jullie zijn lief!! Wat er gezegd is is precies wat ik ff nodig had. Je weet't wel maar toch. COLLO hij heeft er geen last van volgens mij. Soms wel van't voortraject. Dan zit er denk ik lucht dwars en word hij boos en dan als er een golf uit is kijkt hij wel vies
Als jullie trouwens nieuwsgierig zijn naar mijn saunadagje gister... Zie mijn check in bij ELysium op Facebook. Haha, echt te erg.... Op het genante af. @collo: Lang geleden dat ik zat ben geweest of een kater heb gehad. Helaas. Arme ferdy (gna gna) @joyce: Trial and error! Iedereen is de eerste maanden aan het puzzelen met een baby. Bij ons was het rond de 8-9 weken wat duidelijker aan het worden. Kindjes zijn trouwens tussen de 6 en 10 het onrustigst (is echt waar!) @doortje: Mag ik je tips ook? Niet dat ik ze per se nog nodig, maar ben gewoon nieuwsgierig naar je aanpak en oftie op de mijn lijkt.
@ Panos; een hele gezellige en geslaagde dag dus, leuk! @ Collo; ai sommige katers zijn ook echt niet tof, arme Ferdy @ hier; oei wat een woei zeg! nu schijnt trouwens wel de zon, maar Maura ligt haar middagslaapje van gisteren in te halen .
hallo! @joyce/panos: ik zet de tips hier wel neer, ok? Stan was een ontzettend onrustige baby, veel huilen, veel spugen en dan weer huilen. Ook was hij vreselijk onrustig aan de borst en sliep niet meer dan 50 min. achter elkaar. Ik dacht op een gegeven moment dat ik door zou draaien, zo moe en gefrustreerd was ik! Ben in eerste instantie naar de ka geweest, vanwege het vele spugen en vermoeden van reflux. Ik werd erg serieus genomen, maar twijfelde zelf heel erg aan medicatie. De ka ook, dus de afspraak gemaakt om het nog een aan te kijken. En of het nu ligt aan het seriues genomen worden, vanaf de volgende dag ging het al beter met spugen! Hij leek geen pijn meer te hebben en spuugde een stuk minder. Maar het onrustige en weinig slapen bleef... En als hij wakker werd, tja dan ging ik maar weer voeden, want lang wakker blijven en zichzelf vermaken kon hij nog niet. Met als gevolg dat hij slecht dronk en de cirkel rond was... Ik was ervan overtuigd dat we het slapen moesten aanpakken om hem zo in het goeie ritme te krijgen. En sorry Ria Blom, maar bij zijn bedje staan gaat dus niet als je met een peuter alleen thuis bent (bedje boven, peuter beneden). Dus zodra hij wakker werd, standaard na 50 minuten, even aankijken en als hij wakker bleef, naar beneden gehaald en in de kinderwagen overleggen. En dan maar heen en weer met de wagen totdat het tijd was voor de volgende voeding. Vaak viel hij nog wel in slaap, maar wij hielden er een lamme arm aan over Verder wel het duidelijke ritme ala Ria Blom aangehouden. Wakker, drinken, schone luier, drinken, samen spelen, alleen spelen, moe=naar bed. In het begin huilde hij nog woest met naar bed gaan, maar kon vrij snel in slaap vallen gelukkig. Op die manier dus in een duidelijk ritme gekregen en op een gegeven moment was ik die wagen zat (1 dag na de verhuisdag). Dus de wagen afgeschaft en alsof hij het snapte sliep hij goed door in zijn bedje! Hij is nu nog steeds af en toe te vroeg wakker voor een voeding en soms moet ik hem wakker maken. Maar dat wordt makkelijker, hoe ouder ze worden. En idd Joyce, niet vergeten dat Yoeri nog heel klein in en ook hard zijn best doet om alles te snappen. Geef het de tijd, het wordt het beter Ik dacht, toen ik er middnin zat, wat is hier ook alweer leuk aan? Maar nu is het zo'n heerlijk vrolijk, makkelijk mannetje! Succes met uitvogelen en wat Panos als op fb zei: pak hier en daar een tip en kijk wat voor jullie werkt. Zoek, combineer, probeer uit, etc!
wn toen was telefoon vast gelopen.. ach ja.. ben in afwachting van het in slaap vallen van kleine ventje dus zit ff achter pc.. stuk handiger iig, hij kijkt dus vies maar zo kijkt hij ook bij de vitamines en speentje... vandaag dus weer een dag en tot nu toe gewoon toetje aangeoden ene keer willie wel andere keer niet, prima. vanmorge dus naar schoonvader. heeft heerlijk in de mc liggen slapen, en thuis al snel honger. vandaag al paar keer big smiles gehad en geklets, heerlijk! en net dus na het eten wat gekletst en gelachen en in bedje gelegd. zo nog eens ff kijken maarlijkt erop datie rustig blijft.. en schoonvader vind lianne idd zielig.. is nietde oppasopa hoor, de andere.. waar we afentoe "gezellig" heen gaan omdat hij ook ons knipt vandaag was de knip sessie.. maar ja, wij doen streng tegen lianne en ze mag geen snoepjes enzo.. en tja ook als ze huilt voor de show is dat natuurlijk megazielig... (lianne is met een nieuw truukje bezig.. heeeeeeeeel hard huilen dat je denkt er is iets.. en dan uiteindelijk: "lianne huilen!.." was het nep lianne? "ja!" met een serieus gezichtje....)
oh en 's nachts sliep hij wel heel goed, omdat hij uitgeput was. Had Sara precies hetzelfde, waardoor ze wel snel in het goeie dag en nacht ritme zaten.
@ doortje: thanks ! en idd ik pak gewoon hier en daar wat en dan zien we vanzelf wat werkt.. heb het geen toetje geven geprobeerd maar voelde me al niet fijn erbij dus nu toch maar weer wel.. erbij staan werkt idd niet met een peuter, maar probeer echt maar max 2 min erbij te blijven.. en dat gaat net..
Goede aanpak. Ik ben ook overtuigd van de Ria blom methode (maar dan zonder het eindeloze huile). Heb max 5 minuten laten huilen en dan troosten. Troosten was bij ons speen geven en doekje over ogen met max 2 minuten in zijn kamer. Bij te vroeg wakker worden ging ik er soms naast zitten met mijn handen op zijn hoofd en buik. Geloof we in het ritme en de volgorde en werkte na een paar weken ook super bij uk2. En echt niet vanaf dag 1 hoor, denk dat we met een week of 8-9 een duidelijk ritme hadden.
Hallo! Suus boven water! Ik heb gisterenavond een heeeeel leuk feest gehad bij mijn schoonfamilie en we zijn lekker bij schoonmoeder blijven slapen, dus hier ook veeeeeel bier en nog een heeeeel lekker drankje: Fragolino del chiostro, en dat icm prosecco, hmmmmmmmmm! Ik sta er trouwens echt van te kijken dat mijn lijf na 3 jaar uitdrogingsverschijnselen te hebben gehad, zo goed reageerde op al deze drank! Ik heb tot 12.30 geslapen en ben superfit! Misschien heeft het dus juist wel even goedgedaan hihi @collo: arme Ferdy! Marc had ook vanochtend wat dreigende kotsmomentjes, maar hij heeft het drooggehouden Als er weer een x een party is in de Maaspoort dan willen wij best mee leuk! Ik ben er al 2x eerder geweest op een VIPplaats, was ook heel leuk! Maargoed, alleen als jullie dat ook leuk zouden vinden natuurlijk @Joyce: ik heb er niet zoveel meer aan toe te voegen...Het enige dat ik uit ervaring nog kan vertellen is dat ik ook wel eens gedacht heb dat ik op verzoek moest voeden omdat er bijv. wellicht een regeldagje was ofzo, maar dat het bij niet zo werkte... Juist door regelmatig voeden werden de kids alleen maar onrustiger... Vandaar dat ik ook altijd gewoon om de 3 uur ging voeden en niet als ze huilden...En dat in combinatie met rechtop houden na de voeding, of in wippertje ofzo, ging wel aardig! Maargoed, wat Panos ook zegt, het is toch altijd weer zo zoeken met een nieuwe uk! Sterkte hoor, je doet het supergoed en jullie ritme is in aanbouw @all: hooooooooooooooooi! Kinderen liggen hier op bed, zo direct even naar de beestjes hier in het park en dan visite van onze lieve oude buurtjes! tot vanavond!
@Panos: ohh lekker naar de sauna! @Collo: haha zie m al helemaal voor me, stoere mannengedrag met "ben nog jong" en dan later strontlazarus Goed toch dat jij geen kater hebt *goed gedaan* @Suus; fijn dat je feestje zo leuk was!! Viel me vorige week al op dat je zo goed tegen die biertjes kon hihi @hier: zwemmen was leuk, maar druk.. steeds zo'n varken van een kind dat naar layla kwam en dr wilde meenemen... moest er tot 3x aan toe n stokje voor steken. (ja ben grof, maar t was een belachelijk dik vatsig meisje.... zielig, heb te veel dikke kids *en ouders* gezien) genoeg trauma voor vandaag
@ Dretjuh; als het een normaal of mager kindje was geweest dat Layla steeds wilde meenemen had je het toch net zo goed irritant gevonden?
@RiTi: ja zeker was net zo irritant geweest, maar ik schrok zo van t grietje. Ik snap dat echt niet dat kinderen zo dik kunnen worden en dan in bijzijn van ouders een frietje om 3 uur wegsmullen... @Panos: nou houden zo met uk2
zou eigenlijk gaan kleien met de kids, maar ze willen ineens "dora's kerstfeest" kijken... tja.. kerst.... rare kids
Mijn man wil even iets kwijt...al weken, maar ik vergeet het iedere keer. Hier komt het: Geven jullie je kids weleens een gekookt eitje? Zo ja, hoe? Hier hebben we dé oplossing. Men neme een espressokopje, men pelt een ei, men stopt het gepelde ei in een kopje, men neme een mes en men snijdt het ei lekker fijn. Men geve de peuter een lepeltje en het kopje. Slab om en op het einde van de slab zet men het kopje, zodat gemorste ei opgevangen wordt. Eet smakelijk. Zo, hebben we dat ook weer gehad!
@ chickenman; filmpje! handig en leuk idee, het eitje in het kopje. Hier zetten we ook wel een wat op de slab (die lekker lange van de babydump). Een gekookt eitje gaat er hier ook goed in, men nemen een boterham met een likseltje mayo en neme een eiersnijder (don't ask, dat kwam met mijn man zijn boedel mee), mooie plakjes zo op brood, liefst met dito plakjes tomaat. De zorgvuldig samengestelde en opgestapelde boterham in stukjes snijden tot een gezellige bende en smullen maar. @ chicken; hoe gaat het verder ?
suus en de rest: om de 3uur of iig wakker maken om te eten werkt bij Yoeri niet. Heb ik in kraamweek al gemerkt. Hij drinkt dan toch minder om dan dus de keer daarna sneller te komen. Ik maak hem wel wakker als er 4uur tussen de voedingen gaat zitten maar anders niet. Ritme doe ik verder't zelfde als iedereen denk ik. Moet zeggen vandaag alleen inslapen lastig maar verder wel goed. Net zelfs van 17 tot 19 geslapen. Ben maar 2x naar hem toe gegaan. Heb ook iets langer gewacht. Eerst ging ik ook als hij stil was en vandaag gewacht tot gejengel huilen werd. Wat later vd denken dat ik wel'n muts ben ook.. Door al vd vroeg er heen vd gaan word hij juist weer wakker... Zo stom dat je dat soort dingen wel weet maar dat die blijkbaar in'n gesloten vakje in de bovenkamer zitten en helaas niet altijd er uit komen als je ze nodig hebt. Vandaag weer flesje geoefend en ging goed. Alleen kolven met Lianne in de buurt werkt helaas niet. Komt dan bijna niks uit... En verder nog met kleine man gekleur begint geluidjes terug te maken en dan soms'n vette glimlach erbij. Oh hij was wel langer wakker dan de afgelopen dagen maar goed. Bij't tweede gaapje bedje in en komt goed. Lianne was vandaag in'n jaloerse bui waarom geen idee maar viel wel op. Ook veel nep huilen en huilen als ze d'r zin niet kreeg en met vlagen slecht luisteren... ALLEMAAL'S Fijne zondag gehad? Zag al zwemmen en ontkateren voorbij komen. En panos wat goed dat uk2terug is!! Joepie!! Wat zegt je schema over de oorzaak?