December 2009 mama's Deel 17!

Discussie in 'De mama's' gestart door BLiS, 25 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. littlewonder23

littlewonder23 Niet meer actief

@collo ik dacht bij de Cb ook wow.
    Vindt het nu al zo hard gaan.
    Sophie was zo klein poppetje.

Ik vindt het best ook pittig elk uur kolven,
    Me rechter borst begint verbetering in te komen linker nog niet.

Hoe gaat het nu met Julian?

@happy heey lieverd,nog bedankt voor je kaartje.
    Ja Nina heeft ook spruw.ze gebruikt inderdaad de zelfde medicatie moet je ook 1ml in haar mondje doen?
    We volgen elkaar lekker op,haha.
    Hoe gaat het met 3 kids? Lijkt me wel handjes vol of valt dat wel mee?

2. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Happy
    Wat goed dat je het zo in de gaten had dat ze niet goed in haar velletje zat. Hoop dat ze snel lekker veel gaat aankomen.

3. happy79

happy79 Fanatiek lid

19 nov 2008
    2.334
    0
    36
    Ergens in Brabant
    LW op advies van de lactatiekundige doe ik na elke voeding een halve ml en myconazolnitraatcreme op mijn tepels. De besmetting vind namelijk na elk contact weer plaats. Of drinkt ze nu helemaal niet meer aan de borst? Al een lactatiekundige gebeld voor tips hoe je je BV weer op gang kan krijgen?? Elk uur kolven lijkt me ook niks nee..

4. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Ola! Zo Milan zn eerste ochtend in groep 1 zit erop. Hij moest huilen toen ik wegging en ik zodoende ook de hele weg naar huis, maar daarna ging het goed. Heeft het heel eg naar zijn zin gehad. Jippiiieeeeee.

Heb meteen eindgesprek op kdv gehad. Ze gaven ook aan dat het de laatste maanden stukken beter ging, maar dat zij op een gegeven moment ook geen uitdagingen meer voor hem hadden. Sociaal emotioneel is het voor Milan nog wel moeilijk om met veranderingen om te gaan, maar zij had ook het idee dat dat straks beter zal gaan omdat hij dan 5 dagen op school zit en er veel regelmaat is. Kortom, het gaat goed en daar ben ik zoooo blij mee!

5. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @chicken; fijn zeg dat het zo goed ging!
    Huilen bij het weggaan vrees ik ook een beetje voor, op het KDV is alles zo vertrouwd.

@afscheid KDV of PSZ; doen jullie iets van een afscheidstraktatie?
    Hier is 5 dec de laatste dag voor beau op het KDV, twijfel nog een beetje over wat te doen..
    Die week erop trakteert hij met zijn verjaardag op de basisschool.

6. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    @LW: denk dat onvoldoende nachtrust ook wel zorgt dat de BV terugloopt niet? Maar wel balen zeg
    Ze is is wel goed gegroeid zeg, wauw :)

@Chicken: wow Milan is echt uberslim he!

@Happy: oei 80 gram is idd niet veel, maar spruw is dan ook erg pijnlijk hopelijk gaat ze snel weer wat beter drinken.
    heb trouwens vandaag het kaartje aangekregen, dank je hij is erg mooi!

@Chicken2: WAUW wat fijn dat Milan het zo naar zijn zin had op school, wat zal jij en hij in spanning hebben gezeten :)

@Dees: een leuk begin om meteen op school te kunnen trakteren. Ik heb de kindjes wel op het kdv iets laten trakteren voor afscheid maar als dat op 5 dec valt is het misschien dubbel voor de kids.

@hier: druk weekend gehad, zaterdag gewerkt, daarna in NL nog wat gewinkeld en boodschappen gedaan.
    Zondag met vrienden naar een moterbeurs geweest, kregen daar het nare telefoontje dat de vrouw van iemand van Freddy zn werk is overleden aan kanker.
    haar lichaam kon de chemo niet meer aan :(
    Ze was de laatste keer ook erg mager, maar toch zo krachtig en vrolijk en positief.
    Ze zakte door haar knieën toen ze gewogen werd, haar man gaf naar extra zuurstof en legde haar op bed, belde een ambulance maar toen die eenmaal aankwam was ze al gestorven :(

Zondag collega's op bezoek gekomen bij ons, want die man had aan Freddy gevraagd om iedereen te bellen van het werk. Een hele eer maar een hoop werk.

Gisteren was een "feestdag" in belgië, iedereen vrij, dus we zijn naar NL geweest om wat te winkelen.
    Vandaag alles bijgewerkt thuis en nu net pas klaar, zo de kids weer halen van school.

7. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Degenen op de app hebben het al kunnen lezen, maar Maura's eerste schooldag ging super!

We sloten wat later aan, heerlijk rustig. Ik ben een klein half uurtje gebleven toen ze fruit aten (juf maakt er geweldige beesten van) en toen ging ik weg. Geen probleem, helemaal blij en ze deed gelijk mee!
    Trotse mama verliet het plein!

Opgehaald toen school uit ging, juf zei wel dat ze erg schrikkerig was en dat herken ik wel. Nieuwe geluiden en uitschieters van anderen moet ze altijd echt aan wennen. Donderdag weer, en na overleg ook nog niet een hele dag gelijk.

Ze is nu lief en vrolijk, wel moe maar had rekening gehouden met veel meer ontlading hihi

Chicken, hier nogmaals, zo fijn dat Milan het ook zo leuk heeft gehad! Lekker gevoel geeft dat he?

8. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Chicken
    Ben ook heel bang dat ik zlef eerst begin te huilen voor dat Amy dat doet. Papa is daar ook veel beter in.... Maar die moet de andere kids al naar het kdv brengen.

RiTi
    Wat zijn dat Maura het zo lekker heeft gehad. Hoop dat ze snel zich vertrouwd voelt in de klas, waardoor ze minder schrikachtig wordt.

Afgelopen weekend kwam mijn vader ineens aan met een oude klassefoto van de basisschool. Heel verbazend om te zien dat de leerkracht die wij toen heel oud vonden, op die foto even oud is, als wij nu...
    Merk wel dat het hele naar school gedoe wel wat oude wonden open schurkt. Dat, en het feit dat ik vanwege mijn werk nog steeds niet erg goed in mijn vel zit. Besef me steeds meer hoe vervelend een groot deel van de basisschool is geweest voor me.

Wat wel positief is, is dat ik straks een beetje gedwongen wordt om met de fiets Amy weg te brengen en ook naar het werk te gaan. Omdat het parkeren bij de school niet zo handig is en ik straks echt heel strikt om half negen op mijn werk ingelogd moet zijn.. Als het goed is haal ik dat allemaal net, mits met de fiets. Hoop dat we snel naar de nieuwe (oude) locatie verhuizen. Dat scheelt net die paar minuten en dus stress.

9. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Collo, heftige dingen die er spelen en opgerakeld worden, logisch dat je dan niet lekker in je vel zit. Kom je wel een beetje aan je rust toe ondertussen?
    Hier ook veel aan schooltijd teruggedacht de laatste tijd. Kleutertijd was geweldig, mijn juf de Haan was fantastisch. Schooltijd niet super, maar wel ok verder. Bij mij begon de ellende pas daarna.

LW , hoe gaat het met Sophie deze week?
    Zo vaak kolven zeg, jeetje, bijna niet te doen.

10. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @dre; mijn idee was dus ook dat het misschien net even teveel is die dag. Ik dub nog even verder ;)
    Jeetje meid, lees wel vaak dat er mensen om je heen overlijden..pittig!
    Sterkte :(

@basisschool; ik hoop dat beau een betere tijd op de basisschool gaat hebben dan hoe ik het heb ervaren.
    Het rakelt weer veel dingen in op helaas.
    Maar we zijn positief en hebben er zin in, ik weet zeker dat beau er niks van merkt aan mij.

11. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Brabo in België
    @Dees: ja inderdaad veel mensen om me heen die sterven, niet fijn...Maar we beseffen ons wel dat het leven akelig kort kan zijn en je er alles moet uithalen wat erin zit!

@RiTi: wat fijn dat Maura haar eerste schooldag goed is gegaan!! Wat kan een mama dan toch trots zijn he :)

@Collo: hoelaat begint Amy dr school dan? Als je EN met de fiets moet EN om half 9 ingelogt moet zijn op je werk?
    Gelukkig heb ik geen last van nare gevoelens die komen opspelen vanuit mijn basisschooltijd. Mijn basisschool tijd was echt verschrikkelijk, van de 20 kids in de klas waren er maar 4 Nederlanders en wij moesten er nogal onderdoor zeg maar.
    Dat is iets waar ik wel angst voor heb dat Layla of Dani ooit gepest gaan worden. Daar zal ik dan heel fel op reageren denk ik.
    Maar niet fijn dat je nu niet lekker in je vel zit, kom je snel troosten x

12. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    Morning!

@Dre, Milan heeft inderdaad wel een flinke voorsprong, maar zoals ik zal zei is het op sociaal emotioneel vlak daardoor wat moeilijk voor hem. Geeft me ook wat zorg en een zwaar gevoel in m'n buik dat ik zo hoop dat dat goed gaat komen op de basisschool. Normaal trekt hij heel erg naar oudere kinderen, vanaf een jaar of 7 ofzo. En dan merk je dat hij dan emotioneel toch nog maar een jongetje is van 3 en dat begrijpen die oudere kinderen dan weer niet omdat hij prima mee kan doen met die ouderen, maar toch ook weer niet. Snappie? Dus ik heb er goede hoop op dat hij in een klas met leeftijdsgenoten en ouderen omdat het een groep 1/2 is, wel zijn draai goed vindt.

@Dees, ik doe wel een afscheidstractatie, meteen met z'n verjaardag. Ik maak een knapzakje..hihi.

@Riti, fijn zeg dat Maura het zo leuk had!!! Geeft zeker een heerlijk gevoel!

@Collo, het is ook zoooooooo niks voor mij zoiets. Moest echt moeite doen om het binnen te houden tot ik buiten was. Maar ach, het heeft ook wel weer iets moois....kweet niet. Wat vervelend dat je zulke slechte herinneringen hebt, moeilijk is dat dan. Ik herinner me dat er bij ons echt zo'n vechtersbaas meid was. Die kon ook flink pesten. Op een gegeven moment begon ze tegen mij (en ik was vrij tenger en zij best flink). Ze wilde met me vechten. Nou waar ik het vandaan haalde weet ik niet, maar ik pakte haar vast en gooide haar zo op de grond.....nooit last meer met haar gehad. Heb daardoor best leuke herinneringen aan de basisschool.

13. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Brabo in België
    @Chicken: ja ik snap m ;) Lijkt me wel heel erg lastig, een grote jongen maar deels toch ook nog zo klein, is heel lastig voor hem en jou om daarmee om te gaan.
    Hopelijk krijgt hij genoeg uitdaging in de kleuterklas waardoor hij op emotioneel gebied ook lekkerder in zn vel gaat zitten.

@Hier: kids om 12 uur klaar met school, net boodschappen gedaan, nu ff wat administratie doen.

14. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Brabo in België
    gisteren een leuke middag gehad, lekker filmpjes met de kids gekeken op layla dr bedje, rolluiken dicht en lampionnetjes aan. Ze hebben t speelgoed van Littlest Pet shop uit de kast gehaald en hebben er de hele middag mee gespeeld :)

Nu de ramen onder allemaal gedaan, gestofzuigd, dalijk dweilen, wasje staat op, dan nog boven de ramen doen, strijken en dan zien we wel weer ;)

15. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    Wow, goed bezig Dre!

16. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    Wat is het stil hier....verveel me kapot.

17. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Slecht nieuws chick... Kijk even in de club

18. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Brabo in België
    wilde ook al zeggen dat het boring is hier op t forum, maar ik heb t liever rustig dan dat soort berichten :(
    potverdorie........

19. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    brrrrrrrrrr.....wat vreselijk

20. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Ja helaas meiden, het is echt waar :(
    Wederom denderen wij van die roze wolk af en wordt onze ergste nachtmerrie werkelijkheid.

Deel Deze Pagina