December 2009 mama's, Deel 14!!

Discussie in 'De mama's' gestart door BLiS, 18 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Dat is leuk, een dagje scholenexcursie!

2. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    @Riti..dus jij zou kiezen voor de vrije school? Die zit bij ons te ver weg, anders had me dat ook interessant geleken.

3. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ chicken; ja, gesprek en inschrijving al gedaan. Alleen is ze niet zeker van een plek, meer aanmeldingen dan plaatsen.
    Nu willen we haar op nog een paar scholen inschrijven maar het is nog een hele oriëntatieklus om er achter te komen wat voor school het nu is (en niet alleen de officiële grondslag)

4. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    Leuk Riti..nu maar hopen dat er plek is! Het is inderdaad een hele klus ja, wel heel leuk vind ik. Ik zat net ook zo'n filmpje te bekijken op internet over het soort onderwijs en ik krijg er zelf helemaal zin in...hahahaha.

5. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Heb vaak een beetje moeite met de verschillende soorten onderwijs uit elkaar houden. Dan heb ik weer van alles opgezocht nav een school in de buurt maar een paar maanden later ben ik het dus al weer kwijt :).

Wat worden ze snel groot he.

6. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    Veel te snel...gelukkig duurt het nog bijna 2 jaar!

7. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Elmo
    ja hoor, helemaal gewend al:) Zou niet anders willen.. Het voelt nu echt dat ons gezin compleet is.. Op één of andere manier loopt alles (veel) automatisch.. Het gaat eigenlijk vanzelf:) Niet dat het hier elk moment vlekkeloos verloopt, maar gaat goed genoeg:D

Scholen
    Hier waren we er binnen 5 minuten uit.. Hier 7 scholen met een behoorlijk gelovige achtergrond.. die vallen af.. Heb niks tegen het geloof, absoluut niet, maar hier leren ze op de christelijke opvang (dus tot 4 jaar) psalmen. Liedjes als poesje mauw zullen ze daar niet snel zingen.. En zo gaat het ook op de basisscholen..
    één openbare school en dat spreekt ons meer aan.. Volgens mij valt het onder Daltononderwijs.. Aankomende zomer maar eens aanmelden.. Wachtlijst stelt niet zo veel voor, maar wil er voor de zekerheid bijtijds bij zijn..

Schoenmaat
    Collo, leuke schoenen!
    hier nog maar krap maat 23 en dat valt nog behoorlijk ruim.. 22 is weer te krap dus net als met kleding valt hij overal een beetje tussen. Zag trouwens dat de shirtjes vanaf maat 92 geen drukknoopjes meer hebben op de schouder. Stiekem best jammer, want nu word hij echt groot:(:)

Nou eerste lading ontlasting is er uit.. Arm ding gilde het uit.. Heb gezellig mee staan huilen (hormonen? kan het op ontzwangeren gooien) Aan haar buikje te voelen zit er nog veel meer, maar aangezien ze tijdens het poepen nog meer pijn heeft dan nu, proberen we het vanavond pas weer.. Net gegeten, boel opgeruimd.. nu even op de bank en spelen en dan kan meneer snel onder de douche en naar bed.. Ben snotverkouden sinds vanmorgen dus niet de snelste.. Ben blij dat het nu pas op kwam zetten aangezien man morgen weer thuis is..

8. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    @Scholen: weet niet waar ik dalijk woon dus ook niet waar aan te melden behalve een openbare school.. maar wel 1 met pestbeleid en extra aandacht voor slimme of minder slimme kindjes.

@Hier: eh... raar... moeilijk.... peter en ik konden t goed vinden samen bij de mediator, we komen er samen ook allemaal wel uit daar ben ik van overtuigd.
    Verder vind ik t altijd moeilijk als hij weg gaat :( Kindjes stoeien is atlijd een genot om naar te kijken.
    Mis m :( ... mis ons..... bah.....

9. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Dretjuh
    Geef het de tijd.. Jullie hebben een verleden samen, 2 kinderen, mooie momenten gehad (ondanks dat hij nu niet de liefste is;)) Dat heeft de tijd nodig om daar bovenop te komen.. is helemaal niet raar, maar heel normaal.. Fijn dat het goed ging vanmiddag.. Scheelt toch weer een hoop..

10. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    @dretjuh: Vind het heel normaal hoor dat je het moeilijk vind en hem mist. Zou raar zijn als het niet zo was toch? De scheiding was tenslotte niet van oorsprong jouw idee.... Sterkte meid!! Wel goed te horen dat jullie er op een goede manier samen uit gaan komen!

@scholen: Hier ook een fan van montessori, dalton en vrije scholen (ben niet voor niks een rotterdams hockey meisje ;)). Alleen is dat allemaal dus ver weg (20-30 min met de auto). Dichterbij alleen de standaardscholen. En echt dichtbij dus 1 katholieke dorpsschool (3 min lopen) en 1 grote openbare (15 min lopen). Ben nu bezig met het plannen van kennismakingsgesprekken op de scholen. Zowel dichtbij als veraf. Wil een goed beeld hebben van wat er allemaal te koop is in scholenland.

@schoenen: Moet ook weer nieuwe halen voor uk1 (25 denk ik inmiddels). Alleen heeft ze zulke smalle voeten dat ik altijd van die dure, speciale moet kopen en zeker niet zomaar via internet. Helaas pindakaas.

11. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    As maandag gaan we praten met de katholieke dorpsschool en 8 feb met de openbare. Montessori zitten we geloof ik de vrijdag 3 feb. Jaja, ben er maar druk mee. Dan nog open dagen op de vrije school en de andere montessori in eindhoven. Vragenlijst heb ik ook al klaar :) Nu nog een puntenwaarderingssyteem opzetten en ben klaar om te kiezen :D

Of kom ik nu weer controlefreakerig over?

Nee toch....;)?

12. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Brabo in België
    @Scholen: montessori staat zeker op nummer 1 hier, hadden ze in engeland en is goed bevallen. Maar weet niet of ik daar me eigen voor kan aanmelden aangezien ik niet weet waar ik ga wonen en ook niet heel tilburg rond wil fietsen/rijden 2x per dag.

@Hier: pff layla is overduidelijk moe, dus ga ze zo onder de douche zetten en op bedje leggen.

13. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ Panos; nee hoor, lekker duidelijk hihi me like :p
    Je kan altijd een poging wagen om haar oude schoenen (of het merk want meestal is de hele collectie dan smal van pasvorm) eens te googelen. Zo heb ik al een paar keer goedkope schoenen (uh minder dure) op de kop kunnen tikken :).

@ roeltje; wat fijn dat ze het kwijt is!

@ hilarsich. Op animal planet is zo'n programma wat een aantal katten volgt, binnen en buiten in een bepaald buurtje, de vertelster is een poes met een heerlijke ietwat verveelde Britse stem. Dat stond even op, ik ging even zappen naar iets voor zowel Maura als mijzelf...kwam niet meer bij, Maura kreeg er de slappe lach van steeds ?! :D:D
    Die lag zich te bescheuren om al die poezen die door de tuin liepen, maf kind :p.

14. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ Dretjuh; heftig joh vanmiddag. Maar het zit er weer op, goed gedaan! Beetje relaxen vanavond?

15. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Brabo in België
    @Roeltje: ahhh fijn dat ze alles kwijt is!!! Een hele opluchting *letterlijk en figuurlijk*

@Riti: ja vanavond ff relaxen, denk ik..... gewoon op de laptop wat dingen opzoeken enzo, dat gaat beter nu ze op bed liggen

Hier vinden de kids dat soort dingen ook altijd heel erg hilarisch

@panos: goed bezig ;)

16. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    Uk2 weer over de rooie en moeders dus ook. Bah.

17. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Panos
    Ach arm mannetje.. Niet te doen zo he :(

Dretjuh
    Kids lief gaan slapen?
    Ze is het helaas nog niet helemaal kwijt, maar ze ligt nu wel voor het eerst in een paar dagen heerlijk te slapen.. Meestal begon het gemieter rond half 8.. En nu is ze na de fles direct gaan slapen.. Heeft vanmorgen nauwelijks geslapen dus heeft wat in te halen :)

Zolang ze slaapt proberen we het morgen weer.. Schijnbaar heeft ze nu weinig last.. Ik lig op de bank met een deken en een kruik.. druppels op mn kraag gesmeerd en hoop dat de boel wat los komt.. Blegh, ik haat verkouden zijn..

Lenn was wel enorm boos met naar bed brengen.. beetje jammer.. Even flink boos geworden, maar hielp niks.. Maar goed, meende er ook geen snars van, maar hoopte dat stem verheffen dan zou werken (gebeurd hier nauwelijks dus hij is er vaak wel van onder de indruk) Maar goed, ventje had feilloos door dat mama niet echt boos was dus etterde vrolijk verder..

18. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Brabo in België
    @Roeltje: hehehehe jah die kids die voelen blijkbaar of je het allemaal meent of niet ;)
    nee verkouden is niks, nooit :( bah....

ehhh ja Dani ging met gemak slapen, heeft al 2 dagen overdag niet geslapen, maar bij layla tja.. die heeft nu een "zit niet lekker" periode.. onderbroeken, leggings, jurken echt alles zit niet lekker :S heel irritant

19. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ Panos; is echt niet ok :(, sterkte vannacht.

@ Dretjuh; oeh, Layla beetje dwars dus ;).

@ hier; relaxt met Dennis op de bank gehangen en nu bijtijds slapen, ik hoop heel lang :)

20. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Brabo in België
    kruip mn bedje in... morgen om 9uur bij de opvang met de kids voor een uurtje wennen, houd mn hart vast voor Dani...
    hopelijk een rustige nacht voor iedereen! truste

Deel Deze Pagina