Dees, ik bereep het goed, maar zwanger worden ligt voor ons nu wel erg ver weg. Jammer dat het zo tegen viel bij je ouders, vreet energie.
Heb je niet het idee dat je er nu net naast hebt gegrepen, dat het toch weer een stukje dichterbij is gekomen? Dees Benieuwd naar je verhaal van thuis... Hier vanavond dus wel alleen. Ga zo lekker richting bed en dan weer een foute film uitkiezen. Kijken of het slapen een beetje wil lukken.
Riti ik denk dat het voor ons (tenminste voor mij) heel moeilijk in te schatten is wat er nu weer eventueel moet gebeuren om tot een nieuwe zwangerschap te komen...als je dat kort uit kunt en wil leggen mag dat altijd. Ik begrijp ook dat je daar geen behoefte aan hebt hoor!
@RiTi; ik dacht en hoopte eigenlijk dat deze gebeurtenis toch een klein sprankje hoop zou geven voor de toekomst. @collo; zie club
Jee Dees, dat zijn allemaal geen gezellige dingen nee. Vooral die kritiek over een derde is taai... Zeker als het is gegaan zoals nu... Denk dat het je minder energie kost om gewoon een dagje thuis te blijven met de kids...
Ik had dus gistermiddag later al het gevoel niet op mijn plek te zijn. Dan krijg ik thuis meer rust, worden de kinderen vermaakt en kan ik doen en laten wat ik wil. Nee was voor mij wel weer even genoeg...beau zei vanmorgen ook ineens dat hij toch wel erg graag weer naar huis wou. Ik ben wel weer even genezen.... Pfff dat opdringerige, nogmaals vragen of de kaart van hun was aangekomen en of ik de tekst mooi vond die erin stond. Ze waren zo erg op zoek naar complimenten ofzo, maar heb het een beetje genegeerd.
Suus, logisch hoor, snap het zelf nog maar net. Ben nu ook vooral meer hier mee bezig dan met een mogelijke volgende zwangerschap, het zit er namelijk nog en dat weet ik ook nog maar net. Ik heb (had) 25% kans om zwanger te worden (wat hoog en normaal is) ten tijde van de (succesvolle) behandeling. Dit was zo'n kans, wat mij zo wel emotioneel als feitelijk niet dichter bij een zwangerschap brengt. Het is voor iedereen echt weer anders hoor, maar ik heb niet nu een soort bevestiging dat mijn lijf het kan, waar dat misschien voor een ander juist wel zo zou zijn. Zo ervaar ik het niet. Mijn behandeling bestaat uit hormonen en antihormonen, net zo lang tot de juiste balans is gevonden. Die is nu helemaal gestopt omdat er een zwangerschap gaande was en hormonaal nog niet geheel gestopt is. Eerst moet het vruchtje weg zijn en alles weer in hormonale rust zijn voor de behandeling weer gestart kan worden. Het is niet te zeggen hoe lang het na de start van medicatie duurt voordat het aanslaat en er weer een eisprong zal zijn. Tijd is zacht gezegd niet onze vriend in deze. Ik heb hier vrijdag pas weer een uitgebreid gesprek over, wil de details ook graag weten om te kunnen inschatten voor welke kansen we dit circus nog gaan opstarten en waar ik tegen aan kijk. Ik baal er natuurlijk vreselijk van dat ik zwanger had kunnen zijn (aangezien dit gewoon pech was en geen reden had), maar ben daar niet zo emotioneel mee verbonden als wanneer ik positief getest had en dacht al 10 weken zwanger te zijn.
Nee is ook zeker niet leuk, de volgende keer kan het nog wel eens flink gaan botsen. Dit trek ik erg slecht momenteel. @RiTi; gaan jullie nu afwachten tot je lichaam het evt. zelf afstoot? Dat lijkt me zo zwaar Wat een rollercoaster voor jullie zeg, ik voel erg met je mee nu Kan het zelf nu beetje bij beetje beter verwerken maar het blijft erg moeilijk.
Dees, het is voor jullie ook zo anders gegaan, ieder op zijn eigen manier en tempo hoor. Heb je fysiek nog last nu? Ik hoop heel erg dat het nog los komt deze week. Het is nu dus al meer dan 6 weken bezig met krampen en bloedverlies, hoop heel erg dat door dat ik het nu weet dat het bewustzijn bijdraagt en de mk zelf komt. Hier maken we er een rommelzondagje van, we zouden naar een heel mooi stukje bos (zeker nu zo mooi) maar er is nog zo veel te doen. Ik ga zo eerst even naar de moestuin en vanmiddag pak ik de tuin hier aan samen met Maura. Die maakt zo graag olifantensoep van onkruid
Goedemorgen! @Riti...echt kl*te al dat bloedverlies en krampen...hoe lang kan dat nog duren dan? Wat leuk trouwens zeg een moestuin! Ik heb hier een flinke plek in de tuin, maar ik ben er zo slecht in. Het lijkt ook wel of als ik iets heb staan, echt alle slakken uit de omgeving in mijn bloemkolen kruipen. Wat zet jij er bijvoorbeeld in? @Dees..kan het me zo voorstellen dat je het weer hebt gehad met je ouders...pfff denk je voor je rust te komen... @hier...ook een rustige zondag. We hebben net weer een enorme toren gebouwd. Ik ga zo even 10km hardlopen en daarna ook even naar het bos denk ik. Heb trouwens een brief ontvangen van mijn opleiding: "Zoals afgesproken levert u in september de herschreven scriptie aan, daarna kunt u mondeling doen". Nou ten eerste is er niets afgesproken en ten tweede heb ik nog steeds geen idee wat er gecorrigeerd moet worden. Eerst zeiden ze dat ik geen bron had vermeld en in de brief staat dat ik stukken één op één uit de bronvermelding had. Ja? En? Dat is toch juist goed dan? Je mag stukken overschrijven als je dan de bron vermeld. Kortom, ik snap er geen sik meer van. Ga morgen maar eens bellen.
Chicken, Nou zeg, wat een rare gang van zaken. Wat frustrerend dit zeg! Bloedverlies en kramp is in lichte vorm al 6 weken aan de gang, ik kijk het aan tot vrijdag want dan weer een afspraak. Onze moestuin is een waar paradijsje nu, vooral door de andere 5 tuinen op het terrein en de prachtige omgeving er om heen (de oude weilanden van een Slot, met slootjes, knotwilgen en bomen. Wij hebben een klein akkertje (3x12)in het midden wat vooral uitblinkt in een grote variatie aan lustig groeiend onkruid, ook prestatie! Een derde is een zichzelf voortgeplant aardbeienveldje wat ondanks de jarenlange verwaarlozing enorm veel aardbeien oplevert. We hebben er laat en nonchalant allerlei zaadjes in gestrooid en nu is het zoeken tussen het onkruid naar wat er eigenlijk had moeten opkomen. Paar soorten sla, biet, wortel, pastinaak, broccoli, spruit, wat koolsoorten (voor de winter) een boon en een doperwt, een pompoen en een courgette. Alles nog ienimini en deels ook nooit opgekomen met dank aan zo veel beestjes en vogeltjes. We zullen het gaan zien
Hier zag ik vandaag ineens dat mijn hele grasveld vol staat met paddestoeltjes.... Ook zag ik vandaag ineens hele kleine kikkertjes in het gras, dus dat wordt weer drama met het gras maaien. Voorgaande jaren wel eens 50 kikkertjes uit het gras moeten plukken voordat we zonder kikkerlijkjes te maken konden maaien. Daarnaast hebben de vogels en slakken onze aardbeien ontdekt met als resultaat nog 0 rijpe aardbeien voor ons...grrr. Ze zijn wel enorm aan het uitlopen en ga ze allemaal maar weer eens in potjes steken. Kan ik volgens jaar vast iemand blij mee maken. RiTi Hoop voor je dat het mentale nu inderdaad een beetje meewerkt. Zou fijn zijn als je zonder medisch circus dit af kunt ronden...
Collo, kom een half uurtje bij ons plukken en je hebt een flinke bak. Ik heb vanmorgen alles laten hangen omdat ik echt heel nodig mijn groentesprietjes moest redden van de verdringingsdood. Het klinkt wel ultiem schattig, de hele familie op hun knieën in het gras kikkertjes redden. het idee ze mee te maaien is ook wel heel gruwelijk. Die slakken, echt, zo irritant. We zouden eigenlijk met zijn allen een paar kippen bij die moestuinen moeten houden, dat is nog het meest vriendelijk geloof ik. Ze verzuipen in bier vind ik ook zo zielig, maar kom op het is ook mijn sla. Ik ga het zonder medisch gedoe doen want het is wel begonnen nu. Hopelijk kan het niet in eens weer stoppen.
RiTi Ohw, jij bent net zon watje als ik... Ik vind het ook zielig om ze in bier te verdrinken en die slakkenkorrels klinken me ook gruwelijk in de oren... maar idd...Het zijn mijn aardbeien!! Ben nog steeds op zoek naar een middel wat ze wegjaagt ipv doodt. Heb bij een andere plant wel succes gehad met koffiedrap, maar dit is echt een te groot oppervlak. Lag laatst een dikke naaktslak op mijn stekbak uit te buiken nadat hij mijn halve voorraad broccoli had weggevreten....pfff Die heb ik een slinger over de schutting gegeven (woon op een hoek, heus niet in de tuin van de buren). Verder succes gewenst vanavond. Vergeet niet dat het best lichamelijk heftig kan zijn...
Jemig Riti. Wat heftig. Dus wel een mk. Sterkte meid. Sorry, ben nu pas aan het bijlezen. Wat een weekend. Maar wel een zeer geslaagd weekend. Feest zaterdagavond was top. Een groot succes zondagmorgen om 11.00 uur weer op het werk om alles pp te ruimen. Om kw voor 4 waren we alweer klaar. Laatste uur zaterdagavond in de pub gewerkt. Nu dus mn stem kwijt. Straks eerst boodschappen doen. Heb werkelijk waar niks meer in huis.
@RiTi: ben benieuwd hoe het allemaal gaat zonder medisch gedoe! Leuk je moestuintje, lekker zo'n lapje grond @Luuz: fijn dat het feest geslaagd was @Collo: klinkt super, samen met zn alle kikkertjes redden @Hier: wauw wat een super weekend!!! Zaterdag kwamen mn ouders en zijn we naar een speeltuin in Lommel gegaan, wij op t terras en de kids lekker spelen, diertjes kijken en klauteren Gisteren familiedag van freddy zn werk, eerst met ALLE auto's, vrachtwagens en bussen etc van zn werk rondrijden, toen wat gedronken in een zaaltje en toen naar Centerparks de vossenmeren.. eerst een lunch (150 volwassenen 55 kids) Toen gingen de kids naar de piratenschool en de volwassenen werden in 13 groepen verdeeld voor een fotospeurtocht met allerlei opdrachten... daarna een BBQ en rond 8 uur thuis. helaas beide dagen camera vergeten maar wauw wat was dat gaaf!!! Moestuin, tja daar moet ik dalijk nog induiken Bonen doen nog niks :S 6 tomaten en 3 cherrytomaten moet ik nu gaan ondersteunen, die doen het redelijk goed. courgette begint ook te groeien, dacht dattie aangevreten was ook door slakken maar die komt toch terug ! Zo nu en dan toch een framboos, maar die schijnen pas het 2e jaar echt te gaan groeien, maar wil mn bessen en frambozen verplaatsen zodat het een haagje gaat worden.
Goedemorgen! Hier weer terug na een heerlijke vakantie!! Wel nog veel met vriendin bezig geweest, maar erg fijn om even helemaal weg te zijn. We hadden een hutje op een mini camping aan een rivier. Er waren wat oudjes en gezinnen met peuters. Echt ideaal! Ik kan hem iedereen aanraden die een mooie en rustige bestemming zoekt met kids! Camping Les Libellules. Vandaag weer aan het werk. Zware ontkenning en post vakantie dip. Gelukkig nog ff thuis, maar vanmiddag toch echt naar kantoor.... Hier ook van alles gebeurt zie ik... Dees, Riti, Ik denk aan jullie. Veel sterkte!
@RiTi; Ik heb er fysiek nog wel last van je, erg moe nog. Net of mijn lichaam er nog niet klaar mee is. Of het ook met de mentale klap te maken ik denk het wel. Hoe is het nu met je? Is het gisteravond losgekomen? @Chicken; Rust heb ik niet voorbij zien komen, ja 's Nachts toen ik in bed lag. Ik zag de lego toren voorbij komen, Luca doet ook telkens torens bouwen Succes met bellen straks, laat je even weten als er nieuws is? @Collo; Ohw die kikkertjes inderdaad, ik herinner me nog zo'n verhaal van vorig jaar. @Dretjuh; Heerlijk druk en gezellig weekend achter de rug dus, jammer van de foto's. @hier; Zo is het hoe ik me voel. Gelukkig praten we er thuis best veel over 's Avonds als de kinderen op bed liggen of we zelf net in bed liggen. Maar kan het nog niet zonder tranen. Gisteravond terug in de tijd gekropen en herinneringen opgehaald, ook over hoe nu verder gekletst en we willen zien of we er rond september weer klaar voor zijn. Voor nu weegt het nog echt te zwaar. Verder lijkt het wel of ik nu echt ziek wordt, spierpijn, verkouden en telkens niezen. Het niezen is pijnlijk, voelt alsof mijn ribben een flinke klap hebben gehad.
@Panos: welcome back!!! Oehh ja bah zo'n post vakantie dip :S en dan ineens zo'n baggerweer hier jak @Dees: snap dat je je zo rot voelt... tis ook niet niks natuurlijk.