@Luuz: wat goed en uber schattig dat lenn zo beleefd is... mag je zeker trots op zijn! @RiTi: veel plezier in KidzCity! @hier: moe moe moe... amper geslapen vannacht, dus nu heel moe... Een brief posten was eigenlijk al te veel en mn bed uit komen helemaal. Vandaag rustdagje vanwege de slechte nacht maar morgen toch echt ff naar de sportschool, anders heb ik me voor niks ingeschreven Kids zitten nu op school, de schoolarts (soort GGD) komt langs bij Layla (tja hier gaat consultatie maar tot 4 jaar, maar daar de hele basisschool)
@RiTi; Hier alles goed eigenlijk, wel erg druk weer zodoende ben ik hier ook niet of nauwelijks nog te vinden. Veel plezier vandaag in kidzcity. @Luuz; Leuk hoor dat Lenn ook zo beleefd is. Hier eigenlijk precies hetzelfde verhaal met Beau en Luca, de zinnen zijn hier ook vooral sprekend met 2 woorden "dankjewel mama" Krijg er ook veel reacties op dat Beau zo netjes en beleefd is, op het KDV is hij er ook een voorbeeld in want de meeste kindjes zijn kennelijk niet zo beleefd en netjes. Vorige week kreeg ik er nog een compliment over van de leidsters. @Dre; Vind het eigenlijk wel goed dat ze zo onder controle blijven bij de GGD, of niet? Haha, succes in de sportschool. Anders is het idd zonde van het geld. @hier; Erg druk, vandaag een dagje vrij genomen want anders was het weer 11 dgn achtereenvolgend werken. Vanmorgen wel gezellig een collega met staigiare op de koffie gehad, was erg leuk en konden even op het gemak bij kletsen. Ze heeft voor Luca een gave bedtent gemaakt!! Ga hem straks op het bed bevestigen en zal dan wel even een foto maken. Verder net boodschappen gedaan t/m maandag aangezien ik het weekend weer moet werken. Ik wil eigenlijk nog even genieten van een kleine 30 min. zonnebank maar ik zit nog in twijfel om te gaan...of niet
Hallo allemaal! RiTi Leuk geweest vandaag? Dees Altijd leuk om een complimentje te krijgen over je kindje! Werk ze! Is het voor jullie ook geen idee om de boodschappen te laten bezorgen? Scheelt weer tijd! Dre Snap dat je helemaal geen zin hebt om te sporten. Maar meestal voel je je na het sporten wel beter! Hier Bleuh...enorme monsterverkoudheid heeft het huis over genomen hier. Vanavond vroeg naar bed...
Chicken, wauw!! Goed zeg! Dretjuh, moeilijk altijd he, sport heeft echt een megadrempel, zeker aan het einde van de dag. Nog gegaan? Nou kidzcity was geweldig! Al meer dan een jaar niet geweest, maar nu kunnen ze zo veel meer. En lekker rustig dus ook de botsauto's ed zijn een optie (dan moet je er wel bij in, wat niet echt past dus hilarisch). Van 10 tot over 16 is dan toch wat lang merk je, vanmorgen compleet overdwars meisje met kortsluiting in haar hoofd. Niet dat ze de lengte van zo'n dag niet aan kan, maar de setting is natuurlijk ingericht om voor een continue stroom prikkels te zorgen (donker, lampen, muziek etc). Een volgende keer een soort van pauze construeren oid. Dennis heeft nog even zijn handen vol aan de draak en dan ik weer (heel even want de psz mag er nog even van meegenieten ). Ik ben wel weer even genezen na een keer of 10 die hoge glijbaan af.
@Collo; Ik vind eerlijk waar die bezorgkosten veel te veel, dan doe ik het toch liever zelf. Scheelt zeker tijd maar het is ook wel even een soort van uitje, alleen of met de kids. Met de kids boodschappen doen gaat de laatste tijd erg goed. @RiTi; Een pauze is wel even handig in het vervolg, ook geen pauze om een hapje te eten? Succes met jullie drakenprinses. @Luuz; Werkse. @hier; Luca lijkt ziek te worden...alweer?....ja, alweer! *zucht* Kind is hangerig, huilt om het minste of geringste en heeft me een partij rode wangen. Voorhoofd voelt ook warm maar geen koorts nog. Het meest vreemde vond ik het voorval van vanmorgen: Luca stapt bij ons het bed uit, loopt langs de kast en zakt ineens in elkaar! Stort in en gaat languit op de grond liggen. Ik schrok me wild! Hij bleef maar huilen...maar wat er nu aan de hand was?! Ik heb echt geen idee.
Dees, oh jakkes, daar zou ik ook van schrikken. Op onderzoek uit wat het nou is, arm ventje. hopelijk knapt hij snel weer op. We hebben natuurlijk wel gegeten en gedronken, maar dat is niet echt een rustmoment op zo'n locatie. Dat is puur het stillen van de honger en dorst en dan roepen al die leuke prikkels weer om snel verder te spelen . Luuz, werkze! Hier mijn nieuwe telefoon binnen, fijn! Even wennen want stukken minder luxe dan de oude maar ik ben weer in de lucht.
@RiTi; Luca begint nu net ineens te spugen Damn ik zit weer te dubben om de HA te bellen, of moet ik het nog even afwachten Ik zit eigenlijk in starthouding om ze zo naar opa en oma te brengen omdat ik tot 13.30 2 vergaderingen heb...daarna vertrekken opa en oma voor een dikke week naar frankrijk.
Nu kan je nog de ha bellen, anders maandag pas weer of je zit dit weekend op de hp. Even overleggen kan geen kwaad toch?
@RiTi: haha nee gisteren niet gegaan, vandaag wel had zo slecht geslapen woensdagnacht dat ik donderdag TE moe was. Fijn dat het leuk was bij KidzCity, tja prikkels daar zijn sommige erg gevoelig voor... succes met de naweeën daarvan @Dees: oei wat akelig van Luca zeg, zou me helemaal rot schrikken Zou zelf niet weten wat het is... jeetje... arme jullie Maar ik zou wel even de huisarts bellen, zeker omdat hij in elkaar gezakt is. @Hier: nou net dus gesport, boodschapjes een paar gedaan, ben eigenlijk wel weer klaar voor vandaag, moe.... eten wat eten en dan plof ik op de bank..... Kopje thee en een warme douche eerst gaan me wel goeddoen
Even een korte update: Luca begon na mijn laatste post wederom flink te spugen, er volgden 3 grote golven... Ik heb gelijk de HA gebeld, het hart zat me weer in de keel. De assistent ging gelijk overleggen en ik moest aan de lijn blijven hangen, kort daarna kreeg ik het verzoek gelijk met Luca langs te komen. Ik heb gauw oma gebeld en die is op haar fiets gesprongen hier naar toe zodat ik daarna gelijk met Luca naar de HA kon gaan. Luca was helemaal van slag en bleef weer als een doodziek vogeltje op mijn schoot zitten. De HA vond dat hij wel erg stilletjes was..tegen apathish aan. Darmen waren flink in beweging, longen klonken schoon en zijn buikje klonk leeg. Ik zit nu weer thuis met Luca, de HA belt straks terug om te vragen hoe het nu verder gaat met Luca... Luca ligt nu op bed, Beau is met oma mee naar huis zodat ik mijn handen vrij heb in geval van 'nood'. De HA zei wel, als hij blijft spugen ga ik bellen met het ZH voor opname *fingers crossed*
He bah Dees, wat eennarigheid. Beterschap.ik hoop dat hij snel opknapt. Hier even een tukkie doen...nog steeds belachelijk verkouden...
Ik vind deze onzekerheid verschrikkelijk! Je weet totaal niet hoe de middag en/of avond gaat verlopen...maar ik moet met mijn werk wel een back-up plan maken voor aankomend weekend. Ze belden net wat mijn oplossing is....ik kan totaal niet rustig nadenken
Dees Luca weer opgeknapt als ik Jeroen zijn berichtje op FB zie? Zou wel prettig zijn! Hier Vandaag even naar de Ikea geweest met mijn moeder en Julian. Verder een beetje de dag doorgesukkelt. Voel me nog steeds een vaatdoekje. Heb zelfs neusspray gehaald vandaag en ik haat echt neusspray. Maar mijn slijmvliezen voelen zo branderig aan...de ene niesbui na de volgende. Bah! Hopen dat we het ergste gehad hebben. Chicken Fijn dat je scriptie in concept klaar is! Best snel gedaan toch?
pff, hartverzakking hier. lenn enorm onrustig, werd dus wakker. zat net met elise beneden. lenn opgehaald voor een slokje water drinken. loopt achter me aan van de trap af, struikelt en zie m zo langs me schieten naar beneden. kon m nog net grijpen aan zn arm (als daar geen blauwe plekken van komen) wel zn hoofd gestoten, maar goed. nog altijd beter dan tie treden naar beneden rollen. schrok me kapot zeg. uit schrik behoorlijk boos geworden. had nog duidelijk gezegd dat ie de leuning vast mkest houden. 'hoeft niet mama, heus niet vallen.' en voila. heeft een tijdje als een dood vogeltje op schoot gezeten. vraag me af waar hij meer van is geschrokken, van het vallen of van mijn reactie ben zo boos op mezelf, dat ik zo heb staan schreeuwen :x
@Dees: Hoe is het nu met Luca? @Collo: IKEA is altijd ff leuk toch Balen dat je zo ontzettend verkouden bent zeg.. @Luuz: Je hebt puur geschreeuwt omdat je zo geschrokken bent, dat is een eerste reactie en kun je niks aan doen. Fijn dat je hem nog vast kon grijpen zeg, pfiew! Ik heb af en toe nog steeds angsten als ik erbij nadenk dat Layla toen zo gevallen was van de trap, vind de trap doodeng sindsdien... @Hier: hebben net paaseieren met brooddeeg gemaakt. Gewoon platte ovaaltjes met een gaatje erin om een touwtje erdoor te doen en op te hangen in de paasboom. Vanmiddag gaan we ze schilderen. Kids hebben goed geslapen, goed gegeten dus mama kan tevreden zijn Morgen gaan we naar de binnenspeeltuin met LW Leuk, heb dr zin in
Luuz Niet schuldig voelen. Zal er echt geen trauma aan overhouden. En is in dit geval ook niet erg dat hij weet dat jij heel erg boos wordt als hij op de trap de leuning niet goed vast houdt. Amy weet ook nog steeds heel goed dat mama heel erg geschrokken was toen ze van de trap af donderde....om vervolgens heel braaf de leuning goed vast te pakken...prima! Poeh...vandaag naar een verjaardag bij een vriendin in een kindonvriendelijk en klein huis. Meiden hadden ook niet of nauwelijks geslapen dus waren ook behoorlijk druk....phiew! Dat hebben we ook weer overleefd! Verkoudheid is iets minder vandaag gelukkig. Al blijf ik nog even braaf Strepfen slikken...prima spul! Dre Leuk dat je weer wat creatiefs onderneemt met de kindjes... Wou dat ik dat ook kon... Heb nog even een dingetje: Lizzy is nogal...tja...Lizzy... Druk, weinig concentratie, Tasmaanse duivel, alles uitproberen... Echt best wel intensief. Ook luistert ze echt alleen maar als het haar uitkomt, als je heel erg boos wordt, of als je dreigt met de hoek. Als ze moe is, heb ik dus echt het idee dat ik haar continu aan het corrigeren ben. Het is ook echt nodig, zit echt niet op de details dan hoor.... Had het er even over bij het kdv. Een van de leidsters kwam met het idee het in het team en eventueel met de ggd te bespreken. Niet zozeer als "probleemgeval" maar meer om adviezen te krijgen hoe het beste met haar om te gaan. Ik heb daarmee ingestemd, want als het beter kan, wil ik dat graag proberen. Nu hebben ze het in het team besproken en kwam het advies om de Triple P methode te gaan gebruiken. Moet het nog even helemaal gaan uitzoeken hoe dat precies gaat, maar het is een positieve manier van opvoeden. Ik ben alleen zo bang dat Lizzy daar echt helemaal mee aan de haal gaat. Het werkt natuurlijk goed zolang ze lekker vrolijk is, maar als ze moe is ofzo, denk ik gewoon echt niet dat het nog werkt. Heeft iemand misschien ervaring met deze methode? Ben heel benieuwd hoe ik dan moet corrigeren als ze bijvoorbeeld echt niet luistert.
@collo; geen ervaring met die methode. wellicht een idee om er een topic over te openen in peuter en kleuter deel? Zullen vast wel ouders zijn met ervaringen.