December 2009 mama's Deel 16!

Discussie in 'De mama's' gestart door BLiS, 23 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Zaterdagdate, ja leuk! Niet héel ver de brabantse outback in liefst.
    Ik heb ook nog nooit een decembermama zonder kind gezien, misschien ook eens leuk iets kinderloos doen?

Dees, kom er vaak langs dus dan kijk ik even. Wat ook meewerkt is dat kinderen er zo welkom en vrij zijn, die kunnen gewoon lekker spelen met het speelgoed. Heb vrijdag een lange treinreis in de planning, zocht een klein nieuw boekje voor Maura voor onderweg. Voor dat soort dingen is het ideaal.

2. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Zaterdagochtend vind ik ook prima hoor! Kunnen misschien eens bij Dippiedoo afspreken? Als Ferdy weer meegaat durf ik dat met 3 kids wel...

Dees
    Brrr...weet nog niet of ik het topic met Vienna ga lezen. Zal wel en dan zit ik straks weer te huilen...brrrr. Je wil echt niet weten wat er allemaal kan gebeuren met je kindjes...Maar heb me wel voorgenomen om niet te veel over dat soort zaken na te denken, maar gewoon te genieten van ze.
    Hoop dat Beau weer snel een beetje bijtrekt.

LW
    Ja, carpaccio was heerlijk! Heb genoten nu het weer kan!

3. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    RiTi
    Zou ook wel leuk zijn om eens een terrasje te pakken ofzo zonder kids... Enige nadeel is dat dat weer zon geregel is... Mis wel dat je nooit eens zoiets spontaan kunt doen.

4. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    De date destijds met dre en suus in Tilburg was ook erg leuk, goed idee RiTi!
    Wat stel je voor?

@RiTi; Met die gedachtegang is het zeker de moeite waard, wellicht straks voordat de vakantie begint er ook eens te neuzen.

5. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Collo, ja dat is echt veel lastiger geworden, 'zomaar' even een gelegenheid waarnemen. Al moet ik zeggen dat als de een hier niets heeft de ander altijd zo weg kan.
    Maar ook dan, al mijn vrienden en kennissen moeten plannen, met of zonder kinderen.

Mupke is uitgelezen dus mijn pc tijd is op :)
    Lekker groene asperges eten straks!

6. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Ik kreeg maandag trouwens de aanvraaglijst voor de vakantie's van 2013-2014 in mijn postvak. Periode van oktober t/m februari.
    Schoot me ineens te binnen dat we dan natuurlijk in februari rekening moeten houden met de voorjaarsvakantie van Beau (basisschool).
    Wat doen jullie in die situatie? Hele week vrij proberen te nemen?
    Opa en oma vragen op te passen?
    Heb nu een aantal data ingevuld wanneer ik graag vrij zou willen (verjaardag Luca en mij).

7. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Dees
    Denk dat het hier een combi wordt van vrij vragen en opa/oma oppas.

8. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Dees, gaan jullie in zee met een bso? Die hebben ook aak pakketten, mss de zelfde opvang dagen aanvragen als Luca naar het kdv gaat.

Date zonder kids, middagje op een terras, goed bereikbaar met ov. Avonden zijn wellicht makkelijker ivm oppas voor slapende kinders, ik ben een spelbreker wb bereikbaarheid, dus Den Bosch of Utrecht oid.

9. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

17 apr 2011
    1.724
    0
    0
    Noord-Brabant
    Collo, heerlijk zo'n avondje! Fijn dat alles.goed was op het cb.

Dees, beterschap daar!

Vakantie's, hier t makkelijke dat ik niet werk. Maar denk anders idd combi oppas en vrij vragen....

Hier, J is weer heerlijk aan t spoken.. *zucht* ben benieuwd tot hoe laat... Weet gewoon echt niet meer wat we moeten doen...

10. littlewonder23

littlewonder23 Niet meer actief

@riti zwaai.hoe gaat het met jou?

@minnie zwaai alles goed met jou?

11. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

17 apr 2011
    1.724
    0
    0
    Noord-Brabant
    Lw, zwaai terug! Knallende koppijn, maar verder alles oké hier..
    Met jou en de mini?

Hier, J heeft lopen spoken tot 21:45! Niet tof! Verder n heel slechte film gekeken.. Hans en grietje.. Over zo veel jaar later, en dat ze op heksenjacht gaan. Ergens was hij wel leuk, maar om nou te zeggen wauw........
    Dadelijk lekker mn bedje in en hopen dat J de ochtend iig tot 7u rustig blijft...
    Wat zijn jullie plannen morgen?

12. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @minnieMe; Beau heeft ook tot die tijd liggen spoken!
    Was zeer onrustig.

Morgen komen mijn ouders langs met hun 2 honden, ik zoek nog iets te doen buiten de deur.;)

13. suus1982

suus1982 Fanatiek lid

27 nov 2008
    3.422
    0
    0
    Brabant
    Zwaaaaaaai!!!

Hier een baby met oorontsteking en daardoor al 3 dagen koorts... Maargoed ze gaat nu iets beter!
    Collo ik denk dat jullie kleine man sanne al voorbij is qua gewicht! Zij woog half april 6600 gram en 68 cm.. Dus ik schat ze nu rond 7 kg...

Wat betreft daten: ja een avonddate is ook leuk!!! Lekker hapje eten en borrelen in een kroegje/cafe met muziek en zitplaatsen ;)

14. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Suus, ach gussie, beterschap voor Sanne, zo sneu. Hihi jij hebt ook een mooie wensenlijst voor een uitje :)

Aan het uitzoeken hoe ik moet fietsen (lekker bijtijds), ga zo naar een schapenboerderij met Maura. Buiten broodjes bakken en daarna wat kinderactiviteiten daar, gelukkig is het weer best goed!

Veel plezier allemaal vandaag!

15. littlewonder23

littlewonder23 Niet meer actief

@minnie he bah hoofdpijn hopelijk gaat het snel weg.
    Met mijn en de mini gat het prima hoor.

16. happy79

happy79 Fanatiek lid

19 nov 2008
    2.334
    0
    36
    Ergens in Brabant
    Even een vraagje tussendoor. Heeft iemand kortingsbonnen van de mc voor het tweede dierentuin kaartje gratis die ze niet gaan gebruiken? Heb er het liefst 4....

17. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

17 apr 2011
    1.724
    0
    0
    Noord-Brabant
    #3817 MinnieMe, 9 mei 2013
    Laatst bewerkt: 9 mei 2013
    Suus, aah beterschap! Hopelijk is ze er snel weer bovenop!

Lw, fijn dat alles goed is!

Happy, sorry, kan je niet helpen...

Hier, echt n kl*te dag! Het begon vanochtend.. J kwam om 7 uur netjes bij ons, dus dacht ooh, dat is nou wat ik bedoel!! Tot ik in de badkamer kwam.. Heeft ze dr bureau stoel op de badkamer gezet en is al mijn crème, gaan smeren dr pop in bad gedaan, en t was 1 grote zooi! Omdat we vloerbedekking hebben hoor je niks schuiven, en met de badkamer deur dicht hoor je ook bijna niet als ze daar is. Laat staan als we slapen.

Afijn, alles opgeruimd en de dag begonnen. Toen naar Boxmeer. Daar was alles open en van alles te doen. J was de hele tijd aan het zeuren en aan het piepen. Dus dat was al niet zo gezellig. Toen moest ze naar de wc. In alle drukte n wc kunnen vinden, hoefde ze niet meer! En 15 min later plast ze in dr broek!
    Alles verschoond, en verder. De hele tijd rende ze weg, luisterde niet, en ging steeds verstoppen, schreeuwen als we dr eindelijk hadden, en gek gillen... Dus zijn maar naar huis gegaan. Ben nu al gesloopt, en vrees voor als het straks bedtijd is voor de dames....
    En nu, ligt ze te slapen op de bank...... Weet ook niet goed of ik dr wakker moet maken.. Van de ene kant blij dat t ff rust is hier, van de andere kant wie weet wil.ze straks dan weer niet slapen.......

Sorry, moest ff gal spuwen!

18. happy79

happy79 Fanatiek lid

19 nov 2008
    2.334
    0
    36
    Ergens in Brabant
    Hoe waren de schaapies Riti?

Pfff vermoeiend dagje zo Minnie!

Suus kleine Sanne al beter?

Hier een paar drukke dagen achter de rug. Wel gezellig gelukkig maar veel gesleept. Ben beetje op nu. Mijn neefje sliep bij mijn ouders dus daar moesten we natuurlijk wel mee gaan spelen :)

19. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Minni, ach gus, die zat even in de knoop zeg, zwaar dan zo'n dag he?

Happy, Ik kijk even of die van ons er nog is (dierentuinkaartje).

Echt, wat hebben wij een superochtend gehad zeg!
    Het ontbijt (voor ons meer brunch) op de schapenboerderij in de wei was echt super geregeld! Broodjes bakken bij het vuur ('ik wil dat zelf doen mama') en met z'n allen aan een lang gedekte tafel (20 man)met lekkers, zo veel verschillend beleg, brood, sapjes, maar ook leuke placemats en kleurpotloden.
    Daarna een rondleiding over de boerderij en natuurlijk veel lammetjes aaien. Vervolgens in drie groepen drie activiteiten doorlopen, eetbaar 'onkruid', een soort ontdekkingstocht wb beestjes en plantjes en waterbeestjes uit de beek scheppen en bekijken.
    Veel vrijwilligers die zo leuk waren met alle kinderen, echt heel ontspannen en vooral erg leuk.
    Maura vond alles erg leuk, maar dat ze zo los de weilanden in kon rennen was magisch ('mag ik wel zo ver ik wil?').

Thuis bleek de hele straat aan het klussen (net als Dennis), en ook ons overbuurmeisje van Maura's leeftijd buiten. Die was altijd een beetje moeilijk in contact (en andere dingen) maar komt nu helemaal los. Dus Maura aan de overkant af kunnen zetten en ze daar ook maar gelaten even :).

Zoals te begrijpen, die ging doodmoe maar blij naar bed om 1815.
    Hele dag buiten geweest, heerlijk!

20. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @RiTi; Wat een heerlijke dag hebben jullie achter de rug, het was ook zo lekker weer!

@MinnieMe; Wat kunnen ze dan ineens anders zijn he, heel vermoeiend. Lekker bij tijds slapen meid.

@Happy; Zijn handige tickets van de Mac, ik heb er 1 maar bewaar hem even voor hier als je het niet erg vind.

@hier; Vandaag een heerlijke dag gehad, mijn ouders kwamen langs met hun 2 honden.
    Vanmiddag naar de maarsseveense plassen geweest, helemaal rondom gelopen en heerlijk dat dat was. Wel vermoeiend maar Luca en Beau hebben het goed volgehouden.

Jeroen is nu naar Doorn, voor de zoekactie naar de vermiste broertjes die nog spoorloos zijn.
    Toppertje!
    Hoe gek ook, maar vanmiddag in de auto op de terugweg van de wandeling hadden we het erover dat je bijna zelf wil gaan zoeken met een hele ploeg.
    En ineens zagen we vanavond die oproep op FB, Jeroen bedacht zich geen moment.

Deel Deze Pagina