Aloha! Het lukt maar niet om regelmatig te schrijven hier. Het is echt te druk met werk en de kids.... De vakantie vorige week was dus super! Ik kan barcelona met kleine kinderen echt aanraden. Wat hebben we genoten! Mooie stad, fijn strand, lekker weer en heerlijk eten. En als klapper op de vuurpijl besloot uk2 halverwege de vakantie ook echt te gaan lopen (dat kon hij natuurlijk al weken, maar hij vertikte het....). Geloof me, een kruipertje door het straatvuil van Barcelona is niet echt ideaal haha. Wat heb ik hier allemaal gemist.....? @luuz: Wat balen van de auto! Zeker gezien het andere... Heb de club gelezen, maar vrees dat ik daar al helemaal niet aan reageren toe kom. Respect, meid! Jullie doen het super!! @riti: Jee, bijna weer wassen @happy/lw: Mooie echo's!! Echt leuk dat er weer 2 zwangeren zijn (en binnenkort 3 natuurlijk !!) @dre: Het is ook niks wat er allemaal gebeurt is het afgelopen anderhalf jaar. Ik denk dat het belangrijk is dat je goed voor jezelf zorgt en jezelf de tijd gunt. Het geeft niet als het nu tijdelijk wat minder gaat, das niet zo gek. Blik op de toekomst houden! EN ik geloof dat sporten/bewegen/buiten zijn ook heel erg belangrijk zijn. Evenals je nachtrust. En natuurlijk weet ik ff niet meer wat ik verder allemaal gemist heb..... Solly mensen!!
@riti: Ik wil ook mijn boodschappen laten bezorgen. Zucht. @luuz: Wat knap van Lenn!! Hopelijk zet de trend zich voort. Hier is het ook begonnen op kdv waarna we thuis moeiteloos konden overpakken. GIng echt vanzelf (ook pas een paar maandjes hoor). Het is een beetje voordeel/nadeel trouwens... Geloof dat ik in barcelons alle wc's wel zo'n beetje gezien heb haha. @collo: Wat iritant van de post!! Inmiddels al iets binnen gekregen? Zo balen.... Kan dan echt pislink worden, maar ja, je kan het nergens kwijt... Klagen bij post.nl is ook meer een frustrerend proces.
Panos, Webwinkels bezorgen toch ook bij jullie, dan is er vast ook wel iets of iemand die dat met boodschappen doet lijkt me. Het was voor ons nooit echt handig, maar nu een winkel gevonden die het grootste deel van wat we wekelijks kopen ook in zijn assortiment heeft en dat vanaf 25 euro ook gratis bezorgd. 1 of 2 keer per maand is dat echt handig (aangezien we er anders voor rijden en parkeren ook). Barcelona....zucht ik wil ook Gaudi...en tapas... Ben door alle media nu wel helemaal enthousiast over het Rijksmuseum trouwens, maar is toch nèt ff anders .
@riti: Klopt webwinkels bezorgen bij ons, maar dat is via post.nl, ups, dpd, etc... Ik heb alle supermarkten inmiddels wel gehad, maar die bezorgen geen van allen. Zou niet weten welke webwinkels een supermarktassortiment hebben.... Jij?
Ben echt vreselijk onbekend in het Zuiden. Ben begonnen met zoeken naar vers fruit en groente van de boer, soms los aangeboden en soms in een krat of zak of pakket. Zo kwam ik steeds meer van dat soort initiatieven tegen die zijn gaan samenwerken met slagers en bakkers, en zo de tussenhandel overslaan door via een webwinkel aan te bieden. Ik neem soms een proefabo op zoiets want vrij kostbaar (en exclusief). Nu Beterbio gevonden die alles ook los aanbiedt en ik dus gewoon kan klikken. Maar dat is een biologische supermarkt, geen reguliere (en komt uit Friesland dus komt niet beneden de rivieren). Bezorgen op je werk nog een optie? (lijkt me zelf vreselijk hoor, maar sommigen vinden het prima).
@riti: THanks, zal hier ook eens een zoektocht starten naar dat soort initiatieven. Probleem is dat ik wil dat ze volledig supermarkt assortiments (inclusief vers) aanbieden, anders gaat het nog niet werken.... Aan een wekelijks groeten/fruit pakket heb ik dus niks. ALthans niet als vervanging van... Op mn werk bezorgen is geen optie. Zit sowieso de hele dag in meetings en moet vaak nog 5 minuten naar mijn auto lopen. Bovendien staat er 1 mini koelkast per verdieping.... Problemen problemen . Gelukkig bezogt domino's wel bij ons zullen we maar zeggen.
Hihi zie je al lopen door de kantoorgangen. Ja dat alleen maar vers was hier ook het probleem, beetje jammer. Ideaal wordt het maar niet dat bezorgen, ook vaak veel op of vervelende bezorgdagen, het blijft een puzzel die boodschappen. (om nog maar te zwijgen om te bedenken wat dan te eten de hele week).
Oh my god. Deze zondag weer braderie in het dorp. Help.... Vorig jaar braaf gaan kijken, maar is echt niks voor mij. Dat wordt vluchten . Wel nog even snel een 'te koop' bord in de tuin, want dat (en koninginnedag) zijn de enige dagen dat er volk van buiten in de wijk komt....
Panos Oh, het dorp gaat weer op zijn kop!! Was echt te druk vorig jaar...en dat voor zo'n kneuterfeest. Toch maar naar een waaiwijk van Eindhoven verhuizen voor de boodschapjes. Weer een plus op de lijst... RiTi Lekker dat jij ook weer verse spulletjes krijt èn kunt wassen vandaag...wat en bofkont! Luuz Is ook echt iets om trots op te zijn hoor! Dat poepen komt wel. Hier Ga ik zo maar even de Baby Doos ophalen. Had vorige week dus een Blije Doos opgehaald per ongeluk (zowel ik als de kassajuf waren niet helemaal erbij). Dus even brutaal geweest en gevraagd aan WIJ of ik nog een Baby Doos kon ophalen en dat mocht.. Daarna nog even met bonen aan de slag om nog wat gratis shampoo te scoren voor mijn schoonzus...
Oh ja, er rijdt hier nog wel zo'n ranzige SRV-wagen door de straten. Die licht nu alleen oude zielige weduwes op.... (Echt te triest: meteen na overlijden overbuurman stopte hij 2x per week voor onze deur, na het overlijden van zijn weduwe hebben we de wagen niet meer gezien. Die kerel scant echt de overlijdensberichten). Anyway, miss is dat onze enige hoop wel. Al vrees ik voor de houdbaarheid en het assortiment..... @collo: Komen jullie niet even buurten zondag?! Jammer! Enne have fun met je doos. Nu echt de allerallerlaatste toch...? Of stiekem....
@Panos: klopt tis ook niet niks... Heb nu de tijd om de rusten en voor mezelf en de kinderen te zorgen. Hier thuis is alles goed geregeld dus daar hoef ik me geen zorgen om te maken gelukkig. @RiTi: jaaa het rijksmuseum, ik ben ook zoooo nieuwsgierig geworden nu! @Collo: blije doos.. altijd leuk @All die ik ben vergeten: sorry @Hier: alleen met de kids, Dani pas om half 10 wakker! de slaapkop. Zijn lekker aan t spelen, kleuren, mickey mouse aan t kijken en muziek (lees=herrie) aan t maken. Verder niet zoveel nieuws eigenlijk
Dretjuh, lekker rustige kindjes vandaag, geniet er van. Panos, wow srv, dat is echt oldschool. Zit wat te ver om naartoe te vluchten zondag, maar zou me ook uit de voeten maken. Collo, zit er nog wat leuks in die dozen? Hier Maura weer terug van de psz, weer met de (enthousiaste) mededeling dat ze zo vreselijk veel energie heeft. Al eerder gecheckt, ze is niet zo zeer druk of ongeconcentreerd maar heel erg energiek. Tja, fit kind zo smorgens, kan er ook weinig aan doen. Niet voor niks dat we de buggy zelden gebruikt hebben, ze heeft een erg goede conditie. Binnenkort maar eens met bepakking laten lopen dan .
@riti: Hup, pil erin en niet meer miepen . Nee hoor, klinkt als een heerlijk peuter toch? Heb weer een nieuwe dimensie toegevoegd aan mijn schoolkeuze-twijfel. En dat is het feit dat uk1 van december is. Dus of extreem vroeg (ik ben van oktober en dat is al vroeg!) of laat (bij extra kleuteren). Nu is de norm tegenwoordig dat tot 1 januari 90% doorstroomt naar groep 3 en ik was ook altijd pro vroege leerlingen (ben ik zelf ook). MAAR uit onderzoek is gebleken dat je voor een toekomstige carriere beter een latere leerling kan zijn (echt goed onderbouwd en kloppend). Voor de geinteresseerden: heeft er mee te maken dat late leerlingen vaak groter, sneller en beter zijn dan de rest van de klas. Ze groeien op als 'superman' vol zelfvertrouwen en dit nemen ze mee tijdens hun studie en carriere. Anyway, prima om uk1 langer te laten kleuteren (ze moeten al zoveel), maar dat zou ik alleen willen op een Montessori school. Dus op een school waar ze gewoon de stof krijgt waar ze aan toe is, ongeacht de groep. Zucht. Weer een factor toegevoegd. Ik lijk riti wel met haar wasmachine haha. Uk1 staat nu dus ingeschreven op de grote Dalton net in EHV, maar op die school wil ik dus niet dat ze langer kleuters (erg klassikaal onderwijs). Tot zover mijn gezever. Tsjuus. Nu weer verder met saaie meeting (validation session van een of andere tool).
Ik zou het net zo aanpakken als met de wasmachine, plus en min lijst maken en op basis daarvan de knoop doorhakken Wellicht niet binnen een uur zoals bij de wasmachine, maar er gaat tot dec vast nog meer nieuwe info bijkomen en zo blijven de opties steeds open. Volgens mij gaat het veel rust geven een knoop door te hakken.
Hoi ook ik bied eerst ff mijn excuses aan.. heb echt te weinig tijd om overal op te reageren en als ik er ben dan heb ik vaak ook nog zelf iets te mopperen maar goed.. ff kleine update. 1 mei krijgt lianne buisjes. we waren dus laatst bij het audiologisch centrum en hebben vervolgens een verwijzing voor de kno mogen ontvangen.. de kno kwam al snel tot de conclusie dat je haar gehoor verlies nu kunt vergelijken met een oma met een gehoor apparaat......... dus.... amandelen wel gewoon ok. om te zorgen dat ze weer goed hoort en geen blijvende schade of achterblijvend rijpend gehoorcentrum (met het niet kunnen werken in een drukke ruimte als gevolg) buisjes om het vocht weg te kunnen laten. ze hoort nu overigens echt slecht.. merk echt dat ik hard moet roepen en volgens mij maak je alleen al door het roepen stofjes aan die je sneller opgefokt maken.. zonder dat er iets is.. yoeri doet het op zich goed.. beetje blauw eikeltje en had het idee pijn dus net foto naar umc gemaild en teruggebeld en is gelukkig niks... pfff... toch lastig hoor.. maar kan dus zijn dat hij soms erectie krijgt en daar last van heeft.. hij heeft sowieso wat kiesjes op komst en buikpijn en snotterig... dus je kunt je voorstellen hoe blij hij is... not... en hoe goed ik vannacht heb geslapen... met mij mwah... volgende week naar ha om even spiraal te bespreken en evt andere opties... ben dus echt gewoon 2 keer per maand soort van ongesteld.. ws rond eisprong en gewone menstruatie.. beide bruin en beide meer dan een week.. niet fijn! voel me dan toch beetje vies en heb dan niet echt zin om gezellig met manlief slaapkamerfitness te doen... ook echt wel krampen e.d. beide momenten... ook dus last van pukkels op mijn wangen (Erg sexy, not..) en heb het idee dat ik soms voel verschuiven (kan ik niet uitleggen) dus kans groot datie er uit gaat... Lees hier wel vaker dat HET niet zo vaak gebeurd als eerst, nou wij zeiden al we kunnen ook gewoon overgaan op onthouding, weten toch niet meer hoe het moet... klinkt stom maar is echt al lang geleden.. op momenten dat ik me wel fijn voel vind ik het wel fijn dat ook manlief goed in zijn vel zit.. zo niet, dan kan hij best kattig doen en ja sorry maar dan ga ik echt niet de 1ste stap zetten.. en andersom hetzelfde.. plus moe plus druk plus kids die wel/niet en verschoven slapen... maar goed. gelukkig hebben we wel vertrouwen dat het ooit weer beter gaat worden... en vinden we elkaar wel heel erg lief nou zijn jullie weer op de hoogte!!
even gauw, lig net op bed. turbo bleek NIET kspot te zijn. wel een klepje die eraan vast zit. kosten; 250 euro. 1000 euro bespaard. daarna doorgereden naar het stadhuis want mn neef trouwde vandaag. wauw, geweldige jurk. vriendin van mn schoonmoeder heeft hun getrouwd, erg leuk. vanavond dus het feest, maar kon helaas niet lang blijven. schoonmoeder pastte op en ik moet morgen om half 9 de zaak openen. mn zusje en haar vriend zijn hier om half 8 al. citaat van lenn van 10 minuten geleden: 'jij morgen werken?' ja morgen werken. 'vind ik niet zo leuk, maar je komt wel terug he?' jazeker komt mama terug. 'ja want ik kan jouw niet zo lang missen hoor. want wij zijn vriendjes he mama?' aaaahw. hoe lief slaap lekker!
@Luuz; Gelukkig maar, scheelt een hoop geld! Auto is gelijk gemaakt? Lieve uitspraak van Lenn trouwens, hier ook steeds meer van die leuke en lieve uitspraken. @Joyce; Toch aan de buisjes voor Lianne, dan zal het horen straks vast veel beter gaan. Is wel te hopen voor haar en voor jullie. Is wat hoor met Yoeri, vind het een behoorlijke ingreep voor zo'n klein hummeltje. @RiTi; Al bericht wanneer de wasmachine binnen is, of ben je al aan het draaien? @Panos; Dan maar een late leerling toch, niks mis mee. @hier; Heerlijk 3 dagen vrij...nou ja 2 1/2 dan....werd gistermiddag gebeld of ik zondagavond wou werken ivm een fout in de planning. Om een lang verhaal kort te maken werk ik nu morgenavond extra en dan volgende week in mijn werkweekend een dienst minder. Gisteren bij de tandarts geweest met het gezin, ging vrij goed gelukkig. Beide heren hebben in de stoel gezeten en hun gebit laten zien. Ohw en in de club staat straks nog iets wat ik niet voor me kan houden.. Mijn auto staat nu trouwens ook stuk bij de garage, donderdag daarheen gebracht ivm een storing die al even aan de gang was maar nu narigheid bezorgde. Blijkt het gasklephuis stuk te zijn, ze gaan hem nu reviseren...(scheelt de helft t.o.v. nieuw) ik hoop dat de kosten verder mee zullen vallen en ik aankomende week mijn auto weer terug heb.
Joyce, lijkt wel of je spiraal niet lekker zit, hopelijk voel je je wat fijner als dit is opgelost. Speelt ook veel bij jullie, zou diodmoe zijn als ik in jou schoenen stond. Rustig aan, bijna lente scheelt vast ook (voor je man). Luuz, pffff gelukkig zeg, valt heel wat van je af nu denk ik? Fijn ! Kleuteren, Mauras school bekijkt het per kind en bij twijfel laten ze ze kleuteren, ben ik het mee eens dus fijn. Dees, oh balen van je auto zeg, hopelijk heb je hem komende week weer. Rijles, nieuwe auto, reed echt overal veel te hard haha. incl bochten en pittige stops bij stoplichten. Nog maar even mijn mond gehouden over examen. Wasmachine is er! Maura uiteindelijk uit spelen georganiseerd en gaan klussen op zolder. De hoek van de wasmachine ging toch over in de rest van de zolder, dus we gaan maandag nog een dag door (psz en oppas geregeld).
Wow SRV wagen. Dat is echt goed retro zeg! Qua schoolkeuze: Ik zou Amy niet een jaar langer laten doorkleuteren als ze aan groep 3 toe zou zijn, denk ik. Geloof best dat het meespeelt in studie/beroep maar vraag me wel af in welke mate. Denk dat ze als jongste van de klas er ook wel komt. Zou als ik jou was idd wat Riti zegt even een lijstje maken van de plussen en minnen zowel voor jullie als ouders (praktische dingen) als voor Uk1. Joyce Geen probleem joh, je mag hier best komen mopperen hoor! Balen dat het niet lekker gaat met je spiraal, klinkt toch als zon mooie vorm van anticonceptie als het goed werkt. Onthouding ken ik ook als vorm van anticonceptie, maar je zult zien dat als je het dan eens doet, je ook meteen zwanger bent (geloof me...) Hier Vannacht heeft Amy zowaar zonder speen geslapen. (Nu pas, ja nu pas...) Ik heb al een paar weken in de week gelegd dat we binnenkort afscheid moesten nemen van de speen omdat ze nu een grote meid geworden was (en ik begin het aan haar tanden te zien...!). Gisteravond begin ik er weer over en ze geeft mij haar speen. Had ik niet verwacht, dus ik heb hem meteen weggestopt. Na een minuutje zie ik haar mondhoekjes naar beneden krullen en begin ze te huilen. We hebben er nog even over gepraat dat ze best even verdrietig mag zijn en daarna heb ik haar omgekocht. Heb haar een kado beloofd als ze de hele nacht zonder speen zou slapen. Heb haar de hele nacht niet gehoord en vandaag heeft ze lekker wat K3 spulletjes gehad. Ze wilde eigenlijk een Dora klok, maar denk je dat ik die ergens kan vinden? Maar goed. Ik ben best trots op haar, al is het een beetje laat. Dre Lekker uitgeslapen dus! Wij hier vandaag ook. Wel snachts om 02.00 en 07.00 uur voeding, maar daarna kunnen doorslapen tot 09.15 uur! Brave kindjes! RiTi Blije doos is best wel leuk. Baby doos is echt nauwelijks inhoud. Potje Olvarit, lepeltje, proeftubetje Elmex en proefzakje Rijstebloem en een Plastic box van Bambix om de pap in te bewaren. Blije doos zit een pak(je) Pampers in, speen, paar sokjes, tutdoekje met knuffel, tandpasta en nog wat dingen. Wel leuk dus! Luuz Wow, dat scheelt een slok op een borrel zeg! Fijn dat het toch niet zo dramatisch is als je dacht. Dees Stuiter, stuiter, stuiter!