December 2009 mama's Deel 16!

Discussie in 'De mama's' gestart door BLiS, 23 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    Maar goed, voor het doorrekenen van deze truken hebben we chicken nodig :)

BTW, ik ga nu naar kantoor ivm afspraken, dus tot een andere keer weer! Zpen tijdens thuiswerken lukt nog net, maar op kantoor is het lastig.

2. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Dees, ik begreep je verkeerd dan. Las het als 43% van je inkomen aan hypotheek, verzekeringen en belastingen.

3. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Panos, lees steeds dat bijna) iedereen er uit vliegt in Eindhoven (en Best) maar het is nog steeds gezellig bij jullie?
    Als je ontslag nemen overweegt zou ik nadenken over een afscheidsdealtje met philips.

4. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @RiTi; Nee ik doelde idd op de BD :)

@Panos; Freelancer zijn heeft ook zo zijn voor en nadelen, goed om die dingen tegen elkaar uit te zetten.

@hier; Kreeg gisteren wel van J. te horen dat zijn baas heeeel erg blij met hem is. Dat hij zich heel goed inzet en een bonus krijgt.
    Ik begrijp dat het niet zomaar een bonus is, J. heeft daar zelf ook wat over in te brengen.
    Werd wel een beetje enthousiast en ben ontzettend trots op J.!

5. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    Vooralsnog heb ik werk. Ik zit op zich in de goede hoek in de IT. Juist dat stukje wat ze niet willen outsourcen. Niet dat dat een garantie is hoor. Alle macht gaat naar NA en die houden niet van Europeanen... Ik plan steeds een jaar vooruit en denk de komende 12 maanden nog werk te hebben. Tot zover de zekerheid van een vaste baan...

Trouwens ook nog zoiets... Als je dadelijk echt zo snel op bijstandsnivo terugvalt dan ga ik sowieso wel freelancen. Dan is de zekerheid van een vaste baan echt een illusie geworden.

6. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Panos
    Spannende tijd dus qua werk. Is in het nieuws redelijk vaak dat er personeel uitvliegt bij Philips. Hopelijk kan je gewoon blijven. Zou helemaal balen zijn gezien jullie dubbele woonlasten.

Dees
    Aj, zieke Luca gehad vannacht. Zelf alweer opgeknapt?

Riti
    Zolang jullie je redden op één salaris en je vermaakt je prima met Maura thuis is het prima toch? Anderen lekker laten kletsen hoor.

Afgelopen weeken geleerd om te haken, maar is niet echt mijn ding. Dus vanmiddag even met de kiddo's naar de Zeeman en breinaalden halen om een shawl te breien voor mezelf. De buurvrouw is als het goed is begonnen met een shawl voor Lenn. Kijken of ik daar de avonden mee door kom :D Elise ligt net op bed, was in slaap gevallen tijdens haar broodje. Kind is totaal niet fit, logisch met twee doorkomende hoektandjes, en door al het huilen en hoesten werd ze vanmorgen wakker zonder stem. Hartstikke schor. Echt heel sneu, maar stiekem ook wel grappig om te horen:) Wel rustig in huis nu:)

7. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Luuz, haha Elise een stem alsof ze een nachtje is gaan stappen :p.
    We zitten natuurlijk regelmatig veel te krap en ben het ook regelmatig helemaal zat thuis. Maar ben niet iemand die zijn dagen daar door laat bepalen, mi echt onzin ook.
    Ik hou me op gezette tijden bezig met werk zoeken en financiën en sluit bijbehorende teleurstellingen dan ook weer af. Zo kan ik me op andere momenten focussen op andere (leukere) zaken en die fris en positief benaderen.

Ennuh, wordt het nou nog een keer droog vandaag?

8. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Een sollicitatiebrief moet toch kort en krachtig zijn of niet?
    Iemand zin om en blik te werpen en evt. commentaar te geven?

9. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
  10. happy79

happy79 Fanatiek lid

19 nov 2008
    2.334
    0
    36
    Ergens in Brabant
    Zo lang ze blijven drinken moet het goed zijn toch? Ze zal meer vocht verliezen door de temperatuur en het kwijlen van de tandjes. Lekker fruithapjes enzo geven of wil ze dat ook niet?

11. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Nee eten is even drama, ze wil alleen drinken. Even bij de apotheek aangegaan en ors gehaald. Leek haar ook wel verstandig. Op haar advies even bij de ha praktijk binnen gelopen en zolang ze alert is en niet suf wordt kan het voor nu even geen kwaad. Morgenvroeg moet ik wel even bellen. Als ze dan nog nauwelijks heeft geplast wil ze dat de ha er even naar kijkt. Maar zal zo'n vaart niet lopen denk ik.
    Ze speelt nu met Lenn (blokjes geven en terugpakken).
    Alleen zodra ze hoest krijst ze het even uit. Gut, kind heeft echt keelpijn..

12. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    panos: heb het deze maand ontvangen! ze lopen geloof ik een beetje achter
    hier ook 1100 voor 2 kids voor 2 dagen per maand overigens
    houd me overigens nog niet zo bezig met 2014.
    volgens mij wil stephan graag huisman worden ;) moeten we alleen zorgen dat we nog wel het huis kunnen betalen...
    maar goed.. we kijken tegen die tijd wel.. de financieel plannen kan het vast voor ons uitrekenen tegen die tijd :)

Verder gaat hier alles zijn gangetje
    man heeft inmiddels een afspraak met de osteopaat en ik hoop dat het hem helpt om van de vage klachten en BO klachten af te komen. is sinds we terugkomen van vakantie elk weekend ziek en vorige week ook ziek geweest... niet echt handig, maar goed
    Lianne ook nog steeds beetje diarree-erig maar verder goed. is echt 90% van de tijd zo'n lieverd!! tot ze moe is ;) hihi ach.. lekker eigen willetje die lieve wijsneus! en ook potje en WC doet ze super knap!
    Yoeri geneest goed! gelukkig maar.. mag er inmiddels ook aanzitten dus kan het goed schoonhouden enzo. helaas alleen nog geen antwoord vanuit nijmegen. verder stond hij vorige week ineens los en begint het stappen aan het handje.. en een lol datie heeft!! echt zo'n pret letter!! heb helaas alleen al tijdje het idee dat hij niet gnoeg heeft aan bv in de ochtend... vanmorgen slechts 120 ml gekolfd dus had er 60ml bij gedaan met kv.. was in no time op! man had nog 60 met rijstebloem bijgemaakt: op! dus denk dat dat genoeg zegt....
    we; jammer. maar goed.. hij is sowieso wel een echte mama's knuffelkont dus gelukkig betekend het geen einde knuffeltijd ;)
    vorige week is overigens echt top geweest voor de band tussen yoeri en man! je merkt het aan allebei en hoe ze op elkaar reageren! :) oeh! yoeri probeert te springen en leek soms ook in kruiphouding te springen! hahahaha scheetje
    en met mij gaat het wel goed eigenlijk. met vlagen moe maar das niet gek als je even alles moet doen en met van die heftige dingen thuis... gelukkig slaapt iedereen steeds beter door 's nachts;)

13. happy79

happy79 Fanatiek lid

19 nov 2008
    2.334
    0
    36
    Ergens in Brabant
    Arm ding...nou hopelijk blijft ze goed drinken en hoef je morgen niet terug...Gebruik je ook iets van hoestdruppeltjes ofzo? Bij ons lijkt dat soms wel te helpen (van VSM tussikind). Een ui doorgesneden naast het bedje helpt hier echt tegen het vele hoesten... Knuffel voor je meissie.

14. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    luuz: sterkte met je meisje. heb je al tijm siroop en luuf in huis?

15. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    @Luuz: ahh zo zielig als die ukjes zo'n pijn hebben, keelpijn in het bijzonder! Beterschap voor dr!
    Zout water helpt en tja honing maar da mag ze nog niet

@Joyce: fijn dat Lianne het zo goed doet, tja als ze moe zijn zijn ze nooit te pruimen :p
    Volgens mij ben je echt heerlijk aan het genieten van je kids als ik dat zo lees, heerlijk om te lezen, lekker genieten en lol maken :D

@Hier: kids weer moe na een dag school, hadden vorige week vakantie dus was alweer ff geleden.
    hebben t goed gedaan vandaag :)
    Morgen n hele dag werken, zal wel heel erg wennen zijn, stond meestal halve dagen of enkele uren ingepland....

16. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Joyce
    Wat knap van 'm zeg! Hij is er snel bij met alles hè? Balen dat jullie nog niks weten wat Nijmegen betreft:(

Dre
    Nee honing lijkt me niet verstandig haha. Dan kunnen we zeker een ritje naar de HAP maken, doe dat maar niet.

Nou ze lagen wonderbaarlijk genoeg gelijk te slapen. Elise moppert tussendoor nog wel wat, maar slaapt daarna wel weer verder. Meisje kan een goede nachtrust wel gebruiken na al die korte slaapjes van vandaag. Wederom geen plasluier gehad. Of nouja, weinig. ORS wil ze niet, slikt het niet eens door;)
    Fles ging wel bijna helemaal op, dus vocht krijgt ze wel genoeg binnen. Vanavond nog maar even bij d'r kijken als ik naar bed ga.

Ondertussen probeer ik m.b.v. youtube te breien en lukt best goed (al snap ik nu waar de term 'een steekje laten vallen' vandaan komt :D

17. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    RiTi
    Ja, voel me ook ontspannender, maar merk wel dat de pijn aan mijn bekken mijn humeur onder druk zet.

Panos
    Zou per definitie niet graag voor Amerikanen werken. Groot verschil in werkcultuur. Ook niet zo sociaal als de meeste Nederlandse bazen/bedrijven.
    KOT, bij mij was het precies goed volgens mij. Kreeg niks terug en hoefde ook niks bij.
    Auw! 2500 euro... Niet grappig!
    Je zou inderdaad elke loonsverhoging stelselmatig weigeren of in een keer dik binnen lopen... Ik wordt er ook een beetje ziek van hoor. 1000 euro netto al moeten inleveren alleen aan kot en zorgkosten in 3 jaar tussen 2011 en 2014. Dat is echt wel wat meer dan 2 of 4% hoor meneer Rutte. Was het maar 4%.... Dan hoorde je mij ook niet klagen. En dan hebben wij niet eens een tweede huis..... en verdien ik ook geen 70.000 euro, dus wij zijn qua zorgpremie maar 1 keer de sjezel...

Happy
    Kan me erg goed voorstellen dat dat nooit meer weggaat. Is ook van de andere kant wel een goed moment om je zegeningen te tellen. Lekker dubbel dus.
    We gaan met je mee wachten eind van de week hoor!

Dees
    Oh, dat zijn van die heerlijke nachten en ochtenden. En dan moet de dag nog beginnen....
    Ferdy heeft dit jaar ook een bonus gehad maar dankzij die bonus krijgen we nog minder terug van de kot.

Luuz
    Ha, ben ook al aan het breien geslagen. Bij de Zeeman hadden ze zulke leuke wol. Alleen voor de kosten hoef je het volgens mij niet te doen hoor...
    Snap wel dat ze geen ORS hoeft hoor. Heb je dat wel een geproeft?:$ Blegh!

Joyce
    Hoop dat hij geholpen kan worden bij de osteopaat. Erg vermoeiend als je partner constant ziek is en daarbij ook nog de bo klachten...

18. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    collo
    Jaaaa smerig he!? haha die wol heb ik ook gehaald. probeer nu 1 tour recht te breien en dan 1 tour averecht. Maar dat laatste wil nog niecht vlotten. komt vanzelf. Meneer Rutte is gewoon gek geworden. mafketel:x

Elise zit alweer beneden. Normaal wil ze nooit op schoot maar nu wil ze niet anders. klein bijkomend voordeel dus;)

19. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Collo, voorzichtig hoor, bekkenpijn is echt killing, daar kan je moeilijk vrolijk onder blijven.

Joyce, hoop heel erg dat je man er uit komt (mbv osteopaat bijv) en zich beter gaat voelen. Hij wordt er dus letterlijk ziek van ook, lijkt me erg zwaar zo voor jullie.
    Wat wordt Youri groot!

Gaaaap is het al bedtijd?

20. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Riti
    Alllllang bedtijd;)

Deel Deze Pagina