December 2009 mama's Deel 15!

Discussie in 'De mama's' gestart door Luuz, 13 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1982

suus1982 Fanatiek lid

27 nov 2008
    3.422
    0
    0
    Brabant
    Goedemorgen!

Heerlijk uitgeslapen zonder kindjes! :D Zo maar naar schoenmoeder om ze op te halen ;)!

2. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Zo, 2 dozen kapla gescoord op MP, blij mee! (400 plankjes)

3. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Goedenavond!
    Poeh, ben kapot! Best goed verkocht vandaag op MP, maar desalniettemin nog een hoop over. Binnenkort even beraden wat daarmee te doen, maar ga ze hier op zp denk ik maar aanbieden aan mensen die het gebruiken kunnen. Best veel leuke dingen kunnen kopen ook. Paar leuke spijkerbroekjes voor Amy en Lizzy, wat kleertjes voor uk3, een leuk houten trapbaantje waar je autootjes vanaf kunt laten rijden en een Nijntje spel. Klapstuk vind ik wel een Mim-Pi vestje nieuw voor een euro en een fauteuiltje voor Amy.

Vannacht wel een beroerde nacht gehad. Amy is goed verkouden en ademde zo zwaar en had echt zon hese blafhoest, naar om te horen. Dus zelf al heel onrustig geslapen daardoor en mupke werd ook nog een paar keer huilend wakker, zo sneu... Niet grappig als je dan om 05.15 uur je bed uit moet... Dus zo lekker naar bed.

4. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Suus
    Je hebt wel meldplicht dagelijks nu he? Het begint wel echt spannend te worden!!!

5. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @Collo; Hihi je hebt je verdiende centjes dus gelijk weer uitgegeven :D
    Kruip lekker je bed in straks, 5.15 is wel erg vroeg!

@Suus; Idd je meldplicht is al van kracht :)

@RiTi; kapla kende ik niet, moest eerst ff googlen :)

@hier; Vanmiddag heerlijk het bos ingedoken, was leuk!
    Deze week al 2 dingen verkocht via MP, een houten kinderstoel en ons vorige camera...van dat geld gaan we maar een nieuwe fiets voor Beau bestellen voor zijn verjaardag.
    12 inch is nog ruim voldoende voor hem, gisteren even proef wezen fietsen bij de fietsenmaker.

6. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @RiTi; Over die misstanden in daltononderwijs kan ik niks vinden, of ben ik nu zo'n ei :)
    Klein lijstje ligt al klaar, we gaan morgen iig eens kijken wat de 1e indruk is.

7. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Collo, goed bezig geweest! Wat vroeg vanmorgen na zo'n nacht.

Dees, misstanden is ook een groot woord. Bedoel meer kritische vragen tov waarin ze zo anders zijn dan regulier onderwijs.
    Hoeft natuurlijk helemaal niet hoor, maar dat was onze insteek. Bekende kritieken nog even extra meenemen zeg maar.
    Een aantal jaar geleden was er een Daltons hool die moest veranderen want daar ging het niet goed. Daar is vast wat over te vinden. Zegt niets over deze school maar kan dus wat stof voor vragen geven.

8. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @RiTi; Oké, nu vat ik hem.
    Daar las ik idd wat over, blijkt wel dat ze dat nu goed hebben aangepakt.

9. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Dees, Ja logisch, gelukkig is dat in nl allemaal goed geregeld. Ken Dalton verder helemaal niet, wat is het verschil eigenlijk met Montesori?
    Heb helemaal geen beeld bij 12 inch, voor een gewone fiets neem ik aan met zijwieltjes, is dat groot?

10. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @RiTi; Bij het Dalton onderwijs, vindt men het belangrijk dat kinderen ook van elkaar leren. (Denk aan de Dalton broers)
    Je ziet ook altijd gemengde klassen.
    Kinderen die bijvoorbeeld toe zijn aan zwaardere stof, kunnen dat met behulp van de oudere kinderen leren. Dus de nadruk wordt gelegd op samen leren. Dit soort onderwijs kom je nog steeds tegen in hele kleine dorpjes waar b.v. maar één klas is met kinderen van diverse leeftijden.

Montessori onderwijs gaat heel erg uit van het kunnen van het kind. ‘Leer mij het zelf te doen’. De ontwikkeling van kinderen wordt voortdurend in de gaten gehouden.
    Op het moment dat een kind aangeeft ergens aan toe te zijn, wordt dat gestimuleerd. De theorie hier achter is dat een kind pas iets echt goed kan leren als hij zelf aangeeft dat hij daar aan toe is.
    Zo zie je b.v. in Italië montessori scholen waar peuters, gewoon met een scherp mesje mogen werken. Ze moeten eerst laten zien dat ze het kunnen. Materialen van de montessori onderwijs prikkelen kinderen ook om iets te leren. Ieder kind heeft een plantje of zelfs een dier in de klas waar ze voor moeten zorgen.
    Voordeel van montessori is dat het heel erg past bij ondernemende zelfstandige kinderen. Er wordt ze snel verantwoordelijkheid bijgebracht. Het nadeel is dat kinderen die afwachtend zijn of steeds aangespoord moeten hier niet op hun plaats zijn.

12inch leek mij zelf erg klein maar als ik Beau er zo op zie zitten gaat dat zeker nog wel een jaar goed komen.
    Is idd met zijwieltjes.

11. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Ah, op die fiets ;)

Maar hoe stellen ze die klassen dan samen, als niveau en leeftijd door elkaar lopen? Komen Beau en Luca bij elkaar in de klas?
    Of misschien veranderen de klassen ook steeds van samenstelling.

Wel leuk al die verschillen in onderwijs.

12. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    Was ik ook weer na een druk, maar gezellig weekend. Nog wel een paar dagen behoorlijk grieperig geweest trouwens. Bah, maar sinds gisteren gaat het wel weer.

@suus: Spannend, spannend. Kan me voorstellen dat het een rare tijd is voor jullie... Er is zo veel gebeurd. Probeer je rust een beetje te pakken tussendoor. Dadelijk met een 3e hummeltje verandert er ook weer veel...

@collo: Goed verkocht dus? En ook weer goed ingekocht zie ik :).

@dees: Veel plezier met de intake op school!

@scholen: Wij hebben 2 nov een intake op een montessori school in ehv. Heb leuk contact met de directeur en het onderwijs spreekt me erg aan. Afstand blijft natuurlijk een enorm praktisch bezwaar.... Maar goed, eerst maar eens kennismaken.

Oja bij die vriendin was de scan redelijk. Artsen tevreden, wij niet. Groei is gestagneerd, maar er zijn er ook een paar bijgekomen. Helaas. Wij hadden stiekem toch gehoopt op krimp. Al is het maar een beetje... Je probeert toch de uitzondering te zijn en niet de stomme regel.

13. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    @Panos: da's wel balen van je vriendin :( Maar toch een pluspuntje dat de groei is gestagneerd! da's beter dan een toenemende tumor uiteraard.
    Balen... dat zeker!

@Onderwijs: idd grappig om al die verschillen zo te zien.. Tja hier gewoon de dichtbijzijnde school gepakt zodat alle buurtgenootjes bij de kids op school/klas zitten. Het is een hele goede school, en belgisch onderwijs is sowieso top, ben tot nu toe ook heel erg tevreden over de school. Freddy zit nu in de ouderraad en is klassenvertegenwoordiger van Dani's klas dus die kan de boel extra in de gaten houden en sturen :p

@Collo: goed bezig geweest op MP zo te lezen :) Ahh wat sneu dat de grote meid zo'n blafhoest heeft... Dani heeft dat nu ook :(

@Suus: hoe is het met je ?? Tis aftellen he :D

@Dees: succes op de school! Spannend altijd he

@Hier: jeeej ik kijk rtl4 :D hihi tof weer...
    verder niet zoveel nieuws, beetje rommeltje bij freddy in zn familie.. zn ouders hadden ruzie, van t 1 kwam t ander en nu is zn pa opgenomen in een instelling, waar ze gaan onderzoeken wat er mis is met hem *is nog niet geheel duidelijk* en voor juiste medicatie.
    Niemand weet verder van hoe of wat en zn ma word dr niet echt meer warm van......
    Zn oma ligt ook in t ziekenhuis en zn ma lag er vrijdag in...
    dus we vliegen en dr word veel gebeld en iedereen maakt zich zorgen uiteraard.

Dus ga zo eerst GTST kijken en dan moet dretjuh weer to the rescue komen ;)

14. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    @dre: Weet ik ook wel. Rotte is gewoon dat ze helemaal vol zit met tumoren... Lever, hoofd, botten, longen... En dan dus niet 1 per orgaan... Balen dat het zo rommelt in freddy zn familie! En wat goed dat jullie een fijne school vlakbij hebben!! Soms baal ik van mn eigen perfectionisme en wil ik die kids gewoon hier op de dorpsschool gooien. Lekker makkelijk. Alleen staat de dorpscultuur me zo tegen dat ik dat toch niet trek....

15. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Panos, zo oneerlijk he. Mijn oom zit ook helemaal vol, bijna makkelijker om te praten over waar het niet zit. Ik hoor me zelf ook steeds praten over volhouden en vechten en zo, maar weet niet of ik zelf zo sterk zou zijn in een dergelijke situatie.

16. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @panos; Verhaal van je vriendin doet me beetje denken aan Jip (over mijn lijk), die zat ook ineens vol met tumoren overal.
    Groei leek wel te zijn gestagneerd, dat is op zich fijn maar voor hoe lang vraag je je dan af.
    Sterkte weer :)

@Dre; wat een hectiek daar bij jullie, hou beide voeten aan de grond meid!

@RiTi; Ze hebben op de school 3 klassen: 1 & 2, 3,4 & 5 en dan 6,7 & 8. Beau en Luca zullen dus naar alle waarschijnlijk misschien net nog bij elkaar in de klas kunnen komen.
    Gesprek was positief, heb er nu een aardig beeld van.
    Nu ff in laten werken en kijken voor een 2e school ter compensatie.

17. suus1982

suus1982 Fanatiek lid

27 nov 2008
    3.422
    0
    0
    Brabant
    Ik meld me! :D

@panos: wat vreselijk is het voor je vriendin! 'Fijn' dat het gestagneerd is, maar inderdaad je hoopt toch altijd op een klein wondertje of een uitzondering op de regel ja....Lijkt me echt vreselijk moeilijk om vanaf de zijlijn toe te moeten kijken hoor. Zoveel mogelijk leuke en ontspannende dingen ondernemen en vooral alles een beetje luchtig houden lijkt me dan het beste, maar ook lastig tegelijkertijd...sterkte meid!

@collo: fijn dat je goed verkocht hebt! En dat je leuke dingetjes op de kop getikt hebt ;)

@dre: goh, wat een gerace voor jullie ook... hou je taai meisje!

@riti: hooooi! :D

@hier: weinig nieuws...baby in buik, mág er wel uit van mij! maarja, weinig over te zeggen he...zodra er concreet nieuws is zal ik wel ff wat smsjes in de rondte strooien :D

18. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Dretjuh, jeetje wat heftig in zijn familie zeg, niet leuk allemaal.

Dees, goede indruk van de school gekregen dus? Altijd fijn.

Suus, zwaaai!

Nou, mijn oom ging dus achteruit en heeft zijn vakantie met kinderen en kleinkinderen afgelopen week afgebroken om heel rap achteruit te hollen in het zh. Ze vinden het heel fijn post te krijgen dus zat al een paar dagen met een 'leuke' kaart. Terwijl ik hem net op de bus doe lees ik dat hij niet meer kan en dat ze de euthanasie mogelijkheden gaan bekijken.
    :(

19. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @RiTi; Wow, dan gaat het ineens wel erg snel :(
    Hopelijk is je kaart nog op tijd.. sterkte!

@hier; Net ff bij tuincentrum geweest voor nieuwe plantjes voor thuis, gelijk daar de boel wat gesnoeid en opgeruimd.
    Het is d'r weer netjes :) Achter het huis ook even wat geveegd en wat spulletjes voor de vogels opgehangen, staat wel gezellig.

20. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Dees, dank je. Speelt natuurlijk al wel langer maar de behandelingen leken wel wat te doen, in ieder geval voldoende om nog even door te gaan.

Dan maar webwinkelen :)
    H.J.O.R.T.H. Copenhagen Julie Velour Dress Leaf

Maurajurkje!
    (je ziet het bijna niet maar er zit ook nog een paars streepje tussen)

Deel Deze Pagina