December 2009 mama's Deel 16!

Discussie in 'De mama's' gestart door BLiS, 23 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Minni, vervelend voor je dat het niet lekker loopt thuis. Ik vind wel dat het iets tussen jullie is, de kinderen horen daar niet tussen (als in hem in het diepe gooien zonder dat hij dat wil). Praat met hem, en zoek een compromis. Gedrag veranderen is heel erg moeilijk (knap van de man van Dees!) en hij zal er ook een eigen draai in moeten vinden.
    Vergelijken heeft geen zin, er zijn altijd andere gezinnen waar het beter of slechter gaat. Wat ik me afvraag is welke rol wil hij in het gezin, ongeacht of jij werkt of niet, die rol is ook die van vader en beinvloedt de relatie met zijn kinderen ook.
    Ik heb overigens ook geen vaste baan in loondienst, als het op vergelijken aan komt :)

In welke kerk is de doop, als in welke tak van geloof?

Dees, Leuke loopfiets? Geen ervaring met zo'n model, maar super als Luca zo achter Beau aan kan racen! Hoe gaat het met Beau op zijn fiets?

2. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Zit er nu dus over te dubben om deze loopfiets aan te schaffen, of toch te kiezen voor nog een normale 12inch fiets erbij voor Luca.
    Lastig!
    Beau fietst als een tierelier op zijn fietsje, alleen bochtjes om in de tuin stranden soms nog in het gras ;)
    De zijwieltjes komen dan net in het gras en heeft dan geen houvast meer..;)

3. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Goed zeg, wieltjes er al af misschien?

4. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Wordt het binnenkort misschien wel eens tijd voor, kunnen we mooi hier voor op het plein oefenen :D

5. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Hier voor Lizzy laatst ook een loopfietsje gekocht. Die kreeg het trappen nog niet helemaal voor elkaar op haar fiets. De eerste paar keren waren nog wat onwennig maar inmiddels gaat ze steeds harder op haar loopfietsje. Nog even en ze gaat Amy op haar fiets voorbij.

Kwa huishouden ligt het er hier een beetje aan. Omdat mijn moeder hier schoonmaakt scheelt het al behoorlijk wat. Zórg voor de kindjes doen we echt samen. Ik kook en doe de was en het meeste in huis. Ferdy de kattenbak, vuilnis, luieremmers etc, dee rotklusjes zeg maar.

Hier weer lekker thuis. Morgen nog een dagje modderen met de kindjes. Lekker beetje rustig aan doen. Wandeling maken als het weer een beetje mee zit.

Het was zo lekker in Disney... Had er nog wel een dag of 3 kunnen blijven. We hebben heel de studio's niet eens gehad. Gaan lekker na de zomervakantie op de terugweg nog een paar daagjes...

6. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Klinkt heerlijk Collo!! Lekker vooruitzicht in de zomer nog even te gaan.
    Waar gaat jullie vakantie naar toe?

Ik hou het weerbericht op onze vakantiebestemming al in de gaten, wisselvallig nog hoor, maar kan zóoo niet wachten!

Ook heel fijn en lieve poezenoppas dit jaar. Ons oppasbuurmeisje wil het graag doen. Dol op poezen terwijl ons beestje echt iedereen negeert, maar zelfs haar niet eng vindt :).
    Haar moeder nog even gesproken, die houdt het in de gaten (ze moet het niet vergeten natuurlijk ;)).
    Gun die meid het extra zakcentje ook heel erg en wij zijn er super mee geholpen, win win :).

7. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

17 apr 2011
    1.724
    0
    0
    Noord-Brabant
    Luuz, thnx, zal r s over na denken ;)

Riti, je hebt gelijk! Maar hij is steeds de gene die begint over hoe t bij n ander gaat snap je. En nee, de kinderen hoeven er ook niet onder te leiden. Weet dat als ik weg ben (zoals vanavond) het wel goed komt met de kinderen. Alleen om hem te laten ervaren dat de kinderen gewoon ontzettend veel tijd in beslag nemen. Dat ziet hij gewoon echt niet! Maar het moet toch gewoon kunnen dat ik n keer n dagje weg ben en hij de kinderen heeft, of zie ik dat nou verkeerd!? Heb hem net toen ik ging nog uit moeten leggen hoe hij n fles voor D moet maken! Mss ergens ook mn eigen schuld, maar als hij ziet dat ik moeilijk loop te doen met de dames, zal hij echt niet uit zichzelf aanbieden om 1 vd 2 over te nemen.
    Ach, zal vast wel weer goed komen. Het gaat al zo sinds J geboren is. Hebben gewoon n rot week. J was flink aan het puberen, en D krijgt haar eerste tandje (waar ik vandaag achter kwam!:)) waar ze gewoon ontzettend veel last van heeft.
    Hadden t alle 2 ff hoog zitten na zo'n week.

Kerk, geen idee...

Collo, klinkt als n super vakantie! Goede reden om terug gaan;)

Riti2, fijn zo'n oppas voor de poezen! Zal vast goed.komen!

Hier, ging om 19:45 en kwam om 10 voor 10 terug. D werd wakker toen ik ging, en wou niks, sliep dus pas weer om 21:35. J was nog ff aan het spoken gegaan tot 20:15. Vriend was gesloopt! Welkom in mijn wereld!

En D krijgt dr 1e tandje!!!! Ze was de afgelopen dagen al helemaal uit dr hum. Duh! Nu weet ik dus waarom. Dronk amper 400 ml per dag (nog steeds), slaapt Max n half uurtje, en is constant aan het zeuren, huilen, piepen... Arm schaapje! Hopelijk is hij snel door... Zie m wel, maar kan m nog niet voelen....
    Duik mn bedje in....

8. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Riti
    Hecht niet teveel waarde aan het weer, de voorspellingen althans. Volgens de voorspelling hadden wij 3 dagen regen moeten hebben. Hebben overdag 1 klein buitje gehad, de rest prima weer.
    Wel heerlijk om een katte oppas te hebben! Hier voor afgelopen dagen de buuv gevraagd. Voordeel van oppas inhuren is dat ze ook echt even de tijd neemt om de katten te kroelen.

Julian is trouwens echt een supermakkelijk mannetje. Paste al zijnvoedingstijden gewoon op ons aan en is zo vreselijk tevreden geweest. Zo makkelijk dat we hem vandaag bijna vergaten in een winkel...hahaha

9. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Collo, ik kijk ook niet naar de regen, maar naar het feit dat het nu eenmaal wat warmer is 1100 km zuidelijker en dat is een heerlijk beeld :)

Iemand toevallig deze week voor een tientje of meer bij de lidl boodschappen gedaan?
    Met de bon kan je een museumkaartje 'claimen' in het weekend van 2 juni. In Utrecht doet het speelklokmuseum mee en die vond Maura geweldig, dus als iemand een kassabon heeft en er niets mee doet hou ik me aanbevolen (zo lang de voorraad strek dus grote kans dat het al vol zit).

10. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

17 apr 2011
    1.724
    0
    0
    Noord-Brabant
    Collo, haha.. Zo is vriend n keer J vergeten uit de auto te halen.. Komt hij binnen met boodschappen. Ik zeg: waar is J?
    Oeps... Ze lag ook zo lekker te slapen in de auto....

Riti, mss dat we morgen wel bij de Lidl komen... Weet niet tot wanneer dat kan....
    Zal iig de bon bewaren dan.

11. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Hier gaat de zomer trouwens weer richting FRANKRIJK. Zelfde bestemming als vorig jaar, op de grens van de Gard en de Lot. Dus lekker weer Wifi en nederlandse Tv. Hopen dat het niet te heet is want dan gaan we lekker veel Geocachen. Zo kom je toch op de mooiste plekjes hebben we gemerkt.

12. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

17 apr 2011
    1.724
    0
    0
    Noord-Brabant
    #3952 MinnieMe, 16 mei 2013
    Laatst bewerkt: 16 mei 2013
    Collo, leuk vooruitzicht! Geocachen???

Hier, ff heel achterlijke vraag. Slik sinds mn 15e al niet meer de pil. (had altijd de nuvaring).
    Na D dr geboorte wel voor de pil gekozen omdat de nuvaring n flinke eigenbijdrage heeft.
    Maar, nu vroeg ik me af:
    Ik slik op vrijdag de laatste pil. Wanneer dan weer de eerste van de volgende strip...
    Vrijdag of zaterdag?

Edit: heb t gevonden (dank u mr. Google)... Vrijdag stop, zaterdag start. T stond gewoon heel raar vermeld in de bijsluiter.

13. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Man wat een regen....
    En het is niet eens goed voor de moestuin want daar kan ik nu niet in zaaien....pfff

Morgen naar het Rijksmuseum, goede plek met dit weer :)

14. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Aloha ladies

Inmens veel regen, gisteren doorweekt thuis gekomen met de heren.
    Niet erg maar ook wel eens leuk om flink door de plassen te stampen voor het huis.

@RiTi; Balen, pinksterweekend beloofd het beter weer te gaan worden!

en euh zie club ;)

15. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Dees, euh welk pinksterweekend, 2014?
    za en ma gaat er een cm vallen, zondag idd droger, de helft en misschien niet eens verspreid over de hele dag.

Hier maar begonnen met wat vakantievoorbereidingen :)
    Leuke dingetjes verzamelen voor onderweg.

16. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
  17. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Klopt deels ook wel, maar ik kijk altijd bij de knmi. Temp loopt wel op, maar er gaat nog steeds erg veel regen vallen.
    Met een beetje mazzel s nachts :)

18. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    @RiTi: oehh rijksmuseum jajaja!! ik wil ook :)

@Dees: ja bah die regen, word er helemaal chaggie van....
    oeh ik ren naar de club, maakt me wel nieuwsgierig nu :p

@hier: kids hebben sportdag vandaag, gaan met de bus naar de sporthal. Super leuk :)
    ow ja en layla kent nu zooveel verkeersborden door de verkeersweek, echt super!
    Al rijdend naar school "mama, hier mag jij niet harder dan 50 he"

19. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Ha dames,
    Vandaag rustig beginnetje. Dames richting kdv en lekker terug gekropen. Gelukkig was mijn zoon zo lief om pas om 9.30 voor zijn eerste fles te komen, de lieverd (had ik al gezegd dat dit het makkelijkste kindje ooit is?). Is maar goed ook want heb denk ik een buikgriepje ofzo. Darmen rommelen en krampen als een gek en kan de wc echt niet meer zien!
    Rottige is dat er straks 4 opleidingsgenoten van Ferdy komen eten dus moet ook nog iets op tafel toveren.... Ik denk aan kip in een braadzak. Rösti rondjes, broccoli. Zoek nog wat lekkere bijgerechten, iemand een tip?

Hier ook geen fan van de regen want zat gisteren binnen met 2 stuiterkids. Hoop ook dat mijn tomatenplanten het niet begeven met zoveel regen.

20. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @Collo; Die Julian verwend je maar hoor, heerlijk!
    Hier dus ook al een week flinke rommelingen in de buik en darmen, we blijven rennen.
    Bijgerecht iets in de trant van een salade, huzaren of komkommersalade? Soepje vooraf?

@Dre; Haha, Layla gaat zich straks nog bemoeien met je autorij kunsten :D

Deel Deze Pagina