Luuz, Wat rot voor Lenn dat hij met tegenzin naar de opvang gaat op woensdag. Moeilijke situatie. Als hij zelf assertiever wordt op een manier die eigenlijk ook niet mag (terugdoen) dan is de kans groot dat hij de pech heeft net gezien te worden door een leidster en dat op zijn neus te krijgen. Ouders direct aanspreken zou ik niet doen, degenen die er bij zijn als het gebeurt moeten het oppakken en wel op dat moment. Vind overigens zo specifiek plagen met zijn rode haar wel heel opmerkelijk voor die leeftijd (misschien opgedaan bij oudere kinderen elders). Maar zelfvertrouwen en assertiviteit zijn natuurlijk altijd goed om bij stil te staan, aangezien dit soort ervaringen dat aardig doen wankelen soms. Zou het zelf alleen niet direct aan haar koppelen, geen leuke associatie voor hem. Ik vraag me toch af hoe dat in zijn werk gaat als leidsters er bedacht op zijn, echtra oogje is dan wel gepast. Merk op de psz dat dat erg goed werkt, ook voor de andere kinderen, wanneer ze duidelijk aangesproken worden door de juf. Voor iedereen helder wat toelaatbaar is en wat niet daardoor. (1 juf op 16 peuters, wel een zo'n doorgewinterde met ogen in haar rug, je kent ze wel )
ik heb vanmiddag gevraagd en hij werd weer geplaagd. het meisje is direct apart gezet en is toegesproken. zijn vriendje was er geloof ik klaar mee. die is voor m opgekomen. ze mocht die dingen niet meer zeggen anders wilde hij niet meer samen spelen. blijkbaar was dat genoeg om toch iets van m af te bijten. 'jij bent echt niet lief! ik heb wel mooie haartjes.' niet zo aardig om te zeggen, maar het is wel de bevestiging van wat ik vanmorgen dacht. hij is er klaar mee. de rest van d middag nog wel wat gekibbel, maar goed. geen rare opmerkingen over zijn haar. ben daar zo bang voor, dat hij gepest gaat worden met zijn haarkleur ik vraag me dus ook af waar dat gedrag vandaan komt. Die van mij is ook geen lieverdje hoor, maar hij plaagt of pest absoluut niet. hij weet heel goed wat hij wel en niet mag zeggen. sommige dingen zijn gewoon niet aardig of netjes om te zeggen.. hij kan haar theoretisch gezien 'makkelijk' terug pesten. het is namelijk een donker meisje. hij weet volgens mij niet eens dat je iemand kan pesten met zijn haarkleur. of nouja, volgens hem heeft zij ook raar haar (zelfde krulletjes als zwarte piet) 'maar dat is niet lief he'. hij snapt nu wel na een gesprekje dat iedereen ander haar heeft en iedereen er anders uitziet, maar dat dat net zo mooi is als zijn haar en zijn gezichtje. zo lastig dit. hoop dat niet aan de andere kant kmt te staan en gaat pesten.
riti die types ken ik zeker. ben bang dat Lenn mij ook zo ziet. van de week deed Elise het kastdeurtje van de dvds open. ik stond in de keuken en hoorde het deurtje open gaan. hoor ik lenn ineens zeggen. mama ziet je toch wel hoor. je kon me opvegen. of afgelopen zondag bij mn ouders. ik was werken en man was met de kinderen bij mn ouders. elise was gevallen en mn ouders zaten op het terras. lenn komt aangestormd; wijsvingertke omhoog en zegt tegen mn ouders; 'oh oooh, Elise is in nood!' als ik 10 minutn eerder was geweest had ik het gehoord. zo jammer wijsneus.
Dames wat hebben jullie kindjes met zulk weer in bed aan? Ons meisje heeft het heel snel heel erg warm, vanmiddag ook natte haten gezweet temp was 37,7, toen korten mouwen aangetrokken en blote voetjes en toen was het alweer snel 37,0 graden gelukkig schrok me wel ff. Ik ga ze nu een romper met lange mouwen aandoen en dan onder een dekentje (enkel) het bedje in, hopelijk heeft ze het dan niet te warm, vind het wel lastig!
Hoi dames, Ga morgen proberen uitgebreid te reageren op iedereen. Vanavond erg druk geweest op FB, met golden oldie foto's. Op verzoek van wat vrienden.
@collo zag idd erg leuke oude foto,s op je fb voorbij komen. @dees gister nog geslaagd met leuke bloemen voor in de tuin?
Jeetje Luuz lastig. Wel fijn dat je het hebt opgemerkt zodat je er wat mee kan. Ik denk inderdaad dat het bij de leiding van het KDV ligt...Echt zorgen dat ze m met rust laat. Kan dat meisje niet op woensdagen in een andere groep geplaatst worden? Gisteren mooi hartje gehoord!! Prachtig weer. Nog een weekje en dan weten we het...een broer of zus voor de mannen! Spannend LW jullie ook een pretecho! Vakantie wij gaan twee weken naar Frankrijk in een chalet. Voor het eerst met het gezin in de auto op vakantie. Heb er super veel zin in! Dan in aug nog een week zeeland met mijn ouders, heerlijk verwend worden! Collo hoe'st met jou? Nieuwe telefoon leuk. Hou je jezelf in de gaten meid?! Als je echt denkt last te hebben van PMS ingrijpen hoor! Hey Kippie...
zucht. ik heb inmiddels 1650 euro betaalt voor de reparatie van de auto. kan je 1x raden waar ik nu ben. juist, opnieuw bij de dealer want vanmorgen brandde het lampje ineens weer :x stelletje amateurs:x
@Luuz; grrrr! Ik wil naar huis! Ben moe en chago...zo lekker frietjes eten met mijn mannen. Aftellen tot 17.00....dan WEEKEND!!
@LW; Jazeker, niet geheel geslaagd maar het begin is er @Luuz; Zeker niet leuk, hebben ze wel het juiste gerepareerd? Wat hadden ze erop te zeggen? @Happy; Je hebt weekend!! Nog 1 week wachten dus, ohw ik vind het zo spannend! @hier; Drukke dag achter de rug, ging ook veel te vlot voorbij! Gewerkt tot 15u, daarna op naar het ZH en vanavond had ik het oudergesprek van Luca op het KDV. Ben wel een beetje geschrokken van het bericht uit het ZH, ze gaan me proberen aan te melden om toch de operatie te doen maar deze is wel heel specifiek en wordt alleen uitgevoerd in Maastricht. PVVN, dynamische gracilis plastiek operatie Nu eerst dat nieuws even laten bezinken en morgen bellen met de poli urologie omdat ik zeer waarschijnlijk eerst moet leren om zelf mijn darmen 1x daags te laten legen.
happy ging het laatste uurtje nog een beetje? dees oei, dat is nogal een mededeling zeg. heftig hoor. oh elise wakker. arm ding. heeft dr billetjes helemaal open liggen door tandjespoep. flink aan de diarree. valt op schoot in slaap in een houding waarin ze in bed niet goed kan liggen. thank god dat mn man morgen ythuis komt en ik zaterdag een dagdienst draai. anyway, ze slaapt alweer dees 2 wat gaan ze nu precies doen (kan het niet zo snel terug vinden, sorry achteraf gezien had ik met mn eerste studie verder gekund. heb dit boekhoudgedeelte op school al gehad. alleen in deze studie is de benaming andrrs maar iknloop 4 maanden voor en boekhoukunde duurt 5 maanden (1les per week, heb er nu al 2af dus moet lukken). dan heb ik boekhouden af en kan ik hopelijk de eerste studie afmaken. of ik neem een break voor een paar weken
Happy Wow meid, wat gaat het alweer hard zeg! Deel je ook met ons wat het gaat worden? Ben echt zoooo benieuwd. Ik denk toch weer een jongen voor jullie en ook een jongen voor LW! Kippie Fijn om te zien dat je toch niet helemaal zonder ons kunt! Lekker af en toe blijven spieken meid. Je hoort er bij... Luuz Jee dat is echt heel erg kl*te meid van je auto. Yeah! Schoolvakantie! Hahaha Dees Heftige ingreep wel ja. Blijf je die stimulator houden dan? Misschien een hele stomme vraag, maar als de batterijen leeg gaan? En hoe lang gaat zoiets mee? Vandaag geen tijd om weer uitgebreid te reageren. Panos Zag dat je toch weer prettig verrast werd door de dorpsschool...hahaha Hier Afspraak gemaakt met school voor Amy om over een paar weken langs te gaan tijdens de open dag. Uit het telefoongesprek bleek wel al dat het een erg prestatiegerichte school is. Ze hadden het aan de telefoon al over de lat hoog leggen en het beste uit je kind halen. Op zich wel goed natuurlijk, maar wil ook wel dat ze nog wel even kind kunnen zijn. Oeh moeilijk! Waar ga je voor? Heb bijna het idee dat ik moet kiezen tussen een goede voorbereiding voor later of een gelukkige jeugd...
Happy, weekend! Vrijdag je vrije dag? Jammer van het weer, maar lekker bijkomen vandaag. Dees, Heftig hoor, maar er is dus iets aan te doen. Al enig idee van de resultaten bij voorgangers? Kan me goed voorstellen dat je er flink tegen op ziet, heb je binnenkort een mogelijkheid al je vragen te stellen oid? Collo, Gelukkig jeugd of degelijke toekomst, oef, gaat dat niet vaak hand in hand? Heb soms ook wel de indruk dat scholen zich zo sterk presenteren omdat veel ouders daar erg gevoelig voor zijn en ook juist naar vragen. Hoop toch altijd dat wie de pabo gaat doen ook vooral een groot kinderhart heeft en dat goed weet te combineren met alle doelen van tegenwoordig. School, nog wat laatste praktische vragen vooral, maar verder vooral veel rust door deze keuze ondanks de hoge kosten en de afstand. Blij mee. Dat wennen, Sinterklaas vieren, kerst vieren en dan twee weken vakantie dat zit me nog niet helemaal lekker. Verbazend ook dat ik vooral om me heen hoor dat ze dan lekker pas in januari kan beginnen. Misschien kan ze wel al wat eerder komen toch? Neem aan dat de juf daar echt wel een idee bij heeft wat voor haar en de klas ook handig is. Dennis is hulpjuf vanmorgen op de psz en ik had zojuist een (soort van) telefonische sollicitatie met een hele slechte verbinding, handig.
RiTi Leuke vacature? School: Heb wel al gehoord dat bij deze school de december kindjes wel gewoon in de zomer doorstromen naar de volgende klas (wanneer ze zich normaal ontwikkelt). Dus wordt ze een jonge leerling. Ook weer zo'n punt, want ik zal wel hoe het haar beïnvloedde toen ze bij het kdv naar de "grote" kindjes ging. Toen was ze weer ineens de kleinste.
Ik vind het zo lastig in te schatten hoe ze zijn tegen die tijd, wb doorstromen en zo. Vacature, niet super, maar dat hoeft ook niet. Mijn leukste werk was op papier niet de leukste baan, dus ook achter 'mindere' vacatures kan een leuke baan zitten .
Riti En wie niet waagt wie niet wint School Lenn komt hier bij de bso totaal niet over als 'de kleinste' gelukkig. Hij pakt bij de bso juist meer op dan bij de peuters (waar hij ook heel goed bij meekomt verder). Maar vooral bij de bso merk je dat hij heel veel wil leren en heel veel uitdaging nodig is. Dus het zou me aan de ene kant niks verbazen als hij na de zomer inderdaad doorstroomt, maar aan de andere kant zou ik het ook niet erg vinden als hij nog een jaartje in groep 1 blijft. Maar misschien ligt dat er ook wel aan, aan hoe hij het op dat moment doet en er aan toe is. Nou, vandaag de laatste dingen voorbereid op de vakantie van mn baas.Morgen de laatste dag dat ik dingen kan vragen. Maandag vooral voorbereiden op koninginnedag en dinsdag dus de dag. En vanaf woensdag is het voor onszelf Vanmorgen een aantal dingen gedaan zodat ik het al heb gedaan als ze nog in de buurt zijn. Maar alles was perfect gelopen dus dat moet goedkomen. Wel een enorme verantwoordelijkheid, maar goed. Geeft ook wel weer dat ze vertrouwen in mij en mijn collega hebben. Zo, nu aan de studie. Helaas smste man dat ze alsnog een week wegblijven. Maar afgelopen week wel goed gevangen en we hebben een schattig van het loon dat er aan komt en daar word ik weer blij van. EINDELIJK! Nog een paar weken en dan zijn we hopelijk overal van af. .
Oeh ennnnn een 9 op mn eerste huiswerkopdracht Paar kleine details vergeten MAAR dit is puur over hoe het officieel moet. Mijn omschrijvingen erbij waren wel op een manier waarop iedereen het doet. Vandaar een hoog cijfer, maar geen 10 Vind het al heel wat dat mijn berekening goed was
Luuz Ah, alleen maar goed nieuws uit jouw hoek! Fijn zeg! Wel jammer dat je man nog een weekje weg is. Moet nu snel ook gaan denken over bso/gastouder/veranderende uren van Ferdy en mij... Ferdy kan ws iedere week een vaste middag vrij zijn in plaats van de donderdag eens in de twee weken nu. Als Amy straks naar school gaat hebben we die donderdag toch niet meer met zijn allen dus dan kunnen we hem nu net zo goed zo voordelig mogelijk insteken. Kunnen de andere twee ook weer een middag minder naar het kdv...