Dees Nou dat is wel een fijne meevaller dan. Ik wist ook niet dat er geen kosten aan waren. Er is geloof ik wel een ouderbijdrage of zoiets? Denk voor uitstapjes ofzo? Wij gaan onze werkdagen ook maar zo inrichten om zo weinig mogelijk gebruik te hoeven maken van de BSO, want dat schijnt nagenoeg even duur als KDV te zijn... zucht...iets met een regen en een drup...haha
Ahh zo'n vreemde gedachte van mij was het dus niet Ouderbijdrage is er idd wel, voor o.a. uitstapjes en andere activiteiten. Dit is trouwens een vrijwillige bijdrage en niet verplicht. Het gemiddelde bedrag ligt zo rond de 28,- per jaar. Dat was dus o.a. een vraag die ik stelde 2wkn terug op die intake.
Ja bso is ook duur, maar wel handig aangezien al die schoolvakanties en losse dagen niet bij te houden zijn. Veel scholen hebben een ' vrijwillige' ouderbijdrage, kan nog wel eens oplopen vooral bij bijzonder onderwijs.
Oh Dees, dat is dan wel echt gunstig bij die school. Fijn zeg. Je hoort ook wel anders, maar het verschilt ook waar het voor gebruikt wordt. Voor uitstapjes moet het ook niet te zot worden natuurlijk.
Kosten voor o.a. kamp komen er dan nog wel bij, maar dat is pas in de bovenbouw. Dat duurt nog wel even. Die kosten kwamen dan al gauw rond de 40,- voor een weekje. BSO, TSO en NSO willen we hier ook eigenlijk niet gaan gebruiken. En als ik dan idd de avonden blijf werken dan gaat dat vast goed komen.
Even een vraagje, weet het niet meer van Lenn. Elise dronk dus ineens melk van Lenn uit een beker met een rietje. Hier heeft ze qua darmen geen last van gehad. Dus tussen de middag bij dr broodje krijgt ze wat melk met een rietje. Drinkt zonder moeite een kwart van de beker leeg. Nu moet ze volgende week over naar nummer 3 flesvoeding, maar kan ze al naar alleen de avondfles voor ze gaat slapen? Overdag gaat de fles moeizaam en laat ze de helft staan.. als ze dan s morgens gewone melk krijgt en tussen de middag ook, lijkt me toch wel kunnen? Zou vanaf 10 maanden mogen oefenen met gewone melk.
@luuz: Vanaf 10 maanden is opvolgmelk zelfs geldklopperij. Lekker aan de gewone melk dus! @plannen: Heb nog niet gekeken en zit nog even in ontkenning. Wij hebben de 'pech' dat we beiden goed verdienen, maar wel dus al jaren dubbele woonlasten. Bovendien 2 kids op creche die hoofdpijs kosten. Valt nu al vies tegen dus wil het niet weten. En om die BSO gaan we ook crea heen plannen, al ontkom je er niet aan al die studiedagen en vakanties...
@Luuz; Die nr.3 heb ik volgens mij maar met 1 pak gebruikt, ben daarna ook vrij snel over gegaan op dreumesmelk (kant en klaar) en toen over op gewone melk. @Panos; Oef dus jullie zullen wel even een flinke klap krijgen, zit er nog geen schot in de verkoop van dat appartement? Geen kijkers? Al die studiedagen etc, i know..wil het ook niet weten vrees ik. Maar ik denk dat wij nog blij mogen zijn met een opa en oma tegenover de school dus daar kunnen ze ook vrijwel altijd opgevangen worden. Hier was de nacht weer eens bijzonder, Luca begon te muiten toen we net op bed gingen, ik heb hem wel weer zover kunnen krijgen dat hij in zijn eigen bed bleef. Niet veel later begon ineens Beau te huilen: "mama, Beau pyjamabroek nat!!" Die had dus in bed geplast. Ik snel zijn bed verschoond en zo kon hij weer verder slapen in zijn eigen bed. Om 5.15 weer een gillende Beau met de mededeling dat hij in zijn bed had geplast...damn tja ik heb niet meer dan 2 zeiltjes dus bed afgehaald en Beau bij ons in bed gelegd. 5.45 werd Luca alweer wakker maar toen wou hij dus absoluut niet zijn eigen bed weer in waardoor we dus uiteindelijk met z'n 4e in ons bed lagen Maaaaar we hebben toen wel met z'n allen tot 7.45 doorgeslapen Heerlijk, ik heb toen de tv aangezet en ben onder de douche gesprongen en de 1e wasmachine aangezet
Word hier spontaan chagrijnig van sinterklaas... Stephan en ik hebben beiden leuke herinneringen aan de sinterklaastijd met ooms, tantes, neven en nichten, dus we wilden eenzelfde traditie starten. Vorig jaar had zus van Stephan er geen in om allerlei vage redenen, en nu dus weer niet. Vind het eigenlijk best jammer. Wilde de kids eenzelfde herinnering geven van een gezellig feest met kadotjes, lekkere dingen en gezelligheid. Ben nu op zoek naar een alternatief, maar is nog niet zo makkelijjk. Iemand zin in een gezellig, ongedwongen sinterklaasviering? Oja, het moet wel een jaarlijkse traditie worden, dus of je je even vast wil leggen de komende 10 jaar ?
@Panos; Sorry! Maar hier wordt het klein en intiem met de familie (voor diegene die het wel willen hier *don't ask*)
Panos! Volgens mij zijn we dus echt familie he. Hier heb ik de herinnering met opa's en oma's, niet groots wb aantal wel groots in mijn beleving van het feest. Ziet er naar uit dat we het met zijn drietjes moeten vieren dit jaar . Ben wel blij met het hele leuke feest op 5 dec op de psz 's morgens.
Grrr hier loopt het dus echt even niet zoals het zou moeten, of zouden ze mijn onrust voelen? Luca is net tot 3x toe zijn bed uitgeklommen en weer zijn kamer overhoop gehaald toen hij in zijn bed gelegd is om te gaan slapen :x En Beau loopt telkens te dartelen en te springen, geeft niet aan dat hij moet plassen of poepen...ik weet dat wanneer hij dat doet hij naar de wc moet maar aangeven dat hij moet plassen/poepen doet hij dus even niet. Nu overdag ben ik er wel telkens op tijd bij, dat scheelt maar ik zit nu al over vannacht en morgen in op de opvang. Zou dit een fase zijn ofzo? Beau wordt/werd niet gestraft trouwens als hij in zijn bed had geplast of een ongeluk had gehad. Iemand herkenning?
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk Weet niet waarom, maar goed. Maakt niet uit eigenlijk. Vandaag om 15.15 uur al vrij. Rest van de maand minimaal 3 uur extra werken dus haal dat ene uurtje wel weer in. Eenmaal thuis was het nog te vroeg om de kinderen te halen. Elise slaapt sowieso tot half 5 dus even boven gestofzuigd en opgeruimd. Wasje gedraaid, opgehangen, één opgevouwen. Keuken gepoetst, terwijl de vloer aan het drogen was van het dweilen. Doekje door de kamer gehaald, even snel snel. Alvast het eten gekookt, hoefde toen de kinderen thuis waren alleen het vlees nog te bakken. Kindjes gedouched (buiten gespeeld met zand, heel fijn ) en als Lenn douched wil Elise ook, dus die zaten met zn tweeën te spelen met water. Daarna gelijk door naar bed en geen kik meer gegeven, compleet afgemat. Nog even een nieuwe was opgevouwen, terwijl de wasmachine een lege kookwas draait. Nu; KOFFIE!
Panos Zou gewoon nog even je hoofd in het zand steken qua zorgpremie. Hier juist een overschot aan familie-sinterklaas-dagen.... Moet nu nota bene al op 24 november Sinterklaas gaan vieren met mijn schoonfamilie. Ga mijn familie proberen op 5 december te mobiliseren. Maar heb zelf ook wel goede herinneringen aan Sinterklaas en dat was alleen met ons gezin... Dees Tiseenfase... Gaat wel weer over. Gewoon doorgaan zoals je het nu doet. Komt wel weer goed met het plassen. Hier Auw! Echt onwijze pijn aan mijn bekken....oei Dacht dat het vandaag wel wat beter moest gaan maar het wordt niet beter. Volgende week toch maar even aangeven bij de VK.
Dees, ach z'on dag dat het allemaal wven niet loopt, morgen een betere dag. Luuz, lekker bezig zeg! Collo, oeh, je moet nog even he, voorzichtig hoor. Hier, Maura strak op zomertijd wat neerkont op een wintertijd dag en avond maar een zomertijdochtend! En dat is te vroeg, zoals een ieder begrijpt. gaaaaap
@Collo; Dat wordt idd wel even tijd om het aan te geven! Goed voor jezelf blijven zorgen hoor. @RiTi; Ik hoop ook op een betere dag, we zullen zien. Dat is idd wel erg vroeg, sterkte! @hier; Mijn dienst zit er weer bijna op, tijd om het bed op te zoeken!
van narcose kunnen kindjes nachtmerrie's en soort verlatingsangst krijgen toch? Net't krijsende Yoeri namelijk. Hij had ook gepoept dus 1x verschoond en daarna nog 2x getroost nu 10min huilen en nu soms'n hele diege zucht maar wel stil...
Joyce, geen idee, het is niet niks in ieder geval zo'n narcose, sterkte! Wij gaan zo zwemmen, een ander zwembad uitproberen kijken hoe dat is.
Joyce Kan me best voorstellen dat dat even doorwerkt bij zon kleintje, maar weet het niet zeker. Is alles weer een beetje aan het genezen bij hem? Riti Zwemze! Gisteravond kwam de beste vriend van Ferdy even op de koffie met zijn vriendin. Vertelde dat ze gingen trouwen. Zo leuk! Hebben Ferdy ook gevraagd om getuige te zijn van het burgelijk huwelijk. Wordt denk ik de meest traditionele bruiloft so far. En ook 1 van de laatste denk ik. Denk ook echt dat zij graag kindjes wil, maar weet dat ze eerst getrouwd wil zijn, dus vooruit! Haha... Verder nog goed nieuws van mijn zus dat haar kindjes voor altijd mogen blijen. Zal de ddetails wel in de club gooien. Wat zullen we eens gaan doen vandaag....?
Hee Collo, wat goed! Kwamen vanuit pleeg toch? Heerlijk dat het dan nu ook formeel is. En een trouwerij, mooie dingen allemaal!