December 2009 mama's, Deel 14!!

Discussie in 'De mama's' gestart door BLiS, 18 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happy79

happy79 Fanatiek lid

19 nov 2008
    2.334
    0
    36
    Ergens in Brabant
    @Panos Wij hebben wel een duowagen maar loop vaak een ronde met Tijs "los". Job in de enkele wagen, dan is het wel wat minder ver, maar soms wel een uurtje onderweg hoor.. Is Uk1 al toe aan een loopfietsje?? Dat gaat een stuk sneller ;) Kiepbakkie van de driewieler moet ook kunnen, lekker kussentje erin ;)

@Roeltje hopelijk werkt de domperidon tegen de misselijkheid...Stoere bak die Tiguan!

2. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    Thanks voor de tips! WIj hebben uk2 ook altijd los, maar soms wil je net iets meer tempo in het rondje. Of je wil gewoon zelf een stuk wandelen. Hier biedt dus de 3-wieler uitkomst! Zo'n loopfiets is ook een goede!! Het plankje blieft madame hier helaas niet meer nu de nieuwigheid eraf is...

@roeltje: Hopelijk werkt het snel!

@joyce: Hmm... ook voor jou even spannend dus. Hopelijk verandert er verder niks (tenzij je graag iets nieuws wil natuurlijk :)). Die kinderboerderij is dus van de severninus hier vlakbij. Je kan de dieren echt aaien en voeren. Ook zit er een mini-winkeltje bij met producten die ze zelf verbouwt hebben. Echt heerlijk kneuterig!

@kolven: Ik ben nooit een kolfheld geweest, maar ik denk dat ik na een maandje voorzichtig gestart ben zodat uk2 ook aan een flesje kon wennen.

3. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    vlieg vlieg vlieg... druk druk druk..ren ren ren
    *papierwinkel draait op volle toeren*

4. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    hallo!

@ afbouwen; sterkte! Is niet niks en veel 'gedoe' wb voors en tegens en hormonen en van alles is wat ik mij herinner.

@ Roeltje; op zich wel fijn dat ze niet ziek is, al voelt ze zich natuurlijk niet goed als het zo moeilijk gaat en ze zo moet spugen.

@ domperidon; in volwassen dosering ook los te koop, ik heb het nodig als ik migraine heb is echt een stevig middel voor misselijkheid en braken. Hopelijk helpt het en voelt ze zich snel beter!

@ Joyce; hihi wekker op kikkers zette, klinkt gezellig :).

Net bij de hele verse baby geweest, wat is dat toch bijzonder! Heerlijk en fijn in het kraamhotel, lekker plekje hebben ze en het gaat super! Blijft indrukwekkend, ook de bevalling trouwens en helemaal als het iemand is die zo dicht bij staat.

5. mroos

mroos Niet meer actief

Goedemiddag!

@Riti, heerlijk he, zo'n verse baby. En een bevalling blijft indrukwekkend ja, vooral als je dan ook nog de emoties van de kraamvrouw bij het vertellen ziet.

@Kolven, hier met 5 weken begonnen geloof ik, en vanaf toen ook af en toe een flesje. Ik ben nooit zo consequent geweest met proberen, gelukkig pakte en pakt hij de fles wel gewoon.

@Happy, succes met afbouwen! Misschien kan je nog tijdelijk de ochtend- en avondvoeding erin houden?

@Collo, moeheid én eetlust hoort bij mij bij de eerste 12 weken zwangerschap. Ik denk dan ook dat er geen maximum aan het aantal cupcakes hoort te zitten hoor in jou situatie op dit moment;).

@buiten lopen, ik ga veels te weinig naar buiten als ik alleen met beiden ben. Soms doe ik Abel in de draagzak en Boaz in de buggy. Soms Abel in de bak en Boaz lopend(gaat erg sloom). Maar meestal neem ik een vriendin mee of wacht ik tot Gijs thuis is voordat ik iets onderneem.

Boaz heeft voor het eerst op de wc gepoept! Weliswaar 1 keutel en de rest daarna in zijn luier(waarschijnlijk omdat het toch wel heel spannend was!) maar het begin is er. Wij proberen hem nu minimaal 3 keer per dag op de wc te zetten, potje slaan we over, vind ik zo'n vies ding!

6. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ mroos; waar koop je zo'n brilverkleiner?
    Lijkt me wel wat, al vind Maura het allemaal maar niks geloof ik.

7. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    @riti: Mooi he die pasgeboren babytjes met bijbehorende bevallingsverhalen... Blijft een hele bijzonder gebeurtenis.

@mroos: Go Boaz! Knap hoor!

@zindelijk: Hier nog geen pogingen. Uk1 weigert met blote billen op het potje te zitten... Met broek en luier aan gaat ze enthousiast mee naar de wc. Vind het trouwens wel een goede om de potjes helemaal over te slaan en meteen de brilverkleiner te gebruiken. Had met nog niet zo verdiept in het uitschrapen van de stront, maar nu ik het zo voor me zie, lijkt het me toch een wat mindere bezigheid....

8. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    @riti: Volgens mij hebben we de brilverkleiners ook bij de babydump gehaald, tegelijk met de potjes. Denk dat prenatal ofzo ze ook wel heeft.

9. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @potje; hier ook niet in huis gehaald vanwege de onhandigheid. De wc is veel interessanter!
    moet ook nog een brilverkleiner aanschaffen.

@hier; druk druk druk...net bij de ABN de verzekeringen aangepast en nieuwe afgesloten vanwege de overgang van een maisonette naar een eengezinswoning.
    Het huis is aan kant, de laatste spullen naar de stort gebracht.
    Ik zit nu bij de HA vanwege mijn rugpijn en het vele afvallen wat echt rigoreus gaat! Weeg nu net 55kg en kom van 61 kg. En dat sinds een paar weken! Ik pas mijn oude broeken gewoon weer. Dus ff vragen naar schildklier..

10. mroos

mroos Niet meer actief

@riti, brilverkleiner hebben we gekregen van SM, geen idee dus.. Boaz vindt het wel interessant, hij krijgt een boekje en op het eind 1 velletje wcpapier en mag daarna zelf doortrekken, een heel avontuur dus;).
    Mijn nichtje van 1.5 poept al bijna dagelijks op het potje dus we voelden ons een beetje 'verplicht' om er mee te beginnen. Stom misschien, maar als nichtje voor haar 2e zindelijk is en Boaz met bijna 3 nog in luiers loopt, dan zou ik dat toch irritant vinden..

11. mroos

mroos Niet meer actief

Weet je wat vies is, in 2 uur tijd 200 gram chocola naar binnenwerken. Bah, wat ben ik nu misselijk. De komende week geen chocola voor mij.

12. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Poeh ons spaargeld is nu praktisch op.. vw tiguan is t geworden.. ritje gemaakt en wat rijd ie lekker! Met wat geluk kunnen we m deze week nog ophalen :D

13. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Brabo in België
    oehhh leuk Roeltje!!!!!

@Brilverkleiner: hebben we niet, heb zo'n koninklijk potje (zit een brilverkleiner bij, maar die gebruiken we niet)
    de kids gaan meestal op de grote WC.

14. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Pouw Volkswagen
    Deze is het :D

Man is nu Lenn ophalen en boodschappen doen.. Elise ligt net op bed na een flesje.. Dan even koken, spelen met Lenn en dan kan hij op tijd naar bed.. afgelopen nacht slecht geslapen dus die zal wel moe zijn.. Nog even bedenken wat we morgen gaan doen.. woensdag denk ik even een ritje maken met de bus.. Kind is helemaal wild als hij een bus ziet dus als zijn humeur het toelaat gaan we een ritje maken :D

15. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ brilverkleiner; zal een rondsnuffelen, babydump en prenatal moet ik echt plannen want daar kom ik nooit. Hema daarentegen gaat makkelijker. We hebben beneden onze toilet volledig in authentieke jaren 70 stijl (zeg nou zelf, zo klinkt het toch best aardig ;)) dus een oranje of bruine zou wel leuk zijn :p.

@ Joyce; grappig hoe je posts volledg te volgens zijn maar vol staan met vreemde woorden (door je tel) :D.

Over de Hema gesproken, die hebben hele leuke kartonnen uitdrukfiguurtjes voor om doosjes rozijntjes ed heen. Helemaal gezellig en net nieuw en toen dus ook de zakken rozijntjes in de aanbieding (per 2). Zijn de rozijndoosjes veranderd en passen ze niet :(.
    Nu dus fruitstukjes gekocht, die passen wel, rozijnen komen wel op.
    Maar toch, beetje miscommunicatie van de verschillende afdelingen ;).
    Heb ik mijn hele makkelijke traktatie voor de laatste keer peutergym ook geregeld :).

16. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ Roeltje; geen verstand van auto's maar vind hem gaaf :).
    Afneembare trekhaak vind ik cool, trekhaak zelf in ieder geval enorm handig!

17. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ Mroos; ai misselijk, wat voor chocola was het?
    heb nog een stukje chocoladetaart over, maar ik heb het dus met taart nu...hoeft even niet meer...

18. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Brabo in België
    Mn poes heeft suikerziekte :( arme kat......

19. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    ach wat sneu, en nu?

20. littlewonder23

littlewonder23 Niet meer actief

dikke knuffel mop

Deel Deze Pagina