December 2009 mama's Deel 15!

Discussie in 'De mama's' gestart door Luuz, 13 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Dees
    Lizzy zou dan een jaartje naar het nieuwe KDV gaan totdat ze zelf dus ook naar school gaat. Maar ik hoop dan inmiddels ook wel een ukje 3 te hebben die dus ook weer op het "goede" kdv zit.
    Ik ben bang dat het uiteindelijk pendelen wordt tussen school en kdv..

2. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Ik hoop het ook voor jullie :)
    Pendelen moet je straks toch wel met die tijden van school..
    Wanneer moet je eigenlijk naar de Gyn?

3. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ Dees; jullie hebben een aantal scholen juist dichtbij toch? Dacht dat die ook aanspraken, wel zo handig. Zwemlessen ook al, ook zo'n stap wat worden ze groot. Ik wacht op zwembad bisonspoor en ze zelf er naar toe kan fietsen :).

@ Collo; Woensdag is al snel, spannend hoor. Sterkte voor hem, is niet niks ook. Morgen lekker knutselen, leuk!

@ Panos; Ach, wat sneu dat hij er zo'n last van heeft gehad zeg. KNO arts heeft ook veel betere 'goodies' voor oorontsteking (nichtje die het veel had), hopelijk is het niet nodig!

@ School; we hebben een eerste oriëntatie gedaan toen we het huis kochten. Het aanbod hier in het dorp is erg schaars dus dan kijk je iets verder. Voor ons is 4 km de andere kant op vervelend ver weg en 6 km verder in de stad dicht bij omdat we daar meer leven en vaker komen. School hier in het dorp is ze ook ingeschreven, staat goed aangeschreven maar erg elitair naar onze smaak. Mooie tweede.
    Wat betreft de buurt, de kids hier blijken allemaal erg verspreid te zitten dus dat is dan wel weer opmerkelijk.
    Ben vooral blij met ervaringen van mensen die we kennen, buren en kennissen en hun kinderen. Heeft me meer opgebracht dan open dagen.

@ Home; jaaah zat niet alleen op die enorme bank :D. Wat een rottigheid zeg, zo'n amandel, echt niet cool.

4. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ Pendelen; als het een beetje meezit synchroniseren ze het. Zie het bij de psz en de school waar ze bij in zitten en hoorde het laatst ook van een kdv. Zou wel fijn zijn.

@ Collo; hoop dat ze allemaal op de fijnste/beste plek zitten tzt :)

5. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @RiTi; zwembad bisonspoor is nog zo onzeker als het maar zijn kan. Ik hoop ook er positieve berichten van te krijgen tzt.
    Hier de montessori school of de ten boom school, beide liggen op steenworp van ons huis nu...ideaal.

6. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Dees
    Hoef niet naar de gyn, was tenslotte al schoon 3 weken geleden...

RiTi
    Tja, het zal wel puzzelen worden tzt wat de beste optie is. We hebben gelukkig nog even tijd om er over na te denken.

7. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ppf morge!

Gisteravond waren we zn speen kwijt. Vannacht om 3uur werd ie wakker.. wilde niet gaan slapen voor hij zn speen had.. beneden weer alles op zn kop gehad (gut wat was ie boos en verdrietig) maar niks te vinden.. straks nog even in de auto kijken en anders maar een nieuwe halen vanmiddag..

Nu even ontbijten en elise wakker maken.. slaapt nog maar anders kom ik in de knoop met de flessen

8. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    even een ego bericht van mij, lees straks alles wel bij als ik de kids op het kdv heb afgezet.

De opbaring van mijn oma hebben ze vervroegd als we wilden kijken dan moest dat afgelopen vrijdag gebeuren.
    De darmwand van mijn oma is nog verder opengesprongen waardoor alle "kanker" troep in haar lichaam verspreidde.
    Het is voornamelijk naar boven gestegen waardoor ze compleet opzwelde.

borstkast en gezicht waren compleet opgezwollen, dr oren en ogen waren gewoon verstopt. De deksel paste dan ook niet meer op de kist.
    Het was een extreem akelig gezicht waar ik nog wel een nacht wakker van heb gelegen.

de dag daarna werd de kist gesloten en helaas de opbaring van afgelopen zondag werd gewoon een afscheid waarbij we mensen moesten uitleggen waarom de kist dicht was.
    Dat was 1. vanwege het aanzien maar 2. letterlijk stond ze op spingen, haar lichaam kon elk moment open klappen.
    Haar lichaam was ingepakt in plastic en daaroverheen haar kapot geknipte jurk gedrappeerd. Want de kleding paste ze natuurlijk niet meer.

Gisteren de crematie, was erg druk, zelfs mn familie van mn moeders kant kwam om te steunen en dat was erg fijn.

Maar ik zit kennelijk niet lekker in mn vel, ben veel bij familie nu (erg fijn natuurlijk) mn pa zit er doorheen, erg sneu om te zien.
    Nu verder zonder opa of oma......

Werken gaat straks weer gewoon door, maar kom dalijk nog ff alles bijlezen

Heb jullie wel erg gemist :( Had geen gelegenheid gepakt om ff achter de laptop te schieten sorry

9. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @Collo; Okee, maar het bloeden is nog niet helemaal gestopt begrijp ik? Kan dat nog lang duren dan. Ik dacht dat je het erover had dat het nu te lang duurde en je aan de bel wou trekken.

@Roeltje; Zo was Beau gisteravond ineens zijn knuffel kwijt..ding lag paar meter verder in zijn kamer en had hij dus zijn bed uit gebonjourd.
    Spenen en knuffels moeten echt in handbereik zijn..
    Heeft Lenn er geen knuffel aan zitten, wil hij dat niet?

@hier; Gut heb ik weer, ben ik gistermiddag vergeten de alarmtelefoon weer op kantoor in te leveren na mijn dienst. Straks maar ff afgooien op kantoor.
    Nu zo eerst boodschappen doen voor 3 dagen, dan op zoek naar leuke kraamcadeautjes in de luiertaart die ik gemaakt heb.

10. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ Dees; Bisonsport is een rommeltje he, zwemles is vaak rond een jaar of 4 toch dan hebben ze nog even. Kan zo even niet op de naam komen, maar veel volgen er zwemlessen in weer een ander bad maar ben de naam dus kwijt. Peuterzwemmen in kikkerfort en de Kwakel is in ieder geval erg leuk.

@ Collo; Het kan dus allemaal nog onder nasleep vallen, die bloedingen?

11. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @Dre; Ohw meiske toch, wat een akelige toestand van je oma :(
    Zo wil je toch eigenlijk niemand gedag zeggen en afscheid van nemen..brrr het idee dat ze echt op springen stond.
    Ik snap heel goed dat je er slecht van slaapt, het spookt toch door je heen helaas :(
    Dikke knuffel!!

12. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @RiTi; Het is echt een rommeltje, info is er dan ook niet over te vinden?! Zwemles begint pas vanaf 5 jaar begreep ik, en vanaf 4 jaar kun je je kindje inschrijven. Lessen per maand kosten iets van €33,- en dan krijgen ze 1x p/wk les van 45min.
    In totaal zijn ze ongeveer 14 maanden bezig om hun diploma A te halen..
    De kwakel is idd ook leuk, heb daar zwangerschapszwemmen gedaan toen ik zwanger was van Luca.

13. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ dretjuh; vreselijk allemaal, veel sterkte.

@ Dees; is dat de info van kikkerfort? De Meern is ook nog een optie.
    Tzt maar eens kijken welke baden er zijn en welke weer gesloten ;).

@ hier; Maura werd laat en dwars wakker, we zijn nog steeds boven met Trijntje Treuzel.

14. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    @dre: Wat verschikkelijk! Hebben jullie wel een mooie dienst kunnen hebben? Veel sterkte, ook voor je ouders!

@school: Hier druk aan het orienteren en zelfs al op intake geweest op 1 school. Alle leuke scholen (vrije school, montessori, dalton, etc) zijn te ver weg. Onze beste optie is een openbare 1 wijk verder. Die zijn nu een nieuwe, brede school aan het bouwen waar ook het speciaal onderwijs wordt ondergebracht.

Grappig trouwens dat het voor jullie te snel gaat. Ik kan juist niet meer wachten sinds ik de school heb gezien. Ik had echt het gevoel dat ik uk1 zo bij de kleuters kon planten (iig qua lengte hahaha). Vind anderhalf jaar nog zo lang....

15. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @RiTi; Dit was idd info van kikkerfort, vond het nog wel aantrekkelijk. Moet nu alleen nog even verder neuzen ;)

@Panos; Ohw maar dat zal ook best, uk1 is ook best lang wat dat betreft. Qua lengte zou ze er prima tussen passen, eerst nog maar even wat ouder worden :D

@hier; Jumm lekker recept voor vanavond uitgezocht, erg makkelijk te maken maar ziet en klink smaakvol. Pasta met kip, boursin en tuinerwten. Krijg nu al trek haha

16. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Dre
    ach meid wat vreselijk :( zo wil je geen afscheid nemen..

Elise werd net eindelijk wakker.. lag ze op haar buik!! Ze probeert het al een tijdje.. mn moeder zei zondag nog dat het niet lang zou duren.. Hoop eigenlijk dat het per ongeluk ging :)

17. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    @roeltje: Knap hoor van Elise! Dat doet uk2 pas sinds hij 7 maanden is....

@dees: Klinkt lekker. Wij hebben gister zoiets gegeten, maar dan met spinazie. Ook niet slecht :)

In het kader van inburgeren en goed bezig zijn: ik heb me aangemeld voor de ouderraad van het kdv. Ben goed op weg zo'n overactieve, bemoeizuchtige moeder te worden :). Wie had dat ooit gedacht.... Ben trouwens erg trots op kdv. Ze zijn zo ongeveer de enige instelling in vhv, die zich durven te onderscheiden. Naast 24/7 opvang, nu dus ook emmi pikler. En dat doen ze niet half... Best ingrijpend hoor, ook voor de leidsters. Zo zijn alle hoge tafels en tripp trapps van de groepen gehaald en vervangen door klein en laag kindermeubilair. Ook op de babygroepen. De kleintjes krijgen op schoot te eten, totdat ze zelf op een laag kinderstoeltje kunnen zitten. Dus ook de wippers zijn de deur uit... Verder wordt gevraagd om de peuters niet meer in slaapzakken te laten slapen op de groepen, maar in pyjama's. Etc. En zo zijn er nog vele wijzigingen... Voor meer info over emmi pikler Home - Emmi Pikler Stichting Nederland: Mij spreek het erg aan. Vind het een mooie voorbereiding iets 'vrije school-achtig iets'

18. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Panos
    Wow actief bezig zeg! Klinkt wel heel leuk trouwens. Best interessant.
    Nou klinkt stom, maar hoop dat ze het voorlopig niet weer doet. Tenminste, niet totdat ze van buik naar rug kan.. Scheelt een hoop frustratie.. Daarbij lijkt het me wel erg vroeg om dit bewust elke keer te kunnen.

Nou fles is gegeven , is nu aan het pret hebben in de box. Lenn constant er bij:D Zodra Lenn uit beeld is gaat ze huilen:$

19. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    MAg ik nog even emmi pikler spammen?

Dit spreekt mij bijvoorbeeld erg aan:
    "De handen van de volwassene vormen voor de baby, naast het voeden, het eerste contact met de wereld. Handen raken hem aan, tillen hem op, leggen hem neer, wassen, kleden hem.
    Hoe verschillend is het beeld van de wereld die zich aan de zuigeling openbaart als rustige, geduldige, behoedzame, tegelijkertijd zekere handen hem verzorgen in plaats van handen die ongeduldig, gehaast, onrustig of zenuwachtig zijn. In het begin betekenen voor de zuigeling de handen alles: ze zijn de mens, ze zijn de wereld."

Of deze:
    "Het is van wezenlijk belang dat het kind zoveel mogelijk zelf ontdekt. Als we hem helpen elk probleem op te lossen beroven we hem juist van datgene wat voor zijn mentale ontwikkeling het belangrijkst is."

Of deze:
    De volwassenen bereidt een veilige omgeving voor waarin het kind uit eigen initiatief actief kan bewegen en spelen. De baby wordt voorzien van een bewegingsruimte die altijd iets groter is dan wat hij nodig heeft en van speelgoed dat zijn onderzoeksdrang bevredigt.
    Er wordt niet onnodig ingegrepen in zijn activiteiten, op geen enkele manier geholpen of gestimuleerd. Hij wordt nooit in posities gebracht waar hij niet zelf (nog) niet in of uit kan komen.
    Een kind dat de kans krijgt in zijn eigen tempo te leren bewegen, onderzoeken en spelen, leert beter zitten, staan, spreken en denken dan een kind dat gestimuleerd of geholpen wordt in zijn ontwikkeling.

Anyway, ik ben enthousiast, maar dat was duidelijk :D. En ja, tuurlijk zitten er veel open deuren tussen, maar toch.... Ik vind het knap van het kdv dat ze zich uitspreken voor zo'n methode en dat niet alleen, ze brengen het ook echt in de praktijk! En nee, dit is idd niet altijd even handig... Uk2 kan bijvoorbeeld voorlopig echt nog lang niet los in zo'n stoeltje zitten, terwijl hij thuis gewoon in de tripp trapp zit. Maar dat nemen we voor lief. Eindelijk een organisatie in veldhoven die zich durft te onderscheiden. Al dat middle of the road gedoe hier kan ik echt niet tegen. Eigenlijk is niks een keuze hier. UIteindelijk is alles hetzelfde alleen de naam is anders. Enorm irritant. Zo dus ook de scholen. Alleen daarom wil ik al naar Eindhoven. Daar heb je tenminste een keuze. Daar kan je dus ergens een mening over hebben. Je hoeft het er niet altijd mee eens te zijn, maar daar gaat het ook niet om. Snappen jullie het nog? Of zijn jullie de draad bij dit dinsdagochtend gefilosofeer kwijt geraakt? Ik wel in ieder geval... Dus ik ga maar stoppen met deze forumvervuiling.

20. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Het klinkt wel heel zweverig. Tenminste, de manier waarop het is geschreven. Maar de kern van de tekst ben ik het wel mee eens hoor;)

Deel Deze Pagina