@Collo: tis ook heel erg nieuw en wennen, een nieuw gebouw, nieuwe juf, nieuwe kindjes. Amy voelt zelf ook dat het iets groots is en dat maakt ze vaak zenuwachtig. Tis weer een groot mijlpaal, maar knap van haar dat ze het zo goed gedaan heeft en dat het klikt met de juf! @happy: oei ik zou eerlijkgezegd niet weten waarom hij bijt en hoe je dat af kan leren, behalve inderdaad het straffen dat je nu al doet. Ik denk altijd bij kleintjes dat het een fase is die wel overgaat, maar het is wel knap vervelend zeg Kan me voorstellen dat je blij en trots bent voor je man maar voor het gezin is het inderdaad een groot nadeel, het is niet leuk om alleen te eten en de kids klaar te maken om naar bed te gaan. Is hij ook altijd vroeg weg thuis? @Hier: kids zijn vandaag met alle kleuterklassen naar een schoolvoorstelling in het cultureelcentrum. Dus vanochtend stonden dan alle klassen netjes in de rij met van die gele fluor vestjes aan, lekker wandelend naar het centrum. Ookal zitten ze nu beide al meer dan een jaar op school, dit soort dingen blijven moeilijk, het is loslaten, elk jaar een beetje meer.. Ook als je ze wegbrengt naar feestjes van klasgenootjes is het slikken en zelfs als t zoveelste vriendenboekje in de tas zit. elk schooljaar steeds meer loslaten, en ze zijn al zo jong... tja blijft erg lastig, het enige wat je kan doen is extra genieten.
Dretjuh, het lijkt zo gewoon omdat ze het zo super doen, maar wat gaan ze al vroeg naar school bij jullie zeg. Wel super hoor, zo goed als ze het den allemaal! Heb een afspraak dus Dennis neemt de dansles waar en vanmiddag speelt ze bij een vriendinnetje, wat een rust zo in eens
Ola! Ben ik ook weer eens. Hier ook spannend hoor, Milan gaat dinsdag wennen en daarna nog 3 keer. Heb besloten om toch maar de dagen net als nu te blijven werken. Dan heb ik dinsdag en vrijdag ook eindelijk eens wat rust en tijd voor Rafi. Denk dat ik lekker met Rafi ga zwemmen op vrijdag. Milan moet dan alleen maandag naar de BSO en de rest van de week niet. Heb er een goed gevoel over zo. Hij blijft dan 4 dagen over. Hoest hier verder?
RiTi Het is idd meteen al best heftig. Zondag verjaardag, maandag naar school en donderdag al de sint op school... Verder ook een gek idee dat ik mijn meisje echt los moet laten. School is natuurlijk lang niet zo'n afgesloten wereld als het kdv. Wil gewoon zo graag dat ze het goed gaat doen en dat ze gelukkig wordt. Heb zelf niet zulke warme herinneringen aan de basisschool. Soms zelfs echt hele nare. Wil dat echt niet voor mijn kinderen. Chicken Hier maandag en vrijdag naar de BSO en maandag ook overblijven. Dre Ja, het blijft iedere keer weer een beetje meer loslaten, maar vind dit wel weer een heftige stap. Gek idee dat jij dat al met allebei gehad hebt. Heeft Dani het eigenlijk naar zijn zin op school?
Collo, dat herken ik wel, heb ik ook sterk. Als ze blij en ontspannen is en het fijn heeft, nieuwe vriendjes maakt etc. Gelukkig is dat meestal ook zo en kunnen ze dat ook al heel goed zelf. Chicken, Ook leuk om nog even Rafi alleen te hebben, voor zo lang dat nog duurt. Bij ons een continurooster trouwens, erg blij mee.
@Riti, continu, dat is dan ook gewoon de hele dag op school inclusief lunch? Ik vind dat wel fijn hoor!
@Chick: nou is toch een prima weekindeling dan. Heerlijk ook dat je dan wat tijd met Rafi alleen hebt en lekker met m kan gaan zwemmen. @RiTi: ja met 2,5 jaar mogen ze al naar school, ik vind in Dani's geval dat het hem wel goed heeft gedaan. Maar het is wel heel erg vroeg loslaten. @Collo: ja in 1 klap allebei de kids naar school dat was echt slikken en wennen, maar ze konden elkaar wel opvangen en hebben echt veel aan elkaar gehad, ze stonden er niet helemaal alleen voor en dat maakte het denk ik ook minder eng en spannend voor ze @collo2: mijn basisschool herinneringen zijn 9 van de 10 ook verschrikkelijk en heeft me een heel deel van mijn leven ook gevormd. Nu gelukkig niet meer maar de basisschool heeft mij niet veel goeds gedaan. Snap je ook helemaal dat je wilt dat de kids dat niet gaan meemaken. @hier: bah wat een regen Kids met regenlaarsjes en parapluutjes naar school gestuurd, wat ze heerlijk vonden! De voorstelling gisteren heeft ook veel impact gemaakt, vonden ze echt geweldig, een koning die alles heeft maar doodongelukkig was omdat hij geen schoenen had Verder thuis een beetje aanrommelen
@chicken: continue is toch dat ze elke dag dezelfde schooltijden hebben? Hier is dat dus niet.. elke dag tot 15.20 en op dinsdag tot 15.45 en de woensdag tot 12 uur... Ik kan ze altijd thuis hebben van 12 tot 13.00 *lunchpauze* maar ze blijven liever eten op school, daarna buiten spelen.. Tja oke ook goed
@Dre, volgens mij is continu dat ze niet tussen de middag thuis eten, dat dat standaard is. Ik kan hem ook tijdens lunchpauze thuis hebben, dat was ook mijn insteek, maar kom er nu toch van terug. Het is naar mijn idee relaxter voor hem ook dat hij daar eet. Anders heen en weer gedoel. Zo is inderdaad vroeg zeg met 2,5 jaar...pfoe...kan me voorstellen dat dat lastig loslaten is!
Continue is dat de schooltijden van de hele school op elkaar afgestemd zijn, zodat je niet op verschillende tijden verschillende kinderen op moet halen. Daarnaast loopt het door, en heb je daarbij ook geen keuze. De leerkracht blijft, en er komt geen apparte overblijf. Het is ook korter waardoor de school ook eerder uit is.
School zit hier echt heel dichtbij dus kan Amy voor de lunch makkelijk ophalen. Maar als ze straks liever op school wil blijven dan vind ik dat ook prima. Hier verder rustig dagje aangehobbeld. Nog even naar de Pedicure geweest, dus opa en oma een uurtje opgepast. Vandaag wel een aanslag van de kinderopvangtoeslag gehad van 2012... Mogen nog dikke 500 euro terugbetalen...bleh!
@collo: pff da's geen malse rekening... @Hier: rustig dagje, beetje aanrommelen weer thuis. Rond de middag komt freddy zn mama voor dr haartje (knippen en donkere lokjes erin) Layla is weer zwemmen met school.
Even me neus laten zien. Hier gaat alles wel oke, We zijn met zijn 4e flink verkouden. Nina heeft spruw,de nachten zijn hier dramatisch. Borstvoeding loopt af baal als een stekker. Verders gaat Sophie echt bijna naar school laaste puntjes nog op de i zetten. Dus even handjes vol hier. Kom snel weer babbelen als het wat rustiger hier is.
@collo; vraagje over de phil &teds duowagen. Kan lizzy nog makkelijk in deze duowagen icm met Julian? Zitten nu te dubben over welke kinderwagen handig is, dit ivm dat beau (vrees ik) nog wel even de tijd nodig heeft om zijn been niet teveel te overbelasten, en straks wanneer kleine uk er is ik mij niet uit huis kan bewegen met 2 kinderwagens Dus of het wordt weer een mooie combiwagen (enkel) of bijv. een duowagen die ook te gebruiken/om te bouwen is naar een enkele. Beau is niet zo super groot en jij kent de phil and Teds.
LW Wat naar dat de bv terug loopt. Neem aan dat je alle tips en trucks al uit de kast gehaald hebyt? Beterschap voor jullie allemaal. Hier ook alles niet helemaal fit. Dees Denk dat je Beau er nog wel in kan zetten hoor. Duo zit is in principe t/m 15 kilo maar zet Amy met haar 19 kilo er ook nog wel eens in hoor. Merk wel dat Amy haar benen aardig ver moet optrekken inmiddels. Lizzy zit nog wel prima.
@collo; thanx voor je info. Wij kijken het nog even aan en wachten nog even met beslissen. Al blijf ik het denk ik wel moeilijk vinden. Hoop ergens dat beau zijn been op miraculeuze wijze weer herstellende is
Niet te lang over twijfelen Dees. Als je hem tweedehands koopt, kun je hem ook altijd weer verkopen zonder er al te veel verlies op te maken. Was trouwens aan het kijken om mijn Mura op MP te zetten, maar die worden echt bijna voor niks weggegeven. Zo zonde, want het is echt een mooie kar. Jammer dat mijn oom hem niet kan gebruiken omdat die een duo wagen moet hebben...
@collo ja ik heb zo ver ik weet alles geprobeerd om me borstvoeding op gang te houden. Me linker borst lijkt me hellemaal niets meer te geven. Straks maar even kijken met kolven.