December 2009 mama's, Deel 14!!

Discussie in 'De mama's' gestart door BLiS, 18 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ dretjuh; hahah wat een grappig toeval, ik had miniappelflapjes voor vanmiddag op het programma staan :D (te veel appels en bladerdeeg ligt altijd wel in de vriezer). Hopelijk is het vanmiddag droog en kunnen jullie lekker naar buiten.

@ Suus; mooie gordijnen en leuke site. Ga je voor Maud een mooie spiegel kopen?

@ Roeltje; oeh lekker cakejes. Klinkt als een goed plan, naar de markt. Wat leuk dat Lenn zelf broodjes kopen kan, en natuurlijk mag je er dan zelf lekker eentje opeten :).

@ hier; kinderboerderij was leuk, ze hebben zó'n lieve pup. Maura vind hem van dichtbij nog een beetje eng, maar met een metertje er tussen helemaal geweldig. Nu even opwarmen met soep en broodjes.

2. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    riti
    wat leuk, een puppy.. jammer dat hier de k.boerderij alleen open is op woensdag en zatermiddag.. eetse!
    vind Maura nog steeds veel dingen eng? of word het al minder?

als we klaar zijn op de markt lopen we naar de kraam van t stoepje.. bolletjes voor een euro.. hij geeft de euro en mag dan de zak bolletjes pakken.. als hij lief is geweest mag hij er 1 hebben als we de markt af lopen.. en dat heeft hij feilloos door dus op enkel incidentje na luistert hij prima als ik wat zeg..

3. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Ben moeoeoe...met veeleisende peuter. We gaan maar even naar de bakker en kaplaarsjes kopen. Straks naar vk. Voel me niet echt lekker...sinds vanochten ook meer last van mn borsten en ontzettend drukke baby. Kan niks hebben, ben chagrijnig. Verder gaat het prima..whaha

4. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ roeltje; Goed zeg dat hij zo goed luistert.
    Maura vind niet zo veel dingen meer eng, vuurwerk nog wel en storm ook als ze in haar bed ligt. Buiten heeft ze nergens last van :(.
    Verder geen angsten, soms roept ze bij alles 'beetje eng' maar volgens mij bedoelt ze iets anders :D.
    Op de kinderboerderij is ze dan juist weer erg stoer, loopt zo tussen twee jonge koeien door en duwt een grote geit opzij. Schapen zijn wat enger want als ze blaten is dat erg hard (hihi).
    Ik ben opgegroeid met een hond, Maura duidelijk met een kat. Dan is een blije rotweilerpup wat onvoorspelbaar. Ze vind hem heel lief en leuk, maar als hij dan aan komt rennen is het eng.
    Ook wel logisch, volgens mij is dat bij veel kleine kinderen (die geen honden gewend zijn).
    Maar echt super, hij springt niet en bijt niet (ok nauwelijks), goed opgevoed al en fijn voor op een kinderboerderij. Had hem zo willen meenemen :).

Vind het feit dat je toekomt aan cakejes bakken met een kleine baby en een peuter wel echt een prestatie trouwens!

5. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Riti
    Joh mijn baby slaapt veel (oke, vandaag dan, want inbakeren lukte me steeds niet) en mijn peuter vind alles in de keuken leuk.. Wilde niet meehelpen, maar wel kijken.. Samen de mixer vasthouden en de melk bij het beslag gieten.. Volgens mij is hij niet goed trouwens, hij lust het beslag niet:$ Ik ken echt helemaal niemand die het beslag niet lust.. Heerlijk juist, lik altijd de mixer af:)
    Opvoeden bij een hond begint bij de eerste dag al.. Hier is het andersom.. Lenn vindt alle honden helemaal geweldig, maar katten vind ie maar zo zo.. Van afstand is er niks aan de hand en aaien wil hij alleen als ik of man er bij is..

6. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ Roeltje; hihi lekker juist beslag inderdaad. Oh ja, Maura vind de staafmixer wel eng, het bakje met de messen vooral 'niet hakselen', de mixer is dan weer geen probleem.
    geen verkeerde benadering van Lenn bij katten, die komen zelf ook wel als ze het leuk vinden.

7. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Haha hoe meer lawaai hoe beter lijkt hier het motto.. Hij slaapt er ook super op trouwens:D hoe harder het regent, hoe dieper hij slaapt.. Zoveel mogelijk wind langs het rolluik.. Hindert hem niks (gelukkig)
    Mixer is hier ook favoriet.. 'hunnnnnnnnnnnnnn' staat meneer ernaast;)

Lenn gaat zo lekker naar bed, Elise zal over een uurtje wel komen voor de fles, dus duik er ook nog even in denk ik.. Lenn slaapt bij mij, anders heb ik hem ook wakker over een uur, niet handig als ik nog naar de markt wil:D

8. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    hier geen huisdieren maar ze Vind't geweldig!! Als Lianne hond of kat ziet wij ze aaien. Katten vind ze wel leuker maar ken ook meer katten mensendus zal ook daar door komen denk ik. Net ff tukje gedaan. Nu voeden en dan boterham eten en vast eten voorbereiden en ms dan nog iets huishoudelijks doen maar heb er geen zin in. Morgen komen m'n collega's op bezoek. Heb ik wel zin in!! Ook is Lianne thuis. Wil iets leuks doen maar weet niet wat. Iemand'n tip? Buiten is wel'n idee dus ms met d'r 3wieler een rondje. D'r bal ligt op't dak dus voetballen in de tuin gaat niet. Wil echt ff iets leuks met d'r doen want Heb't gevoel dat ik m'n vermoeidheid op haar uit werk. Nu is ze wel beetje dwars maar kan't minder hebben dus loop meer te mopperen. Tijd voor iets positiefs!! Heb ook nog muffin beslag, dus dat kan ook nog maar ben niet zo'n keukenheld, das meer'n papa en Lianne ding maar die wil't weer zonder pakje. ROELTJE Knap wat je allemaal onderneemt!! Is dat allemaal te lopen of ook veel met de auto? Hier moet ik nog ff wachten en dan zit er als't goed is'n leuk winkelcentrum. Nu alleen hema bruna en plus op loopafstand. Ik Hoop op min'n drogist, bakker, slager en een grotere hema. Oh!! Als Lianne 15is mag ze bij de hema solliciteren. Kruipt hier namelijk steeds achter de kassa en Gister ging ze'n jongen vertellen dat hij niet aan de spullen in't schap mocht komen...

9. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ Joyce; hihi zie Lianne al helemaal gaan in de hema :D. Als het droog is lekker even buiten dollen is natuurlijk altijd leuk. Bij slecht weer iets knutselen? Bellen blazen, hut bouwen, samen dansen....met mama spelen is natuurlijk altijd leuk, wat je ook doet :).

10. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    knutselen is niet echt Lianne d'r ding. Dan gaat ze met vanalles lopen gooien enzo dus das meer frustratie dan plezier... Is 3min leuk. Bellenblazen is'n goed plan!! Die wil ze in de hema altijd meenemen en hebben we hier ook gewoon in de kast staan...

11. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Misschien begrijpen wij het allemaal wel verkeerd, en is gooien met knutselspullen wel gewoon heel erg leuk ;), misschien toch eens proberen :D.
    Bellen blazen is altijd leuk volgens mij.

12. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Joyce
    Bellenblazen is hier ook altijd een succes.. Bij regenachtig weer staan we wel eens in de deuropening achter het huis.. Uit de wind en regen, maar heb dan die bende niet IN huis.

Toch ruim 1.5 uur kunnen slapen. Lenn is wakker en Elise moet nu eigenlijk de fles.. Ze mag nog een half uur blijven liggen;) Kom ik vanavond tijdens het eten net wat beter uit als ze om 2 uur de fles krijgt straks..

13. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    @Joyce: herkenbaar, Dani gooit ook meer dan dat hij knutseld!
    Ach ja ieder zn eigen ding he.. Lianne gaat gewoon voor de HEMA ;) Is meer van de verkoop hihi

@Roeltje: fijn dat je ff hebt kunnen slapen, is toch een lekker oplaad moment

@Hier: brrr koud buiten! eventjes rondje langs de dieren gelopen en toen toch eigenlijk weer terug gegaan.
    Meloen uitgehold en fruit erin gestopt, kopje thee erbij :) Lekker

14. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    Zooo, ochtend zit erop! Bakker geweest, geen laarsjes gevonden, Vk geweest. Kindje is toch nog niet echt ingedaald, dus moet gaan liggen als vliezen breken. Verder mocht ik best klagen, omdat ik dat de hele zwangerschap niet heb gedaan. Heb ook ineens meer pijn in mn rechterborst. Gelukkig geen harde schijf ofzo. Bloeddruk erg laag, dus kan ik me ook wat minder door voelen. Net met Milan broodje gebakken ei gegeten. Hij ligt nu op bed en ik ga zo ook maar even liggen.

15. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ Chicken; lekker rustig aan doen in ieder geval. Nog niet ingedaald betekend toch ook dat de baby meer ruimte heeft om te rellen in je buik? Omdat het zo onrustig voelde?
    Klaag er maar een eind op los, het is ook niet niks allemaal.

@ Dretjuh; best fris nog he buiten. Dik inpakken en bewegen is het enige dat helpt, en lekker naar binnen natuurlijk.

16. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    @riti, ja zou heel goed kunnen en daardoor kan hij/zij ook tegen de onderkant aandrukken.
    Ach Milan zegt trouwens heel de tijd dat hij straks de baby kusjes gaat geven en stiekum in het bedje gaat kijken...hihi...

17. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    aaah dat is toch lief

Maura slaapt weer even bij geloof ik, gisteren weinig geslapen doordat ze in de knoop raakte met Dennis en dat heeft ze er vannacht blijkbaar niet bijgeslapen. Echt zo'n moment waarop je niet nog aan wat nieuws begint en bijna gaat zitten wachten tot ze wakker wordt ;).

18. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    riti als je er aan begint word ze vast wakker. Herkenbaar!! Chicken fijn dat't goed gaat. Jammer datie nog niet is ingedaald. Was milan wel toch? Lief hoor van milan!! Schatje is't :) Hier ben echt'n flauW programma aan't kijken op rtl4. Belgische variant van jouw vakantie mijn vakantie. Echt te erg. Yoeri Was'n beetje te vroeg maar ach... Probeer't wat los te laten. Scheelt oneindig troosten. Komt vast wel weer goed ... Straks ff boekje halen bij panos en dan kleine meisje ophalen. Ben benieuwd!!

19. suus1982

suus1982 Fanatiek lid

27 nov 2008
    3.422
    0
    0
    Brabant
    Ben er even tussendoor!

Wat ik nog toch weer meemaak...

We zijn nu door de verhuizing ook overgestapt naar een nieuwe huisarts, hier in het dorp. Bel ik vandaag voor een afpraak om mezelf aan te melden en gelijk een afspraak in te plannen, kom ik daar aan voor een consult, wordt er doodleuk gezegd dat ons medische dossier er nog niet is...Ander ha gebeld, die hebben het 11 januari al verstuurd! :$ Nu ging ze maar even een mail naar de dokter sturen om te vragen of hij deze wel aangetekend verstuurd heeft?! Och en anders liggen onze gegevens toch gewoon bij postnl of waar dan ook onder iemands neus?
    NOUJA! Zo ga je toch niet om met de privacy van mensen? ik vind het echt heel raar dat dit zo maar even gebeurd is?! Ik mag dan ook hopen dat iemand van beide partijen met zijn neusgaten heeft gekeken en het dossier gewoon terugvindt! :(

En de meeste aantrekkelijke gordijnenman is dus ook geweest. De inbetweens uit het oude huis konden zo weer opgehangen worden, precies goed werd er gezegd. Nou de beste man is weer weg, ik heb de gordijnen eerst 1 voor 1 in de wasmachine gedaan alvorens ze op te hangen en wat denk je....ze zijn te lang! pffff, dus die kunnen alsnog vermaakt worden...gaat weer lekker minimaal anderhalve week duren...nog niet afgewerkt dus...

@chicken: slaapze! Je hebt het verdiend! Kun je ff lekker chagerijnig zijn in je bed ;)

@dretjuh: al iets gehoord van je sollicitatie bij Sabon? En hoe is het nu met Peter en jou? Al iets van hem gehoord? de rest pb

@roel: lekker cakejes! Maud is ook gek op de keuken en alles wat er te doen en te zien is! eitjes pellen, aardappels aangeven, boontjes aangeven, vlees indrukken met d'r vingers :D, brood uit de zak bietsen, etc, etc...:D
    Veel plezier op de markt!

@Joyce: hihi, dus Lianne maakt eigenlijk gebruik van de hele ruimte als ze knutselt, haha! Ik kan het mezelf alweer helemaal voorstellen :D

20. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Joyce
    Daar zat ik net ook een stukje van te kijken! Haha...waar vinden ze die mensen toch?

HIer
    Ahhh, Lizzy is ziek. Maar nu echt. Ze heeft al wel eens hoge koorts gehad enzo, maar nu is ze echt ziek. Natuurlijk uitgerekend op een ochtend dat ik naar een extra vergadering moest, dus ik hoorde het pas toen ik terug kwam.
    Ze werd om 09.00 uur wakker en flink huilen en ze had zichzelf helemaal onder gebraakt en gepoept...Dus Ferdy heeft haar onder de douche gexet en ze was helemaal aan het rillen en ze zat alleen maar. Ze hebben haar met moeite een uurtje op gehouden en toen maar weer terug gelegd. Er kwam geen boe of bah uit het meisje... En ze ligt nu dus nog steeds te slapen. Ik ben nog niet eens bij haar gaan kijken. Ben bang dat ik haar wakker maak. De babyfoon staat zo hard aan dat ik haar hoor ademen, want ik wil wel zeker weten dat alles goed gaat en dat ze niet weer moet braken. Vind het zo zielig voor haar...

Deel Deze Pagina