December 2009 mama's Deel 17!

Discussie in 'De mama's' gestart door BLiS, 25 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    @Riti, kan ik me voorstellen dat dat een beetje een raar gevoel geeft. Denk ook dat dat komt doordat het zo nieuw is voor ons allemaal. Er gaan natuurlijk altijd wel dingetjes mis, maar juist als het gaat om een school voor onze kids wil je uiteraard dat alles meteen goed geregeld is. Had je verder wel een goed gevoel bij de school? Zag het er leuk uit? Goede schoolgids?

2. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Ja hoor, staat al erg lang vast dat we graag die school willen. Dus is ook geen dealbreaker. Maar supergebouw op geweldige lokatie was zo fijn geweest, maar ze groeien enorm dus moeten uitwijken.

3. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Wat een rust hier..

4. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Sorry ik zit jullie enorm te verwaarlozen.
    Laatte oefenexamen bijna afgerond dus hopelijk snel examen doen. Heb ik elk geval savonds weer wat meer tijd.
    Behoorlijk pittig allemaal en het helpt ook biet mee dat ik sinds de bbq vorige week flink verkouden ben. Slaap slecht door het hoesten en snotteren dus het zit iets tegen helaas

Lenn loopt sinds een paar dagen grotendeels zonder luier. Enige probleem; hij plast niet;) hij houdt het gewoon op.
    Toevallig lag zijn nieuwe loopfiets nog in de auto en toen we vanavond thuis kwamen dus heb hem gelijk gezegd dat hij geen luier om hoeft (hij weigert de luier pertinent) maar dat hij wel moet gaan plassen op de wc. Als hij dat doet krijgt hij de loopfiets terug.
    En prompt begint meneer te plassen. Als ik dat een kwartier eerder had geweten, hij zat er al een paar minuten haha.
    Kereltje helemaal trots en blij; 'ik kan hwt mama! Ik kan het!'

Ben benieuwd naar morgen elk geval :)

Ik duik erin. Morgen weer werken (voor de verandering:D)

5. suus1982

suus1982 Fanatiek lid

27 nov 2008
    3.422
    0
    0
    Brabant
    Hallo ladies,

Dees fijn dat alles nog steeds goed zit daarbinnen!

@luuz: goed van Lenn! Nu hopen dat het op deze voet verder gaat, dan is hij ook vast snel zindelijk. Wanneer heb je examen?

@riti: heb je nog nieuwe dingetjes in je moestuintje?

@winterjassen: gebruiken jullie de winterjas van vorig jaar nog een keer of hebben jullie kids echt een nieuwe nodig? Ik heb die van Maud aan laten passen, 104, en die zit nog prima. Dus ik denk dat ik dit jaar oversla met kopen...

@chicken: goed geregeld met je werk! Lekker veel quality time met je mannen!

@happy: jeeej dakkapel in zicht! Ben benieuwd naar het eindresultaat!

@dre: lekker joh, de rust, geniet er maar van, ook al is het vreemd...

6. littlewonder23

littlewonder23 Niet meer actief

Sorry sorry beetje druk hier nog.
    Morgen met Sophie een ochtend mee draaien op school.
    Ook gelijk een vervroegde afspraak plannen.zo wij de juf leren kennen.
    Want waneer ze het willen plannen is voor me uitgerekende datum.niet echt een prettige gedachten
    Juffrouw heeft hier begrip voor en werkt mee.

Nou ik ga maar eens werken.

7. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Bonjour!

LW, goed idee nu al kennis te maken, leuk!

Suus, Hoe is het nu eigenlijk met je hondje?

Luuz, longen nog steeds niet helemaal rustig dus, balen zeg.
    Knap van Lenn! Echt een stap weer.

Echt grappig, het weer wordt weer mooier en mijn winterbestellingen komen binnen :)
    Winterjas 116 :$. Haar tweede jas van vorig past ook nog, maar ze heeft er wel echt twee nodig zo veel we buiten zijn ivm vies en nat.

Wel voor het eerst iets gekocht wat nauwelijks groter is maar echt op, namelijk haar badpak. Die heeft ze alleen aan in een binnenzwembad (buiten altijd zwembroek) maar is echt helemaal gaar.

Moestuintje heeft geen nieuwe dingen, het ziet er naar uit dat de broccoli goed gaat komen, kleine overwinning hihi.
    Verder eten we er ongeveer 5x per week groente uit. Hele week kan ook, maar ik vind andere dingen soms echt even lekker en ben niet zo goed met herhaling.
    Ben me nu aan het oriënteren op de indeling voor volgend jaar en om in november een of twee fruitboompjes te planten, mooie kleine halfstams (maar welke dan en waar en hoe hihi).

Nu lekker met meeneemlunch naar het speelbos, fijne dag allemaal!

8. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    @Riti...wat heb je toch een heeeeeeeeeeerlijke moestuin! Ik heb van de week voor het eerst krulsla kunnen eten..echt zo lekkerrrr. Wil er volgend jaar ook lekker veel in zetten.

@Suus..haaaiiii. Voor Rafi gebruik ik nog een oude winterjas van Milan. Het is toch veelal lekker om te rommelen buiten, dus een nieuwe koop ik dit jaar niet. Milan past ook nog in die van vorig jaar, maar voor hem koop ik wel een nieuwe erbij voor naar school.

Wowwwwwwwwwwww, m'n dak is bijna klaar...even spam! Het linkerdak is zo goed als klaar. Het bruinige is wat stof, moet nog even afgespoeld worden.

Bijgevoegde bestanden:

• foto.jpg
      foto.jpg
      Bestandsgrootte:
      30,7 KB
      Weergaven:
      12
  9. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    @chicken: Mooi dak! Weer helemaal droog binnen :)?

@winterjas: Nog geen seconde over nagedacht... Ik prop ze meestal de eerste maanden in de oude van vorig jaar en dan koop ik in december een iets te grote in de uitverkoop :).

@lw: Leuk hoor binnenkort al wennen! SPannend! En idd fijn dat de school meedenkt.

@luuz: Knap van Lenn! Binnenkort de luiers de deur uit!

@maat: Raar hoor met de maten... Uk1 zit ergens tussen de 104 en 122. Afhankelijk van merk en product. Laatst een jurk in 116 gekocht die aan de korte kant is en zo ook broeken 110-116 die niet lang meer meegaan.... Maar ik prop haar ook af en toe nog in 104. Zo wisselend... Uk2 ook. Dit zit alweer een tijdje in 104. Twee reusjes :)

@school: Gisteren inschrijfformulier naar de vrije school gemaild. Dus.... Heb haar nog niet uitgeschreven op de dalton dus we wedden nog even op 2 paarden :). Eerst maar eens de inloopmiddag afwachten de 18e. Ik kan me in veel zaken van het vrije school onderwijs vinden, alleen zijn er ook wat mitsen en maren.

En nu ga ik even snel douchen. Half 11 weer meeting (werk thuis, maar helaas kan ik nog niet vergaderen en douchen tegelijk :)). Daarna snel weer naar kantoor....

10. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    @Luuz: goed van Lenn hoor, als hij daarmee begint kan het zo afgelopen zijn met de luiers :)

@Suus: ja is rustig, en zeker wennen, mis ze best wel, gelukkig vandaag kort dagje 12 uur mag ik ze weer halen en maken
    we er een gezellige middag van

@Chicken: goed geregeld met je werk! heerlijk
    je dak begint er goed uit te zien, netjes!

@Winterjassen: heb werkelijk geen idee, ik denk dat ze wel passen nog maar een nieuwe kan geen kwaad.

@Riti: owww wat lekker dat je 5x per week vers uit je eigen tuin kan eten!!!! heeeeeerlijk
    Hier gaat de moestuin ook redelijk, kan elke dag courgettes, cherrytomaten en frambozen oogsten.
    De grote tomaten beginnen nu ook rood te kleuren dus dat word een flinke oogst want heb 6 grote tomatenplanten hihi

@Panos: druk druk druk bij jou ;)

@hier: lekker aanrommelen gewoon, om 12 uur de kids halen, gaan we buiten schilderen, lekker buiten zwemmen en douchen
    ze wisten al dat ze tosti's wilden eten.
    De katjes groeien echt enorm goed, vooral Sneeuwwitje, die paste 5 dagen terug haar halsbandje nog niet en nu wel.
    Harley is ietsjes kleiner maar eet en drinkt goed. Ze zijn beide al zindelijk, heel soms doet harley nog iets naast de bak ;) Maar da's hoogstens 1x per dag, ben er verder heel erg blij mee. 's avonds kruipen ze bij ons de bank op en de kids
    zijn er ook helemaal weg van.

11. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    Ahhhhh wat lief Dretjuh! Onze nieuwe kat groeit ook enorm..echt een boef!

@Panos, waarom kies je toch liever voor de vrije school?

12. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Panos, wauw een vrije school waarmee je kan mailen, geen rooksignalen of postduiven?
    :D

Wat wordt het idioot heet morgen zeg? Vreemde uitschieter in eens.

13. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    @riti: Jaja, ik heb zowaar ook al een bevestiging van ze ontvangen. Moet wel zeggen dat ik de email adressen ergens goed verstopt in een oude nieuwsbrief heb gevonden :)

@chicken: We twijfelden sowieso nog over de school. Wat bij ons erg meespeelt is de dorpsmentaliteit waar we ons niet bij thuis voelen. Dan maar iets 'over de top' naar het alternatieve.... Het andere uiterste hebben we in de wijk en dan is alles weer mooi in balans toch?

14. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    Leuk al die zp kittens :). Onze 2 monsters (Bassie en Adriaan) zijn van april, maar al bijna geen kitten meer te noemen. In oktober worden ze sekseneutraal gemaakt en kunnen ze eindelijk naar buiten. De tuin slopen ipv mijn woonkamer....

15. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    pffffff...ik moet echt even iets kwijt...zit gewoon te janken op de bank. Ik heb net zo ontzettend hard geschreeuwd tegen Milan....en ik heb zo'n spijt en voel me zo'n rot moeder.

Ik zit op de bank en hij ligt op bed. Hij begint ineens heel hard te huilen, dus ik naar hem toe, zit hij in zijn bed en in z'n bed geplast. Uiteraard word ik daar niet boos om en probeer hem te kalmeren. Dus mee naar boven, schone pyjama aan en weer naar beneden. Hij is nog steeds aan het huilen. Ik vraag of hij gedroomd heeft, nee, is er wat anders, nee. Dus ik vraag of hij dan zachtjes wil doen en stoppen met huilen, want alles is goed, mama is niet boos, maar anders wordt Rafi wakker. Dus hij blijft huilen en huilen en toen schoot ik vreselijk uit m'n slof....herkende m'n eigen stem niet eens. Daardoor moest hij natuurlijk echt hartverscheurend huilen en wilde naar papa. Dus ik hem mee naar boven genomen en weer gekalmeeerd. Heb gezegd dat het me spijt dat ik zo schreeuwde maar dat hij wel moet zeggen wat er is. Nou al met al ligt hij weer op bed en we zijn weer vriendjes enzo, maar ik voel me zo vreselijk.....ben zo bang dat hij daar iets aan over houdt. Klinkt misschien stom, maar toch.....

16. littlewonder23

@panos hier gaat Sophie ook naar de vrije school.

17. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    Ik geloof dat ik weer wat bijkom....

18. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    @chicken: ik wil je gevoel nier bagatelliseren, maar ik ben bang dat dit echt niet zijn grootste jeugdtrauma gaat zijn... Al hoop ik van wel, want dan heeft ie een onwijs gave jeugd :). Dus hopelijk kan je al wat beter relativeren. Ja het is vervelend, maar het kan gebeuren! Je doet het super en dat weet milan ook!

19. littlewonder23

@chicken zag de foto al via fb.
    Erg mooi geworden !

@dretjuh wat doen sneeuwwitje en Harley het goed.
    Erg mooie kittens!
    Zijn de hondjes nu al weg?

@dees hoe gaat het nu met jou?

@happy hoe gaat het nu met jou?

20. littlewonder23

Sluit ik me bij aan.

Deel Deze Pagina