Mijn vriendin zit nu met haar anderhalf jarige meisje op de eerste hulp van het kinderziekenhuis . Na een antibioticakuur, blaasontsteking, aanhoudende koorts en diverse klachten nu via hap gisteren en ha vanmorgen zo door naar het zh waar ze nu al 4 artsen hebben gezien en de urine niet goed is. Verder nog onduidelijk. Zit hier een potje machteloos mijn telefoon in de gaten te houden, wat een narigheid.
Goedemiddag meiden Weekend was ik even afwezig, zaterdagochtend besloten weer terug naar Frankrijk te rijden. Nog even van die rust aldaar genieten....dachten we Zaterdagavond zo rond 21.30 zitten we buiten en horen we verderop regen en gedonder in de lucht. Het trok onze kant op, de lucht werd zwart en er kwamen hoosbuien uit!! Alles vloog door de lucht, we zagen de zwemspullen uit het zwembad door de lucht vliegen voorbij het huis. Vreemde en enge gewaarwording kan ik je zeggen. Alles zsm naar binnen proberen te brengen, totdat schoonmoeder ineens zich bedenkt dat de stroom wel eens uit kan vallen....op het moment dat ze de aansteker wil pakken en de kaarsjes valt de stroom uit. Ik zag geen hand voor ogen en ben op gevoel mijn tas gaan zoeken waar de Ipad in zat, voor het licht Met het licht van de Ipad konden we de kaarsjes aansteken. Daarna rommelde het nog flink en hoorden we een boom omvallen, net vlak voor de geparkeerde auto's!! Wat een mazzel. Jeroen en schoonvader hebben de auto's op de oprijlaan geparkeerd en verder hebben we afgewacht wat het weer zou doen. Die volgende ochtend lag de hele tuin bezaaid met takjes, boomstronken en andere rotzooi. Op FB heb ik wat foto's gezet wat we de ochtend dus aantroffen. @RiTi; Wat een schrik! Al iets gehoord? @Luuz; Heb je afgelopen nacht al wat beter kunnen slapen?
Ze mag toch mee naar huis, een flinke blaas en nierontsteking is de diagnose. Zware ab moet gaan helpen nu. Arm meiske.
Ach Riti.....maar "gelukkig" is het dat dan "maar"....hopelijk knapt ze met de kuur heel snel weer op. Het kan ook iets veel ergers zijn. Niet dat dit het niet is, maar je begrijpt wat ik bedoel...pffff
@luuz doe je rustig aan lieverd.hopelijk werken de medicijnen snel zo je betere nacht rust hebt. @riti arm meisje hopelijk knapt ze snel op naar de ab kuur.
Collo, was jij dat nou, waar de slakken de sla hadden verorbert? Hier ook, bij mijn lollo rosso. Maar de pluksla daarentegen groeit als onkruid en staat er super mooi bij! Dus misschien een tip, vind hem wel wat minder lekker maar hij is mooi stevig. Vanmorgen mooie bietjes kunnen meenemen uit de tuin (een ander ras, langwerpig en erg lekker), nog wat wortelen, courgettes en sla. Mijn bonen en doperwten zijn foetsie, maar de kapucijners doen het super. Grappig die verschillen. Net gordijnding opgehangen, fijn in zo'n oud huis, je trekt zo de pluggen uit de muur. Nu kan ik met gordijnen voor Maura's kamer beginnen. iemand nog een goede tip hoe met dat verduisteringsspul om te gaan? Anders kom ik er vanzelf achter als ik het fout doe .
RiTi Bah, zieke kleine kindjes zijn heel naar. Hopen dat de kuur snel aanslaat. Lijkt e echt vreselijk als ouder... Hier eten de slakken de sla niet op, maar de aardbeien. Maar ik geloof dat ik de meeste inmiddels over de schutting heb gegooid (nee, niet naar de buren...). Aardbeien ontdaan van alle uitlopers en meteen begin ik eindelijk veel aardbeienb te krijgen....dat was het dus! (al doende leert men...) Hier deze week boontjes uit eigen tuin. Wel aangevuld met een handje diepvriesboontjes, anders was het te weinig. Mijn courgettes gaan ook goed. Laat jij wat sla doorschieten en zaad produceren? Dan houd ik me aanbevolen voor de Lollo Rosso Dees Wow, klinkt heftig! Maar ben altijd wel een beetje een sensatiezoeker, dus naast een beetje angstig vind ik het ook altijd wel spannend van dat noodweer. Luuz Gelukkig waren het er maar 2, maar wel paardenmiddel joh! Hoop dat je een beetje hebt kunnen slapen en het je goed doet (en er niet stiekem van alles aan de hand is). Maar even rustig aan want duidelijk toch teveel van jezelf gevergd. LW Oh, spannend! Woensdag weer een echo, leuk! Vandaag zoals ik al voorspelde een rotdag.. Veel gezeur op mijn werk, niks echt kunnen afwerken... Maar gelukkig wel leuke collega's dus wel kunnen lachen. En een hele lieve collega die elke maandag met een heerlijke salade aankomt (stuurt ze me zondag dan al een foto van via de App) en tegenwoordig ook elke maandagochtend een verse smoothie voor me meeneemt. Dat is toch wel heel erg lief, niet?
Anti slakken tip : wij hebben een aardewerk slak in de tuin, daar doen we bier in. Slakken er in maar kunnen er niet meer uit...
Even een klaagberichtje van mij... Heb het idee dus vanaf vrijdag lichte weeen te hebben..Daarnet op het werk werd het bijna zwart voor mijn ogen dus helemaal lekker gaat het niet. Ga morgen nog een dikke week naar Zeeland met mijn ouders dus ga eerst de VK even bellen of ik vandaag nog kan langskomen...het voelt niet helemaal lekker zo . BAAL!!!
Collo, ah ik dacht de sla, mijn lollo is dus volledig weggevreten, niets van over dus doorschieten kan ook niet. Joyce, ken die potjes inderdaad, bier in een liggende fles doet het zelfde. Ze krijgen alleen wel een verdrinkingsdood, maar het is beter dan zout. Ik wist niet dat peuters nog zo konden spoken snachts zeg . Denk serieus dat we nauwelijks geslapen hebben, vreselijk. En niet dat er nou wat was of zo. Ze is weer flink gestoken door muggen, en weer vooral in haar vingers en op haar handen. Die zijn dan ook heel dik en opgezwollen en ze heeft er echt veel last van, logisch het zijn je handen, dat is ook naar. Maar steeds werd ze jammerend wakker, en later dus ook zo moe dat ze tussen dromen en wakker zat steeds. Sneu voor haar, maar ook echt rot voor ons want we worden er wel wakker van hier met die dunne muren. Rustig aan vandaag, al leert de ervaring dat dat juist erg intensief gaat worden. Vandaag staan er lavendelmadeleines met frambozen op het programma en een doorgeschoten courgette die omgezet gaat worden in soep. Ook veel bosaardbeitjes en wilde bosviooltjes in de tuin, die laatste kan je ook goed eten (smaken niet echt ergens naar), zien er zo schattig uit op je bord
Happy, oh nee wat rot zeg. Hoop dat het iets 'onschuldigs' is en het gemakkelijk verholpen kan worden, sterkte!
@Happy; Het zou goed zijn als je inderdaad even gezien moet worden door de VK, sterkte en laat je het ons even weten?! @RiTi; Die muggen ook, Luca zit ook behoorlijk onder. Maar dan echt overal op zijn lijf. Vorige week hebben wij de horren weer terug gezet in de kozijnen, scheelt een hoop. @hier; Gefrustreerd, werd net gebeld door mijn leidinggevende en er blijkt wat onrust te zijn vanwege mijn situatie. Ben echt een beetje boos nu en moet het even laten bezinken, en weet even geen raad wat te doen.
Happy He gets...klinkt niet leuk. Hoop dat de vk je goedkeurt! Laat je het idd wel even weten? Dees Onrust?> Heel vervelend als je niet gewoon op je gemak kunt uitzieken. Hoop dat het snel opgelost wordt. RiTi Zou dat ook echt heel slecht trekken hoor. Slaap is mij echt heilig. Wellicht vanmiddag een middagslaapje?
Mag om 2 uur even langskomen...hoop maar dat het gewoon een stapje terug betekend (wat voor mij echt moeilijk is!!) Slechte nachten; Tijs had het gisteren nacht...toen was het volle maan...Elke 2 uur wakker pffff... Negeren Dees; denk aan jezelf. Hun probleem zou ik zeggen!
@Collo; Ik heb in de club even verder uitleg gegeven. @Happy; Moet je bij de VK langs of het ZH? Wil het ook graag negeren maar dat lukt me zo niet, buhh!
Gaat lekker hier, ben wel onwijs blij dat Luca zindelijk is. Luca spuugt net behoorlijk, waren in de speeltuin geweest en Beau moest plassen. Dus op naar huis, en Luca pakt thuis zijn knuffel van de bank en begint ineens te spugen! Kleed onder, de bank onder, zijn knuffel onder Daarna nog 2x diarree gehad, wel gelukkig op de wc Gaat lekker hier
Happy Goed dat je de vk hebt gebeld. Als je idd een stapje terug moet doen; zeker doen, hoe lastig dat ook is. Beter dat dan dat de weeen door gaan zetten, dan ben je verder van huis. Dees Ach gos. Arme luca. Beterschap. Riti Oei, niet fijn. Misschien straks nog eben liggen?