Luuz Hahaha... grappige Lenn. Hoop wel dat hij alsnog gaat slapen... Joyce Wow, mooi huisje zeg! En Lianne is echt een heel bijdehand meisje zo te horen... Zie de quotes ook regelmatig op FB voorbij komen. Lekker hoor! Dees Heel veel plezier daar! Hoop dat alles in je buik rustig blijft/wordt... Dre Ben erg benieuwd naar jouw moestuin volgend jaar! Volgens mij ga ik echt jaloers worden. Gefeliciteerd met je stageplek! Chicken Hier nog geen ervaring met boerenkool, maar lijkt mij idd ook een rupsje. RiTi Had ik al mijn oplossing tegen de slakken verteld> kikkers? Ik heb echt al tijden geen slak meer gezien!
Dees, Fijne vakantie! Dretjuh, he wat goed zeg! Roeltje, go Lenn! Collo, Valt me inderdaad op dat ik nu nog nauwelijks slakken zie en steeds meer kikkers (of padden trouwens). Maar hoe organiseer ik dat?
@collo/riti: hmm kikkers in de tuin lijkt me nou ook weer nie echt ideaal... waar haal ik die vandaan behalve uit de winkel dan hihi @Hier: kids naar school, heb mn ochtend besteed om alle fotocd's en dvd's van de kids zelf te voorzien van een hoesje
wat n rust op zp...... hier nu met 3 kids, en wow wat een verschil ineens.... tis druk man.... mja.... morgen dagje stage, ben benieuwd... van 8 tot 3
RiTi Misschien is het een natuurlijk proces, Eerst slakken en daar komen dan kikkers op af. Dre Ik vind kikkers in de tuin best gezellig hoor. Maar schrik me wel af en toe de pleuris. Hier Vandaag naar het strand geweest. Iets te lang gebleven en rond half 3 compleet nat geregend....lange rot duinen... Maar toch wel even leuk kunnen spelen. Volgende keer het weerbericht iets beter lezen... Daarna nog even langs de ouders van Ferdy, kindjes even lekker in bad gedaan. Morgen dagje Plopsaland met de grootste familie van Nederland, ben heel benieuwd! Lizzy heeft het er al weken over. Hoop dat ze Bumba in het echt kan zien!
@Collo: hoe was plopsaland? welke ben je gegaan? @Hier: nou deze salon was super leuk om in te werken... ze waren erg tevreden, uiteraard nog hier en daar wat bijschaven maar ja wa verwacht je van iemand die nog op school zit maar in mij wilde ze wel tijd steken en mag elke zaterdag terugkomen en als het druk is bellen ze voor extra. het leukste is nog dat de baas me toch betaalde, erg netjes van hem....
Dretjuh, he wat goed zeg! Collo, oooh lekker strand! Hier vanmorgen lekker koffie in de stad met een vriendin, heerlijk nieuw tentje geprobeerd en goedgekeurd Lapjesmarkt was onsuccesvol want ik kon niet kiezen en was natuurlijk weer mn kleurkaartje vergeten. Verder hebben we dus plotseling een schoolprobleem. In 2011 ingeschreven en alles sindsdien in kannen en kruiken en nu uit het niets zijn er allemaal nieuwe (onherzienbare) plannen waar we absoluut niet blij mee zijn. Per 1 okt start er een nieuwe (5e) kleuterklas op een nieuwe locatie (wel mooi en goed pand ed) als start van een hele nieuwe stroom/school. Dus over 2 jaar augustus groeit het door naar een groep 3 en de kleuters komen er zo zoetjes aan bij. Ben daar absoluut tegen, aangezien Maura 8 jaar lang tot de oudsten zal behoren. Ik vind de dynamiek van een gevulde school met al zijn klassen echt belangrijk, al zijn de contactmomenten schaars. Als kleuters nog niet zo boeiend maar als je 8 of 9 bent zeker wel belangrijk. Komt bij dat in het oude model steeds twee kleuterklassen pauze hebben zodat ze elkaar en de juffen leren kennen om zo regelmatig de jonge en oudere kleuters te splitsen voor specifieke activiteiten. Dat gaat niet met 1 juf en 1 groep in een heel gebouw. Nu zit er hier vlakbij een prima school, goede sfeer etc. Dus daar gaan we komende week toch maar eens kijken of we er nog een inschrijving kwijt kunnen. Daarnaast zijn er komende week allerlei gesprekken, individueel en incl andere nieuwe ouders op de eerste school want iedereen is overdonderd.
RiTi Dat zijn idd wel belangrijke zaken ja. Raar dat de school dat zo aanpakt. Neem aan dat jullie niet de enigen zijn die de bezwaren daartegen zien. Hier Vandaag dus naar Plopsaland (De Panne) geweest. Was vreselijk druk, maar ook wel erg super. Ik heb Lizzy echt nog nooit zo intens zien genieten als tijdens de Bumba show.... Heel gespannen was ze continu met haar handje aan ons aan het friemelen en later ging ze ons van pure blijdschap kusjes geven (doet ze echt nooit!). Ze had ook echt een hele rode toet na de voorstelling, zo inspannend was het voor haar, maar oh! wat was ze blij... Kreeg er tranen van in mijn ogen. Ook nog een optreden van K3 gehad. Stonden natuurlijk behoorlijk ver weg dus niks gezien, maar Amy vond het superleuk. Pas om 22.00 uur thuis, nadat we nog even gegeten hadden daar.
Joyce Het was Tros ledendag in Plopsa en er was idd van tevoren aangekondigd dat er een optreden van K3 zou zijn. Heb wel gemerkt dat ik echt nog even de nieuwe CD moet gaan halen, anders kunnen we niet meezingen...
Nou, alle schoolopties hier hebben wel een stevig bezwaar. Kop of munt en heel hard duimen maar....of zo.
Hier ineens een zindelijk kereltje in huis tot nu toe 3 ongelukjes in een krappe week. Sinds gisteren geeft hij zelf aan dat hij moet plassen. Poepen gaat nog in zn luier, maar daarna wil hij de luier weer af. Vanmorgen zei hij dat hij geen zijwieltjes meer wil hebben op zn fiets hij heeft een loopfietsje sinds vorige week, en daar sjeest hij de complete straat mee door met zn voeten van de grond. Dus het evenwicht is er. Probleem: hij wil graag, maar hij durft niet net als het plassen dus. Nu nog een oplossing vinden. Straks naar de action om nieuw knutselspul in huis te halen.
@Luuz...wat goed!!! Vraagje....hoe bereiden jullie je grut voor op de laatste prik bij het cb? Milan heeft echt een ontzettende hekel aan pijn , dus vraag me af of ik het moet zeggen dat hij morgen een prik krijgt of dat hij het vanzelf wel merkt morgen...?
Chicken Ik vertel het wel aan Lenn. Hij moet volgende week. Maar dat hou ik wel simpel denk ik. En na die tijd mag hij een snoepje, mocht hij echt een drama gaan makan. Voor een extra snoepje doet hij veel haha. Ik zou gewoon zeggen dat een mevrouw even naar hem gaat kijken hoe groot hij alweer is en dat hij een klein prikje krijgt zodat hij niet ziek wordt. Zoiets? Iets anders zou ik ook niet weten haha.
@chicken: Wij moesten toevallig zaterdag naar de GGD voor de thailand prikken (ging niet door, lang verhaal), maar ik heb besloten voor de surprise prik te gaan. Pas 1 minuut van te voren vertellen en troostlolly (errug fout) mee. Ik ben in principe van de open communicatie, maar in dit geval zie ik de winst niet.... Ze schieten alleen maar in de stress. Ik heb het ook heel bewust de GGD genoemd trouwens en niet de dokter (anders meteen een dokterstrauma te pakken ). @luuz: Wat knap!! @collo: KLinkt goed. Al is die drukte dan weer niks voor mij... @riti: Ik duim echt dat jullie alsnog met een goed gevoel naar de vrije school kunnen. Niet leuk! Hier een heerlijk maar druk weekend gehad. Zaterdag dus eerst een mislukt uitje naar de GGD.'s Middags straatbbq. Gelukkig overleefd. En gisteren naar de parade van EHV (best of the fest) waar een kinderband was. Errug grappig. Uk1 en uk2 steeds op het podium met microfoon. Lekker rustig en kleinschalig was het nog. SUper! Vandaag weer druk aan het thuiswerken. Net voor het eerste een heel uur (60 volle minuten dus) hardgelopen. Net echt Oja, mijn eierstokken willen een derde. Mijn hoofd niet. Godzijdank dat er spiraaltjes zijn uitgevonden
Nabrander: Is dat nou die laatste pneu? Want de RIVM is ook eindelijk om en zegt dat deze niet nodig is. Misschien even navragen? (Of zelf uitzoeken, want op cb weten ze ook niet altijd alles...)
@Panos..goeie, de surpriseprik...denk dat deze hier ook het beste gaat werken. Oh ja, dat is volgens mij inderdaad die laatste...ik kijk het ook even na.