December 2009 mama's Deel 15!

Discussie in 'De mama's' gestart door Luuz, 13 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    @Panos: wauw lekker actief bezig idd, wie had dat ooit gedacht :)

@Roeltje: gaat veel te snel dan he, 3 maanden en dan al omdraaien, kan me heel goed voorstellen dat je wilt dat ze nog ff wacht daarmee

hehe leuke spam van Lenn met Elise :)

@Collo: Oud bloed nog steeds? dat duurt ook lang he..
    Wens ferdy maar alvast succes voor morgen

@
    @Riti: layla ook laat en dwars wakker, die had duidelijk wat slaap in te halen. Veel succes met de uk!
    heey fijn dat maura een plekje op de vrije school heeft!!

@Dees: hmm klinkt erg lekker!

2. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Dees
    Ja, op het moment dat ik naar de gyn wilde, was het over. Is echt 5 dagen weg geweest, maar nu weer terug. Wacht nu weer even af of het weer weg gaat. Hoop eigenlijk dat ik over een weekje ongesteld wordt en dat dan alles even goed wordt schoonhgemaakt van binnen. Daar zit ik dus eigenlijk op te wachten. Heb wel van dames hier op zp gehoord dat het wel vaker voor komt, dus maak me niet meer zoveel zorgen. Heb ook geen buikpijn of andere kwaaltjes.

Dre
    Poeh, wat erg zeg. Dat zijn geen fijne omstandigheden om afscheid te nemen. Heb er ook echt nog nooit van gehoord dat dat zo kan gebeuren, akelig voor jullie. Fijn dat je familie je zoveel steun geeft.

Panos
    Hahaha...Emmy Pikler fundamentalist... Met alle respect...niks voor mij... Maar dat is een vrije school ook niet, dus wat dat betreft barking up the wrong tree... Wel fijn voor je dat jij je er helemaal in kan vinden. Is heerlijk om een goed gevoel te hebben bij de plek waar ze je kindjes opvangen.
    Maar even praktisch gezien.... Mag je aan een kind dus ook niet meer vragen: Wat doet het schaapje? Want dan ben je ze ook aan het stimuleren toch? Of neem ik het dan te letterlijk op?

Even naar de winkel om uien te halen voor mijn hachee van vanavond.. Of zal ik gewoon sudderlapjes maken, ook wel eens lekker.

3. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    bah eigenlijk helemaal geen zin om te werken, sta nu een uur langer voortaan ingepland, maar ik ben t na 2 uur eigenlijk al beu..
    tis super leuk werk, maar dan moet dr wel werk zijn, deze winkel is zooooow rustig :(
    heb 1x een drukke week gehad en toen wilde ik alleen maar meer werken maar nu bah.... zie dr weer erg tegenop

hopelijk snel een sabon vestiging in eindhoven of 1 in limburg met een vacature ofzow......

4. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Collo
    aaah hachee! Lekkerrrr! nog nooit zelf gemaakt.. Mijn moeder maakt heerlijke hachee, daar kan ik nooit aan tippen, dus begin er niet eens aan:D

Dre
    succes met werken meid. Vreselijk als het zo rustig is..

Nou even richting de Zeeman gelopen.. Hebben er 20 minuten over gedaan ipv de normale 5 minuten haha.. Heerlijk.. Voor beide twee shirtjes gehaald. Elise nog een tuinrokje/overgooier.. Was zo schattig en voor 2 euro kon ik m niet laten liggen haha.. Rol cadeaupapier met disneyfiguren erop. Kan meneer weer knutselen (figuutjes uitknippen en opplakken;)) Lenn had honger, dus die zit al aan een boterham..

Oja, hij liep net met een krukje naar de koelkast. Pakt een pak melk, draait de dop eraf en hoppa, zo in zn beker:$:$ Hoezo hij wordt groot..

5. mroos

mroos Niet meer actief

Hoi allemaal!

@Dretjuh, jeetje wat een verhaal meid, erg akelig. Dikke knuffel vanuit hier.
    Als het rustig is dan gaat de tijd zo langzaam hé! Nou, werk ze alvast, hopelijk vandaag wat meer te doen.

@Panos, ik gebruik veel van Pikler bij Abel en ga straks ook op een Piklerkdv werken:D. Het is zo goed. Ik leg Abel bijna alleen maar op zijn rug neer, zodat hij zelf elke stap kan overwinnen. Ook laat ik hem pas zitten als hij zelf kan gaan zitten. Verder vertel ik hem vaak wat ik met hem ga doen(ik ga je nu uitkleden, ik leg je nu in de box, etc.) ook merk je een groot verschil met bijv. uit het badje halen. Wanneer je dit als ouders gehaast doet omdat je bang bent dat baby het koud krijgt en gaat huilen dan gaan ze ook huilen. Als je baby vertelt dat hij uit bad gehaald wordt, hem rustig eruit pakt en rust neerlegt dan huilt baby vrijwel nooit. Verder haal ik nu meeste van de tijd het boxkleed uit de box om hem op de grond te leggen met 5 speeltjes in een boog om hem heen. Kan die zelf lekker ontdekken. Maargoed, je merkt het; ik ben ook enthousiast haha. Overigens voer ik het niet in alles door; Abel zit regelmatig in een wipper, en gaat straks toch echt in de tripptrapp. Hij slaapt ook heerlijk in zn slaapzak. Hoe heet het kdv? Werken ze op latere leeftijd met Reggio?

@Zwemmen, hier vanaf 4 jaar zwemmen, heb er nu al zin in.

@School, hier nog geen keuze gemaakt. Wij willen binnen een paar jaar verhuizen dus ik denk dat wij de kleuterjaren van de montessori kiezen, lekker dichtbij en staat goed bekend. Vrije school is ook een optie, maar is een stukje verder fietsen.

Hier verder alles goed. De nachten van Abel beginnen ergens op te lijken; hij houdt het regelmatig uit van 19 uur tot 3/4 uur. Heel af en toe nog een voeding om 23 uur. Alleen het nachtelijk inbakeren afbouwen is nog een lastige. Overdag vindt hij het prima, maar 's avonds lijkt hij die bewegingsvrijheid eng te vinden.
    Boaz blijkt geen pfeiffer maar bloedarmoede te hebben, dus veel roosvicee ferro, appelstroop, en groene groentes. Volgens mij gaat het de goede kant op:).

6. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @Panos; Ohw nee, is mij toch ook echt te zweverig. Met alle respect is dat ook niks voor mij. Mijns inziens wordt er teveel over nagedacht..maar hey dat is mijn beleving.

@mroos; Verhuizen ja?! Willen jullie ook graag ruimer gaan wonen?
    Nu ook woonachtig in een appartement of niet?
    Boaz bloedarmoede, gussie zeg wat zielig! Wat is verder zijn diagnose?

@Roeltje; Ook weer lekker aan de knutsel zo te horen, ik heb net ook maar wat foam-stickers gehaald. Gekleurd papier had ik nog.
    Nu ben ik alleen nog op zoek naar van die grote stickervellen...zeeman had niet echt hetgeen wat ik zocht.

7. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Wat vinden jullie van mijn gemaakte luiertaart?

8. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    @dees: Mooie luiertaart! Crea bea!

@mroos: He, eindelijk een medestander! KDV is Klokjerond in Veldhoven. Geen idee of ze later met Reggio werken. Is dat dan voor de kleuters? Wij zijn thuis ook niet heel streng hoor in de leer. Pik er alleen wel wat dingen uit. Suffe is dat uk2 de laatste tijd opeens liever in de box ligt dan er buiten... En tuurlijk zit ie thuis gewoon lekker in de tripptrapp. Wanneer begin je met je nieuwe baan? Leuk zeg dat dat ook een pikler kdv is!

@dees/collo: Jullie nemen het te letterlijk. Het gaat om de manier waarop je kinderen benadert. Anyway, ieder zn ding :)

9. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @Panos; Te letterlijk dus, zou best kunnen.
    Idd ieder zijn ding, verschil moet er wezen :D

@hier; Ff lekker ontspannen nu, vanmiddag weer werken tot 18.30
    Vanavond rond 19.30 op kraamvisite :D

10. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    Vergeet ik nog de helft....

@mroos: Wat vervelend van de bloedarmoede van Boaz! Waaraan merkten jullie dat er iets niet lekker zat? Uk1 is denk ik al een paar maanden 'te' moe... Denk er ook over eens naar de huisarts te gaan met dr. En wat lekker dat Abel een wat langere ruk maakt! Geef je nog steeds BV?

@dre: Hoe zijn de kids er trouwens onder? Snappen ze het een beetje?

11. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Olaaaaaaa!

Ga zo voor het eerst met Milan naar de tandarts!!

12. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Hoest hier?

Heb me toch een lekkere cheesecake gemaakt! Uit de allerhande, met frambozen...mmmmmmmmmmm...gelukkig niet zo zwaar..whahaha

13. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Panos
    Liep er net in de speeltuin nog over na e denken. Over hoe EP toegepast zou moeten worden. De meeste dingen kan ik me best in vinden maar ik struikel over het niet aanmoedigen/motiveren... Dat lijkt me zo moeilijk.

Roeltje
    Mijn moeder maakt ook de heerlijkste hachee (zuurvlees) maar altijd met peperkoek en dat vind ik minder lekker. Daaom zelf maar een recept gemaakt. Misschien worden het toch sudderlappen...ben nl nog niet begonnen...

Dre
    Wat balen dat er zo weinig te doen is. Vacature in limburg? Ben je van plan over de grens te gaan wonen?;)

14. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Chicken
    Oh, ben dol op frambozen en op cheesecake...
    Leuk voor het eerst nar de tandarts. Hier onder het mom, tandjes tellen gegaan.

15. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Mroos
    Wel fijn voor boaz dat het geen pfeiffer is, nu hopen dat hij snel opknapt.

Panos
    Zou dat mss ook het probleem van uk 1 kunnen zijn?

Dees
    Wat een prachtige luiertaart heb je gemaakt. Wat zal je vriendin blij zijn!

Hier
    Heeft Lizzy gisteren mijn middelvinger een beetje gekneusd met haar ijzeren greep. Die houdt wel zo stevig mijn vinger vast als ze aan de hand loopt...

16. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    @collo: een beetje aanmoedigen is normaal volgens mij. Het gaat er meer op dat je een kind dat nog niet kan gaan zitten niet de hele tijd op z'n billen zet bijvoorbeeld. Of in zo'n loopwagen met wieltjes.

@chicken: veel plezier! Leuk trouwens je vrijdag in het echie te zien!!

17. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @Collo; Danku :D Ik hoop ook dat ze er blij mee is.
    Wel erg leuk om te maken trouwens, zou er bijna mijn hobby van willen maken.
    Lizzy wijkt dus niet gauw van jou zijde, Luca idem..die is ook echt van het blijven vasthouden en klampt zich echt aan mij vast!

@Chicken; Ola! Yumm krijg er trek van :D

@hier; Potdorie, nog de tuinerwten vergeten...straks maar weer terug naar de winkel op de terugweg van mijn werk.

18. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ Panos; fijn nog meer overacheiver-ouders :D
    Vind anderhalf jaar ook nog erg lang, helemaal als ik anderhalf jaar terug kijk. Inderdaad een stoer kdv, ze kiezen wel echt ergens voor en dat vind ik leuk.
    Vind het erg leuk over Pikler te lezen, sluit wel aan bij hoe wij het doen/deden (deels). Heb af en toe zo het gevoel gehad uit een ei te komen in onze omgeving dat ik het vooral fijn vind dat we niet de enige zijn.

@ school en methodieken en zo; Vind het altijd fijn als er over nagedacht is en mensen enthousiast en met overtuiging iets doen en er achter staan. Er over schrijven pakt alleen vaak heel anders uit dan het doen, dus het proeven en meedoen geeft altijd een veel duidelijker beeld (vind ik zelf). Bij 'nieuwe' of afwijkende dingen valt er natuurlijk wat uit te leggen, maar als je vraagt of leest in de oude statuten en grondslagen van scholen en opvang krijg je ook de kriebels terwijl het er wellicht hartstikke leuk is en goed gaat. Bij het gangbare lees je vaak de achtergrond niet, bij iets afwijkends wel.

@ Roeltje; wow, jeetje wat wordt ze groot (en sterk)!

@ Dees; jum dat klinkt lekker!

@ Collo; lekker hachee!
    Lizzy-powerrrrrrr :p.

@ Mroos; ach jeetje bloedarmoede, en vooral ijzer dus. Gelukkig valt het goed bij te 'voeren' op een voor hem niet vervelende manier. Volgens mij is Abel ook al zo'n heerlijke knul, leuk!

@ Chicken; ooh lekker! Ben benieuwd hoe Milan het vond bij de tandarts.

@ hier; moet maar weer eens fatsoenlijk gaan koken na een aaneenschakeling van (overigens lekkere) binnenbochtjes. Straks dus lasagne maken voor 2 of 3 keer en vanmorgen een mooie franse buitenloop hen uitgezocht die morgen of overmorgen met veel citroenen en aardappelen de oven in mag.

Dennis is nog steeds weinig waard, 2, soms 3 x per dag een half uurtje op. Schiet niet op, en het is echt geen pieperd. Hij wordt er zelf natuurlijk ook helemaal moedeloos van, ligt het maar een beetje te ondergaan en afleiding te zoeken waar mogelijk.

19. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Panos, Pikler is niet zo uitgesproken met peuters dan met baby's, toch? Vind het bij baby' s logisch maar de slag naar peuter lastig.

20. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    @riti: Ben er ook nog niet helemaal in thuis (miss heeft mroos meer info?). Daarom vond ik zo'n speelgroep ook zo leuk, maar uk2 pastte er qua leeftijd nog niet bij (te jong). Miss maar eens op zoek naar een boekje... Maar volgens mij is het er bij de peuters erg op gericht dat ze actief betrokken worden bij hun eigen verzorging. Ze leren zichzelf aan/uit kleden, hun eigen brood smeren, hun eigen drinken inschenken, etc. Uk1 kleedt zich inmiddels helemaal zelf aan en uit (alleen knopen en ritsen doe ik nog). Ze schenkt haar eigen drinken in (niet alijd hoor) en kan sommige belegsoorten al zelf op haar brood krijgen. Volgens mij lunchen ze op het kdv in een soort buffetvorm. Moet er ook nog wat meer in thuis raken hoor. En ze slapen dus liever niet meer in slaapzakjes. Het is trouwens gewoon de hele manier van benaderen. Ook met knutselen. Laatst hadden ze hun eigen lijf als thema en was het idee dat je je eigen lichaam op een vel papier plakte. Sommige stukken stelden armen voor, andere benen etc. Wat ze dan dus doen is de kinderen vrij laten om te plakken. Dus ipv steeds te zeggen dat hun arm niet daar hoort of hun hoofd daar moet, laten ze ze lekker plakken en is alles goed. Het is hun voorstelling van hun lichaam. Op de babygroepen merk je er idd meer van (geen boxen meer, geen wipstoeltjes, geen tripptrapps, etc). Ook is er gevraagd meisjes geen maillots meer aan te doen, zodat ze op en met hun blote voetjes kunnen spelen. Lastig overbrengen zo, Snap het zelf ook maar half (nog).

@mroos: Help?

@riti2: JIj ook al uit een ei...? :)

Deel Deze Pagina