December 2009 mama's Deel 15!

Discussie in 'De mama's' gestart door Luuz, 13 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    @riti: Wat gaan het herstel langzaam zeg! Hadden die artsen toch gelijk (helaas....). Heeft ie nog veel pijn of is het goed te doen met de medicatie?

2. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Ah, fuuk. Heel epistel geschreven waarom ik geen methode aanhang...weg! Dan maar niet... Iets in de kosmos wil niet dat ik mijn mening geef...hahaha

RiTi
    Ah, Dennis nog steeds vaatdoekje. Wat sneu. Dat dat zo'n impact kan hebben he? Wel stijgende lijn?

3. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ Panos; Hij heeft vooral erg veel pijn, vreet energie ook. Eten gaat daardoor erg moeilijk en slapen maar licht. Maar goed, gaat wel over ;).
    Zelfredzaamheid bij eigen verzorging vind ik wel belangrijk, kan Maura overigens absoluut niet dus daar is wel werk aan de winkel.
    Las laatst een leuk knutselidee, rol behang of groot vel, op liggen en lijf omtrekken en dan zelf invullen met van alles en nog wat.

Kreeg naar mijn beleving bij Maura destijds continue opmerkingen over alvast vast voedsel geven, rechtop zetten en het aanbieden van prikkels (aangezien wij aan prikkelreductie deden, wat een stom woord is want achteraf gezien deden we alleen maar niet aan overprikkeling ;)). Wat dan werd 'goed' gemaakt door een opmerking dat sommige kindjes nu eenmaal later zijn. Ook al zo'n misser.
    Zegt meer over mijn omgeving hoor, die kijken hun baby groot en eenmaal peuters trekt dat perspectief ook wel bij.

@ tips gevraagd:
    Nichtje van Maura is 3 maanden ouder en een compleet ander type. Maura is gek op haar en altijd enthousiast dus dat is top! Nu is het een behoorlijk pittige tante, die eerst vooral alles afpakte en innam waar Maura ook maar aanstalten naar maakte (ongeacht waar en van wie). Dit resulteerde er in dat Maura bij het naderen van haar nichtje al begon met inleveren en weg liep naar andere plek om wat te spelen (gaat nu beter trouwens). Daarna begon nichtje er ook bij te schreeuwen ' nee, afblijven, van mij' etc, ook bij Maura's eigen speelgoed. Nu praat ze inmiddels ook goed en begint ze te commanderen, ' Maura pak aapje, dáar, van mij, aan N (eigen naam) geven, nu!'. Maura schrikt en doet het. Ze duwt Maura weg en pikt letterlijk de ruimte en het speelgoed in, ook al is ze bij ons thuis.
    Moeilijkheid, ouders treden niet, weinig of niet-consequent op.
    Ik weet dat als ik zeg ' samen spelen' oid, Maura zich aangesproken voelt, en dat wil ik niet, ze is al zo'n onzeker miepje en ze wil juist graag samen spelen.
    Ik zeg er wel eens wat van, maar het is toch lastig als je dat doet terwijl vader of moeder er bovenop zitten maar gewoon niet reageren. Ze gaat overigens ook zo tekeer tegen haar ouders, die het wegwuiven, fijn dat ze al zo goed praat :(.
    Jullie voelen hem al aankomen, dat N zo doet komt omdat ze naar een kdv gaat, daar doen ze dat allemaal en het gaat wel weer over.
    Dat Maura dat niet doet, komt wel nu ze naar de psz gaat.

Ben ik nou gek? Iemand mag toch wel uitleggen hoe het werkt aan een peuter? Weet dat sommigen vinden dat ze dat onderling zelf moeten uitvechten, maar ooit zal iemand je toch moeten vertellen en laten zien hoe je met elkaar om gaat. Of is dat aan de kleuterjuf tzt?

4. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    Geen methode is ook een methode ;)

Enne, ik ben ook niet streng in de leer ofzo. Het is gewoon leuk als je je eigen opvoedstijl herkent. Ik vind het fijn daar dan weer meer over te lezen en tips en truuks op te doen. Wat me aanspreekt neem ik over, de rest negeer ik. Pragmatisch principieel heet dat :D

5. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ Collo; daar gaat je proza...jammerrrr

6. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    @riti: Helaas pindakaas. Snap dat je je de tandjes ergert, maar volgens mij kan je daar weinig tegen doen.... Het is gewoon onwijs lastig als je zo anders over opvoeden denkt. Of je moet de confrontatie aangaan, maar daar moet je wel zin in hebben. Als je het subtiel doet pikken ze het waarschijnlijk toch niet op. Lastig he? Als het begrip er niet is, dan is het er gewoon niet (mijn ervaring met schoonouders).

7. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    RiTi
    Poeh, moeilijk... Vind het ook altijd heel moeilijk om te zien dat sommige kindjes erg dominant zijn en dat er niet wordt ingegrepen door ouders. Je krijgt het ook niet aan N. uitgelegd dat ze samen moet spelen? Of kun je dat niet tegen haar zeggen zonder de ouders op de tenen te trappen?
    Van de andere kant moet Maura zelf ook een manier vinden om met zulk soort kindjes om te gaan. Ze komt die ook tegen op de psz. Misschien met Maura erover praten en zeggen dat ze niet alles hoeft af te geven. Dat samen spelen niet betekend dat je alles weg moet geven? Dat ze best eens Nee mag zeggen tegen N?

8. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Anders moet Maura maar even in de leer bij S. van LW...:D

9. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    Hier trouwens ook een meisje dat ze de kaas van het brood laat eten. Inmiddels heeft ze redelijk geleerd om tegen ander kindjes 'nee niet doen' te zeggen. Voorheen was het altijd huilen. Wij zijn altijd helemaal trots als uk1 iets afpakt. Ook niet goed natuurlijk... Ach, het is voor en groot deel karakter. Miss over paar jaar lekker op judo (heb ik iig wel in mijn achterhoofd..)

10. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    hahah precies de overwegingen die wij hier ook hebben komen voorbij :)

@ collo; Precies, we helpen Maura er ook niet mee om de weg steeds voor haar vrij te maken.

Aan de andere kant, op de psz laten ze het niet gaan daar zijn wel degelijk regels over hoe je met elkaar om gaat. Schreeuwen naar elkaar, duwen en lelijk doen wordt direct op gereageerd, sommigen gaan ook al bijna naar de kleuterschool en daar mag het ook niet.
    Afpakken als je 2 bent en afpakken als je 4 bent is ook iets anders, ergens zit er een leerproces en niet alleen door weerstand van degene van wie je af wil pakken.
    Want afpakken, duwen en schreeuwen mag alleen niet bij kinderen bij wie je het terug verwacht?
    Maura heeft geleerd 'ik wil ook' te zeggen tegen degene die iets heeft oid, dan is de conclusie al snel even te wachten of om en om of samen en dat gaat goed.
    Wel heel leuk te zien dat ze groeit hier in en zich steeds minder uit het veld laat staan.

@ Panos; judo is een verdedigingssport he ;). Hier ook judo op het lijstje, je lijf leren kennen met al zijn mogelijkheden en leren vallen is echt leuk. Heb een deel judo gedaan tijdens mijn karate periode om te leren vallen, vreselijk moeilijk om dat later nog te leren.Hoe eerder hoe beter :).

11. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    Net via de telefoon gereageerd en dat bevalt toch minder... TYpen gaat zooooo traag en ik kan niet fijn teruglezen.

Anyway hier dus ook een watje, maar ze gaat vooruit! Alleen huilt ze nog steeds snel als een kindje iets afpakt. EN wat riti zegt, op kdv wordt ook stevig ingegrepen bij duwen/afpakken. Kindje apart, sorry zeggen en teruggeven. Ik benadruk altijd 'samen spelen is samen delen'. Schijnt goed te zijn, ook als een deel van de boodschap ze nog ontgaat. Afpakken hoort erbij en ergens onderweg leren ze dat samen spelen of om-en-om uiteindelijk toch leuker is dan straf en huilende vriendjes.

12. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Hier ken het beide zijn. Het ene moment is Amy erg bedeesd, het volgende moment komt Terror-Amy weer boven...
    Amy zegt wel heel belerend tegen de poesjes als ze aan het vechten zijn: "Samen spelen!!"
    En tegen haar zus is het alleen maar terror Amy... gelukkig trekt Lizzy zich helemaal niets van haar zus aan.

13. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    Tegen haar broertje is uk2 trouwens wel af en toe monsterlijk. Alles afpakken en tegen hem gillen. Zo grappig (al mag het natuurlijk niet). Gelukkig is ze meestal heel lief voor hem.

14. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    @Mroos: ahhh bloedarmoede joh, maar wat is idd de diagnose verder?

@Panos: de kids snappen dr helemaal niks van en lijden er ook niks onder gelukkig. Heb ze verteld dat Oma Houtje dood is en ligt te slapen in de hemel tussen de sterren en heb ze beide een mooie tekening laten maken voor bij oma in de kist (zo heb ik dat ook letterlijk uitgelegd) maar t boeide ze helemaal niks.

@Dees: heey da's een leuke luiertaart zeg! goed gemaakt

@Collo: goh wie weet... kom hier in tilburg niet zo snel aan een woning op deze manier.. en dat zou een middenweg kunnen zijn, is ook een uur rijden dus boeit allemaal niks :S liefste Eindhoven

@RiTi: ahh arm mannetje van jou :( zo zielig he
    enneh wat het nichtje betrefd, ik volg collo's advies, laat dr maar een keer bij Sophie achter hihi, Layla kan dr trouwens ook wat van ;)
    maar tja verder is het erg lastig, maar ik vind dat je op een vriendelijke manier best iets kan zeggen tegen een peuter

@Hier: werken was saai, ben blij dak weer thuis ben...

15. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Dre
    Niet voordat Freddy WiFi aan laat leggen....je bent veel te veel afwezig hier...
    Wel fijn dat het allemaal een beetje langs de kindjes heen is gegaan.

16. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Oei, was het helemaal vergeten tot ik een voorstukje zag vanavond.. Hoop dat de cameraman geluistert heeft.. Anders komen mn collega en ik op tv vanavond:$ Bij Herrie XXL.. Heb gezegd dat ze mij moesten knippen, maar mijn collega wel in beeld wilde:D:D Hoop alleen dat ze geluistert hebben, liep er niet zo florisant bij *moooeee* en heb echt geen zin om met mn smoel op tv te komen:(

17. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    ...het is hier weer voetbal....blegh!

Ga maar eens wat zooi op MP gooien...

18. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Whaha ze hebben toch geluisterd.. ik geknipt en collega vol in beeld :D

19. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    hoi!! Paar drukke dagen en nu dan ook via telefoont bed tijdens voeden. Ff denken. Dre: jammer dat je laatste bedje geen nog bedje is maar Hoop dat je verder toch goed afscheid hebt kunnen nemen. ZWEMMEN zitten nu beiden op zwemles schoonzus zwemt met Yoeri en gaat goed. Voor die andere moet ik nog eens op onderzoek uit. Ik begreep wel dat Lianne nu bang lijkt te worden... SCHOOL ze gaat naar die naast ons huis. Sprak ons aan en kinderen uit de straat zijn tevreden. Welke metgod heb ik me niet in verdiept. Die van panos klinkt goed maar over the top helemaal die hoeft voor mij niet. Ben toch meer van't stimuleren en samen oefenen en dingen leren dan alles to laten gebeuren. Bijt Yoeri lijkt te willen rollen dus ik ga erbij liggen op de mbt om te kijken of ik hem zover krijg datie rolt zonder veel te helpen. Maar goed. RITI lastig... Hier juist een kind wat 't andere doet en helaas zit ik na vandaag weer met handen in't haar... Heb soms echt zo'n wat doe ik verkeerd gevoel. Heb echt idee dat ze met zichzelf worstelt. Ene moment gaat alles goed ook op de opvang en dan ineens lijkt't heftige terug te komen... Vandaag had ze'n kind in z'n oor gebeten en tanden stonden er nog in toen hij naar huis ging. Blijkbaar ook ogen prikken, slaan, krabben, knijpen... Ze waren veel boos geweest en gemoppert. Moet wel zeggen dat m'n blinde vlek langzaam sterker word en me steeds minder kan voorstellen dat dat altijd zomaar uit't niets gebeurd...voelt heel frustrerend dat we't niet afgeke krijgen.

20. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    Oh en Vind't raar dat't eigenlijk alleen daar is...

Deel Deze Pagina