@dre: Wat ik me nog afvroeg.... Wat is dat dan voor spul waarmee ze de tumor zo goed kunnen laten krimpen? Waarom wordt dat niet eerder ingezet? Of zitten er ook negatieve kanten aan? En is het effect tijdelijk of blijvend? Sorry voor mn vragen, maar was ff nieuwsgierig...
@ Panos; hier ook wakker van de dromen van Maura, echt niet niet leuk en wat doe je er aan he? Klinkt wel goed van dat afkoelplekje, ook wel vriendelijk vind ik ze krijgt zo ook ruimte (zonder haar gelijk weg te zetten of alleen te laten). Maura laat zich nog wel goed bijsturen, maar ik moet haar dan wel fysiek tegen houden en laten luisteren. Niet leuk, en vraag me soms wel af of het niet beter is even boos en gefrustreerd te zijn. We zitten er nogal kort bovenop met 'ssst' en 'rustig' en 'luister eens' en zo en reageert ze ook goed/plichtsgetrouw/sociaal wenselijk op. Lastig, lastig. @ culiweekend; Dennis kan straks 2 weken nauwelijks eten he, dus die gaat even los . Feitelijk maar 2 wensen, de forel en het lam, 1x pannenkoeken en een makkelijke pasta zodat we lekker weinig hoeven te doen. Oven maakt de andere twee trouwens dus dat valt ook wel mee. Morgen met Maura zoete broodjes bakken (hot cross buns) voor goede vrijdag, kan ze lekker meekliederen. Als het meezit nog een paastaartje en dan ben ik voorzien voor het weekend (en iedereen die langs komt).
@riti:Afkoelplekje is ook echt iets wat we pas sinds kort nodig hebben. Tot die tijd had ze niet van die buien en konden we haar prima bijsturen. Snap niet zo goed waar de frustratie ineens vandaan komt (peutergroep, lichamelijke klachten, peuterpuberteit), maar het is begonnen tijdens de herpes infectie. Dus met een duidelijke lichamelijke oorzaak (erge pijn, niet kunnen eten). Helaas zijn de buien gebleven en blijft ze over moeheid klagen. Twijfel een beetje of de oorzaak van de buien puur gedrag is of toch lichamelijk ongemak. Gelukkig werkt het bankje in de keuken en vindt ze het zelf ook goede oplossing. As ze zo moe blijft wil ik haar toch een keer laten nakijken.... @riti2: Das waar ook, die arme dennis is aan het voor-eten... Enne, ik vind de pannekoeken al ambitieus hoor zoals jullie ze maken
Panos, dat is wel vaag dat ze zo moe blijft en vooral ook erg vervelend. hmmm knutselen, in de tuin spelen, naar het speeltuintje èn een boodschapje doen gaan niet meer passen in deze middag
@ panos: das een goede, dat plekje.. misschien ook maar eens doen.. zit ook nog te dubben met wat ik haar moet leren dat ze moet doen als ze boos is en dus wil slaan of wat dan ook en wat ze ook kan doen als ze elders is.... bijvoorbeeld als een kindje iets afpakt... heb namelijk het idee dat lianne voor eigen rechter speelt en dat wellicht al een paar keer bij haar iets is afgepakt of geslagen maar dat ze dan of niet reageert en dan bij de xte keer wel maar dan dus meteen heel heftig .. en dat de juffen dan wellicht die andere keren niet hebben gezien omdat ze geen reactie gaf... snappie? had gister gesprekje met der tijdens het koken.. was bijna alsof ik met een puber praatte... leuk maar ook best serieus. ik zei dat ze lief was en toen zei ze dat ze niet lief was (ja echt!.. ze denkt dus dat ze niet lief is..) dus ik zei: je bent wel lief, maar soms doe je wel eens niet lief.. zijn er bij de kindjes ook wel een kindjes niet lief lianne: ja ikke: oh, en wat doen ze dan? lianne: elin afpakken (das dus dat meisje wat ze bijt) ikke: oh jee, doet ze wel eens afpakken? en wat doe jij dan? doe jij dan bijten? lianne: ja elin auw doen he, mag nie he.. ikke: nee, dat mag niet , dat is niet lief. zullen we afspreken dat als elin iets afpakt, dat je dan naar de juf/margo gaat? lianne: uhuh (beamend uhuh zeggen) ikke: en doe jij ook wel eens iets afpakken? lianne: ja, ikke spelen ikke: ja, maar soms moet je even om de beurt spelen he, eerst lianne, dan elin, dat is samen spelen he lianne: uhuh en later zegt ze ineens: nou lianne beurt, nou elin beurt riti: klinkt lekker allemaal!! denk dat mannetje dat ook allemaal wel zou lusten! had het laatst nog over je toen we kikkererwten aten.. hij had echt zoiets van volgens mij zijn er maar weinig gezinnen die dit zomaar eten! dus ik zei: nou ken iemand
heb net de mama gesproken van dat meisje.. was op zich wel fijn gesprek het was meer dat ze zelf zoiets had van als mijn kind dat zou doen dan zou ik een keer wachten op die ouders os briefje sturen ofzo om te zeggen dat ik het erg vind dus nu was ze man net misgelopen of nou ja in de auto dacht ze he ik had wel ff wat kunnen zeggen. ze snapt iig dat we alles doen en het ook vervelend vinden en vond het fijn om het ook uit mijn mond tehoren dan via dejuf ook snapt ze dat het kinderen zijn, het vanzelf over gaat, ze ws aan elkaar gewaagd zijn, het komt door niet weten hoe te uitten enzo.. dus das wel fijn.. we vinden het nu iig samen vervelend ... en hopen samen dat de fase snel voorbij is
@ Joyce; Goed dat je gebeld hebt, lijkt me voor jullie beiden prettiger. Tijdje terug had je het over de zilveren lepel, duurde even voor het kwartje viel, the silver spoon staat hier ook in de kast . En had de keukenmachine die nog op mijn verlanglijstje staat al op jullie aanrecht gespot . @ vrolijk; zo genieten van Maura. Ik had dus een pakketje gemaakt met forel, aardappel en venkel er in. Zij mee uit de oven halen en uitpakken en piepen om een hapje hapje. Moppie is dus niet onder de indruk van een hele vis met alles er op en er aan. Het wachten op mij en het schoonmaken was de grootste frustratie. Ze heeft zitten smullen, ware het niet dat ze het meeste niet goed weg kreeg maar dat is met vrijwel alles momenteel (alleen als ze het lekker vind wil ze het ook niet uitspugen dus duurt het eten heel lang). Soms vraag ik me af of ze de grote amandelen van haar vader heeft of zo dat slikken zo moeilijk gaat .
Roeltje Jee, wat een ellende die roosters die niet kloppen. Ben benieuwd hoe het vanavond is... Hier Alweer thuis. Vandaag was het weer wat minder. Bewolkt en op het einde miezerig. Lizzy liep al drie dagen te zeuren dat ze in de 'fantjes' (olifantjes) wilde, dus vandaag eindelijk nog even gedaan, was niet veel wachttijd. Staan 10 minuten te wachten...kapt de attractie ermee. Leg dat maar eens uit. Dus nog maar een keertje in "Its a small world" gegaan, wat voor ons minstens zo leuk is, want wat kijken die kindjes hun ogen uit. Heerlijk! Dre Dus je kat kan wel terecht, dat is wel fijn zeg! Wel weer naar nieuws van je oma... RiTi Toch weer niet goed geslapen? Breekt je op he? Wat een culinaire prestaties zeg! Jee...hier vandaag hotdogs ophahahaha. Zou het wel in de gaten houden van Maura als je de indruk krijgt dat ze wel wilt eten maar het gewoon niet weg krijgt. Dat is wel heel sneu. Panos Vind de pannekoeken van RiTi ook erg 4-sterren hoor. Hier is een pannekoek gewoon een pannekoek. As ik erg uit mijn dak ga ligt er spek en kaas op... Het lijkt me verder een heelijke pannekoek, maar het komt niet eens bij me op om zoiets ermee te doen.
@joyce: kreeg een beetje een brok ik mijn keel toen ik jouw gesprekje met Lianne las... Zo fijn dat je een soort van gesprek met haar kan voeren. Erover praten, alternatieven aanbieden en gewenst gedrag voordoen werkt het beste, ben ik van overtuigd! Fijn dat je de moeder van dat meisje hebt gesproken, hoop ook dat het snel overgaat! Je weet het he? Een lastige peuterpuber is een makkelijke echte puber
Joyce Vind Lianne wel al heel wijs hoor, als ik zo dat gesprekje zie. Nu maar hopen dat het ook echt aankomt bij dr. Goed dat je de moeder van dat kindje hebt gebeld. Zorgt hoop ik voor een beetje rust bij jou. Doortje Hahaha, en toen was ik weer weg. Roeltje Hoe is het gegaan op je werk? Dees Hoe is het met je? Beter in je velletje of nog aan het zoeken?
@Collo; Als ik heel eerlijk ben..nee Eigenlijk niet @Doortje; Hoe is het met jullie? En met Stan en Sara? Nog leuke spam van je kids.
@ Collo; hee weer thuis? Lekker hotdogs! Pannenkoeken zijn Dennis zijn ding, het is bij mij altijd maar de vraag of ze lukken zelfs . Hebben jullie het leuk gehad? En om heel eerlijk te zijn, ja je ruikt een beetje naar grote muis . @ Doortje; hooooi, weekend? @ Joyce; leuk en ook fijn zo'n gesprekje met Lianne. Weet natuurlijk niet hoe dat bij Lianne is maar Maura praat vaak over wat zij direct associeert op dat moment, vaak met het letterlijke woord en iets wat onlangs indruk heeft gemaakt (in jullie geval bijvoorbeeld dat ze niet lief geweest zou zijn eerder die dag). Maar vooral erg fijn dat het gelegenheid biedt iets er over te zeggen, en vooral dat ze natuurlijk nog steeds erg lief is! @ Dees; ach wat naar nou, wel logisch natuurlijk maar vervelend dat je je niet goed voelt. Iedereen paas-klaar?
Riti Haha, dat zal me leren mijn dochters Mickey Mouse douchegel te gebruiken... Pasen Moet nog even een paar hapjes bedenken om mee te nemen naar het familie ontbijt 2 e paasdag. Dacht eraan om zelf mini worstenbroodjes te maken en kip kerrie flapjes... En misschien nog iets met zoet gehakt ofzo als vulling... Moet ik nog even kijken... Dus eigenlijk, nee, niet klaar voor Pasen, moet nog beginnen. Disney was leuk, maar die paar dagen zo zijn lang genoeg. Kiddo's zijn ook gesloopt na een paar van die dagen. Suus Wil graag de naam van dat aparthotel van je. Heb het er met Ferdy over gehad en vind het wel een goed idee. Kunnen we misschien ook wat besparen op het eten...
Klaar voor pasen; nope. Morgen eens kijken wat te eten en wat te doen, maandag de kinderboerderij lijkt me leuk! Ik duim voor net zulk mooi weer als vorig jaar!
Nou eindelijk weer thuis. Zou vanmorgen 'even een uurtje bakkie doen' bij een vriendin.. Was er om 10.00 uur en kwam om 16.00 uur weer thuis kindjes opgehaald en spitsuur gehad. Lenn naar bed gebracht, even gehuild en weer naar boven geweest. Daarna kon ik zo weglopen en is hij direct gaan slapen. 20.00 uur was schoonmoeder er, dus kon op tijd richting werk. Heeft nog een flesje gegeven aan Elise en naar bed gebracht. Overleg ging wel goed. Er gaat een boel veranderen, maar voor ons veranderd er vrij weinig. Er wordt meer gehamerd op klantvriendelijkheid en actieve verkoop, wat bij sommige mensen ook nodig is. Er word meer gelet op netheid, vooral de drankenkelder en voorraadkasten. Er komt nieuwe werkkleding en gewerkt aan het creeëren van een team, want iedereen doet nu zijn of haar taak, maar collegialiteit is op sommige punten ver te zoeken. Begin mei word de buitenkant opnieuw geschilderd en opgeknapt, dus het aangezicht van het pand word ook beter en mooier. Mijn loon blijft gelukkig hetzelfde.. Betalingsysteem wordt nu ook anders en over het algemeen verdient iemand dan minder, maar daar willen ze niet aan beginnen. Voor iedereen blijft het loon hetzelfde gelukkig. Mag volgens mij ook niet zomaar, maar ze gaan het ook niet proberen. Qua loon blijft alles zoals het was, alleen de naam van de uitbetaler is anders. Openingstijden veranderen ook. Is nu half 10, maar wordt 8 uur. Mijn eindtijd blijft hetzelfde ivm de kinderen, alleen begin ik nu waarschijnlijk een uur eerder, prima dus.. Twee sympathieke mensen die verstand hebben van zaken. Top dus. Ben benieuwd hoe het gaat lopen. Ze gaan een boel investeren om de boel weer op te laten bloeien tot een goedlopend winstmakend bedrijf. We zullen zien Nu hondje even naar buiten doen en dan lekker naar huis
dat zijn goede punten roeltje! Je kent straks het bedrijf niet meer terug En alles wordt al vrij vlot in gang gezet?
Ja aankomende week worden de laatste dingen geregeld en doorgesproken en daaena moeten de openingstijden sowieso gerealiseerd worden. nieuwe kaart gaan ze over een paar weken mee bezig en bedrihfskleding word volgende week ook uitgezocht. een aantal offertes zijn opgevraagd dus nog even afwachten. over een week of 6 moet alles klaar zijn