Happy Dat is zo prettig vind ik, als een vlos of gyn echt een positieve bijdrage heeft geleverd aan je bevalling voor je gevoel. Ik heb wel een leuke foto van de arts met mij en beide dames (let niet op mij, was net bevallen) Iets heel anders Heb net de groente zaadjes binnengekregen die ik had besteld.... Luke, ga op super amateur niveau mijn eigen groente in de tuin kweken.
Gaaf hoor Collo! Het ging nu bij Job ook zoveel beter dan bij Tijs...echt door haar denk ik, vertrouwde gewoon op haar. Wel fijn dat ik nu ook weet dat ik het kan, na eerste bevalling dacht ik dat ik het niet zonder hulp zou kunnen, maar toch wel! Ben nog steeds euforisch over mijn tweede bevalling! Leuk groentezaden (werk op een groente veredelingsbedrijf...) wat ga je allemaal zaaien?
@ Collo; leuk groente uit de tuin, ook leuk voor je meiden om mee te helpen en frutselen in de tuin. Ken je die vierkante meter zaaiplannen? @ relatie gyn en zo; hier ook een bevalling met megaveel mensen (opleidingszh en wisseling van de dienst). Wel fijn dat de arts-ass bleef, die maakte de bevalling zelf af, vlos is ook gebleven trouwens. Van beide overigens weinig gemerkt. Wat mij betreft heeft de verpleegkundige mijn bevalling gedaan, zij is de enige stem die ik hoorde en iets specifiek voelen of zien deed ik verder ook niet. Ze heette Margreet en deed al 30 jaar niet anders dan bevallingen in het zh, zal haar nooit vergeten . Wat ik dan wel weer leuk vond is dat de gyn onder wie dit alles viel, mijn vruchtbaarheidsgyn was, hij heeft de hele boel ook afgetekend. Vond ik wel een mooi achteraf.
RiTi Ja, dat m2 zaaiplan heb ik wel eens van gehoord, maar daar ben ik echt veel te eigenwijs voor. Denk altijd dat alles veel beter gaat als ik het zelf bedenk... Happy Ga echt van alles zaaien. Wortelen, broccoli, spruiten, tomaatjes, komkommers, courgettes, maggi struik etc etc.
Krijg net een berichtje van thuis....of het al normaal is dat Job een hele (!) peer naar binnenwerkt.....mmmm vreetzakje! Hij krijgt pas sinds een paar dagen fruit erbij....Flessen van 240 gaan er ook in als zoete broodjes. Vanavond ook maar eens een hapje aardappel of broccoli geven, wie weet gaat hij dan ook wel wat beter slapen @Collo, leuk, lekker en gezond!
@ Collo; is ook zo toch? (dat het beter gaat als je je eigen plan volgt) Lekker veel uit de tuin dus, leuk! @ Happy; wow een hele peer, goed zeg!
kan maar niet kiezen welke taarten morgen te bakken... Ook aanbod om met goede vriend en zoontje samen naar de kinderboerderij te gaan, superleuk en de laatste keer dat wij kunnen op zijn papa dag...............maar dan wordt het een hele late taart-bak-aktie morgen.
@RiTi: lekker taartje gegeten op je verjaardag zo te zien lekker hoor!!! @Collo: he wat naar om op 1 dag en goed en slecht nieuws te krijgen. Heeey zwanger dat wist ik nog niet whahahaahaha nogmaals gefeliciteerd lieverd!!!!! @Roeltje: toch fijn dat ze niks ernstigs konden vinden bij Elise! Zal vast een opluchting zijn geweest @Collo2: leuk groenten zelf kweken... hebben wij ook een aantal jaar achter elkaar gedaan. Ik vrees dat het voor deze zomer potwerk gaat worden ipv in vaste grond :s @happy: ohh leuk om weer met hapjes te experimenteren (vond t zelf zo leuk dat ik er een boek over maakte whahaha) een hele peer, nou doettie goed dan! @Hier: ben om half2 gestopt met werken, t was sowieso rustig dus ze laten me gaan onder t motto van "tis toch rustig" niet ziekmelden want ik ga morgen gewoon werken. Dus morgen nog n dagje, dan weekendje weg met Esmee, en volgende week mag ik lekker 4 dagen aan de slag.
Pff voel me af en toe zo dom Ze heeft vanmiddag in het zh gepoept.. Veel, hard en niet zoals het hoort, logisch want het lukte niet de afglopen 2 dagen.. Had wel aangegeven in het zh dat haar darmen ook een grote rol speelden, omdat ze ook flink gaat spugen van volle darmen.. Nou goed, vanmiddag een fles gemaakt van 135cc en daarvan heeft ze zo'n 100cc opgedronken.. Al een aantal keren flink gehoest, maar helemaal niet gespuugd.. Voel me zo dom dan.. Tuurlijk ligt het daar aan, snap dus achteraf ook niet waar ik me dan zo druk om heb gemaakt.. Dat rare gevoel van vandaag is ook weg.. ze ligt lekker te slapen.. Hadden Lenn opgehaald en haar daarna in bed gelegd.. heeft nog wat gemurmeld en is gaan slapen..
@ Roeltje; niet dom voelen meid, nergens voor nodig. Fijn dat ze lekker heeft gedronken en lekker heeft geslapen, goed gedaan dus! Zo Maura naar bed en dan kunnen de bubbels open
Nou schiet mij maar lek.. mevrouw is na wat gemiep lekker gaan slapen, flesje helemaal leeggedronken.. Ze weegt zo'n 3990 gram dus heb haar fles opgehoogd omdat ze nog honger had zo weggeklokt, goed geboert, niet gespuugd.. Gewoon helemaal niks.. Snap er niks van.. Probeer toch een beetje over te stappen op volledige Comfort, dan moet het toch echt helemaal goed zijn.. Weet ook wel dat het niet nodig is om me stom te voelen, maar krijg het idee dat ik me af en toe druk maak om niks, snap je.. Terwijl ik normaal helemaal niet zo ben, ben eigenlijk nooit onzeker als moeder.. Oke, ik maak weleens een fout, maar heb me daar nog nooit echt rot door gevoeld.. Meer als in dat moeten we volgende keer dus anders doen.. Ik gooi het nog maar op hormonen denk ik.. Beide kindjes liggen lekker te slapen, koffie is gezet, dus nu op de bank een spelletje doen op de laptop
Goedenavond! @Dees en Riti, Gefeliciteeeerd! @Riti, klinkt als een héerlijke dag, lekker genieten/genoten dus. Er al uit welke taart je gaat maken? @Panos, wat een spannende foto's op fb! En de alcohol ook weer eens goed gevoeld begrijp ik? Kun jij ook zaterdag aan het einde van de middag? De ochtend is namelijk een beetje haasten anders omdat Boaz bij mn ouders gaat slapen. @Collo, ik vind het zo leuk dat je weer zwanger bent! Straks 3 kindjes onder de 3, dat doen niet veel je na. Ik zou de echo gewoon doen hoor. @Roeltje, ik ben de eerste 2 maanden bij Abel toch ook veel onzeker geweest, hoort erbij hoor. Fijn dat ze nu iig een stuk minder lijkt te spugen! Ik laat weinig van me horen want heb het druk, vooral met het in een ritme komen. Verder geniet ik vollop van mijn mooie jongens, Boaz begint meer en meer te praten (alhoewel hij wel van de gemakkelijke is, woorden niet goed uitspreken terwijl hij het wel kan bijvoorbeeld..) en is nog steeds een geweldige grote broer, en Abel is zo'n heerlijk kind. Hij kletst het liefst de hele dag, maar wel alleen als hij je volle aandacht krijgt haha. Het kolven op werk loopt hartstikke goed dus dat ga ik nog wel even volhouden! Morgen naar de hhb, elk jaar met mn beste vriendin en dit jaar gaat mijn schoonzusje ook mee. Heerlijk om al die hebberige mensen te bekijken en zelf met een paar leuke dingen naar huis te gaan. Helaas had Gijs ook een etentje op de planning staan dus Boaz gaat uit logeren (Abel haal ik 's avonds weer op).
@Roeltje: ahh je moet je niet dom voelen, dat ben je niet! fijn dat ze zo lekker heeft gedronken zonder te spugen of wat Misschien helpt het inderdaad om volledig over te gaan op de comfort. @RiTi: veel plezier vanavond! @Mroos: veel plezier op de huishoudbeurs!!! leuk leuk Lekker toch dat je 2 van die super kereltjes hebt, tis even in ritme komen maar zeker genieten @Hier: bah snuit heel mn neus kapot, doet echt zeer, velletjes hangen eraan.. bah... Net gevraagd of ik meeging naar de bios, maar neej niet verstandig nu. Kids waren ook echt TE vervelend, Dani heeft bijna een uur geschreeuwd, bleek hij helemaal kapot te zijn van vermoeidheid. best raar want hij had vanmiddag veel geslapen. Maar ach, ze liggen nu beide op bed.
Mroos Heerlijk aan het genieten dus Lekker kereltje is Abel hoor, gezien de foto's op fb Veel plezier morgen! Dre he getver, vervelende kindjes.. niet grappig als je zelf niet fit bent.. Nou lekkere dag vandaag zeg.. Mn vader belde net om te vragen hoe het met Elise gaat.. Hoorde mn moeder al op de achtergrond hoesten.. Vanmorgen was ze vrij en had ze even bijgeslapen.. Toen ze wakker werd ging het nog steeds niet.. Kan de trap niet eens normaal op, zodra ze boven is is ze benauwd en bekaf.. Dus die heeft zich ziek gemeld en bleef thuis.. kan je vertellen dat ze zich nooit zomaar ziek meldt.. Dan is er ook echt iets aan de hand.. Morgenvroeg moet ze naar de huisarts.. Mn vader dacht meteen aan een longontsteking.. Word wel even weer teruggezogen naar Lenn zn geboorte vandaag.. Eerst Elise naar het zh en nu mn vader die bang is voor een longontsteking bij mn ma.. Getver.. Vind het vandaag niet zo'n leuke dag:x
ahhh dat is niet leuk als je moeder ziek is Hopelijk geen longontsteking, zo wel dat ze dan heeel snel mag opknappen
RiTi Hier altijd een groot voorstander van chocolade taarten. Ik zou gewoon naar de kinderboerderij gaan en savonds een paar stress taarten maken. En nee, bij mij gaan de dingen meestal niet beter als ik het zelf verzin, maar ik leer er wel het snelst van. Bloemkool is erg gevoelig voor beestjes heb ik gemerkt Happy Wow, wat een kliko die kleine van jou! Geloof best dat avondeten er ook wel in wil dan. Misschien is hij er wel echt aan toe. Hier ook twee mini-kliko's aan tafel altijd hoor. Vooral Lizzy, die kijkt niet eens wat je dr mond in schuift, die doet gewoon overal dr mond voor open. Joyce Erg he, dat het ineens zo snel gaat. Je moet er idd weer even doorheen, maar hij doet het daar vast prima. Dre Ja, zo kan niemand zich ook meer verspreken. Begin ook steeds meer te stuiteren en het begint echt te voelen.... Ben je weer een beetje aan de beterende hand of overleef je op pijnstillers? Roeltje Elise is ook nog wel heel erg jong hoor. Als mijn kindje zo jong zo liep te tobben had ik hetzelfde als jij gedaan. Jij moet alleen de problemen aangeven en niet van jezelf verwachten dat je ook de diagnose kunt stellen. Als het nu beter gaat, is dat alleen maar fijn. En dat gevoel van vanmiddag is alleen maar ongerustheid vermengd met machteloosheid. Allemaal heel logisch, niet blond om voelen.... Mroos Hahaha. Ja wie had ooit gedacht dat ik Elmo achterna zou gaan qua kindjes... ik niet in ieder geval. Leuk naar de HHB! Moet zeggen dat de beurs me steeds meer tegen valt maar het is altijd wel een gezellig dagje weg. Rustig nu een nieuw ritme zien te vinden en voor je het weet heb je weer zoveel tijd over als ik....haha, grapje hoor. Als je af en toe ons maar even op de hoogte houdt hoe het gaat met je mannen. Roeltje Longontsteking is niet grappig, maar daar knapt ze vast wel weer snel van op. Ik neem aan dat ze niet heel oud en fragiel is je moeder? Komt wel goed meid.
Roeltje dat is idd vervelend nieuws. Hopelijk valt't mee met je moeder!! Hier Yoeri beetje vroeg wakker maar goed. Heeft in de box gespeeld en ff op z'n buik. Hele dag goed geslapen en steeds meer dan 3uur ertussen dus nu een keer net geen 3 is prima. Is meteen laatste hap voor vandaag. Dus dan ga ik ook afsluiten en slapen. Lianne was moe volgens mij. Klein incident m de opvang vandaag maar verder lief. En vanavond ook.. Hele tijd bij papa zijn. Ze houd ons voor de gek met puzzelen. Doet ze net of ze't niet weet maar das dan'n puzzel die is ook binnen 3min zelf legt. En als wij dan stukje fout leggen of zeggen dat't foute stuk goed ligt zegt ze nee papa of nee mama. Verder gaat't op zich wel. Baal alleen van man. Die ligt al op bed zelfs. Om't mij makkelijk vd maken zogenaamd. Zou vanalles willen schreeuwen en roepen en huilen enzo maar daar help ik hem niet mee. Hij heeft iig gezegd dat hij idd in'n flinke dip zit die hij soms weet af vd schudden maar vd weinig energie om bij'n tegenslag dat vol te houden en dan baalt hij van zichzelf en gaat't spiraaltje verkeerd. Bv vanavond Lianne wil met hem spelen en hij kan't eigenlijk niet opbrengen en dan baalt hij daar van etc. Volgens mij moet hij'n keer aan dat resonantie apparaat... Net wel ff gepraat maar of't echt zin heeft gehad... Hou me echt in maar 't duizelt soms. Zit zelf weer redelijk in m'n vel op soms wat hormoon achtbaan gedrag na. Maar moet afentoe echt ff brok weg slikken om daarna weer vrolijk met Yoeri en Lianne vd doen... Pff. Ben blij dat ik't hier kwijt kan
@Roeltje Gelukkig lijkt het weer goed te gaan met Elise, kop op meis; liever een keer teveel naar de HA dan te weinig. Voor hetzelfde geld was er wel iets aan de hand geweest. Hopelijk heeft ze niet vaker last van die poep ophopingen.... Mijn pa heeft ook longontsteking Gelukkig gewoon thuis, veel rusten en zware antibiotica. Over anderhalve week weer een longfoto....Hopelijk is het bij je moeder snel over... Fijn dat het kolven goed gaat mRoos, kun je lekker doorgaan met BV geven. Logisch dat je het druk hebt hoor Lekker dik in de vaseline je neussie Dre! Tijs was helemaal op vanavond, moeten echt proberen hem eerder in bed te hebben...zo is het op bed leggen ook niet leuk. Om elk dingentje huilen, pfff...Gelukkig was het in bed meteen lekker liggen en uit...Job ligt hier naast me in de bank, die mag nog een flesje zo....als hij nog wakker gaat worden...
happy hier heeft Lianne dat soms ook overal om huilen. Vooral ook voor zichzelf vermoeiend. Helaas in bed gaat't dan niet over. Eerst nog eruit lopen en soms niet. Vandaag is ze gaan slapen nadat ze sokken uit de ja had gehaald en aan mocht houden. Gister had ze aan handen en voeten pokken toen ik ging kijken. Lamp aan, Lianne in bed met ogen dicht en ja net vd ver open dus ging niet dicht. Gemaakt en kans uit en toen begon we te brabbelen: deze ook!! Dus had bed vol sokken verwacht. Til deken op: kijk handschoenen aan!! Duss.. Anyway't huilen is herkenbaar.