December 2009 mama's Deel 16!

Discussie in 'De mama's' gestart door BLiS, 23 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

17 apr 2011
    1.724
    0
    0
    Noord-Brabant
    Dees, fijn dat je nergens last van heb verder! Mazzel dat je toen op je knieën zat! Scheelt toch n stuk omlaag!

Dre, kan je niet hier n keer komen knippen? ;) Kapper in t dorp is waardeloos en veel te duur voor wat je krijgt. En onze thuiskapster is gestopt:(
    Ben dus hart op.zoek naar n nieuwe, maar niemand hier in de buurt die in onze regio knipt:(
    En lui op de bank is ook wel eens lekker;)

Waterpokken. D zit echt helemaal onder! Niet zo erg als bij J, maar dat kan nog komen. J zat in 1 dag helemaal onder. D heeft t sinds zaterdag, maar zie elke dag weer n hoop nieuwe.. T is net n kronkelende waterpok...

Hier, D heeft wat slaap in te halen denk ik??? Ze was om 6:00 wakker, lag er om 8:00 weer in. En heeft geslapen tot 12:30! Toen om 13:30 begon ze al weer in dr oogjes te wrijven, dus op bed gelegd en ze slaapt nu nog!!! Maar goed dat ik haar dus na t brood maar n flesje heb gegeven, want had dit al verwacht. Anders had ze dus en fruit en fles overgeslagen!
    J ligt nu ook te slapen op de bank. Dus ik heb ff rust!

2. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    @Dees...nee, doe het eigenlijk nooit. Heb een paar weken terug eens een dagje vrij genomen op woensdag. Dan zitten de kleintjes op kdv, man werken, heerlijk even rust. Misschien dat maar weer een keertje doen.

@Minnie...ach gossie....een grote wandelende waterpok in huis is niet leuk. Heeft ze er erg last van?

3. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    @Minnie: waar woon je ergens? Ik woon zelf wel in Belgie hihi dus zal zelf ff moeten rijden....
    ZOW D heeft inderdaad wat slaap in te halen hihi wat een slaapkoppie vandaag

@Hier: ja hoor Dani is al bijna 2 uur aan het puzzelen, zelfs een puzzel met 60 stukjes gemaakt!!! had een MINI beetje hulp daarbij nodig maar verder 12, 24, 48 stukjes helemaal zelf.. wist niet dat hij dat kon! hihi
    Hij is nu met autotjes op een matje aan het rijden en Layla zit naast me, de Aristokatten aan het kijken :)

Eten staat te wachten om af te maken, rijst met kip in een sausje van kippenbouillion, gezeefde tomaten, kruiden en veeeel mango!!!! yumyum
    lekker komkommertje en mais erbij kids kunnen niet wachten

4. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    Jammmiiiiiieeeeeeeee klinkt lekker Dretjuh....hier worden het heel saai aardappels met spercibonen en een gehaktbal..hihi

5. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    Of zijn het sperziebonen? ;)

6. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Hihi sperziebonen :D

7. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

17 apr 2011
    1.724
    0
    0
    Noord-Brabant
    Chicken, opzich niet. Maar volgens mij heeft ze er ook in dr mond. Net met eten begon ze bij n paar hapjes opeens te brullen, maar was t ook snel weer goed.
    En ze heeft wel wat jeuk, maar of dat van de waterpokken is of van dr eczeem.....?
    Ze kronkelt iig niet meer of minder dan normaal van de jeuk. Ze krabt nooit, maar kronkelt altijd. Best schattig om te zien. Maar de reden is zo zielig!
    En mss is n dagje vrij nemen niet zo'n slecht idee!

Dre, uuhm wat ken je hier in de buurt.. Cuijk, Boxmeer.. Daar tussen woon ik. N minuutje of 15 van LW af.
    En wat goed van Dani!! Ach, dat beetje hulp... Hij heeft t gewoon zelf gedaan;)

Eten, hier zuurkool stamp met prei, spekjes mandarijntjes en krentjes gehad. Lekker simpel maar zooo lekker!

D. heeft gewoon door geslapen tot 16:30! Heerlijk, maar vrees voor aankomende nacht...

8. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Brabo in België
    @Minnie: Hmmm zou alleen kunnen als ik bij LW in de buurt ben dan hihi, is ongeveer een uur rijden voor mij.
    Wow doorgeslapen voor 16.30 whaha jij succes vannacht ;)

Ik vind jullie eten anders ook lekker klinken hoor!!

@Hier: och wat ben ik toch een goed huisvrouwtje vandaag whahaha
    Uitgebreid broodjes gemaakt voor fred zn werk (lekker broodjes gezond met gebakken ei *en ene met kaas* sla, komkommer, tomaat en sausje de hele ratteplan)

De hele bijkeuken opgeruimd, gepoetst, een heel deel weggemikt (oude keukenzooi van fred en zn ex bluhhh) mocht allemaal weg hihi :D alles mooi opgeruimd en staat vol met voorraad drank enzo, netjes, clean en opgeruimd

Nu net klaar... plof op de bank en whoppa GTST kijken

9. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    Thanks voor alle lieve berichtjes. Erg heftig, morgen crematie. Daarna gaan we alsnog 2 weken op vakantie. Ik probeer morgen of overmorgen wat uitgebreider te reageren.

10. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

17 apr 2011
    1.724
    0
    0
    Noord-Brabant
    Dre, kijk maar of t n keer kan;) neem je de kids gezellig mee;)
    Had trouwens n typfout gemaakt. Ze had geslapen tot 18:30... 16:30 wordt ze normaal altijd wakker...
    Maar heb dr om 20:30 maar weer in bed gelegd. Ze zat al weer in dr oogjes te wrijven... Ach ja.. Beter slapen dan dat ze last heeft van de jeuk...

Goed bezig zeg!!!
    Spullen van exen.. Kriebels..... Hier tijdens de verhuizing (3,5 jaar terug) vriend zn trouwring en trouwfoto gevonden... En wij waren toen al 4 jaar bij elkaar... Heb ze maar weg gegooid.. Hij heeft er ook nooit naar gevraagd haha...

Panos, heel veel sterkte morgen en de aankomende tijd! Probeer n beetje te genieten van je vakantie! Je kan t goed gebruiken om ff helemaal weg te zijn van de degelijkste dingen denk ik... Neem je tijd! Wij zijn hier! Knuffel!

Hier, niks nieuws...

11. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Panos
    Heel veel sterkte morgen, zal heftig zijn. Hoop dat je daarna het toch een beetje los kunt laten en van je vakantie kunt gaan genieten. Carpe diem enzo.... We horen je wel weer als je er wer tijd voor/ zin in hebt.

Dees
    Nou, rustig aan dan jij. Even wachten tot de ijzertabletten aanslaan. Tot die tijd maar alles op een laag pitje hoor. Ik heb mijn huis echt serieus laten versloffen in mijn zwangerschap, lekker belangrijk. Is allemaal weer goed gekomen...sort of....

Minnie
    Meestal hebben ze zo jong gelukkig nog niet zo veel last van de waterpokken. Nu maar hopen dat het bij deze keer blijft voor haar.

Chicken
    Oh heerlijk, zon dagje echt voor jezelf. Gewoon doen zeg ik!

Hier
    Nog steeds verliefd op mijn zoon... Hij is echt zo vreselijk lief en schattig en makkelijk, niet normaal. Ik ben zo blij met hem...

12. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @Dre; Een echte huisvrouw :D Lekker bezig weer :D
    Zorg maar goed voor je mannetje ;)

@Panos; Neem je tijd, dit is en blijft heftig.
    Geniet iig van je vakantie!
    Wij blijven hier wel.

@Collo; Ik doe nu zeker rustig aan, vind het wel moeilijk hoor op de dagen dat de kids thuis zijn en ze van alles willen gaan doen.
    Beau zei vanmorgen ook, "mama, gaan we nog iets leuks doen vandaag". Ik durf gewoonweg niet de deur uit met ze om naar de speeltuin/kinderboerderij oid te gaan.

@hier; Met oma lijkt het beter te gaan, gelukkig!

13. happy79

happy79 Fanatiek lid

19 nov 2008
    2.334
    0
    36
    Ergens in Brabant
    Hey dames!

Zeker heftig Panos...pfff...heel veel sterkte morgen! Hopelijk kun je een beetje genieten van je vakantie. Dat zal ze vast gewild hebben.

Even een praktische vraag; wie heeft er DVD schermpjes voor in de auto?? Iemand een goede tip ik zie door de bomen het bos niet meer.....

Hier me een beetje aan het druk maken. Vorige week woensdag hadden mijn man en ik echt een mega nutteloze discussie en toen is hij even een luchtje gaan scheppen....Nou ja...peuken gekocht! Gelukkig is hij eerlijk geweest maar ik had goede hoop dat het bij die ene fout bleef....Niet dus; weer een volle week aan het roken. Ik baal...Hij was gewoon 6 jaar gestopt en nu in het afgelopen half jaar al weer 3x begonnen. Ik heb zo'n aversie tegen roken dat het er nu helemaal niet gezelliger op wordt. Maak me te druk (slecht voor de baby....) en zie alles al weer in de soep lopen. Volgende week op vakantie dus met een rokende man of iemand die net gestopt is....lekkere uitgangspositie....

14. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

17 apr 2011
    1.724
    0
    0
    Noord-Brabant
    Collo, heerlijk! Lekker genieten!

Dees, fijn dat t beter gaat met Oma! Vol houden Oma!

Happy, kan je niet helpen met je DVD vraag..
    En wat vervelend van t roken.. Heb je er zelf ook echt last van dat hij rookt, of is t meer dat jij t vervelend vind..? mss proberen te accepteren dat dit zijn keuze is...? En anders n goed gesprek?? Ik kan je verder ook niet helpen helaas. Iig succes! Kan me voorstellen dat dit verre van leuk is!

15. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @Happy; Hmmz dat is even een domper!
    Waar een discussie al niet toe kan leiden, heb je het idee dat hij alweer langer rookt. Daarvoor al?
    Vind je het vooral vervelend dat hij weer is gaan roken, enig idee waarom hij daar gelijk weer naar grijpt.
    Jeroen wil ook altijd nog gaan stoppen maar het lukt hem niet, of hij zet niet hard genoeg door ;) Maar ik ben al blij dat hij buiten rookt sinds de zwangerschap van Beau.

@dames met 3 kids; Hoe hebben jullie het aan de kinderen verteld dat zij een broertje of een zusje krijgen?
    Middels een boek met plaatjes bol.com | Wat zit er in je buik, mama ?, Sam Lloyd | Boeken
    Of via een andere manier?
    We hadden het er net over dat we het de kinderen binnenkort wel moeten gaan vertellen aangezien ik al aardig begin te groeien en we het de week na de echo (a.s. maandag) de ouders en schoonouders willen gaan vertellen. Zij moeten het natuurlijk wel iets eerder te horen hebben gekregen.

16. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

17 apr 2011
    1.724
    0
    0
    Noord-Brabant
    Dees, geen idee.. Hoe hebben jullie het toen tegen B.eau verteld?
    Denk dat wij gewoon uit zouden leggen dat er een baby komt, maar dat die eerst nog bij mama in de buik moet groeien.... Mss eens op internet kijken maar makkelijk te begrijpen filmpjes?? Zal vast wel iets over op youtube staan toch..?

17. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

17 apr 2011
    1.724
    0
    0
    Noord-Brabant
    Dees, hier iig bij Jamie het boek: 'kleine pluis' gegeven.
    Ze was toen helemaal in to Nijntje boekjes... Toen we het de eerste keer gelezen zij ze meteen dat zij ook n baby pluis wou. Ds hebben we verteld dat er een baby in mama's buik groeide, maar dat het nog wel heel lang zou duren voor de baby geboren zou worden. Ze vond het allemaal wel prima....

18. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @MinnieMe; Euh we konden het Beau destijds niet echt vertellen aangezien hij nog maar 6 maand was, valt dan niet te begrijpen natuurlijk voor een kind dat hij een broertje of een zusje krijgt.
    Nu zijn ze straks 3,5 en 2,5, een heel verschil :)
    Boekje van kleine pluis is ook een leuk idee, doet me denken aan het stukje van Babyboom waar het gezin ook aan hun 5 kinderen vertellen dat zij nog een broertje of zusje krijgen.

19. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Brabo in België
    @Happy: heb DVD schermen laten inbouwen in hoofdsteunen die passen bij de rest van de bekleding.... we vonden dat mooier dan van die opklikbare dingen
    in totaal toch wel dikke 350 euro kwijt geloof ik hoor

jeetje wat balen dat hij weer is begonnen met roken, zou daar ook pissig om zijn... Heb zelf een gruwel hekel aan roken dat stinkt zo en is slecht en al... nee als mijn man zou roken zou ik daar niet blij van worden

@Dees: fijn dat het al wat beter lijkt te gaan met oma!
    pfff tja layla was nog te klein toen ik zwanger was van Dani, en Alexander kwam er natuurlijk PLOP ineens bij :)
    Maar mocht ik oooooooooit zwanger raken, zou ik ze eerst vertellen dat mama een baby'tje krijgt en dan regelmatig een verhaaltje erover vertellen en ze vooral betrekken bij de baby.
    Dus niet dat ze zich minderwaardig voelen...

Vind het trouwens wel een eer dat wij van ZP het eerder weten dan familie ;) :)

@Hier: nou heb zelf highlights & lowlights, had wel angst voor de donkere plukken maar is mooi geworden.
    En bij iemand met al veel highlights heb ik enkele lowlights ingezet, ging best goed voor de 1ste keer ;)

Maar.... nu heb ik voor deze week nog 3 mensen nodig die high of lowlights willen en/of geverfd willen worden!! dus wie meld zich aan :D ?

20. suus1982

suus1982 Fanatiek lid

27 nov 2008
    3.422
    0
    0
    Brabant
    @dees: dat boek heb ik!!! ERG leuk!!! Je mag 'm lenen!

Deel Deze Pagina