December 2009 mama's Deel 16!

Discussie in 'De mama's' gestart door BLiS, 23 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @collo; dat is zeker stuiteren ;)
    Goed zeg van de speen, lizzy ook aan de speen of niet?
    wil luca er eigenlijk ook vanaf hebben maar wil me eerst focussen op zijn zindelijkheid ivm de zomer die in aantocht is. Dan komt daarna die speen wel.

@RiTi; die wasmachine heeft ineens haast gekregen, goed zeg! Lekker weer wassen.
    Wij willen ook de zolder aanpakken, morgen wellicht een begin maken met opnieuw indelen.

@hier; languit op bed, tijd om te gaan slapen.
    trusten!

2. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Dees
    Lizzy nog niet van de speen af, dat komt nog wel. Idd eerst nu maar even focussen op zindelijkheid. Tweede nacht zonder speen ook geen probleem.

Hier
    Net een peuterbed gekocht voor Lizzy op MP. Leuke Bopita bedbank met handige onderschuif lade in roze en paars. Wilde eigenlijk weer voor zon over de top Bopita Belle gaan, maar besefte me dat Lizzy daar waarschijnlijk helemaal geen bal om geeft. Dan is deze net iets praktischer en veel goedkoper.
    Ze ligt nu nog in haar ledikant maar van de week stond ze in haar ledikant en leunde te ver over de rand en kukkelde zo voorover uit bed. Gelukkig stond ik erbij en kon ik in een reflex nog net haar beentjes vastgrijpen, dus alles ging goed. Maar dan besef je je ineens dat je snel voor een groot bed moet gaan kijken.

Verder heerlijk in de speeltuin gespeeld vanmorgen en we vertrekken binnen een uurtje nog even naar mijn beste vriendin om daar even te spelen en te eten.

3. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @Collo; Leuk bed!
    Zo'n lade is wel erg handig en functioneel.
    MP is echt ideaal voor zulke koopjes, je moet alleen even goed zoeken.

Hier vanmorgen ook de speeltuin opgezocht, daarna de achtertuin ingedoken omdat Beau moest plassen.
    Het stoepkrijt moest ook tevoorschijn komen, ik heb gelijk de glijbaan etc schoongemaakt.
    Het wordt nu echt lente :D

4. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    De speeltuin liep al snel ook echt helemaal vol. Heerlijk zo dat zonnetje!

Morgen gaat Ferdy het bed al ophalen. Lekker snel, zoals ik dat fijn vind, want ik heb geen geduld...

5. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Het zonnetje doet een hoop goeds, ik heb zelfs het zonnescherm uitgegooid.
    Binnen wordt het dan echt even te warm achter het glas.
    Het buitenspelen heeft de heren ook moe gemaakt, ze liggen beide alweer ruim 2u te slapen.

Fijn zo'n vlotte actie, moet lizzy's kamer verder erop aangepast worden?

6. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Wat heerlijk dat weer he?

Gisteren heeft Maura al de hele dag buiten gespeeld en vanmiddag ook hier thuis de hele middag in de tuin bezig geweest.

Happy, hoe vond Thijs de bioscoop?

Collo, Fijn bed! Jeetje wat wordt Lizzy dan al weer groot zeg.
    Wat goed van Amy, zonder speen! Dappere meid.

Om de statistieken wat aan te vullen, hier niet zindelijk en 's nachts ook een speen. Speelt ook niet en ook niet mee bezig want vind het niet nodig.
    Moet ik wel bij zeggen dat Maura nog nooit in de auto of waar dan ook een speen heeft gehad anders dan s nachts in bed en ze juist zo gespannen bezig is alles zo goed te doen, behalve als ze gaat slapen.
    Haar bed blijft wat mij betreft ook de plek waar ze nog even niets hoeft wat mij betreft.
    (ze is bijvoorbeeld nog nooit haar bed uitgekomen, anders dan om een zakdoek te pakken) Ze is zo vreselijk 'keurig' met regeltjes dat ik er erg voorzichtig mee ben.

7. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Inderdaad heerlijk weer!
    De jongens hebben zich echt zeer goed vermaakt buiten, en ook konden ze echt gezellig met z'n 2e spelen in de tuin als wij even binnen waren om eten te koken etc.
    Leuk, want dat was vorig jaar wel anders toen Luca nog hartverzakkende capriolen aan het uithalen was op bijv. de glijbaan.

@RiTi; Maura overdag ook niet zindelijk, heeft ze er nog geen behoefte aan of vind ze het eng?
    De speen alleen in bed is denk ik ook totaal geen probleem, als ze er overdag niet om vraagt.

Ik ga weer verder met werken, ik kon bij de volgende 2 cliënten niet eerder terecht dan 22.00u

8. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    dees, leuk dat ze zich zo goed samen vermaken.
    Ze vind het ook spannend inmiddels, komt zo vaak ter sprake op een of andere manier.
    Wij willen het laten omdat ze er helemaal niets mee heeft. Lastig soms wel dat ze er best vaak op aangesproken wordt, of wij waar ze bij is. Niet op een vervelende manier, maar ze krijgt het allemaal wel mee.
    Speen staan we misschien te weinig bij stil, heeft ze altijd alleen met slapen in bed gehad. Tanden staan volgens mij wel prima en met spraak loopt ze nog altijd voor.
    Werkze!

Eerste was is gedraaid, het ding doet het. Morgen noog een dag aanpakken op zolder, met de spierpijn van gisteren :).

9. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @RiTi; Zindelijkheid kun je ook gewoonweg niet forceren, werkt alleen maar averechts.
    Heb je wel een potje of gaat/mag ze op de grote wc?
    Spraak loopt ze zeker op voor!

@hier; Werk zit er voor vanavond weer op, nu het bed in want om 7.30 loop ik wederom weer in de wijk.
    Vanaf 12.30 zit ik op kantoor, tussen de diensten door even de auto van opa en oma omruilen voor mijn fiets en dan zullen we in de middag wel even bellen met de garage hoe het gesteld is met mijn smartie.
    Ik vind het spannend en hoop dat de kosten enigszins meevallen.

Trusten!

10. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Heerlijk is dat, dat je de kindjes nu in de tuin kan laten spelen zonder voortdurend toezicht. Overigens werden daardoor afgelopen week mijn ramen ineens schoongemaakt met water en zand....mmm een beetje toezicht is nog wel handig.

Nu nog een systeem om de katten in de tuin te houden, dan kan de deur tenminste gewoon open en hoef ik neit de hele tijd op te letten of de kindjes de deur wel dicht doen. Heb een systeem gezien, maar schijnt vrij duur te zijn...

11. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    zucht.... betaal ik 250 euro. kan welgeteld 60 km rijden zonder problemen. rij ik gisteren terug naar hiis; weer het lampje die gaat branden, zelfde storing :x
    hoppa, weer een dag mn auto kwijt en niemand die me vandaag kan komen halen vanaf de dealer. op zn vroegst pas woensdag. heel fijn.

12. happy79

happy79 Fanatiek lid

19 nov 2008
    2.334
    0
    36
    Ergens in Brabant
    Zucht Luuz....dat is zo frustrerend! Hopelijk niet weer veel kosten.

Tijs vond het super in de bioscoop! In het begin wat spannend (toch alle lichten uit, harde muziek bij de voorstukjes). De film zelf was super. Beetje interactief, leuk terugkerend muziekje. Hebben echt genoten!

13. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Happy
    Blef hij goed stilzitten. Wilde met Lenn graag naar Nijntje, maar leek me iets te lang duren voor 'm. Hij heeft totaal geen zitvlees.
    a.s. vrijdag gaat de auto pas naar de dealer. Donderdag is mn man weer thuis en gebruik dan zijn auto wel. Kan geen vervoer voor mezelf geregeld krijgen, dus deze week alles maar op de fiets en lopend en dan zien we wel.

Had nog net genoeg luiers voor vanmorgen, maar Elise vond het een goed idee om die laatste luiers in de waterbak van de hond te gooien. En uiteraard krijgt meneer net dan een poepluier. Dus zonder luier naar de supermarkt gelopen en zowaar; helemaal droog tot we thuis waren! hij vond het doodeng maar hij was uiteindelijk toch heel blij dat hij het zo goed had gedaan haha. Snel luier weer om en verder spelen. was pure noodzaak, maar hij deed het super goed onderweg. Hij is panisch zonder luier:D

14. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    sms ik net mn baas omdat mn loon er nog niet op staat. compleet vergeten dat ze bij de ING zitten. ze kunnen sinds donderdag niet internetbankieren:x

daarnet belde mn garage en de dealer had contact met ze gehad over de auto. ze proberen de schuld dus in hun schoene te schuiven! had al zo'n idee.
    nu heeft de garage ze heel duidelijk gemaakt dat er een goede passende oplossing moet komen.

gelukkig heb ik kunnen rwgelen dat het qua betaling wel goed komt, ze knnen ons en we komen altijd bij hun met onze andere auto, dus dat zit wel goed. mocht de dealer geen oplossing willen geven, laten we d turbo alsnog vervangen bij de garage.
    maar dan wil ik die 250 euro wel terug. dat klepje wordt namelijk automatisch vervangen als er een nieuwe turbo in komt

mag mn man mooi oplossen eind van de week. ik ben er klaar mee.
    ik verstop me in een hoekje en kom er voorlopig niet meer onder candaan tot we een reisje naar een onbewoond eiland kunnen betalen:D

15. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Luuz, wat een toestand zeg! Irritant, want je bent er ook nog eens goed druk mee.
    Ben met Maura bewust nu pas naar de bioscoop gegaan, kleiner zaaltje en rustiger. Geen probleem als ze dan lekker rondlopen toch? In de pauze lekker even tikkertje doen, heerlijk :)

Happy, jammer he van die voorfilmpjes, Maura heeft het er nog steeds over. Nijn is bijna een soort van tweedimensionaal rustig, die voorstukjes niet en best heftig. Leuk dat jullie zo genoten hebben!

Wat een stof verzameld een mens op zolder zeg, hatsjoe.

16. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Luuz
    Ohw, balen van je auto! Zou het ook maar door je man laten regelen voordat je iemand wat aandoet bij de dealer. Hoop dat ze toch iets kunnen regelen voor je. (anders zou ik het vervangen klepje daar gaan steken war het licht niet schijnt)

Wij verzamelen geen stof, maar kinderen op zolder! De stand staat al op 2 en dat helpt reuze goed tegen stof. Dat krijgt de kans niet om te blijven liggen. ;)

Hier vanmorgen even opgepast op de twee kindjes van een vriendin. Helaas had de jongste het niet zo fijn (combi van slaap, oorontsteking en tanden) dus het was een redelijk lange ochtend. De oudste wil hier zo ongeveer wel komen wonen, dus die was geen probleem.
    Ben benieuwd hoe Lizzy het doet vandaag op het kdv want die heeft al 2 dagen koorts. Merk er verder niet veel aan anders dan dat ze wat rustiger is. Zullen ze op het kdv ook niet erg vinden denk ik... Hoop dat ze zich goed blijft voelen. Kan ik nog even aanrommelen en zo nog een uurtje slapen.

17. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    collo
    sneu voor het kindje zeg. zal ze idd wel last van hebben gehad.
    hopelijk trekt Lizzy het tot het einde :)
    heb echt de neiging om die kerel over de toonbank te sleuren. de dealer heeft mij een hele andere uitleg over het telefoongesprek gegeven dan dat de garagehouder zei. maar de garage is niet gek. die weet precies wat voor spelletje die lui spelen.

riri
    hier ook een dametje op zolder dus stof verzamelen is er hier niet bij :D
    maar voorheen was het drama. bleef bezig.

nou collega ligt met een terugkerende hernia plat. mn zusje past weer een avondje op, kan ik even invallen tot uurtje of 22.00.
    ben de uurtjes nog even flink nodig dus is even niet anders.

18. happy79

happy79 Fanatiek lid

19 nov 2008
    2.334
    0
    36
    Ergens in Brabant
    @Luuz; hij zat erg goed stil...maar dat kan hij thuis ook hoor met een boekie of tv aan. Job had ik ook om die reden bij oma gelaten. Verder waren er nog wel meer kinderen die af en toe omgedraaid zaten ofzo...maar goed dat hoort bij zo'n film met van die kleintjes...

19. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Ik heb ook mijn vroegere kindjes op zolder, de minimale restanten van wat ooit een klein atelier was en stapels doosjes uit wat ooit een boekenkamer was. Maar zojuist weer een deel van dit kroost van dichtbij bekeken en de deur uit gezet.
    hatsjoe hatsjoe

20. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Bellen ze om 16.30 uur van het KDV of ik Lizzy op wil komen halen :(. Ze was niet ziek of zo, maar had wel 39.5 koorts, dus... Gaan ze me voor dat half uurtje bellen. Beetje rare aktie...

Deel Deze Pagina