December 2009 mama's, Deel 14!!

Discussie in 'De mama's' gestart door BLiS, 18 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in Belgiƫ
    ik kruip ook mn bedje in, morgen nog werken....denk dat ik 's avonds met mn meisje naar de film ga. en dan weekendje weg met Esmee :)

2. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Joyce
    Misschien niet leuk, maar ik neem even geen blad voor de mond. Je maakt het hem ook wel erg makkelijk om in zijn depressie te blijven hangen. Het hele leven zit vol tegenslagen en als hij elke keer zo gaat reageren ziet de toekomst er lekker uit....not. Ik vind echt dat jij elke keer maar weer incasseert en meeveert en buigt om meneers buien een plaats te geven binnen jullie huis. Straks beweegt het hele huishouden zich om zijn buien...
    Je weet van mij dat ik niet erg tolerant ben op dit vlak, dus lees het met een korrel zout, maar van mij kreeg hij een schop onder zijn kont, de opmerking dat hij zich niet zo aan moest stellen en als hij een probleem heeft als de sodemieter hulp moet gaan zoeken omdat iedereen eronder lijdt.

Happy/Roeltje
    Jee, heerst het ofzo? Mijn moeder is ook net van een longontsteking af. Normaal ken ik nooit mensen die dat hebben...

3. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ Joyce; pittig hoor, lekker hier van je af schrijven allemaal het is niet niks. Niet leuk voor je dit.

@ Mroos; fijn dat het kolven zo goed gaat, en de rest natuurlijk dus lekker genieten met zijn allen :).

@ verjaardagsavond; superrelaxt allemaal, Dennis had goede sushi meegenomen vooraf, de roti van onze oude buren (jum) en fantastische bonbons na. Geen tijd of moeite, gewoon gezellig en lekker geen gedoe.
    Ik had vanmiddag nog een of ander handgemaakt schimmelkaasje meegenomen dus dat maakte het compleet :)

@ taart; carrotcake komt er zeker, aangezien iedereen die lekker vindt en ik hem met mijn ogen dicht kan maken inmiddels. Heb een heel klein chocoladegevalletje op het oog, beetje verfijnd en wat meer werk maar wil hem graag proberen. En ga voor een cheescake, beetje op zijn engels denk ik. Daarmee laat ik de red velvet vallen, en de notentaart.
    oh ja en mini bananenmuffins voor de kindjes nog.

Morgenochtend wel gezellig naar de kinderboerderij :p
    Gelukkig hebben ze er koffie want Dennis moet om 0800 bij de kno arts zijn, maw, ik moet een uur eerder mijn bedje uit (0630) en niet om gezellig aan te haken maar ik mag gelijk aan de bak.

4. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    thanks riti en collo. Collo klopt wel'n beetje maar die schop doe ik liever op'n moment dat hij voor reden vatbaar is. Hij weet't nl ook dat wij er ook last van hebben. Das ook de reden dat de spiraal blijft zakken. Maar je hebt wel gelijk hoor.. Zit wel in m'n hoofd maar krijg't niet m'n mond uit...

5. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Brabo in Belgiƫ
    @Joyce: had t ff helemaal niet gelezen gisteren maar ik ben het wel met collo eens, maar begrijp ook jouw kant, moeilijk hoor... maar wij zijn er voor je!!

@RiTi: veel plezier bij de kinderboerderij

@Hier: redelijke nacht gehad, werd 's nachts 2 keer wakker van dani, meteen weer ibu's genomen toen kon ik wel rustig verder slapen ipv de halve nacht wakker liggen.
    druk dagje vandaag, dalijk werken tot 6 uur.
    baaj x

6. mroos

mroos Niet meer actief

@Dretjuh, werk ze!

@Joyce, ik heb ook een moeder die erg gevoelig is voor depressies en de sfeer in ons huis was inderdaad altijd afhankelijk van haar buien, die ontzettend onvoorspelbaar waren. Als ze tegen een depressie aanzat kon ze niks hebben, was niks leuk, werd ze om het minste of geringste boos en liepen we allemaal op onze tenen.
    Gelukkig was mijn vader ontzettend lief en stabiel en deed altijd leuke dingen met ons etc. Maar ik neem het hem wel nog steeds kwalijk dat hij Ɣltijd achter mijn moeder stond terwijl ze ontzettend onredelijk was. Altijd maar om de vrede te bewaren. Hij praatte het altijd goed dat me moeder nu eenmaal zo was etc. Maar ondertussen hadden we er wel allemaal ontzettend last van.
    Mijn moeder heeft een aantal keer hulp gezocht maar vond geen enkele psycholoog oid geschikt, ze vond (en vind) zichzelf altijd slimmer. Ook was ze altijd op zoek naar dingen die wij mankeerden, zodat het niet alleen aan haar lag dat we zo lastig waren maar dat haar gedrag ook wel verklaarbaar was, want - voornamelijk ik- was toch ook wel erg moeilijk als puber.
    Ik heb nu een goede band met mijn moeder maar dit is wel de grootste reden dat zij niet wekelijks een dag op moet passen, ik heb dan namelijk wƩƩr het idee dat ik haar constant tevreden moet houden en moet pleasen.
    Ik denk dat mijn vader altijd heel erg bang was om ouders te zijn die niet op 1 lijn zaten, maar daardoor steunde hij tot in het vervelende toe mijn moeder, waar we denk ik nog meer last van hadden.
    Ik had het fijn gevonden als mijn ouders hadden toegegeven dat mijn moeder tijdens die buien ook heel onredelijk wƔs, maar dat ze er weinig aan kon doen. En ondertussen gewoon harder doorzoeken naar goede hulp.

Nou dit is een heel verhaal geworden, maar misschien heb je er wat aan;).

7. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Ola!

Lees trouw mee hoor!

Het gaat hier blegghhhh. Ik heb zo'n pijn...ik word er helemaal leip van. En ik ben zo slecht in niks doen en accepteren dat het even niet gaat. Ik wil ook niemand ermee belasten, doe het liefst alles zelf. Ik wil ook zo graag lekker naar buiten, genieten van Milan en Rafi lekker in de kinderwagen, maar als ik alleen ben geef ik Milan maar de ipad bij mij op bed omdat ik gewoon niks leuks kan doen. Word er kribbig van en dan voel ik me meteen weer schuldig naar mn knulletjes. Echt gewoon dikke k*t kl*te etc. Sorry, ben zo NIET gezellig!

8. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    CHICKEN komt goed meid echt!! Balen van je pijn. Hopelijk is't snel weg. Ik merkte hier trouwens aan m'n stemming dat de 6weken om waren. Rafi is pas 2weken... Rustig aan doen. Stap voor stap. Hoe was't gegaan met de fysio aan huis. MROOS ja heb ik wel wat aan en herken ook wel wat. Maar man wil niet dat we aanpassen aan hem. Hij gaat dan liever ff weg net als Gister bijvoorbeeld. Dan gaat hij eerder naar bed of net als afgelopen weekend toen ging hij boven filmpjes van Lianne bewerken en kwam om te eten en drinken beneden. Z'n ex heeft nadat ze hier is geweest gevraagd of hij binnenkort mee gaat lunchen als hij in vianen is. Wil heeft laatst een goede ervaring net'n therap gehad dus kan goed dat we hem dat gaat uitleggen. Ook is't niet zo dat hij vind dat wij lastig zijn en hij daarom in de put raakt volgens hem hoor. Wel dat't gevoel dan versterkt word maar dat heeft iedereen. Als je een baaldag hebt en je kids huilen veel of doen lastig dan duurt't langer vooq't balen weg is. Maar goed ik ben nu idd goed aan't praten. Maar dat komt ook omdat hij als hij niet in zo'n bui zit echt een super papa is en ook uitlegt aan Lianne bijvoorbeeld dat papa soms niet zo lief is maar dat hij haar erg lief vind en't niet aan haar ligt. Als de bui weer iets gezakt is dan eens ff banja doe ik't nu versterkt dat alleen maar. Hij weet nl dat hij fout zit en met wil en daar baalt hij van. Hij herkent dan zijn vader in zichzelf en dat is de enige persoon waar hij absoluut niet op wil lijken. En dan baalt hij weer etc. Vind niet dat ik hem in de steek moet laten omdat hij deze buien heeft. HIER verder al'n druk dagje. Moet alleen beneden nog stofzuigen en net'n doekje door de keuken. Rest is gedaan incl franse slag badkamer.flesje met Yoeri geoefend. Was opgeruimd. Cupcakes gemaakt. Deel 1 staa0af vd koelen deel 2 staat er nu in. Straks versieren en de vragen voor.0spel morgen op papier zetten. En ms nog ff Yoeri in bad doen. Morgen babyshower voor zusje. Yoeri gaat mee en Lianne blijft bij papa tenzij't met papa nog niet goed gaat.

9. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ Joyce; Nogmaals, het lijkt me erg moeilijk voor jullie allemaal dat dit speelt. Ik denk alleen wel dat de 'bui' zelf misschien niet te vermijden is maar hoe daar mee om te gaan wel af te spreken valt. Niet verder in de put raken door schuldgevoel op zo'n moment is wel te leren (met begeleiding van een deskundige kan dat zeker). Depressieve klachten zijn natuurlijk erg complex, maar hoe je je uit naar je omgeving en wat je juist wel en niet kan hebben (kort lontje) valt wel te leren/regelen/'managen' (kan het goede woord niet echt vinden).

@ Chicken; aaah lijkt me ook zo moeilijk, echt rot voor je dit.
    Hoop heel erg dat het snel beter gaat allemaal!

@ Dretjuh; succes vandaag!

@ hier; leuk op de kinderboerderij, nu koud en moe :)
    Dennis was vanmorgen bij de kno arts, en kon daarna gelijk doorlopen naar de anesthesist. Geen enkele twijfel mogelijk, die amandel moet er uit en wel binnenkort. Moet 24 uur blijven en is zeker 14 dagen uit de roulatie. Hij wordt gebeld zodra er plek is, als dat echt heel onhandig uit komt mag hij nog wel 'weigeren', hij moet natuurlijk ook eea regelen op zijn werk.
    Nou wordt wel pittig geloof ik, schijnt goed pijn te doen, wel sneu voor hem.
    Maar ook de arts zei al dat hij er daarna dan wel heel veel plezier van gaat hebben.

10. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Brabo in Belgiƫ
    Ahhhh hak een heel verhaal getypt en overal op gereageerd is alles weg!! druk ik op reageren kom ik op chicks profiel :s stom.. zit op gsm dus ga nie weer alles typen :p

11. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    goedemiddag!
    net even heerlijk 2 uurtjes geslapen met beide kindjes.. Lenn is uiteraard wakker en Elise slaapt nog. Begin er een beetje moedeloos van te worden, Elise spuugt sinds vanmorgen weer na elke fles:( Ondertussen veel krampjes, want ze kan WEER niet poepen.. Zit inmiddels volledig op Comfort dus het zou beter moeten gaan.. maar het blijft maar aanmodderen..
    Vanmorgen de boodschappen al gedaan voor de hele week.. Straks nog even de laatste dingen halen bij de C1000.. Man smste dat ze toch vanavond/vannacht al thuis komen ipv morgenmiddag.. heerlijk..

12. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    zo na ff spelen met Yoeri nu Yoeri voeden op de bank. Hoef alleen nog de quiz vragen van morgen op kaartjes te zetten en evt vanavond Yoeri in bad. Die was nu ruim voor voeding wakker en heeft druk liggen spelen dus moet echt naar bed hierna. Wel lekker om ff te zitten. Hmm ms straks de tukken als Yoeri in bed ligt. Rond 5komt Lianne dus half uurtje moet lukken lijkt me. Kan ik daarna die vragen nog doen... Ik zeg goed plan :) jullie allemaal dank je wel voor't meeleven en tips enzo. Ms lijkt 't dat ik er niks mee doe maar al is't maar dat ik er over na denk, toch? Vind't al fijn dat ik't hier kan zeggen.

13. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    Erg he van Friso...dan heb ik toch niet veel te klagen...:)

14. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    ja is best schrikken ja. Sneu voor bea ook.. En z'n kindjes... Maar vraag me stiekem wel af of ze iedereen 50min hadden gereanimeerd...

15. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    Misschien daar wel....denk dat ze in Nederland daar sneller mee stoppen. Een arts zei ook al dat ze hier waarschijnlijk al apparatuur hadden gestopt. Vreselijk voor de kindjes ja..

16. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    heb niet alles goed gehoord idd... Jeetje... Dus hij heeft 'geluk' dat hij daar is? Pff.

17. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    Mag ik ook even ego komen binnen vliegen.......?

Uk2 is ziek. En ik ben bij de reorganisatie geen shift en lift maar krijg een nieuwe rol. Fijn zo op de vrijdagmiddag. Weet niet wat ik ervan moet denken, maar ben wel even slag. Had ik niet aan zien komen.

Daaaaaag.

18. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    @friso: Triest!

@joyce: Tuurlijk kan je bij ons je ei kwijt! Vind het echt een rotsituatie voor jullie. Denk idd dat je het beste aanpak kan bespreken als het goed met je vriend gaat. Denk wel dat het belangrijk is dat ie actie onderneemt!!

Hier trouwens een manisch depressieve moeder. Ook bijzonder :). Mn broertje en ik zijn door mijn vader opgevoed, mijn moeder was uit de ouderlijke macht gezet. Aan mn vader hadden we trouwens ook niet veel, die vond kinderen vooral erg lastig.... Hmmm... klinkt wel erg dramatisch zo en leuk was idd anders, maar gelukkig ben ik prima opgedroogd (al is dat meer ondanks dan dankzij).

@riti: Knippen die amandelen! Fijn dat er een oplossing is! Hopelijk kan Dennis snel terecht. En het schijnt bij volwassenen idd een vervelende ingreep te zijn.

@chicken: Wat rot van de pijn! Kan de fysio nog iets voor je betekenen? Hopelijk gaat het snel beter!

@collo (en andere geinteresseerden!): Zin om 15 maart mee te gaan naar PSV-Valencia??

@rest: Lost.

19. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ Roeltje; he wat rot zeg, dat het nou maar niet rustig wordt in haar buik ook niet met de comfort :(.

@ Joyce; goed dat je ook voor je zelf zorgt, op tijd een beetje rust. Nog even kunnen slapen?

@ Panos; 'nieuwe rol', best heftig. Vind dit ook geen informatie voor de vrijdagmiddag, zo iedereen het weekend in sturen.
    Wat is er met uk2?

@ hier; vriendin nog steeds niet bevallen, na 36 uur ballon iets meer dan 1 cm ontsluiting. Vanmorgen hormonen er bij (pillen) en op naar de 2 cm want dan kan er weer van alles. Zo niet (geen 2 cm vandaag) dan morgen ks. Heftig hoor, maar heb nog wel goede hoop dat het vanavond kan gaan beginnen.

20. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ Panos; ja he, was ook mijn reactie, er uit dat ding (het is er maar 1).
    Dennis is nog een beetje onder de indruk van het hele (serieuze) verhaal, maar dat is vast snel over :).

Deel Deze Pagina