@ collo: ja hier ook altijd triple P als advies gekregen. Gaat er dan echt om dat je het negatieve negeert en het positieve stimuleert. maar dan wel op een natuurlijke manier hoor. Tja, volgens mij werkt het wel, maar goed ook hier zijn we soms ook echt boos... en als ze echt dwars zijn houd het negeren ook een keer op... maar verder werkt het wel hoor Hebben ze die folders niet op jullie consultatiebureau? werken ze hier eigenlijk standaard mee.. Heb laatst wel dat lianne veel hoestte en hand niet voor mond hield.. na tijje gezegd dat ik niet meer boos ging zijn als ze het niet deed maar ze een kus kreeg als ze het wel deed.. en warempel! na 1 dag vond ze het nog leuk ook! ik en man kregen ook kusjes als we op juiste manier deden hoesten en als we niet met de kus kwamen was het "JA! kusje verdiend!! Al 2 hoor! "
Dees Kan ik wel doen in het Peuter/Kleuter gedeelte, maar hecht meer waarde aan jullie mening. Jullie weten ook iets meer achtergrond van ons/Lizzy. Joyce Ja, daar ben ik dus ook bang voor. Kan toch moeilijk gaan negeren als ze de straat op rent en elke keer als ze het niet doet belonen... Beetje stom voorbeeld misschien. Snap de intentie van de methode ook wel, maar vraag me af en toe af of het in praktijk ook wel werkt. Maar je kan het dus ook een "beetje" hanteren? Niet dat ze daar straks schizofreen van raakt ofzo als we niet consequent de hele methode aanhangen Iemand trouwens behoefte aan mijn bevallingsverhaal? Het is wel drie kantjes tekst... Hoe krijg ik het voor elkaar met zo'n korte bevalling. Dan zet ik het wel in de club...
Collo, Ja, ik! Wil graag je bevallingsverhaal lezen. Ik heb dus de bescheiden mening dat de methode wel degelijk te integreren is in je eigen opvoedstijl. Misschien gaat dat het ten koste gaat van de bewezen efffectiviteit maar volgens mij komt het dan weer ten goede aan de rust en duidelijkheid in het gezin. Niet te doen om 1 kind zo anders aan te pakken, levert veel stress op lijkt me. Pak er het goede uit, fijn als ze het oppakt als ze niet moe is, blijft allicht het nodige van hangen. Dees, je klonk behoorlijk in paniek vrijdag, gaat het weer een beetje? Gelukkig noemde Collo fb waardoor ik even ben gaan zoeken, het ging dezelde dag al weer beter met hem? Hier gisteren in hele korte tijd ziek geworden, vreemde gewaarwording. In notime flink koorts, nu kan ik nauwelijks slikken dus dat was het.
Riti Er heersen echt zoveel verkoudheden/griepen en andere ellende. Beterschap ermee en bedankt voor je mening over Triple P. Denk er wel een beetje hetzelfde over. Wellicht dat we in de loop der tijd wel iets te negatief met Lizzy om zijn gegaan, dus dat het voor ons wel iets is om even bewust mee bezig te gaan, maar daarnaast gewoon wel nog onze eigen manier van opvoeden blijven hanteren zodat het wel natuurlijk blijft. Dees Neem ook aan dat alles nog oke is met Luca...
met luca ging het rond 18u ineens beter. Daarvoor hing hij als een dood vogeltje op mijn buik. Toen papa thuis kwam was het ineens rennen en vrolijk doen. alleen nu nog vreselijk aan de waterdunne diarree, 5 luiers gisteren! Ik ben flink geschrokken weer, ben mezelf weer bij elkaar aan het rapen van de schrik... nu alweer druk aan het werk, idem gisteren.
Moet er zelf bij Maura ook op letten dat ik niet te veel op het corrigerende blijf zitten. Alles draait zo soepel dat het heel gewoon is, voor je het weet zeg je alleen iets als ze uit de bocht dreigen te vliegen. De positieve insteek lijkt me altijd goed, en leuker voor de sfeer en zo. Als mensen doorschieten word ik er een beetje iegelig van hoor, kind mag toch ook gewoon horen wat niet goed is? (of onaardig, niet leuk, gevaarlijk etc). Ben wel voorstander van ze vertellen wat dan wel kan/mag/leuk is. Maar hoor ook iets te vaak om mij heen 'ik laat het maar/ tja dat hebben ze van de opvang/ het heeft geen zin er wat van te zeggen' alsof het te veel moeite kost allemaal, maar je er wel aan storen ondertussen. Maar goed, tot zo ver mijn frustratie hihi. Voel me al wel weer stukken beter dan gisterenavond, dus het is vast vanmiddag over .
goedemorgen! heerlijk gewerkt gisteren, niet zo druk dus wel een lange nacht. even snel douchen en het huis door racen, krijg onverwachts visite. zusje en haar vriend om 15.00 uur en schoonmoeder belde net, die is er om 16.00 uur. lenn heeft tijdje geleden kleren gekregen, dus coor Elise heeft ze inmiddels ook geshopt als het gooed is blijft iedereen eten tot morgen!
Fijn Dees dat het weer wat beter gaat met Luca; zal inderdaad weer erg schrikken zijn! Klinkt als een gezellige middag Luuz! Positief opvoeden; wij proberen dit zoveel mogelijk. Slechte dingen (als het kan natuurlijk) negeren of afleiden en positieve belonen. Tuurlijk gaat dat niet altijd (hier zitten ze ook wel eens op de trap) maar ik denk dat het al een heel groot deel goed gaat als je zelf zo denkt. Ook bij Job (wat net een ongeleid projectiel is) werkt het echt heel goed. Niet de hele tijd nee en niet doen (wat hier dus dan echt het omgekeerde effect heeft) maar belonen voor wat ze wel goed doen. Wat jij als voorbeeld noemt Collo; hier zou ik dan dus Job afleiden met iets waardoor hij niet kan wegglippen en dan belonen als hij blijft staan wachten waar het moet...denk dus dat het wel kan. Dre hoe'st met de pokjes? Dani al aan de beurt? Veel plezier met LW. Hier in shock; van een oom van mijn man krijgen we gewoon 4000 euro om een dakkapel te kunnen zetten. Onder het mom van kadootje van de baby. Hij is wel betrokken geweest bij de verbouwing die nu dus niet doorgaat en vond de dakkapel een mooi alternatief. Wij dachten dit te doen met het geld van de belasting en wat vakantiegeld. Dat is nu dus niet nodig..... Zo vet! Lekker suikeroompje zou ik zeggen
Luuz, gezelligheid! Dees, Gelukkig, hopelijk is hij snel weer helemaal de oude. Happy, oh heerlijk, een dakkappel en wat financiele lucht hier door, fijn! Ken de methode zelf trouwens niet echt goed hoor, maar is het afleiden en negeren ook niet een beetje leeftijd/fase gebonden? Ik neem toch aan dat je een kind van 5 dat deuken in de tafel ramt met zijn vork niet negeert (al is het een stom voorbeeld). Vind 3 al zo''n vreselijk groot verschil met 2 op dat vlak.
Zo, pittig dagje achter de rug vandaag. Ochtend alleen gedraaid, dus toen alles op bed ging ben ik zelf ook even gaan liggen. En zowaar heeft Julian ook geslapen.. Smiddags nog even met zijn allen een wandeling gemaakt door het park, Amy op de fiets en Lizzy op een loopfietsje. Luuz Gezellig geweest vanmiddag? Ben benieuwd naar tut dr kleertjes. RiTi Aha zo'n virusje....heel handig... Hier trouwens gisteren nog een mooie deal gemaakt. Maxi Cosi Rodi in blauw/groen met vlinders voor 25 euro gekocht op MP. Zaten wel vlekken in de bekleding (zou hem zelf echt nooit met vlekken verkopen....), maar na een wasbeurtje ziet hij er weer uit als nieuw! Ben helemaal blij!
riti beterschap! hoe voel je je vanmorgen? collo gelezen. prachtig geschreven schoonmoeder bleef toch niet eten gisteravond. zusje en haar vriens wel. erg gezellig. kinderen waren compleet afgemat, helaas wel slecht geslapen allebei. man is inmiddels de deur weer uit. vanmorgen boodschappen doen en naar het CB. ben benieuwd hoeveel ze nu weegt.
collo ik Heb't hier al vaker over dat how to talk to kids boek gehad maar daar haar je ook veel uit. Straat rennen: voor je in zo'n situatie komt uitleggen wat je verwacht dat ze doet en dan doen en doet ze't goed flink sluime geven. Vork in de tafel zelfde verhaal. Niet meteen zeggen dat't niet mag maar heel politiek als we dat doen gaat de tafel en de vork stuk en dat is niet leuk en daar word mama verdrietig van ik wil niet dat je dat doet en dan uitleggen wat ze wel mag doen. Een prikblok is ze net te Joni voor maar toch... Hier kan ik nu wel makkelijk praten maar toevallig dit weekend ook meer tot 3 staan tellen dus eigenlijk goed dat ik er zelf ook weer over na denk. Lianne zegt nu als iets niet mag Ja maar dat wil ik wel. En na de 2de keer Nee is't Ja maar ik doe't toch. Dus... Fijn die zelfstandheid
riti Oh maar dat is dus niet de insteek van de aanpak He!! Kom nou. Kind moet wel horen wat wel en niet mag. 'T gaat er om dat je de behoefte er achter zoekt. Uitlegt waarom niet of vooraf dingen gaat afspreken. En belonen wat ze goed doen. Dat wat jij uit legt hoor ik wel eens maar Klinkt als opgeven ipv opvoeden...
@lw: hoe laat heb je de echo vandaag? Spannend! @tripple p, how to talk to kids, enz: ik zit erop situaties die ik ken,zijn natuurlijk wat heftiger, aangezien ik in de kinderpsychiatrie werk. Neemt natuurlijk niet weg dat het bij je eigen kinderen altijd het moeilijkst is haha! Maar goed, vragen staat vrij! @hier: helaas de dans niet ontspongen.... Keelpijn, verhoging en wiebelbenen...
Hopelijk een prachtig mensje op de echo LW! Beterschap Riti en Doortje! Ga ook even Collo's verhaal lezen....heb geen zin om te werken....
Whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, bericht van mijn scriptiebegeleider: Scriptie is goed van kwaliteit maar iets te 'dun' voor een 8 . Nou meneer, ik vind 7 ook mooi hoor....yihaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa. Hij heeft nog een paar suggesties gedaan, dan kan het een 8 worden...toch wel leuk, heb zo hard gewerkt, maar hij vond hem heel goed!!!!!!