December 2009 mama's Deel 16!

Discussie in 'De mama's' gestart door BLiS, 23 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1982

suus1982 Fanatiek lid

27 nov 2008
    3.422
    0
    0
    Brabant
    @riti: ik werk 3 dagen per week, dus ik moet nu nog 7 weken na deze tot de vakantie...
    @verslapen: het is heerlijk!.... Totdat je wakker wordt...:$

2. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Suus, 7 weken klinkt dan wel weer lang, als het hier nu wat beter weer wordt scheelt het al!
    Nu had ik de mazzel dat Maura al aangekleed en gegeten klaar stond! Wel met een coupe a la papa en zo :).

Meedogenloos trok ze het dekbed weg om me wakker te maken :$.

3. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    @collo: nee overdag, van 10 tot 16.00 moet ik naar school
    whaha lekker druk dan bij pukkemuk :D

@Dees: kan zijn dat het je darmen zijn die al aan de kant gaan, bij een 3de heb je natuurlijk helemaal snel dat alles aan de kant gaat.

@RiTi: oeps verslapen.... en dan gaat de ochtend ineens zoow snel he
    haha coupe a la papa :D zie t compleet voor me zo'n ontplofte krullenbos met een staartje of speldje op de verkeere plek

@Hier: moe, moe, moe, moe moe... wat een verandering ;)
    genoeg energie in mijn hoofd (zo van dat alles door elkaar irritant in mijn hoofd) maar lichamelijk total loss...

Bij Dani in de klas hebben ze nu als thema: water.
    Staat een leuke grote waterbak in de klas en een vis van een klasgenootje zwemt lekker in zijn kommetje in de klas.
    Tandarts leerde gisteren tandenpoetsen (doe je ook met water natuurlijk) best grappig hoe de kleine man thuiskomt met verhalen :)

4. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Goedemorgen

Pff Beau aan het gillen vanmorgen, die had per ongeluk in zijn bed geplast. Daarna bij ons in bed weer verder gaan slapen tot 8.30!
    Luca werd toen pas wakker.
    Heb nu ons bed en het bed van Beau in de wasmachine zitten, straks even de bovenverdieping stofzuigen en stoffen/schoonmaken.

@verslapen; inderdaad heerlijk totdat je wakker wordt en schrikt. Dat gehaast is niet fijn :(

@buikpijn; zullen inderdaad ook de banden wel zijn, gisteren moest ik niezen en tja dat begon al zeer te doen. Voelde weer die spanning in de onderbuik aan de zijkanten, echt de banden.
    De misselijkheid is sinds vanmorgen ook aanwezig, buh.

@vakantie; heerlijk die vooruitzichten! Hier ook nog 6 wkn wachten.

@Dre; Leuk al die thema's, ze leren er veel van!

5. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Wat een rust hier vandaag :$

6. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Vanmorgen dus naar de open dag van de school geweest. Jee...ben echt even onder de indruk.... In groep 1 en 2 al gemeenschappelijke doelen stellen, motto van de klas verzinnen etc etc... Heb vandaag zoveel management termen gehoord....pfff
    Ben echt een beetje bang dat Het speelde in het gedrang komt. Maar het bereid ze dan wel weer heel goed voor op de toekomst. Maar is dat al nodig in groep 1 en 2?

Moe ijk, moeilijk... Vanavond maar eens kijken of de buurvrouw me kan overtuigen. Zij heeft twee kindjes op die school zitten.

7. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Verder dit weekend dus manloos. Zitten nu te wachte op het bestelde Grieks...mmmmm Souflaki schotel!

8. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Collo, ik ben vanavond solidair met je, manloos. Ga je leuke dingen doen verder het weekend?
    Heb ook wel eens het idee dat de school denkt tegemoet te moeten komen aan ambitieuze en ietwat veeleisende ouders op zo'n open dag en vooral 'targets' laat zien. Kan me niet voorstellen dat de dagelijkse praktijk is dat er spelend geleerd wordt de hele dag.
    Wat vond Amy er van vandaag?

9. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

17 apr 2011
    1.724
    0
    0
    Noord-Brabant
    Dees, als je bij niezen pijn voelt zijn het idd Je banden. Bah! Weet nog hoe pijnlijk t kan zijn. Heb bij D vaak dubbel op de bank gelegen.heb t trouwens ook heel lang gehad. Tot ruim 9 weken! Sterkte!

Collo, denk idd dat ze met n open dag veel doelen laten zien, en minder wat er gespeeld wordt. Hoe vond Amy het?

Verslapen, idd heerlijk tot je wakker wordt.

Dre, ah, lijkt me idd heerlijk als ze zo vol verhalen thuis komen. Als we nu vragen wat ze op 'school' gedaan heeft krijgen we alleen als antwoord: gespeeld.
    Met wie? En dan altijd de zelfde 3 namen. T is dat ik n keer n dag mee gedraaid heb toen J jarig was, anders zou ik niet weten hoe alle andere kindjes heten!

Dees2, ai, niet leuk als ze er zelf zo van schrikken! Hier snachts echt nog niet zindelijk! Wel was ze laatst midden in de nacht aan het roepen. Dus ik ga kijken, had ze op t potje geplast! Maar dat was ook de eerste en laatste keer. Sochtens is het ook.echt ruzie dat ze dr luier niet uit wil.

10. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @Collo; Vind ook dat ze al best wat eisen stellen aan de 1e 2 kleuterklassen. Maar wat doe je eraan denk ik dan maar. Ik denk zelf dat het straks wel mee zal vallen. Ik snap dat ze doelen moeten stellen, nu zien of het haalbaar is.
    Ook al alleen vanavond, hier idem.

@MinnieMe; Ik zat gisteren dus in de auto en moest me echt even tegen de pijn verzetten, ineens wist ik dus weer hoe het voelde.
    Maar het is niet alleen bandenpijn, ook die menstruatieachtige pijn..zeurend.
    Moet wel zeggen dat Beau dus eigenlijk al geheel zindelijk is, nu een dik half jaar toch zeker. De nachten gingen ook heel snel goed. De luiers wou hij al zeer vlot niet meer aan.
    Luca begint nu zelfs zindelijk te worden, die gaat zo'n 3 a 4x naar het toilet en trots dat hij dan is :D Zoo leuk :D

@hier; Huishoudelijke mededeling, ik ga morgen met Beau trouwen :D

11. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Dees, aaah zo leuk, graag foto's :)
    Maura wou wel met zn drieen trouwen, als dat mocht, goed idee :)

Hoe gaat het bij jullie met de schoolkeuze trouwens? Je overwoog te herorienteren ivm het rooster destijds, toch?

12. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Met z'n drieën trouwen is ook een goed idee, leuk!

Qua schoolkeuze blijven wij bij de gemaakte keuze.
    Alle scholen overwegen het continurooster, op den duur zullen we er toch aan moeten geloven.
    Dus dat wordt dan opvang regelen voor de maandag en donderdagmiddag :)

13. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Ook fijn zeg, komt Jeroen net thuis en ziet dat mijn achterruitenwisser naar beneden hangt.
    Afgebroken!!
    Oke, ik heb het niet gezien maar bijna elke dag zijn hier de buurtkinderen met ballen aan het trappen tegen het huis aan de overkant en heb al regelmatig een bal op mijn auto gehad.
    Ik heb het niet gezien of gehoord maar kan wel bedenken wat en hoe dat gegaan is..shit zeg.
    Morgen eens kijken of de brezan dit op voorraad heeft.

14. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

17 apr 2011
    1.724
    0
    0
    Noord-Brabant
    Dees, ja die had ik ook. En idd met niezen of hoesten ofzo verging ik echt van de pijn!
    Bale van je ruitenwisser! Hadden op zn minst ff excuus aan kunnen bieden!

Riti, gezellig met zn 3tjes!

Trouwen, hier kwam J gister opeens met de mededeling dat ik met vriend moest trouwen, want dan mocht ik iedere dag pasta op mn brood.
    Maar helaas, hij wil sowieso wachten tot ik 23 ben... Nog ff wachten dus... Tot die tijd maar pindakaas eten..;)

15. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

17 apr 2011
    1.724
    0
    0
    Noord-Brabant
    Iemand al bezig met vaderdag? En wat gaan jullie laten geven/maken?

Hier n dienblad waar foto's in kunnen. Achtergrond met zwart en zilver inpakpapier. Fotolijstjes (karton) laten schilderen oid door de dames en daar dan foto's in. J krijgt n letter P, en D de letter A. Uiteindelijk gaan die Het woord papa vormen. Dan alle 2 n tekening maken/schilderen, daar van ieder n hartje uit knippen en ook in t dienblad, samen met de tekst 'we *hartje* papa' oid.
    Zit alleen te twijfelen of ik de letters zal beplakken met t zelfde papier als de achtergrond van t dienblad, en dan in de hoek n blauw strikje oid..
    Wat denken jullie?
    Leuk de letters de zelfde kleur als de achtergrond, of juist n heel andere kleur?

16. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Riti/Minnie
    Zo als ze het deden overkomen leek me het een beetje te veel ingesteld op leren.
    Amy vond het wel leuk maar vooral wel heel spannend.

Dees
    Je weet dat dat niet mag hè? Bigamist!

Lig nu in bed en heb net even een filmpje besteld, kan toch niet slapen.

17. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Minnie
    Zou me er een voorstelling van kunnen maken als ik het zag, maar ben je ergens halverwege de beschrijving kwijtgeraakt.

18. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

17 apr 2011
    1.724
    0
    0
    Noord-Brabant
    Collo,

J krijgt n letter P, waar ik 2 foto's van maak
    en D krijgt n letter A, waar ik 2 foto's van maak.
    Deze worden apart omlijst door kartonnen lijstjes die ze eerst schilderen.

Dan heb ik een dienblad, en in de bodem kunnen foto's, met daar overheen plexiglas.
    De bodem bekleed ik eerst met zwart/zilver papier, dan de foto's die samen PAPA vormen, (en tekeningetjes in de vorm van 2 hartjes), en dan het plexiglas.

Nu moeten dus alleen de letters voor de foto's ook 'versiert' worden.
    Twijfel alleen of ik dit met t zelfde zwart/zilver papier zal doen als op de bodem komt, of juist niet.

19. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Minni, ik moet het altijd voor me zien, even een proefstukje uitknippen en op elkaar leggen en dan zie je het zelf ook beter.

Collo, beetje geslapen?
    Vind het ook wel pittig hoor, zo op leren gericht al. Volgens mij vinden veel kinderen het gewoon ook heel leuk en ervaren ze die druk nog niet. Amy in de gaten houden hoe zij zich er voelt.

Hier megagaar. Man laat (uh vroeg?) thuis en die zette het op een snurken. Echt, hij kan er niets aan doen maar word er serieus zo boos om. Straks even de stad in in mijn eentje, heerlijk.
    Mijn schoonouders eten mee vanavond en moet nog anderhalf kilo asperges schillen, even kijken of ik die een onuitgeslapen snurker in zijn maag kan splitsen :).

20. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Hè verdorie, heel stuk getypt, verkeerde knop....zucht

Minnie
    Snap nu wat je gaat maken maR vind het nog steeds moeilijk om advies te geven zonder het te zien. Zou idd een proefstukje maken en kijken wat het beste past.

Hier wel goed geslapen. Viel natuurlijk wel lastig in slaap, maar toen ik eenmaal sliep ging het prima. Wel een kort nachtje omdat ik dus pas laat sliep.

Amy is weer een nieuw record aan speldjes in mijn haar aan het zetten terwijl ze ondertussen haar eigen versie van 7 nation army aan het neuriën is.

Vanavond komt een vriendin dus gezellig blijk etsen en hoewel ze morgenochtend moet werken, blijft ze gezellig slapen.

Deel Deze Pagina