December 2009 mama's Deel 16!

Discussie in 'De mama's' gestart door BLiS, 23 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Goedemorgen:)

2. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Collo, voel je je zelf ook relaxter? Mooi toch?

Dees, rebelse Beau, heel gezond :).

Hier, snertregen weer! Met voor controle naar het zh maar het is zo'n rotverbinding dat het een hele reis is met het ov. Ik fiets dus altijd, maar me 20 km lang nat laten regenen gaat me echt te ver.
    :x
    Baal er zo van dat het me een halve dag kost, controle van 10 min en neem bij wijze van spreken mijn eigen bloed wel ff af.
    *mopperdemopperdemopper*

3. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    ow, ter aanvulling en verdediging, medicijnen beïnvloeden rijvaardigheid nogal dus leek me geen toptijd om aan rijlessen te beginnen met watten in mijn hoofd.

Geloof dat ik met mijn gebrom al een lift aangeboden kreeg :). (net wakkere man denkt nog niet heel helder geloof ik)

4. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    @riti: Kan je niet in de buurt bloed laten prikken en consult vervolgens telefonisch?

Hier verder alles goed. Lekker druk weekend achter de rug, wel vol leuke dingen gelukkig. Vrijdag (dag en avond) zijn stephan en ik lekker met zn 2en de hort op geweest. Leuk! Zaterdag rustig dagje thuis. EN gisteren eerst naar zo'n speelparadijs en 's middag kraamvisite dat een etentje werd. Leuk! Nu weer het begin van een drukke werkweek, maar what's new. Er speelt wel weer van alles waardoor het voor mij een spannende tijd wordt. Miss nieuwe rol en nieuwe baas (wil ik eigenlijk niet). Geen zin om voor stel amerikanen te gaan werken die ik nog nooit gezien heb. Bovendien is het mijn mentaliteit niet. Helaas is mijn huidige manager vorige week op vakantie en deze week op on site MT, dus ik moet nog even gissen...

Hoest verder hier met iedereen? Alles goed?

@dre: Las dat jullie een feestje hadden en dat het erg geslaagd was. Leuk hoor!

Volgens mij was dat het enige dat nu is blijven hangen. Ik lees nl wel altijd bij op tel, maar reageer pas dagen later op laptop (niet handig).

5. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    Heeft iemand trouwens al de KOT terug over 2011?

6. happy79

happy79 Fanatiek lid

19 nov 2008
    2.334
    0
    36
    Ergens in Brabant
    Goeiemorgen!

Hier terug van een weekendje Brussel met onze vriendjes. Was erg leuk geweest. Gisterenmiddag weer op tijd thuis om lekker met de mannen te knuffelen! Leuke kadootjes alvast voor de Sint ingeslagen!

Morgen 3 jaar geleden kregen we dat verschrikkelijke bericht dat Tijs mogelijk niet levensvatbaar zou zijn...de rollarcoaster van punctie, prenatale MRI en onzekerheid was een feit...Heb het er toch nog vaak moeilijk mee. Ook al hebben we nu een heerlijk kereltje...ze hebben ons echt een klap gegeven...dat gaat toch nooit meer weg denk ik....

Duur weekje gehad vorige week...turbo van de station kapot;1250 euri auw!!

Job loopt trouwens ineens de hele kamer rond. Vorige week maandag een nieuw tandje en twee dagen later hoppa! Leuk hoor!

Eind deze week ongesteld worden...ben benieuwd!

@Panos; ook leuk weekend gehad zo te lezen...Spannend op je werk dan...hopelijk snel duidelijkheid.

@Dees; leuk je nieuwe coupe! En wat knap dat ze zo lekker kletsen; gezellig!

Vervelend Riti dat het je zo lang kost om bloed af te laten nemen. Kun je het niet een keer combineren als je toevallig die kant op moet??

@Collo; lekker dat je jezelf zo kan ontspannen!

7. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Goedemorgen ladies :)

@RiTi; Succes in het ZH!

@Panos; Lekker druk en gezellig weekend achter de rug, leuk!
    Spannend hoor die nieuwe rol en misschien nieuwe baas, duurt nog wel even dus eer dat je wat hoort.

@hier; werkelijk een drama-maandag.
    Luca begon rond 2u zijn bed onder te spugen, niet heel veel maar wel genoeg om dat arme mannetje een hoop schrik te geven (gut wat kan hij huilen :() Gelukkig sliep hij vrij snel weer verder in zijn bed.
    Maar tja dan lig ik toch vrij onrustig, oren gespitst op zijn kamer....en dan begint ineens mijn buik te rommelen! Krampen weer in mijn buik met als gevolg dat ik ook moest rennen naar het toilet!
    En om 6u was Luca alweer huilend wakker geworden, hij schreeuwde wederom "vies!" en dacht echt dat hij weer gespuugd had maar niet dus.
    Ik nam hem nog ff bij me in bed en ineens hoor ik wat borrelen in zijn buik, ik twijfel geen moment en pak hem op en houd hem naast het bed en daar komt me ineens een spuug!! Gelukkig op de grond naast het bed :)....tja toen was het wel tijd om op te staan met de hele meute.
    Beau werd wakker van het gerommel en had ook een niet al te vriendelijke start en wou niet aankleden, geen sokken aan, geen schoenen aan beneden en uiteindelijk heb ik hem als een driftkikker in de auto moeten zetten onderweg naar het KDV :(
    Gelukkig draaide hij eenmaal op de groep een knop om en is hij lief gaan spelen met de FP kassa, kreeg ik een liefdevolle kus van hem en zwaaide hij mij lief gedag :)

8. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Nog niks van gehoord.

9. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    @dees: Pittige nacht en ochtend! Sneu dat Luca weer moest spugen! Kan geld van KOT wel gebruiken. Zag net de rekening van de opvang in oktober. Is gewoon bruto 2.500 euro! Stelletje gekken. Hadden paar extra dagen afgenomen....

@happy: Dat moet een vreselijke tijd geweest zijn voor jullie! Kan me voorstellen dat het af en toe nog door je hoofd spookt. Gekukkig gaat het nu hartstikke goed met Tijs! Enne, weekendje weg zonder kids klinkt heerlijk. Moeten wij ook echt een keer gaan doen.

10. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @Happy; Idd, nu je het zegt komt me die onrust van destijds weer boven.
    Vond het ook al vrij heftig als buitenstaander, laat staan als moeder!
    Neem die tijd om het te verwerken, maar dat gaat vast wel lukken met die 2 prachtzoons van je! Gelukkig gaat alles goed met Tijs!

@Panos; WTF!! Zoveel!! Schrok hier al elke maand van €1750,-!! Dat is nu €1100,- geworden voor 2 dagen in de week...zit er nu ook aan te denken om het naar 1 dag terug te schroeven.
    Hadden destijds in feb. ivm de verhuizing ook extra dagen afgenomen en kreeg ook ineens een rekening of we even extra bij konden betalen, heel logisch natuurlijk maar je slaat stijl achterover van de bedragen!!

11. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    @dees: Normaal is het voor ons 1800/1900 euro voor 3 dagen. Alleen dus oktober paar dagen extra en dan gaat het hard....

Even klagen over geld. Wel leuk hoor om goed te verdienen. Alleen met 2 huizen gaat het hard. Helemaal met 2 kids op kdv waarvoor ik amper wat terugkrijg, omdat ik goed verdien. En vergeet dadelijk de zorgpolis niet. Mag 2x het volle pond lappen hier, want ja, we verdienen toch goed. Zucht. Geloof dat ik serieus dat ik in 2014 netto beter af ben met een baan waarin ik minder verdien. Kijk maar naar de zorg en kdv, dat scheelt al 100-en euro's als ik minder salaris krijg. Doe mij maar een loonsverlaging tegen die tijd.... Ok, een enorme loonsverhoging mag natuurlijk ook :)

12. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ Dees; lekkere start van je dag zo, jeetje. Hoe is het met je buik nu?

@ Happy; jeetje wat heftig, kan het me erg goed voorstellen dat het nog regelmatig terug komt allemaal.

@ geld; ik heb nu al 2x mogen horen hoe veel mazzel ik toch heb zonder baan (niet hier hoor, in het eggie in mijn gezicht). Ik heb gelukkig wijselijk mijn mond gehouden want ben bang voor wat ik veroorzaak als ik begin.
    Ik doe mijn stinkende best er wat van te maken en niet slechts een werkloze te zijn maar ook nog heel veel meer, blijkbaar slaag ik daar bijzonder goed in gezien de reacties.

@ bloedafname, is obv hormoonspiegel en moet binnen ongeveer 48 uur dus ben niet flexibel met de dagen helaas. We doen gelukkig het grootste deel altijd telefonisch, waardoor in dit geval er niets geregeld was en ik dus zelf nog een kaart ed moest gaan halen (wel fijn als het lab weet waar op te testen). Mag dus ook niet klagen, maar het moet nu eenmaal aardig frequent.
    Volgende week weer een uitgebreid consult, dan ook de uitgebreide versie van de uitslag van de mri, vind ik wel leuk om te zien.
    Maar dan is het droog, natuurlijk :D.

13. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    @riti: Jij bent mijn grote voorbeeld van hoe fijn het leven van een werkloze kan zijn :)! Bijna jammer dat je zo druk aan het solliciteren bent om van dat mooie stempel af te komen. Hoe gaat het trouwens met de sollicitaties?

14. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Geen serieuze kanshebbers momenteel, maar er zijn altijd wel wat brieven in behandeling ergens.

15. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @Panos; dan kunnen de kosten ineens flink stijgen.
    J. verdient hier ook echt niet slecht maar tjonge wat moet je van zo'n loon ook weer veel afdragen aan je hypotheek, verzekeringen en je belasting!! 43%!! Niet normaal eigenlijk.
    Straks met die zorgverzekeringen compenseren we de boel weer...maar dan zullen er vast nog andere kosten bij komen.

@RiTi; Mijn buik voelt nu weer rustig gelukkig.
    Je kan ook thuis geprikt worden hè, denk alleen niet dat je aan de gestelde eisen voldoet ;)

16. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Dees, hihi thuis geprikt worden omdat het regent :p.

Veel geld he, het vliegt er uit. Vind 43% eigenlijk nog erg weinig, maar dat zegt meer over onze situatie denk ik.

17. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    De belasting is prima, dat ben je gewend en daar is onze situatie (woning, etc) op aangepast. Het instorten van de woningmarkt, de KOT en het nieuwe zorgstelsel is nieuw. En daar hebben we dus geen rekening meegehouden.... Probleem is dat het niet om een paar honderd euro gaat, maar dus om 900 euro voor de zorgpremie per maand!! En hetzelfde geintje dus ook met de KOT. Zucht.

18. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    @riti: Enne, jammer dat er nog niks concreets in de pijplijn zit... Hopelijk snel weer een keer een gesprek voor een leuke functie!

19. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    43% weinig, nou ik schrok wel ff toen J. omhoog ging naar die tabel :D

*waarom moet ik altijd zo enorm twijfelen over een brief*

20. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    In het hoge belastingtarief vallen is juist gunstig, ivm bijvoorbeeld hypotheek :). Wij hebben nu het probleem dat we beiden goed verdienen. Miss ga ik dadelijk wel weer freelancen voor onze BV waar ik dan op de loonlijst kom. En dan verhogen we Stephan zn salaris flink en krijg ik een fooitje. Dan hebben we dus maar 1 gek die zo'n hoge zorgpremie betaalt. Scheelt dus weer een paar honderd euro. Beetje jammer dat ik dus wel ontslag moet nemen en ook de onzekere wereld van het freelancen in moet.

Deel Deze Pagina