@RiTi; vond het gezellig en fijn dat ik even langs kon komen. Hebben we die doos met chocolade mooi soldaat gemaakt
Weer 3 kilo aardbeien en ze zijn nog lang niet kaal de plantjes. Ze moeten voor volgend jaar verplaatst en een deel moet weg ook. Maar ik ga deze superplanten wel weggeven hoor, dit is de oogst na absolute verwaarlozing echt bizar. Wat wel heel erg leuk is aan zo idioot veel aardbeien, iedereen is blij als je een bak neer zet, zo leuk .
Als ik nou de chocolade meeneem, neem jij dan de aardbeien mee RiTi? Hier nog steeds geen aardbeien... Kippen in de moestuin... Handig als alles kaal moet, maar anders zou ik het niet doen. Die beesten vreten echt alles kaal. Wel leuk om ze te houden hoor, maar dan moet je alle planten afzetten met gaas. Kun je beter de kippen afzetten met gaas. Morgen meer, nu naar bed..
Balen van mijn kleine tiin. Ik wil ook aardbeien maar die hier bij de c1000 liggen zijn niet te eten Zo even snel douchen en klaarmaken voor werk. Morgen een dag vrij, zonder kinderen. Wil even langs de kapper. Krijg als het goed is vandaag een douglas-bon van 50 euro. Heb de omzet van zaterdagavond dik verdubbeld
Luuz, lekker joh, goed gedaan! Aardbeien plukken doe ik even niet helaas, ben toch behoorlijk brak nog. Vanmorgen na het douchen even wat opgeruimd boven en lopen slepen, moest echt even bijkomen. Vandaag wel allemaal plannetjes met Maura, maar die zijn klein en kort. Boodschapje, stukje fietsen, bloemen plukken, pizza maken. Lekker bezig maar een beetje rustig nog, hoop dat het snel vooruit gaat vooral.
Maura zit met een wereldkaart voor zich en vraag waar we wonen, ik wijs het aan waarop ze zegt "maar dan wonen we heel klein!!" hahaha juist
@RiTi; Die aardbeien gaan hard zeg! Nog meer chocolade soldaat gemaakt gisteravond? @Luuz; Lekker een bon van douglas, goede omzet gemaakt hoor! @hier; Zeer langzame start hier vanmorgen, ben niet vooruit te branden. Kids lijken een tandje harder te willen lopen Wel erg blij dat het vloeien zo goed als over is! Geen maandverband meer
@RiTi: WOW 3 kilo aardbeien, ik zou het wel weten hoor Ik ben mijn aardbeien aan het laten groeien zodat ik een heel aardbeienveldje heb voor volgend jaar... Hoeveel plantjes heb jij nu staan om aan 3 kilo te komen? *niet dat ik ga doorslaan whahaha* @Dees: haha leuk samen met RiTi chocola naar binnen proppen, heb ik vorig jaar met suus gedaan heerlijk! Fijn dat het vloeien bijna over was, herinner me nog dat ik toen 2 weken ongeveer vloeide met klonters erin enzo bah... maar was toen pas 5 weken @Luuz: altijd leuk zo'n bon @Hier: zonnetje is aanwezig Gisteren veel in de tuin gewerkt, veel brandnetels tegengekomen ook *auw* Strakjes nog ns kijken wat ik daarin kan doen.... Tis eigenlijk met 3 kids gewoon alles bijhouden en overleven Als Alexander er is zijn layla en Dani ook dubbel zo druk...
Dretjuh, die drie kilo was alleen van gisterenavond Geen idee hoe veel, aangezien de uitlopers zichzelf afleggen en opnieuw plantjes worden. Het is echt een wilde boel, 20 planten gok ik. Ze gaan hier nog steeds gewoon lekker op. Geen puf om er iets mee te bakken of koken. Invriezen staat op het programma, kijken of we zo ver gaan komen. Net met Maura wat boodschappen gedaan op de fiets, merk wel dat ik rustig aan moet doen. Alles gaat wel, maar wat trager en moet nu echt weer even uitpuffen Dees, klein stukje ja, in de tuin met een wit wijntje
@RiTi; Heerlijk, het was nog lang lekker buiten. Doe rustig aan hoor, ik herken het ook dat je ineens alle puf kwijt bent. 3 kilo is echt veel!! @Dre; Toch nog 2 weken gevloeid ja, het is zo verschillend hè bij iedereen. @hier; Net met Beau en Luca gestempeld, heel fijn die stempels van de Hema HEMA figuur stempels En dan de versie van verkeer en vervoer. Straks lunchen en dan ff onderuit, op zoek naar een vakantie begin september.
@RiTi: hmmm ben nu de uitlopers aan het losmaken en sommige in een aparte pot aan het planten, maar rond de 15 zit ik er denk ik nu wel.. dus moet wat gaan minderen Mja lekker pureren en aardbeienijsjes maken zie ik toch ook wel zitten hihi @Dees: hartstikke leuk dat stempelen @Hier: kids net buiten gespeeld en zitten te kleuren nu... trap ze dalijk weer vrolijk naar buiten terug
Zo. Dagje gewerkt. Jemig, wat was het druk. Collega ziek dus morgen ook werken, maar vrijdag sowieso vrij. Baas vloog ineens de deur uit: 'even naar de bank.' Jaja, hij liep alleen de verkeerde kant op Kwam terug met de beloofde bon van douglas, inclusief mooie verpakking en twee testers. Vrijdagmorgen dus even rondje door de stad. Via de kapper naar de douglas. Om kw voor 5 met mn bazin dhet volgende rooster nagelopen, even checken. Sen wat wijzigingem gedaan. Maar het is gelukt. Alvast een voorbereiding op januari Onderweg was er een ongelu gebeurd dus uiteindelijk pas om 18.00 uur bij de kinderen. Ik duik er dus in. Komende twee maanden weer veel werken, het zomerseizoen is nu echt begonnen
Luuz Toch wel leuk dat ze je waarderen door een bon voor je te kopen. RiTi Goed dat je het even allemaal rustig aan doet. Tis naast geestelijk ook een flinke lichamelijke tik. Dre Ik zou lekker veel dagjes weg plannen met de kids om een beetje de dagen te breken. Hier vanavond bij een vriendin gaan eten. Daarna de kids allemaal (4 stuks) in bad gemikt en had de pyjama's al meegenomen dus konden thuis direct door naar bed. Was wel erg gezellig. Ik heb hier echt veel meer dan 20 planten staan inmiddels maar echt maar mondjesmaat aardbeien. Vandaag wel een paar verstopte bijna rijpe gevonden. Hopen dat ze er morgen nog hangen... Weet iemand of je die uitlopers al kunt afknippen voordat die blaadjes wortels hebben gemaakt in de grond. Ze gaan bij mij nl richting het gras en daar wil ik ze nu net niet. Wil ze even in potjes laten wortelen maar is nogal lastig...
Luuz, leuk hoor zo'n bon, wel druk de zomer maar ook wel extra leuk lijkt me. Dretjuh, zeker zo aan het begin lijkt die zomervakantie eindeloos lang. Met lekker weer gaat het al een stuk sneller. Collo, heb hier thuis wel eens de uitlopers in een potje gedaan en vast laten zitten tot het begon te groeien. Dat zou dus potjes aan de rand van je gras betekenen Dat is overigens nog steeds maar een miezerig plantje. De absolute verwaarlozing van de moestuin (jaar of 2) is volgens mij de gouden formule Fysiek valt het me eerlijk gezegd best tegen, nul conditie. Toch best wat bloed verloren ook dus wel logisch, maar vind het wel lastig.
RiTi Het is ook lastig. Je wilt het ws achter je laten en doorgaan en dit herinnert je er constant aan. Maar als je nu even pas op de plaats maakt dan blijf je het in ieder geval niet langer meeslepen dan nodig is. Ik zal morgen eens een foto maken van de enorme wildgroei aan aardbeienplanten hier in de tuin. Denk dat ik zo nog 30-40 planten kan stekken dit jaar... Iemand nog interesse in plantjes?
Riti Je lijf wel wat rust gunnen hoor. Anders lijkt me de nasleep alleen maar langer duren. Collo Geen verstand van aardbeienplanten Klinkt als een gezellige avond Zomer is idd extra leuk, de dagen vliegen ook voorbij dan. Vandaag word het geloof ik niet zo geweldig weer, dus hopelijk kan ik het een en ander opruomen en schoonmaken op het werk.
Goedemorgen @Collo; Zo te horen heb jij ook aardig wat aardbeien! Die roze pannenkoeken zagen er trouwens ook erg leuk en grappig uit @RiTi; Je conditie kan inderdaad ineens flink achteruit gaan, voel me nog niet op en top maar heb dan ook een niet zo'n lekkere start gehad. Doe aub rustig aan. @Luuz; Hier regent het nu een beetje, als je naar buiten kijkt is het ook wat triest. @hier; Straks even langs mijn werk om een kop thee te drinken, gelijk even de doos met drankjes van the insiders brengen. Moet de doos eerst nog wel even ophalen op het TNT kantoor. Daarna nog even wat brood halen en dan op naar huis om te lunchen. Kids op bed en dan verwacht ik eigenlijk nog een telefoontje van het UWV.