December 2009 mama's Deel 17!

Discussie in 'De mama's' gestart door BLiS, 25 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Ha dames,
    Vandaag druk dagje gehad. Vanmorgen afgesproken met een vriend die in Amerika woont en in Nederland was. Leuk om zijn kinderen ook eens te zien. Die zijn nu 5 en 8...groot al zeg! Kwamen ook nog wat andere vrienden en lekker afgesproken in de Vossenberg, waar het helemaal niet druk was tegen alle verwachtingen in... Was helemaal leuk dus!
    Daarna door naar andere vrienden. Julian kwam alleen niet in slaap en bleef jengelen dus maar op tijd weer naar huis gegaan. We hebben van die vrienden een dakkoffer voor de vakantie kunnen lenen, dank dat we daar nog heel blij mee gaan zijn.

Iemand hier toevallig nog een Bondolino liggen die ik kan lenen? Zit zwaar te dubben of ik er nog 1 moet kopen of niet...

Verder eindelijk een groeiende courgette aan mijn plant! Heeft het bestuiven met een kwastje toch geholpen!! Whoehoe! Ik heb zon lekker recept voor courgettesoep....nu nog de courgettes.

LW
    Hoe gaat het in je buik meid? Alles weer een beetje rustiger?

Luuz
    Is de drukte weer voorbij nu?

2. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    RiTi
    Volgens mij is het altijd mis met een moestuin. Op sommige dagen is hij veel te groot en andere dagen veel te klein... Maar een regenton is wel handig volgens mij.
    Hier vandaag eindelijk ontdekt waarom mijn meloen geen vrouwelijke vruchten produceert.... Wist ik veel dat die ook getopt moest.... Morgen maar snel even doen. Heb inmiddels wel prachtig langs een stok groeiende tomaten in grote potten, netjes getopt en gedieft... In tegenstelling tot het tomaten-oerwoud van de tijd toen ik nog niet wist dat je daar ook allerlei snoeidingen aan moest doen... Mar ook daar groeien genoeg tomaten aan! Heb je wel eens gegoogled op Tuinkabouter en zaden? Iemand met goedkopen zaden en vreemde rassen... Vond ik wel iets voor jou!

3. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @collo; wanneer gaan jullie op vakantie, aankomende week al?
    Waar gingen jullie ook alweer heen, Frankrijk?

4. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Collo, doe mij dat recept, hier lekker ruim in de courgettes.Ben jaloers op je meloen, gaaf zeg! Heb helaas geen tomaat, hopelijk volgend jaar thuis of misschien toch op de tuin. Die willen niet zo graag in de buurt van aardappelen.
    Ik ga googelen :). heb wel wat leuke minigroenten, gek op dat soort dingen inderdaad.

5. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Courgette-Briesoep
    Zwaar, erg zwaar….maar oh zo lekker. Op een warme zomerdag, met vrienden, koele witte wijn en vers gebakken meergranen brood.
    Herkomst recept: eigen verzinsel [​IMG]
    4 courgettes, met schil en al grof geraspt
    1 gesnipperde ui
    1 teen knoflook, geperst
    1 geschilde aardappel in blokjes
    2 eetlepels olie
    een klein bekertje slagroom (125 cc)
    1 glas droge witte wijn (125 cc)
    1,5 liter water en 2 bouillonblokjes of 1,5 liter zelfgemaakte bouillon
    250 gram brie
    1 eetlepel gemengde Provencaalse kruiden (bijvoorbeeld tijm, rozemarijn, peterselie)
    vers geknipte bieslook
    mespunt kerriepoeder
    zout en peper naar smaak
    De olie verhitten en de gesnipperde ui glazig maar niet bruin bakken. Kerriepoeder en knoflook, Provencaalse kruiden en aardappelblokjes toevoegen en 5 minuten meebakken. Courgetterasp toevoegen en 10 minuten stoven. ‘Afblussen’ met de witte wijn en de alcohol even laten verdampen. Bouillon toevoegen en aan de kook brengen. Van de brie zoveel mogelijk witte korst afsnijden (dat gaat makkelijk als ze uit de koelkast komt en dus stevig is, met een kaasschaaf), en van de kaas zelf kleine blokjes snijden. De brieblokjes met kleine beetjes aan de soep toevoegen en laten smelten in de soep. Na een half uurtje de room toevoegen en de soep pureren en eventueel zeven. Tot slot eventueel op smaak maken met peper en zout en voor opdienen bestrooien met bieslook.

Ik heb hem zelf nog niet op, maar hij lijkt me heerlijk!
    En jaloers op mijn meloen hoeft nog niet hoor. Tot nu toe dus 0 vruchten... Vind het geen ramp, lust geen meloen, maar het gaat om het principe...
    Hier een beetje te veel tomaat. Heb denk ik een plant of 16, waarvan 3 cherry tomaatjes.

Dees
    Wij gaan idd al snel op vakantie. Zelfde huisje als vorig jaar. Ideaal! Belooft ook lekker weer te worden. GRaad of 30, precies goed!

6. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Zo, vrij tm a.s. donderdag! Man is ook een weekje thuis, dus helemaal goed :)
    Morgen nog wel even een gesprek op het werk, maar dan echt vrij en als het goedis belt ze iemand anders als er ingevallen moet worden tenzij het echt niet anders kan. Helemaal top dus. Wat een rukavond zeg.
    Nirt overdreven druk, maar oook niet rustig. Maar op 1 of andere manier liep het niet soepel..

Lekker slapen nu elk geval :)

7. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Lekker meid, dat de drukke dagen er nu op zitten. Lekker genieten met je gezin nu een paar daagjes!

RiTi
    Heb je al eens op vreeken.nl voor zaden gekeken.... Wat een snoepwinkel!

8. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Wendy komt morgen. We hebben twee weken geleden een volkswagen up gekochtals tweede auto. Man rijd nu twee uur heen en eind van de week weer twee uur terug. Maar zijn micra is niet geschikt daarvoor.

Dus wen vroeg wat we met de micra xouden doen, want zij zocht nog een auto..
    Dus mirgen kimt wendy de auto halen, samen met Jesse en Timo.. we halen ze ip van het station en dan rijdt ze met de micra terug naar huis.

Goeie daad, want ze mag m zo hebben :)

Ze heeft het nu even niet makkelijk en we weten als geen ander hoe het is om in de financiele nood te zitten.. en dan zijn wij van die auto af :D

9. littlewonder23

littlewonder23 Niet meer actief

@collo het is nu rustig in me buik(gelukkig).
    Maar ben nu weer goed verkouden haha.

@all babbel snel bij als ik beter ben xxx

10. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Roeltje, wow dat is lief zeg!

Collo, leuke site, hij heeft veel. Meeste ken ik wel. Als het even kan wil ik alleen biologisch zaad, om verschillende redenen.
    Alleen mis ik leuk biologisch pootgoed, wil ook niet veel anders kost het me mijn hele tuin. Maar een leuk aardappeltje, aardpeer en misschien een aardkastanje of zo zou wel gezellig zijn.

Gisteren een hele leuke dag gehad bij Doortje en fam. In Haarlem schijnt altijd de zon, fijn!

11. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    @LW: wat is er aan de hand mopke? ben je ziek? heb nu al een paar dagjes niks bijgelezen..... mis je...

@Collo: alvast fijne vakantie meis x

@Hier: jeej ik kan eindelijk op zp ... tenminste hier bij mn ouders nu hihi.... mn pa zit te wachten tot iemand zijn auto nu komt halen en komt kopen en dan rijden wij naar geldrop voor n nieuwe auto voor m.

Gisteren naar een winkel geweest waar ze veeeel kipjes hadden, helemaal geweldig...
    eerst de zijtuin afmaken, naja de regenton en compostton en zandzak opruimen en riolering leggen en dan wil ik in het vroege voorjaar de kippen gaan halen.

kids doen het super goed, die blijven volgende week bij mn ouders logeren, gaan naar de kinderboerderij dan en naar de efteling dus die hebben er zin in :D

12. littlewonder23

@dretjuh staat op pagina 14,
    Op dit moment ben ik idd ziek ach gaat wel over.
    Ik mis jou ook!

Druk bezig geweest met huis en tuintje.
    Layla en dani boffen maar deze week :)
    Wat voor auto neemt je pa?
    Doe ze maar de groetjes van me.

@collo fijne vakantie geniet ervan xx

13. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    @LW: oei tog had maar gebeld, ben dag en nacht bereikbaar he :) Kom wel af hoor!

Mn pa heeft t voorzien op een renault twingo, maar ze zouden zijn auto voor 13 uur komen halen, maar we zitten nog te wachten :S
    tja....... tis wa...

hoe voel je je nu? kan ik iets voor je doen?

14. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Dretjuh, zwaaaaai

LW, Beterschap meid!

Ons petekindje wordt 4 en ik zoek verkleedkleren. Nu ben ik de website van Lobbes aan het bekijken, hoe leuk!
    Hoedjes, pruiken, toverstafjes....alles! Stiekem zie ik de verkleedhoek voor Maura al voor me :D

15. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Zwaaai!

Ik kom weer even voorbij gevlogen :)
    Vanmorgen weer gewerkt, heerlijk.
    Kon alleen opstarten en rond 8.30 kwam mijn collega.
    Na het werk de boodschappen gedaan en nu lekker thuis.

@Dre; We moeten even een nieuwe afspraak maken, of is het misschien niet nodig?

@RiTi; Gezellig in Haarlem, leuk!

@Collo; Alvast een fijne vakantie!

16. littlewonder23

Zijn leuke autootjes Renault twingo.
    En is die persoon nog geweest?

Ik voel me prima hoor.
    Geen gekke dingen aan de hand.

17. littlewonder23

Dank je wel.
    En ben je geslaagd voor een leuk verkleedsetje voor je Petekind?

18. littlewonder23

@dees mooie test ;) ik zeg voorzichtig gefeliciteerd

19. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Dees, Wauw, heftig zeg gelijk weer raak, gefeliciteerd.

LW, Ja, doktersjas en gevulde dokterskoffer, daar gaat ze blij mee zijn :)

Had vandaag een pittig dagje, maar inmiddels genoeg geshopt om het goed te maken :p.

20. littlewonder23

@riti super leuk.zal een groot succes worden.
    Shoppen doet veel goed b ons vrouwen :p.

Deel Deze Pagina