December 2009 mama's Deel 17!

Discussie in 'De mama's' gestart door BLiS, 25 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Ja Panos....zoek jij het even uit...whahahaha

2. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Aah zo sneu als het zo spannend is.
    Hier geen surprise denk ik, volgens mij vindt ze het machtig mooi allemaal. Pijn gaat dan wel tegen vallen, maar dat is met de surprise ook.

3. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Panos/school, dank je! Ik hoop het ook! Heb een enthousiaste/strijdlustige echtgenoot die, mochten we haar toch naar afgescheiden nieuwe school sturen ook gelijk in de oudercommissie, medezeggenschap en vrijwilligersclub wil. Hij 'managed' de Hogeschool dus denkt dat zo'n basisschooltje wel vlot te trekken is :).
    Morgenavond een gesprek met alle ouders en de school, vrijdag een gesprek met de kleuterjuf over dit al.

4. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Wat wel van betrokkenheid spreekt is dat de directeur/voorzitter bestuur of hoe die pief ook heet, direct op 06 te bereiken was en ons erg geduldig te woord stond vanuit, zo bleek later, zijn ziekenhuisbed.

5. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    Haha laat maar. De 4e pneu krijgen ze met 11 maanden al. Met 4 jaar is de DKTP. Ach ja, gelukkig heb ik meer verstand van IT :)

@surpriseprik: Bij de GGD moeten beide kids 1 prik (HepA). Hadden zelfs al plan om ze dan even op te splitsen. 1 per ouders. Anders altijd gedoe bij nummer 2 :). Jaja, heel actieplan. Verder dus geen voorbereiding anders dan dat het tijdens de afspraak naar voren komt en ze dan ter plekke even 1 minuut te preppen. Afleiding op le moment surpreme met ipad en troosten met lolly. Tot zover mijn vrije school principes als het even moeilijk wordt...

6. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Panos, Streng antroposofen enten niet hihi
    Goed idee hoor, weet niet hoe het bij jullie is, maar de GGD varieert van direct aan de beurt tot 3 uur wachten, dan zit je je alleen maar naar te maken. Daarnaast doet zo'n prik in een spier echt even pijn, beetje afhankelijk van de prikkunsten ook.

DTP nu toch? Schijnt net stroop te zijn, vandaar pijnlijk ook, coldpack, tijgerbalsem, masseren kan allemaal helpen. Ik denk daar alleen nooit aan, en ga ook eerder langs de bakker op de terugweg :).

7. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    Ach jeetje....pijnlijke prik dus..even verzinnen hoe ik dat ga aanpakken. Denk ook iets van een bezoek aan de bakker of de ijsboer. Misschien dat Bart Smit ook helpt..;)

8. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    Weer een familiedrama....wat vreselijk!!!

9. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    Die prikken moeten toch (althans als je ervoor kiest ze te geven :)). Niet teveel heisa. Snel zetten, troosten en klaar. Althans zo hoop ik dat het gaat :)

@Familiedrama: Ja vreselijk. Heb Stephan al gewaarschuwd. ALs we ooit uit elkaar gaan krijgt ie de kids nooit zonder toezicht....

10. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    @familiedrama: ik zou echt compleet doordraaien... maar moet zeggen ik heb regelmatig nachtmerries dat het me gaat overkomen. verschrikkelijk dat iemand zich zo kan voelen dat hij tot dit soort dingen in staat is.

@Prikken: heb altijd heel luchtig over prikken gedaan tegenover de kids, prik, pleister en kus erop en een HEEEL GOED GEDAAN :) en wegwezen ;)

@Hier: we zijn layla's kamertje aan het schilderen, was eerst een beetje bruinig/zalmig maar ze wilde graag roze met gebroken wit... echt n prinsesje ;) een tuttekamer.....
    Dani en Alexander zijn kamer worden volgende week gedaan.

11. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Vreselijk dat soort berichten inderdaad.

Inmiddels al weer lang, lang geleden meegewerkt aan een onderzoek over kinderdoding door ouders. Toen, en volgens mij nu nog, waren het in 2/3 van de gevallen moeders die dader waren.
    Niet dat dat gerust stelt of zo.

12. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Iemand hier DE tip voor de overgangsfase van fietsen door de straat naar echt samen fietsen ergens naar toe?

Nu laten we haar in de buurt fietsen en hollen we mee of kijken van een afstandje mee, want ik hou dat rennen niet vol de hele tijd.
    Tijd om dus op pad te gaan ook, maar mijn fiets is nogal lomp dus vanaf mijn fiets kan ik niet zo veel (ja roepen hahaha).
    Het wegkomen is soms nog lastig namelijk, en ook wat lastig helpen met mijn fiets in de hand.

13. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    pfff de volledige afscheidsbrief van de vader staat op internet....

14. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    mijn hemel wat een brief...

15. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Heb de brief net gelezen en word zo boos van dit soort mensen... Dia arme kindjes en die arme mama's... Waarom zoeken zulke mensen geen hulp? Bah!

Laatste prik
    Ik ga denk ik ook maar voro de verrassingsaanval en heb geen enkele morele bezwaren tegen zware omkoperij daarna...dat scheelt dan weer.

Verder ruikt het hele huis hier al anderhalve dag naar knoflook omdat ik tomaten aan het drogen ben en daar ook wat knoflook bij gelegd heb.... Nu maar hopen dat het lekker wordt!

Vandaag lekker luierdagje gehad. Na de kindjes met Ferdy richting KDV gestuurd te hebben, ben ik lekker nog even terug gekropen in bed...heerlijk!
    Daarna even wat gekochte spulletjes via MP opgehaald (op de fiets, eindelijk weer eens!) en daarna lekker nog even in de tuin bezig geweest en boodschappen gedaan. Heb het voor elkaar gekregen om voor 150 euro bij de Zeeman uit te geven... Wel een hele hoop leuke broekjes en shirtjes en ondergoed en maillots voor de dames en heer gekocht...

RiTi
    Geen tip voor de overgangsfase... Gaat hier niet zo snel gebeuren denk ik...
    Heb jij trouwens zaadjes voor prinsessebonen?

16. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Collo, Ja, een lage variant. Alleen zit ik nu naast het doosje en zitten ze er niet tussen, dus dat geeft te denken. Welke heb jij?
    Ze willen voor geen meter trouwens, de tweede poging komt wel mooi op maar is eigenlijk veel te laat gezaaid ook dus ben benieuwd.
    Weet jij of je pompoen moet helpen vrucht te krijgen? Mooie plant met maar 1 pompoen, daar baal ik best een beetje van.

Wat een rotweer zeg. Ik waarschuw jullie alvast, ik ga daar over drammen tot de zon weer schijnt, trek het slecht dit.

17. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Brabo in België
    @RiTi: als het goed is hoef je dat niet te bevruchten, doen de bijtjes toch? maar collo vertelde ooit ns iets over
    haar courgettes en een kwastje, misschien helpt dat :)
    Met de boontjes helpt het vaak als je de zaden even laat weken in lauw-warm water een paar uurtje

@Afscheidsbrief vader: echt verschrikkelijk :( heb er geen woorden voor...
    @Hier: gisteren layla's kamer geschilderd (zie mn fb)
    Net (toen het nog wel droog was) alle opblaasspeelgoed van het zwembad opgeborgen, denk niet dat een duikje er nog in zal zitten dit jaar...

18. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Dretjuh, jammer he, de zomer is voorbij. Ik ga zo even de kamer van Layla bekijken, leuk! Toevallig net Maura's kamer een ander kleurtje gegeven, maakt zo'n verschil!
    Boontjes nu gelijk in de tuin gaan goed, voorkiemen thuis niet, dus dat was het verschil blijkbaar.

Probeer op te letten bij het kopen van zaad dat ik niet met een kwastje in de weer moet (meloenen hebben dat vaak).
    Kom om in de courgettes en maar 1 pompoen, oneerlijk hoor.

Nu een courgette-citroen cake in de oven staan :)

19. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Brabo in België
    hmmm courgette-citroencake?? recept graag!!! aparte combi :)

20. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    googelen op zucchini lemon cake :). Ook lekker zonder lemon, of met maanzaad.
    Die van vandaag is niet top (nog), laag en vierkant, vanmiddag de creamcheesetopping er op.
    Ben nog een beetje zoekende naar de goede verhoudingen. Haal ook wel de pitten uit wat grotere courgettes, anders wordt het te nat.

Bieten-chocoladetaart is ook erg lekker trouwens :p.

Deel Deze Pagina