December 2009 mama's Deel 15!

Discussie in 'De mama's' gestart door Luuz, 13 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Collo
    Vind 1 euro per stuk echt niet duur. Zelfs bij de Zeeman is het nieuw duurder :D

Riti
    Volgens mij was je blij met je pakketjes haha. Maar het is wel erg handig natuurlijk allemaal.

Dre
    He balen zeg:( Hoop voor je dat de buikpijn ook snel weg is. Misschien iets dwars gezeten omdat het ineens over was daarna. Fijn dat de kids het goed doen. Dani geen problemen meer met het wegbrengen/achterlaten op school?

Fijn dat tut kan staan, maar dat lukt nu ook door zich op te trekken aan de speelgoedbak. Was even wat weggooien in de kliko buiten, vlees omgedraaid, terug de kamer in; lag de helft van de inhoud mooi om dr heen. En een lol dat ze had joh :D

2. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Gelijk verjaardagscadeau's gescoord vanmiddag. Zak roze Megablocks voor 14 euro, Was voor Lenn destijds 25 euro. En voor Lenn een doos met 60 stukjes duplo voor 10 euro. Stond een kraam van de Blokker, maar daar was ie veel duurder. Op marktplaats staan genoeg van die bouwplaten voor weinig geld. 2 euro per stuk. Hij had ze al aan iemand beloofd, maar kreeg geen reactie meer. Eind van de week hoor ik meer, hij zou ze voor mij vasthouden als de koop niet doorging. Dus ben benieuwd. Hij krijgt nog wel wat voor zn verjaardag, maar sprokkel gewoon wat kleins voor m erbij. Hij krijgt van de familie toch weer belachelijk veel speelgoed haha.

Elise is nu trouwens over op 2 flessen ipv 3. Op de opvang halen ze de ochtendfles eraf, die weigert ze heel vaak, terwijl ze thuis die nog graag wil hebben voor het slapen. Op de opvang wil ze juist zonder een fles na haar broodje niet slapen, terwijl ze die thuis absoluut niet wil hebben. Beetje omslachtig; maar als madame het zo wil kan ze het krijgen :D

3. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Collo; zeker een nooie prijs, gaat vast lukken. Wel veel werk lijkt me, hoe veel heb je?

Luuz, goed bezig! Leuke dingen ook altijd fijn.
    Haha zat idd op het pakketje te wachten( hij was wat dagen vertraagd). Was ook echt een topdag voor leuk geromnel, vind Maura soms ook zo leuk..uitpakken, mee spelen etc.

Maura had een paar drukke dagen achter de rug en heeft heerlijk kunnen bijdraaien vandaag. Lekker geconcentreerd met haar eigen dingetjes in de weer en goed geslapen.
    Fijn, kind weer op de rails hihi

4. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Pff dit is een dag waarop je beter in bed kan blijven liggen;)

Afgelopen vrijdag is er een kindje kort op de groep geweest (intakegesprek en gelijk met het kindje kijken), maar moeders had pas NA het kijken gemeld dat het kindje kinkhoest heeft. Zo besmettelijk als wat. Dus brief gehad meegekregen net van de opvang met daarin de dingen waar we op moeten letten qua symptomen. Duurt 7 tot 10 dagen voor het zichtbaar is. In de tussentijd kan de infectie/bacterie (of wat dan ook) dus al in het lichaam zitten en dus ook besmettelijk zijn. Nu ben ik allang blij dat Lenn een hele kleine kans heeft om besmet te zijn. Het kindje is wel komen kijken bij de peuters maar meer om alle ruimtes te laten zien. Op de babygroep heeft het kindje langer gespeeld. Lenn blijft nog een jaar vatbaarder voor een longontsteking en luchtwegen:( Elise ben ik niet zo bang voor, ze is ingeënt en verder prima gezond.

Ben er echt wel een beetje naar van eigenlijk.

5. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Luuz, he jakkes wat naar. Lenn en zijn longen brengt rotherinneringen met zich mee ook natuurlijk. Gelukkig maar een hele kleine kans, het komt vast goed maar kan me voorstellen dat je je zorgen maakt.

Dees, hoe is het gegaan met werken?

Maura gaat zo bij haar vriendinnetje spelen, Dennis is vrij en wij gaan zo een stukje zolderbaby spullen uitzoeken.
    Mss nog niet gelijk alles weg mar eerst apart zetten of zo. Nooit meer bekeken die spullen al die tijd.

6. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @Luuz; Jammer dan eigenlijk weer dat het later gemeld is, nu kun je er niks meer aan doen.
    Hopelijk ontspringt hij de dans.

@RiTi; Fijn dat Maura weer op de rails is :D
    Blij met je pakketjes van gisteren?

@hier; Luca begint echt leuk te praten :D
    Hij komt nu net aangelopen en zegt "poep" "luier", en pakt uit de la een schone luier en gaat al klaar liggen op de bank om verschoond te worden :D

Werken ging gisteravond redelijk, voelde me niet fit en met de blijvende pijn was het soms ff doorbijten.
    UIteindelijk heb ik zelfs tot 23.00u gewerkt, ze hadden mijn pakketje vol gegooid met 'klusjes' die wel gedaan moesten worden. Dan moet ik nog wat administratieve dingen uitwerken op kantoor en daarna de overdracht schrijven.
    Viel me dus wel beetje tegen :(

Straks om half1 naar de arbo-arts, de kinderen gaan naar opa en oma.

7. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Dees, dat is wel balen dat er zo veel onvoorziene klusjes bij komen dan. Voor hoe veel uur ga je weer aan de slag? of is dat ook iets om met de arbo arts te bespreken?

Ja zeker blij met de spulletjes, Maura is helemaal in haar nopjes met haar nieuwe eigen beker en al druk aan het oefenen met drinken. Hij kan open als een beker maar heeft ook zo'n sportflesdop, handig voor onderweg maar wel even oefenen.

Ook enthousiast over de blokjes wasco ipv krijt/stift vorm, ze doet er dan weer hele andere dingen mee.

Maar goed, nu dus die babyspullen -slik-.
    Loopwagen al verkocht, en wordt ook gelijk opgehaald vanmiddag. Dat schiet op.

8. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Ik had maandag afgesproken dat ik zo'n kleine 2 uurtjes zou werken, om 19u beginnen in de wijk en het rijtje eindigde om 21u. Was prima natuurlijk, totdat ik gisteren de voicemail beluisterde en 1 client moest afsluiten, 1 client moest opstarten, naar kantoor moest om daar de administratie te doen (anders blijft dat liggen) en 1 client had de nodige zorg nodig omtrend voeten wassen....bah bah bah zijn dan weer van die klusjes die ze op mij in de avond afschuiven ;)
    Al met al dingen die best wat tijd kosten en in 2 uurtjes niet te doen zijn.
    En daarbij draaide ik dus ook de stand-by dienst vanaf 17u-23u

9. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Nou we zijn al weer gestopt.
    Nu eerst een hele lading poetswerk, dan foto's maken, dan op MP zetten.
    grmpf, wel beter zo maar nu nog maar een fractie aangepakt.

10. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Boeuf omgezet in peutervriendelijke vleessaus mbv blender en passata.
    Lijkt net op echte bolognese, maar dan anders.

11. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Buh...Luca weer ziek :(
    Die heeft vanmiddag 2x vreselijk veel gespuugd bij opa en oma...

12. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    @Luuz: oef daar zou ik ook helemaal naar van worden :S hopelijk verder geen besmettingen

@RiTi: ohh wat erg he al die babyspullen weg doen *ik heb die gewoonweg niet meer teruggekregen, ben je in 1 klap overal vanaf....zucht*

@Dees: ahh gossie weer ziek :( zo sneu spugende kids :( Beterschap met m

@Hier: fijn middagje gehad, dani eerst geslapen, filmpje gekeken met Layla *barbie* daarna geknutseld met de kids, lekker filmpjes op de laptop gekeken... gewoon rustig en lekker :)

ga ze zo op bed leggen.... fredje weer overwerken :( ach ja, niks aan te doen

13. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Hoi! Meld me weer even :)

Wat een dag. Alles liep mis, van alles ging stuk, nouja, had beter in bed kunnen blijven.

Kindjes inmiddels met een vol buikje en schoon gedouched op bed. Elise heeft nog dikke pret, maar zal zo wel gaan slapen.

Even de boel opruimen en dan met de voetjes omhoog op de bank :)

14. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Luuz
    Komt vast goed hoor, maar snap wel dat je wat ongerust bent.

RiTi
    Ah, moeilijk hoor...hoop dat het gelukt is. Niet alles in 1 keer willen doen is het devies van mijn moeder...
    Coole dingen hoor die je besteld had! Vooral de eco-nagellak is vast erg leuk!

Dees
    En hoe was het bij de Arbo arts?

Dre
    Balen dat je dat ook al niet hebt teruggekregen...;)

15. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Dank dames, stteds een beetje gaat goed. Vandaag weinig babyspul nog gelukkig.

Dretjuh, pfff dat ook al zeg, beuh.

Dees, ook wel benieuwd naar de arbo arts.

Hier, Maura lag er om 18 u in, 'ik ben opperdepop' zei ze en viel in slaap.
    Vind het wel erg leuk dat ze zo'n goed vriendinnetje heeft die niet vanuit ons is begonnen. Is meisje van de peutergym en hebben daar echt contact gemaakt.

16. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Net ruim een uur staan kletsen met mijn buurvrouw bij de deur. Wat is dat toch een gezellig mens!
    Ga zo maar eens een kruikje op mijn ribbetjes leggen want volgens vk komt de pijn van de aanhechting van mijn buikspieren aan mijn ribben. Door de snelle groei heeft alles een knauw gehad en erg pijnlijk. ANders morgen maar even nieuwe tijgerbalsem halen.
    Bloeddruk was overigens nog goed, onderdruk van 70 dus voor mijn doen nog steeds behoorlijk laag. Is toch elke keer weer spannend...

17. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Collo, mooie bloeddruk, fijn!

Wat zullen we eens gaan doen vandaag? en morgen?

18. suus1982

suus1982 Fanatiek lid

27 nov 2008
    3.422
    0
    0
    Brabant
    goedemorgen!

Hier al vanaf half 6 wakker...niet meer kunnen slapen ook...uurtje liggen woelen en nu dus alweer ruim 2 uur beneden...saai! Maarja, niks aan te doen.
    Het zou nu ondertussen licht moeten zijn, maar ik vind het nog donker buiten hoor, wat een pokkeweer! Zo mezelf maar eens in mijn kleren hijsen en dan ff een paar uutjes naar mijn werk ;)
    Vanmiddag naar schoonmoeder om te eten en verder weinig op de planning...

Fijne dag!!

@collo: fijn dat je bloeddruk nog goed is!
    @riti: stapje voor stapje met je spulletjes, dan komt het vast goed! Niks overhaasten...

19. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    Goedemoren! Excuses voor mijn lange afwezigheid hier. Lees wel vaak bij op telefoon, maar van reageren komt het niet...

@collo: Wat vervelend dat je nu al zo'n last hebt. Geen idee wat het kan zijn.... VOlgens mij lopen de verklaringen van vk ook behoorlijk uiteen bij pijnklachten.

@suus: Haaaaai! Hoe is het nu? Trek je het nog een beetje? Werk ze dadelijk!

@dees: Wat vervelend dat Luca weer ziek is. Hoest met jou? Weer hersteld en aan het werk?

@riti: Al paar goede deals kunnen maken op mp? hier gaat de box er vandaag op. Eindelijk weer wat ruimte in ons kleine woonkamertje.

@luuz: Geen details over gister? Mijn nieuwsgierigheid is gewekt....

Hier verder alles goed, lekker druk. Nog steeds braaf aan het hardlopen trouwens, al heb ik wel last van mijn knie. Moet zeggen dat ik best pittig vind hoor na al die tijd sportloos door het leven gegaan te zijn. Verder gaat het boven verwachting tussen vriend en kat. Bijna gaan last! De kids zijn helemaal gek op die arme poes. Gaat er af en toe hard aan toe, met gevangen katten en krassen als gevolg....Merk wel dat mnn winterslaap-periode begonnen is. Door dat weer heb ik echt de neiging in mn holletje te blijven. Lekker lui in makkelijke kleding op de bank. Morgen zijn vriend en ik samen een dagje vrij en de kids op kdv. Heerlijk!! Veel te lang geleden door het vele werken (ook in het weekend helaas). 's Avonds nog een feestje in Den Haag met kids. Vriendin is alleen pas om 18.30 thuis, dus het wordt een beetje veel gedoe voor weinig feesttijd...

Hebben besloten dit jaar eindelijk de verjaardag van uk1 echt te gaan vieren. Alleen jammer dat we geen maat kennen. Of we doen (bijna) niks, of het wordt weer rete groot. Arme uk1, maar leuk voor ons :). We doen 's ochtends wel een bescheiden taartceremonie thuis voor uk1 en dan 's middags een borrel voor iedereen in de kers (waar anders :)?). We hebben lang geen feestjes gevierd en de donkere baby maanden. Merk echt dat we grote sprongen maken in leuke dingen doen nu de kids iets groter zijn. Scheelt zoveel. Kan niet wachten tot uk2 loopt (en geloof me dat duurt nog wel een paar maanden minimaal....).

Dan ga ik nu weer verder werken (had geruild deze week, was gister vrij). Tsjuuuuuuus.

20. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    Oja... we zijn maandag bij de orthopeed geweest voor uk2 zn beentje. Voor nu ziet het er goed uit, moeten in juli terugkomen voor foto's, dus we zijn er nog niet vanaf... Hopelijk geen lengteverschil en geen knik. Raar dat 1 ongelukje zulke lange gevolgen hebben. Niks ernstigs hoor (hopen we), maar je kan het ook niet echt afsluiten zo.

Deel Deze Pagina