December 2009 mama's Deel 16!

Discussie in 'De mama's' gestart door BLiS, 23 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Joyce, wat naar van zijn armpje, moet voor hem ook vervelend zijn. Ik had vroeger een zondagsarmpje, lag er geregeld uit en schoot (tot de laatste keer) vanzelf weer terug. Geen idee meer hoe lang dat dan pijnlijk was, maar herinner mij het pijnlijke niet het er uit schieten zelf.
    Hopelijk is het zoiets onschuldigs geweest.

Happy, hihi opschiethormonen, wel efficient hoor. Fijn dat hij wel lekker doorsliep toen hij eenmaal in slaap was gevallen.

Dees, Vind het niet zo gek geformuleerd hoor. Zou het even navragen, misschien is het een momentopname geweest, en kan het niet zijn dat hij toen wel eens uit een tuitbeker dronk en wat brabbelde?
    Ik zou graag willen weten hoe mijn kind het doet, maar dat verteld zo'n verslag je niet alleen he. Vraag me af hoe een dergelijke observatie tot stand komt, en wat doen ze er eigenlijk mee?

Hier vanmorgen op de speelkoffie geweest bij een vroegere kennis die nu dus ook hier in de buurt blijkt te wonen. Op zich heel gezellig, op een punt na. Haar dochter van nog net geen 3 was naast gewoon vervelend ook echt onvriendelijk tegen Maura en niet 1x, waarop moeders dus niet of nauwelijks ingreep. Het voert te ver om alle voorbeelden uiteen te zetten, maar uitnodigen en roepen samen iets te willen doen om vervolgens gelijk te duwen en Nee te gillen, af te pakken en 'stommerd' te roepen was echt niet leuk. De moeder besloot daarop ook steeds een soort compromis te sluiten die dat niet was, gaf nl haar spruit haar zin en stelde steeds voor Maura dan wat anders te laten doen. En dat dus iedere keer!
    Zo erg heb ik het nog niet meegemaakt! Ik merk het wel vaker, drukke mensen en op de mama of papa -dag draait natuurlijk alles om het kind en is corrigeren/opvoeden/consequent zijn natuurlijk ook helemaal niet leuk. Kind heeft op zo'n dag gierende behoefte aan aandacht van die ouder dus geef ze eens ongelijk.

Maura besloot zich van haar rustige kant te laten zien, wel verstandig. De moeder legde het nog even uit, ze had een grotere broer en was daarom wat pittiger en doet al heel groot, yeah right.
    Ze is van de tramoline geduwd, haar koekje is afgepakt, mocht niet zelf een snoepje kiezen etc etc. Grote broer heeft daar niet zo veel mee te maken.

2. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Dees
    Nee, ze was juist redelijk rustig en lief, dus daar heeft het niet aan gelegen. Ze was idd vrij laat uit bed. Ferdy gaat het morgenochtend even aankaarten. Vind het zelf lastig want ze staan natuurlijk in hun recht, maar vind het toch flauw... Vandaag even met Fer over gehad dat we vinden dat de sommige leidsters niet meet zo enthousiast zijn als een paar jaar geleden. Is daar natuurlijk ook veel gebeurd op organisatorisch vlak en gelukkig zijn er ook nog hele superleidsters, maar er komen wel wat barstjes in mijn vertrouwen in het kdv zo.

Wat een raar verslag van Beau.... Hebben ze niet het rapport verwisseld met een baby van de groep? (ah, ben niet de enige die dat denkt zie ik)

Suus
    Hiep hiep Hoera!!! Van harte met je alweer grote man!

Panos
    Daar heb je wel gelijk in met die gezondheidszorg voor kleintjes. Maar ik ken ook wel veel hysterische ouders daarentegen....

Ik ben iig blij met een huisarts waar ik volledig vertrouwen in heb. Sinds hij telefonisch bij mijn moeder (een juiste) diagnose heeft gesteld van een longembolie, terwijl de hap het weet aan een gekneusde rib, kan hij bij mij niet meer stuk. Overigens had de vervangende arts geen antwoord op de vraag hoe mijn moeder die al weken in het gips op bed lag (gecompliceerde beenbreuk) dan een rib had moeten kneuzen, hij vond het zelfs niet de moeite om voor langs te komen.

Panos
    He bah, aftakelende vriendin lijkt mij erg moeilijk om te zien. Veel sterkte ermee. Zoiets heeft volgens mij meer impact dan je ziet aankomen...

Happy
    Ik dacht ook dat ik weer een meid zou krijgen he?
    Hier kwamen de zware weken trouwens tussen de 20 en 30 weken zwangerschap. Maar volgens mij wordt het bij jou niet zwaar. Kan me herinneren dat je tot op het einde de laatste keer super vrolijk was, terwijl de meeste vrouwen dan toch echt op hun tandvlees lopen.

Even hersenspinsel tussendoor:
    Zat erover te denken als ik voor een vierde zou gaan (waar geen sprake van is hoor) of het me dan zou uitmaken wat het zou worden. Heb bij alle zwangerschappen een voorkeur gehad, maar zou bij een vierde me echt niks uitmaken.... Gek om dat ook eens te voelen. En dan ga je verder fantaseren.... Zou dan ook leuk zijn om het zelf niet te weten en er pas bij de geboorte achter te komen. Wat natuurlijk een onmenselijke inspanning van mij vereist aangezien ik dan nog geen kleertjes kan kopen in die 9 maanden...hahaha... En zo fantaseren we nog even door. Jullie zien wel, ben er in mijn hart nog niet helemaal klaar mee, maar ik geef de hormonen de schuld.

Dre
    He getver, balen dat jij nu weer ziek bent. Beterschap! Hebben wij nu voor zaterdag nog een date staan?

RiTi
    Ah, arme Maura.... Het is zo'n schat! Van de andere kant is het voor Maura ook wel weer goed om ook dit soort kinderen mee te maken. Die gaat ze straks natuurlijk ook weer tegen komen. Kun je alvast een beetje voorbereiden hoe daarmee om te gaan.

3. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Vanmiddag kraamvisite gehad van mijn (liefste) collega. Vertelde doodleuk dat haar broer niet zo best in zijn vel zat. Blijkt dat zijn vriendin anderhalve week geleden is doodgeschoten (waarschijnlijk door haar ex) voor het portiek van haar flat. En dat ook nog terwijl hij in de woning was op dat moment. Hij had wel (achteraf) schoten gehoord, maar is zo'n rustige nieuwbouwbuurt dat hij er niet aan gedacht had dat het schoten waren. Pas toen er een paar minuten later politie en een ambulance aan kwamen, is hij naar beneden gelopen en zag hij haar liggen... Pfff, me dunkt dat je dan even niet lekker in je vel zit. Ontzettend heftig zeg! Gelukkig is dezelfde dag direct verklaard dat hij geen verdachte is, want anders heb je dat ook nog.

4. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    riti
    jeetje, zo is het spelen natuurlijk ook niet leuk voor dr. ging ze er wel tegen in?

collo
    wat sneu voor je collega's broer zeg. arme man :(

keuken schoon, kamer schoon, gezogen en gedweild. zo eerst bakkie doen bij de buurvrouw en dan boven eens flink aanpakken. mag wel weer eens gebeuren:)

5. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @RiTi; Maura heeft het even flink te verduren gehad zeg, niet leuk.
    Maar an sich kan ik me er wel iets bij voorstellen, die grote broer kan best bij haar zusje zo doen en dat zij dat gedrag kopieert? Weet niet of dat het geval is.
    Zo leert ze wel lekker van zich af te kunnen bijten ;)

@Collo; Ohw wat herkenbaar van het KDV, ik heb dat dus nu ook bij een aantal leidsters. Er zijn er veel weg gegaan en nieuwe voor terug gekomen en beide heren hebben gewisseld van groep wat er ook voor zorgde dat we moeten wennen aan andere nieuwe leidsters.
    Ik heb zelfs al gezocht naar een gastouder in de buurt, maar twijfel nog of dat wel zin heeft met straks alleen Luca die naar de opvang zou moeten omdat Beau straks naar school gaat.

Wat een heftige tijd moet dat zijn voor de broer van je collega, was dat bij jou in de buurt?
    Kan me er wel iets van herinneren in het nieuws.

@Luuz; Lekker bezig ben jij, ik heb tot nu toe 1 was aangezet en ons dekbed uit het raam gehangen.
    Kids hebben net hun ontbijt op.

@hier; Luca vannacht ineens huilen, hij voelde erg warm aan.
    Geen koorts maar wel 2 rode wangen en een naar hoestje!
    Vanmorgen echt een zeehondje wat wakker werd, vreselijk schor ook!
    Straks een hoestdrankje halen en wat kleine boodschappen.

6. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    @riti: Geef jij nou een sneer naar ons werkende moeders ;).....? Tsssssss.

@collo: Heftig verhaal hoor. Bah! Wij hebben sinds we hier wonen en kids hebben een nieuwe huisarts. In het begin een paar keer mijn gelijk gehaald (en gekregen) en nu een goede verstandhouding waarin we serieus worden genomen.

Meeting gaat beginnen. Moet stoppen.

7. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Collo, wat een verhaal joh, jeetje.
    Maura komt gelukkug alle soorten kinderen tegen, op twee verschillende psz groepen, dansles, hier in de buurt etc. Het moeilijke zat niet bij het kindje maar bij de moeder, zonder ouders lossen peuters het anders op. Tegen een moeder in gaan doe je natuurlijk niet snel als je 3 bent. Ze wachtte duidelijk op de volwassene die er bovenop stond, als die er niet zijn (of op afstand) bijt ze heel anders van zich af.

Oh en hier ook een enorm vertrouwen in mijn ha, en de assistentes, daarom ga ik er ook niet weg al is het ver.Goud waard die relatie!

Luuz, Ze was duidelijk zoekende zo onder beide moeders ogen :).
    Ze komt er inmiddels ook achter dat ze groter en sterker is, dus als het om vasthouden oid aankomt ze het 'winnen' kan.
    We stoeien best lomp, en ze weet dat dat met andere kindjesniet altijd kan, ze werkt ze tegen de grond en dat is niet altijd leuk voor de onderopliggende partij.
    Lekker bezig zo op de vroege morgen !

Straks weer naar dansles en tussen de bedrijven door de zolderrestanten wegruimen. Hatsjoe is nu gewoon weer van de hooikoorts :)

8. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Panos, ja haha
    Naar ouders die het te veel moeite vinden hun kind te corrigeren of op te voeden vooral, schande!

Dees, ach beterschap voor Luca, sneu zeg.
    Gedrag meisje was niet gek, moeders die het goedpraten en goedkeuren zijn vooral irritant. (negeren vind ik iets anders hoor, je laat het of je grijpt in, maar doel hier op in mengen en goedpraten tegen de kinderen zelf).

9. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @RiTi; Dat is ook irritant, zeker als je het zelf dus anders aanpakt.
    Dat botst denk ik behoorlijk. Kind weet zo ook niet waar het aan toe is.

@hier; Net het observatieverslag van vorig jaar erbij gepakt van Beau.
    * Hij drinkt uit een gewone beker
    * Beau speelt met simpele puzzels van 4 a 8 stukjes
    * Beau kan de namen van sommige kinderen opnoemen
    * Beau weet 3 of 4 kleuren te benoemen

Dit staat echt haaks op het verslag van nu!

Ben heel benieuwd naar hun uitleg :(

10. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Dees, er is echt een ander kind bekeken dan, vreemd hoor.

11. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Dit zijn dan een paar punten die ik geciteerd heb, er zijn er nog veel meer (A4-tje vol).
    Ik wil het KDV straks eigenlijk even bellen, want anders wordt het een lange 10min. volgende week vrees ik.
    Vind het echt heel vreemd, jammer en ben een beetje boos ook.

12. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Riti
    Ik hou daar ook niet van hoor, ouders die alles wel prima vinden alsof opvoeden teveel moeite kost. Krijg je loslopende projectielen van :D

Dees
    Dat is inderdaad een heel ander verslag zeg. Zou er zeker achteraan gaan.

Klaarrrrrr. Nu dom spelletje doen op de Wii. Kan er maar niet aan wennen zo zonder kinderen, maar moet echt even m'n ding kunnen doen in huis en voor mezelf. Kom er anders maar niet aan toe.

13. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    Iemand nog een goede tip voor leuke kinderbedden? Wij willen uk1 in een groot (eenpersoons) bed gaan leggen en dan uk2 in haar kinderbed. Zie alleen door de bomen het bos niet op internet... Iemand een goede tip voor leuke en betaalbare bedden?

14. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    #3314 RiTi, 10 apr 2013
    Laatst bewerkt: 10 apr 2013
    Dees, Niet boos om worden hoor, je kind loopt echt niet achteruit in zijn ontwikkelen, ze hebben het verkeerde verslag ge-copy past of zo, van een jaartje eerder oid. Als het zo duidelijk kolder is, is het echt een misverstand.

Luuz, Nou inderdaad. Zo sneu dat ze dan als ze 4 zijn op school in eens moeten horen wat er wel en niet mag.

15. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    Enne nog even over de schoolkeuze.... Het plus/min-lijstje is uiteraard al lang geleden gemaakt. Probleem zit hem in het bepalen van de wegingsfactor. Daar komen we maar niet uit (en die wisselt afhankelijk van de toekomst (verhuizen bijvoorbeeld). Dus we twijfelen nog even verder. Rotte is dat ik eigenlijk gewoon Montessori onderwijs wil en daar best bereid ben om voor te rijden. Echter, er zijn in EHV maar 2 scholen en ben over beide niet echt tevreden....

16. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Panos, dat is helemaal balen, dat je weet welke school maar dat die in EHV gewoon niet ok zijn. Lastig hoor.
    (verhuizen naar het westen dan maar?)

17. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    Net weer even een nieuw lijstje gemaakt. Dan 'wint' toch de tempel... Nadeel is wel achterstandswijk en de afstand.

Capture.jpg

18. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Zit er in die wijk ook een reguliere school? of nog andere scholen?
    Dan zal de samenstelling van de wijk de samenstelling van de schoolpopulatie namelijk minder beinvloeden (aangezien keuze voor bijzonder onderwijs dan vaak een bewuste is)

19. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    @panos: voor Layla hadden we het bedje uit Engeland, voor Dani hadden mijn ouders al een éénpersoonsbed as good as new :) Alleen nieuw matras erop enzo en klaar :D
    Dus kan je qua bedden niet super helpen... google is de oplossing :p

Qua school is zoiets al helemaal een ramp.
    Ik heb er geen moeite mee gehad, voor mij was t makkelijk, deze school in de buurt of takke ver rijden naar een ander dorp.
    Gelukkig is het een hele goede school waar ik meer dan super tevreden over ben en alle vriendjes in het dorp wonen.

20. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @RiTi; Het moet zeker een misverstand zijn, dat kan niet anders.
    Maar wat ik me dan gelijk afvraag, lezen ze het dan zelf niet na?
    Anyway morgen krijg ik vast duidelijkheid.
    Handig zo'n lijstje met min en plus-punten.

@Panos; Hier een 2 in 1 bed van de Ikea (kura) en een doorgroeibed wat je omhoog kunt bouwen.

@Dre; Dan is het zeker makkelijk om die keuze te maken, ik blijf ook nog steeds twijfelen.

@hier; Zusje kwam vanmiddag langs, ging nu net weer weg.
    Samen met de heren en haar naar de supermarkt gelopen, ff eruit en moest nog wat laatste boodschappen hebben.
    Nu relaxen en wachten totdat papa thuis komt, vanavond werken.

Ohw en ik had gebeld met het KDV, morgen heb ik een gesprekje gepland staan met de leidster. Dat kan mooi nadat ik de heren naar het KDV heb gebracht.

Deel Deze Pagina