Precies tussen de buien door gefietst Wat een leuke middag zo zeg, rond 14 uur daar weer aangehaakt en na het opeten van de zelf gebakken koekjes bij een (bevriende) boerderij geweest. Lammetjes, kalveren, paardjes, poezen en hond, wat een feest. Collo, oh wat balen zeg, kdv bij school zou dan ook logistiek handig zijn. Jammer van al die leuke leidsters. Moestuintje is echt mini hoor, het is de helft van een kleine. Om te beginnen echt super en wie weet kunnen we doorgroeien. Heb er zin in!
Ik zou ook echt een mini tuintje willen hoor. Moet wel e onderhouden zijn natuurlijk. Maar dan moet Ferdy er ook echt wel wat energie in willen steken. Denk dat hij het nu nog wat te druk heeft daarvoor. Dees Julian heeft op dit moment maat 62 maar in sommige merken al 68. Belachelijk he? Gastouder lijkt mij niet zo fijn ivm verplichte vakanties (als de gastouder op vakantie is) en geen opvang bij ziekte van gastouder. Dan biedt een kdv net iets meer zekerheid. Net bij kdv de betreffende leidster gesproken en gezegd dat ik het echt niet leuk vind. Zij vindt het ook echt niet leuk, maar is aan de andere kant wel blij dat ze in ieder geval haar uren kan houden. Scheelde niet veel of we hadden daar samen staan janken.
Collo, aaah, je bouwt ook echt wat op samen als je je kinderen er een paar keer per week brengt. Nou, tuintje gaat zeer waarschijnlijk wel door. Het is een heel mooi stukje (strook) in het midden, goed onderhouden hele vruchtbare grond. Geen ruimte voor een stoel oid hahaha Hier bijna geen ruimte voor zaaibakken (geen vensterbanken) dus daar is probleem 1. Net als Dretjuh maar grotendeels starten met kleine plantjes en al doende maar een beetje uitvogelen hoe dit te gaan doen. Collo, als je tips hebt, graag!
RiTi Online vriendjes maken met mede hobbyisten. Die verkopen hun kleine plantjes vaak heel goedkoop. Kun je in je huidige tuintje niet een kweekbak buiten maken? Kun je het latere goed iig buiten voorkweken. Hoe groot is het eigenlijk? (als er niet eens een stoel kan staan?)
Oh er kan natuurlijk wel een stoel in, in letterlijke zin. Maar de grotere tuinen aan de rand hebben een klein terrasje en een rand met fruitoompjes en grote struiken. (heel gaaf) Die van ons is dus een strook in het midden (verwacht ook iets van regels wb hoogte), hij sprak over 50m2, maar wat ik zag leek mij meer de helft. Zo'n kweekbak lijkt me ideaal, maar heeft die niet ook last van grondvorst? Het is echt geen hogere wiskunde maar wat veel om allemaal te bedenken nu (wat poot je wanneer en hoe veel zodat je ook niet veel te veel oogst in 1 keer). Snel tuinvriendjes maken inderdaad, kan gelijk daar ook natuurlijk. We zijn al helemaal enthousiast, terwijl het nog helemaal niet rond is
Dit is trouwens 1 van mijn favoriete links: Diana's mooie moestuin | Over zaaien, planten, oogsten en vooral genieten Zelfs de recepten voor alle zelf gekweekte groenten staan erop! Mocht je trouwens iemand tegen het lijf lopen die paarse aardappel teelt, dan hoor ik het graag... Wil die heel graag een keer proberen in mijn tuin. Ziet er zo lekker freaky uit op je bord!
ik kijk ook vaak op die website! maar heb deze week ook een moestuinforum ontdekt en anders kijk ik op tuinadvies.be Ik probeer dit jaar wel zaadjes te winnen uit wat ik in de tuin heb staan. dalijk weer terug naar tuincentrum kijken wat ik daar nog ga scoren Nadeel is dat de zijtuin nog behandeld moet worden. De riolering moet nog aangesloten worden dus de grond moet nog open en die rioleringsbuizen moeten dieper de grond in en dan pas kan ik echt iets ervan maken daar. Deze zomer nog roeien met de riemen, later deze zomer of in de herfst kunnen we er pas echt iets van maken. maar ach de ruimte is er dus mag niet klagen. De kids zijn nu lekker aan t puzzelen, Dani zijn waterpokken zijn bijna helemaal verdwenen. Zo hier en daar nog n korstje. maandag gaan ze weer naar school en ze hebben er zin in
Iedere keer als ik zit met een zonnestraal in mijn gezicht zit ik te knikkebollen....en we gaan vanavond nog een feestje vieren.... http://www.vredevanutrecht2013.nl/event/openingsspektakel-de-slag-om-vrede
RiTi Ik moet overdag ook echt blijven ondernemen anders val ik ook echt in slaap. Maar ik ga veel te laat naar bed, dus is mijn eigen schuld... Dre Ja, jij hebt wel echt veel ruimte hoor. Jammer dat je nog even moet wachten tot je echt aan de slag kan, maar nodigt wel weer uit om wat leuke wintergewassen te gaan proberen.
Oh nog 1 dag en dan kan (waarschijnlijk) Lianne alles weer horen!! hang de vlag uit! ze heeft er zelf ook zin in. Tasje had ze binnen 5 min ingepakt haha.. ze was wel ff verdrietig dat ze daarvoor niet mag slapen.. maar goed, komt goed. Paar boekjes gelezen en zo en lekker gekleurd vandaag Wel paar momenten ECHT HARD moeten roepen.. pfff... wat vreet dat energie zeg! Oh! spiraal is er uit en ben nu 3 dagen aan de pil en wat denk je? Volgens mij zijn al mijn pukkels zo goed als genezen!! heerlijk! had pukkels niet eens genoemd en de ha begon er zelf al over dat dat daarvan kwam... hij kwam heel snel tot de conclusie dat ik bij de 1 op de 10 hoor bij wie het niet lekker zit. Verder vandaag heerlijk gewandeld naar de eendjes. Ook Yoeri een stukje buiten , erg leuk! Alleen ja.. Yoeri snoepte zelf het korstje op! wahahaha
Hahaha, met mc dr en mc st heb ik minder, maar deze heren zijn naast een beetje fout en te gladjes toch zeker dreamysteamy)
Hier een matig zonnetje, maar wel erg lekker weer Hebben net heerlijk het huis schoongemaakt, soort van voorjaarsschoonmaak. Straks verjaardag van het zoontje van stel vrienden, hij is 1 geworden. @Joyce; Succes morgen met Lianne, ze gaat straks vast goed horen. D'r gaat vast een wereld voor haar open.
Joyce Heel veel succes met je meisje morgen. Hoop dat alles goed gaat en ze snel weer alles kan horen.
@Joyce: heeeel veel succes met Lianne vandaag!! Hopelijk kan ze strakjes weer alles perfect horen @Hier: super lekker weer!! gisteren al over de 20 graden, nu ook lekker! zonder jas met zonnebril de kids naar school gebracht. ramen en schuifdeuren staan open, heerlijk! (voor zolang t nog gaat duren) gisteren een kraamfeestje gehad van n collega van Freddy. Kids even naar zijn ouders gebracht. Stukkie moter gereden heerlijk met dit weer. Afgelopen weekend klein stukje zijtuin mooi gemaakt (16m2) is er alvast 1 hoekje klaar Kids vonden t fijn om weer naar school te gaan altijd fijn
Collo, mmmm niet echt, zocht alleen nieuw toestel. Jaar geleden zocht ik toestel + provider en toen was mijn conclusie dat tussenhandel (sites of winkels) leukere aanbiedingen hebben dan de providers zelf. Joyce, Succes vandaag! Heerlijk weekend gehad, leuk feestje zaterdag en gisteren heerlijk buiten op het terras met vrienden en kids. Dat is bij een fort, wat ook restaurant, zaal, kleine camping etc is dus lekker veel ren en speelruimte. Gut wat waren al die kids blij zo lekker buiten