Nou moe, inderdaad maar 1 pompoen! Een ras dat je heel lang kan bewaren en ik was helemaal voorbereid op oneindige pompoenmassa's. Ondertussen heb ik alle mogelijkheden van venkel al wel geprobeerd, lastig hoor, dat er met een moestuin geen duidelijke resultaatafspraken te maken valt. School, ja en nee pfff. Nieuwe locatie snap ik, eerst nog huur van de gemeente, 2 lokalen en dan zo steeds meer tot en dan over naar eigen beheer. Tot die tijd, verwachting is 2 jaar, valt er weinig te doen aan bijvoorbeeld het plein, de hallen etc. Het is een school, dus het voldoet. We gaan nu met de ouders van de komende nieuwe kleuterklas, samen met de juf kijken wat we zelf kunnen doen. Er komt een aannemer natuurlijk voor het grote werk, maar er blijft zo veel over. De groenstrook is is troosteloos, een lange muur buiten zo grauw etc etc. Er is wat geld vanuit de school voor extra dingen, dus als we samen aanpakken kan het best wat gezelliger worden. Maar goed, dan moeten we wel aan de bak met zijn allen en dat kan in de praktijk nog wel tegen vallen. Aan de andere kant, als het meezit kan het erg leuk worden, het zijn de ouders waar je de komende 8 jaar nog mee te maken hebt. Komende vrijdag heb ik nog een 1 op 1 gesprek met de juf, die overigens verhuizingen en scholen starten vaker heeft gedaan. Ik denk dat we het wel gaan doen, al heb ik nog erg veel twijfels, want zo goed georganiseerd vind ik het niet (de andere lokalen kunnen in theorie nog verhuurd worden aan iets anders bijvoorbeeld). Maar de alternatieven hier in de buurt hebben me ook niet kunnen overtuigen van een andere keuze. En nu, lekker oude kleren aan en naar de moestuin. Er moeten wormen gevangen, kikkers gezocht, libellen gespot en een gat gegraven. (en ben benieuwd wat er van mijn veldsla over is na die buien) Iedereen een fijne dag!
Hoi Riti! Op zich ook wel weer erg leuk om het met z'n allen aan te pakken. Ben met je eens dat het in de praktijk wel tegen kan vallen, maar dan zou ik nu alvast eens om de tafel gaan zitten...kun je een beetje hoogte krijgen van de andere ouders. Aan de andere kant geloof ik niet dat ik het zou doen....ik vind het zelf wel belangrijk als dingen gewoon goed geregeld zijn. Ik heb ook geen tijd om mee te helpen opbouwen, dat scheelt ook. Ook wat jij aangaf dat ze dan altijd de oudste zou zijn, dus geen andere leeftijdsgroepen zou mij niet leuk lijken. Maar gelukkig is iedereen anders!!! Zelf meewerken aan de school is ook leuk....hihi...lekker veel heb je hieraan!
Chicken, Nou zo denk ik er dus ook over. Heb genoeg aan mijn eigen klushuis en tuin en zit zeker niet verlegen om nog meer. Nu is het wel zo dat de extra's die een vrije school biedt, vaak gepaard gaan met de inzet van ouders, maar over het algemeen niet de aankleding van de tuin. Maar we hebben deze week de andere schoolopties weer de revue laten passeren en die hebben weer andere (voor ons) grote nadelen en punten. Zo kom je er dus niet uit. Ik denk wel dat ze daar het beste onderwijs gaat krijgen zoals wij dat voor ogen hebben. Maar er is inderdaad meer en daar ben ik niet gerust op. Ze wordt waarschijnlijk niet de oudste gelukkig, er komen bij de start in oktober ook kindjes van afgelopen jaar bij oa van januari 2009. Afhankelijk van het langer of korter kleuteren zit er dan nog een klas boven. Zo blijven we puzzelen he .
RiTi Denk dat als jullie geen alternatieven hebben er maar gewoon vol voor moeten gaan. Dan maar kijken waar het schip strand en er het beste van proberen te maken. Kun je van die groenstrook geen moestuin maken?
Collo, zo zitten wij dus ook. We hebben kritischer en heftiger gereageerd afgelopen week dan anderen, zijn er echt ingedoken. Onze overweging nu is er dan voor te gaan en ook zo veel mogelijk mensen mee te krijgen en er wat moois van te maken, of er van af zien, daar tussen zit niets. Alles kan (en mag) met de tuin, maar vooralsnog moeten we dat zelf doen. Risico is iets te starten wat continue aandacht nodig heeft, een schooltuinproject bijvoorbeeld kost erg veel tijd en moeite om leuk te houden. Het moet echt breed gedragen worden anders is het niet haalbaar. Gelukkig had daar iedereen wel leuke ideeen bij, wilgenhutten bouwen, bloementuin aanleggen, schommel aan de boom monteren etc. Dat deel komt wel goed denk ik. Ze zitten er zo veel uur, wel leuk als het ook een beetje mooi en fijn is allemaal.
Hey...even kort...alles goed. Kleine met koppie beneden, bloeddruk nog steeds goed. Dakkapel staat (zie fb!!) en nu nog zelf afwerken...Maar...dat komt vast goed. Nog volgende week maandag werken en dan verlof. Ben er wel aan toe nu, kom dan weer meer meekletsen hoor! Schoolkeuze perikelen....same here. Hadden uiteindelijk gekozen voor de vrije school ivm met de visie van de directeur...krijgen we van de week een brief dat hij weggaat...Nog geen nieuwe directeur dus tijdelijk bestuur...mmm weet niet of ik daar dan weer blij van wordt.
@Happy, dakkapel check! Mooi hoor! Ook al schoolperikelen....lastig hoor, maar zal best goedkomen! Lekker zeg bijna verlof!
Happy, ooh ook al. Echt gekmakend, zo iemand kan de school echt maken. Sterkte er mee, zo frustrerend zo op het laatste moment ook. Gaaf jullie dakkapel zeg! Succes met afwerken. Chicken, ik zal het in de 'groengroep' gooien hahaha. Wij ouders zijn namelijk georganiseerd sinds de ouderavond van afgelopen maandag . Vrije School, toch wel leuk dat er hier meer zijn Chicken, van ons nog niet direct van belang, maar wel gelijk de aangesloten bso bekeken. Mijn man kan wat schuiven met zijn werktijden ook (structureel dan voorlopig) waardoor hij het wegbrengen gemakkelijk kan combineren. Verder is er een continurooster en een ouderinitiatief die wat met opvang doet.
Ik ben dadelijk op woensdag vrij en Stephan dinsdag. Woensdag is er bij ons sowieso geen les voor 4jarigen. Overige dagen 13.15 al uit, ze hebbe 1 korte eetpauze. Pas vanaf groep 3 ofzo langzaam opbouwen naar 14.30. Dus 3 dagen opvang nodig. Waarschijnlijk 2 dagen groene bso (zit bij school en gaan ze het bos in, weer of geen weer). En hopelijk gaat uk1 nog 1 middag (zwart) naar kennissen. 3 dagen het bos in lijkt me best pittig en nu kan ze die dag ook gewoon afspreken als ze wil. Moet nog concrete afspraken maken hoor met die kennis. Zoontje zit bij uk1 in de klas en ze wonen in de buurt van school. Uk2 gaat 3 dagen naar dagopvang bij school. Ook Emmi Pikler net zoals onze huidige opvang. Dus heel gedoe, maar komt vast goed
Panos, altijd naar buiten bso? Dus onderuit hangen met een boek ook? Lijkt me ook pittig, zeker na school.
He mama's, nu de herfst gewoon begonnen is en de decemberkindjes nog geen 4; Iemand zin om op een dinsdag of donderdag naar kidzcity te gaan? Alleen de herfstvakantie is niet handig (druk).
Hier gaat Tijs straks op ma-do naar school van 8.45-12.00 en van 13.15-15.30. Op maandag is opa/oma of oma er(passen om de week op) en op donderdag papa. Op dinsdag werken we allebei en moet hij overblijven en tot 17.00 naar de BSO. Op woensdag en vrijdag is het alleen 's morgens (op wo tot 12.30 en vr tot 12.00) en beide dagen ben ik thuis. Helaas geen kidscity voor mij...da's toch in Borne?!
Ik ben tot oktober op donderdag vrij en daarna op woensdag (alvast vooruitlopend op uk1 haar schoolschema).... Dus roep maar.
Shit, tekst weg! Hier op dinsdag en donderdag vrij. Ferdy straks woensdagmiddag vrij, dus alleen BSO moeten regelen voor de maandag en vrijdag. Als blijkt dat ik mijn baan kan houden ga ik denk ik wel op zoek naar een gastouder aan huis. Die kan dan lekker Amy uit school halen en dan hoeft ze niet meer naar de BSO. Ik vind eigenlijk dat ze haar portie opvang wel gehad heeft, maar het moet nou eenmaal nog even zo...
Happy, hahaha Borne overijssel. Nee, Utrecht, nog niet om de hoek maar wel de verstaanbare bewoonde wereld
Uit ervaring heb ik wel goede verhalen over de BSO; veel kinderen hebben het echt naar hun zin. Ik denk als het beperkt is tot een paar keer per week (en beperkt aantal uur misschien) zullen ze er echt niet veel last van hebben. Bij onze BSO doen ze echt leuke dingen en er is inderdaad een mooie buitenspeelplaats aangelegd pas, met moestuin . Ook kunnen ze binnen bankhangen of tv kijken. Tijs gaat vanaf half februari naar de BSo, kan hij eerst even aan school wennen. Ik moet vanaf maart weer werken.