Ga in Dongen zwemmen, niet al te ver rijden, wilde t liefste naar tongelreep maar is morgen wellicht té druk naar mn zin
herkenbaar!! Niet slapen en dan ineens'n poepbroek. Meestal ging ze daarna ook wel slapen. Hier ook hoor. Wel toespreken en proberen boos en toch ook niet te zijn... Lastig haha. Paar keer wel flink boos. Toen Lianne d'r gordijnen had gesloopt en nadat ze 10x de ja had uitgeruimd ondanks dat ze ja zei op de vraag blijf je nu in bed. Hebben toen ook de ja leeg gehaald en hoorde haar later weer uit bed lopen en verbaasd reageren toen de la leeg was. Toen ging ze tussen kast en muur liggen en tegen de kast stampen. Helaas deed ze zichzelf toen pijn toen ze schrok dat ik er was maar na koud washandje en troosten ging ze slapen en sindsdien doet zet niet meer. HIER Verder is de onzekerheid weer toegeslagen.... Net zeker'n uur bezig geweest voor Yoeri sliep en 45min later was hij weer wakker om te eten. Heb beetje't idee dat't spugen wel iets minder word maar niet super veel en't huilen meer. Begin toch te denken om maar weer wel toetje te geven. Volgens mij stiekem nog honger maar dat hij't na'n tijdje opgeeft of moe gehuild is en daarom ff kort slaapt. Verklaard ook waarom hij al ruim voor't volgende voeding weer wakker word... Wel lastig want wil hem ook niet overvoeden... Morgen dat maar uitproberen... Sorry voor m'n egoposts hoor.. Word er nogal onzeker van als die lieve knul'n uur huilt... Hij kan echt al heel lief lachen en kletsen!! Dus heeft wel tevreden momenten maar Heb't idee minder dan eerst.
Joyce Het enige dat ik je kan adviseren is volg je gevoel. Als het niet werkt heb je dat snel genoeg door. Hier Vandaag drukke dag gehad. Geshopt voor de kids. In de uitverkoop veel Benetton kunnen scoren en een paar leuke andere dingen. Vanavond 70-80-90's feest gehad. Was erg gezellig. Helaas was Ferdy om 02.00 uur al compleet afgedraaid en moesten we naar huis. Geeft verder niks en kan hem lekker pesten dat hij niet meer tegen bier kan... Zelf ook behoorlijk wat wijn op, dus excuse mijn typfoutjes. Ga zo lekker sklapen. Eerst nog even een glaasje cola drinken.
COLLO Tja weet ik ook wel maar soms lukt dat niet zo goed... Dan weet ik't gewoon ff niet meer... Zeker als ik wat probeer en't lukt niet... Ik vind baby huiltjes ook echt moeilijk te lezen... En Vind't dan stom dat ik m'n eigen baby niet begrijp.had ik bij Lianne ook dus't zal wel over gaan als de hormonen zakken... Knopje moet nog ff om ... HIER 't lange slapen is over. 4uur en 3uur ertussen... Maar goed hij is ook pas'n maand dus't was al te mooi om waar te zijn. Wel heeftie'n verstopte neus dus daar kan't goed mee te maken hebben. Straks naar svader om geknipt te worden. Ben benieuwd of ze gelucht hebben. Stinkt altijd zo naar rook daar. En ben benieuwd wat ze nu weer zielig vinden voor Lianne enzo...
@joyce...goedemorgen trouwens...misschien een gekke vraag, je hebt het over overvoeden, maar ik dacht dat dat niet kon als je borstvoeding op verzoek geeft? 38 weken!
@collo: jahh heb gisteravond nog aan je gedacht Was t een leuk feest? Ahh arme Ferdy, tja mannen, leeftijf en bier he neej grapje @Joyce: vinden ze Lianne altijd zielig dan ja? da's ook niet leuk om te moeten horen. Ah dat doorslapen komt pas met een maand of 3 (als je geluk hebt) hij is nog maar n maandje, komt wel goed joh -x- @Chicken: een kindje mag zoveel bv krijgen als hij of zij maar wil, maar de maag kan wel vol zijn en als t kindje dan doordrinkt loopt het toch over waardoor de melk eruit komt. maarehm.. jaa 38 weken!!!! enneh moggel @Hier: half 8 waren de kids wakker, probeer dani iets eerder op bed te leggen, is hij hopelijk wat eerder wakker en dan naar t zwembad vanmiddag. Dus nog ff een luierochtend
Goeiemoggel Dretjuh! Lekker zwemmen vandaag! Aha ik snap het van de bv! Tja, moet er ook weer een beetje inkomen..hihi.
@ Joyce; wel goed dat je dat nog weet van Lianne destijds, dat het dus ook weer over gaat dat rot gevoel en die onzekerheid. De vermoeidheid zal ook niet helpen, maar het is net wat Collo zegt, volg je eigen gevoel je weet het vaak zelf het beste. @ Dretjuh; lijkt me nog een hele tour gaan zwemmen met 2 kids. Weer een eerste keer zonder Peter, zoals er steeds veel eerste keren zijn. Het worden er van zelf minder en het zal ook vast steeds makkelijker gaan. @ hier; dag is nu al te kort . Mupke kan wel een rustige dag gebruiken dus haasten zit er niet bij. Uitgebreid in bad en haren wassen moet ook echt, maar had haar ook al in de rugdrager willen gooien voor een frisse neus. Toch maar het bad op ons gemakje, dan zien we wel weer verder.
@RiTi: mn moeder gaat mee, alleen zou k t niet aandurven met 2 kids Peter ging sowieso niet al te vaak mee met zwemmen dus dit zal niet wennen zijn. Een dag heeft maar 24 uur he, morgen weer n dag
Hier ook zeikweer...op de kinderboerderij is het vanmiddag vogels voeren....hoop dat het even droog blijft/wordt.
o da's wel leuk vogelvoeren! Dani ligt net op bed, heeft bijna 3 boterhammen op, layla zit nu aan dr 3e boterham. Gaat netjes dus Als Dani wakker is naar t zwembad
Goedemorgen! Gister een heerlijk dagje met vriendinnen naar de sauna geweest. Zijn allemaal (meestal) vrijgezelle en kinderloze mutsen. Echt weer een ouderwets dagje dus! Heerlijk gelachen! @joyce: Onzekerheid is normaal. Geef jezelf en Yoeri de tijd om elkaar te leren kennen en in een ritme te komen. Het is niet niks, ook niet voor Yoeri... @rest: FIjn weekend! @collo/suus: Lekker hoor een feestje!! @mroos: Ben echt niet van het huishouden, maar wel van de lijstjes. Vandaar . Gezond controlefreak gedrag. Niemand is namelijk controle freak op alles, maar meestal maar op een paar punten. Huishouden kan ik volledig loslaten Uk2 lijkt een stuk rustiger. Hij piept nog wel af en toe, maar heb niet het idee dat het pijn is. Toch iets KMA-achtigs???
Goedemiddag! Vanmorgen gelukkig goed op kunnen staan zonder kater en de kindjes hebben ons ook heerlijk laten slapen tot 09.30 uur. Perfect. Wel jammer dat ik door Ferdy's gekots nogal vaak wakker was vannacht. Ach ja, hij heeft het zwaarder. Die ligt nu dan ook nog op bed. Moet hem zo wakker gaan maken want we moeten zo nog naar Limburg. Verjaardag van mijn neefje...arme Ferdy. Snap er ook niks van dat ik geen kater heb want heb denk ik wel 6 glazen wijn en 2 biertjes op. En die wijn was echt van die zure bagger. Dacht nog, als ik dit straks weer moet uitkotsen gaat het echt niet grappig zijn... Maar niks dus! Misschien met dank aan dat broodje beenham halverwege de avond of de bekers water die ik vannacht nog heb gedronken elke keer als ik naar de wc moest. Dre Haha. Hij was gisteren onderweg naar huis ook heel hard aan het roepen dat hij nog heel jong was en heel goed tegen bier kon en helemaal niet oud aan het worden was...hahaha Arme ziel heeft echt nooit een kater....maarja...we worden ouder he? Joyce Ik vind mezelf toch een prima moeder en ik heb de eerste maanden van zowel Amy's als Lizzy's leven echt geen verschil kunnen horen tussen huiltjes hoor. Volgens mij praten we elkaar aan dat we dat zouden moeten kunnen horen terwijl de meeste mama's echt het verschil niet horen. Probeer het te relativeren en besef je idd dat je nog helemaal bol staat van de hormonen. En wat betreft dat spugen... Heel veel kindjes spugen toch? Hier deden ze het in ieder geval beide. Ik deed niet anders dan hydrofieldoeken wisselen in het bedje en overal lagen doekjes in huis voor onverwachte golfjes melk. Amy had dagelijks wel drie of vier verschillende shirtjes aan. Het was wel heel vervelend, maar ik heb/had niet het idee dat ze er echt last van hadden dus ben niet naar een oorzaak gaan zoeken. Als je het idee hebt dat hij er wel echt last van heeft zou ik wel echt verder gaan in het zoeken van een oorzaak en maatregelen nemen. Maar zo niet, dan zou ik hem gewoon blijven voeden op de manier waarbij jij je prettig voelt en hem dan maar een beetje laten spugen.