December 2009 mama's Deel 17!

Discussie in 'De mama's' gestart door BLiS, 25 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    LW
    Wow, alweer 6 weekjes oud! Gaat het allemaal goed met jullie? En ben jij ook weer een beetje hersteld na de bevalling? Hebben we eigenlijk al een bevallingsverhaal gehad van je?

Hier
    Vandaag weer een dag werk overleefd. Had er vanmorgen vreselijk de pest in maar ging gedurende de dag iets beter. Was rond drie uur wel helemaal afgebrand zeg...
    Vandaag ook met Amy naar de huisarts geweest omdat met afvegen het nogal roze was. Arme kind is al dagen aan de diarree en die darmpjes zijn gewoon helemaal beschadigd van binnen... Advies was om geen zuivel te geven. Voor de rest zoveel mogelijk normaal eten en aan de bel trekken als het na het weekend nog niet over is.

Hoorde vanavond ook van 1 van de leidsters van get kdv dat Julian weer naar zijn oortje aan het grijpen is...oh no... En Amy heeft een grote bijtplek van Lizzy in haar schouder staan... Pfff echt tijd dat die twee wat minder op elkaars lip zitten.
    Huisarts gaf wel het advies dat wanneer Amy maandag nog niet fit is, haar maar voor halve dagen naar school te laten gaan. Hij vond haar er nogal bleekjes uitzien en school is toch wel een aanslag op een kindje.

2. happy79

happy79 Fanatiek lid

19 nov 2008
    2.334
    0
    36
    Ergens in Brabant
    Nou Collo...even een heftige periode voor je nu. Hoop dat de kindjes snel allemaal beter worden en blijven en dat je het op je werk weer naar je zin gaat hebben. Dikke knuffel!

LW wat een flinke dame! Hier woog Fleurtje afgelopen maandag 4320 en was 54 cm. Maar goed, wij hebben zeker anderhalve week aangetobt. Geef je nog wel BV of kreeg je dat niet meer op gang?

Vandaag met Tijs naar het Cb geweest. Testjes gingen super;vormen in een stoofje, een brugje van blokjes bouwen, een rondje tekenen, oogtest doen. Met de prik geen kik! Wat een bikkel. Op de groeicurve qua lengte op +1 (106,5) en gewicht boven de +2 (21,5). Het is een flinkerd. Hebben nu het advies gekregen geen crackers/peperkoek meer te geven na de boterham maar alleen 2 boterhammen en minder melkproducten (kreeg nu 2x bekertje melk en 's avonds toetje). Het is echt geen snoeper dus moeten echt de porties aanpassen...ben benieuwd of dit goed helpt. Je ziet dat hij soms ook echt last van zijn buikie te hebben met bepaalde bewegingen. Nu over een half jaar even langs bij de schoolarts.

Ga zo weer even wat melk geven ;) en dan bedje in. Fleur slaapt de ene keer tot een uur of half 5 en soms al tot een uur of 7! We zullen zien. Morgen gezinsdagje.

Denk elke dag aan je Dees...wat moet het een enorm leeg gevoel zijn voor je! Kunnen jullie er samen een beetje over praten. Hoe "beleefd" J het allemaal?

3. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Wow Happy, dat is een flinkerd! Milan is nu 114 cm en 16 kg...hihi dat is dan weer een lekkere lange spijker!

4. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @Happy; Tijs is een flinke man aan het worden zeg, daar is Beau niks bij ;)
    Heerlijk dat het zo goed gaat met Fleur, geniet van je gezinsdagje!
    Hier gaat het nog steeds met ups en downs...niet geheel onlogisch helaas.
    Praten gaat, maar verwerken het beide wel op een geheel andere manier...volgende week ga ik praten met maatschappelijk werk.

5. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Happy
    Wow, wat een flinke vent! Lekker hoor! Maar idd als het in de weg gaat zitten is het misschien tijd om een beetje op te passen. Maar zou het zeker niet overdrijven.

Hier net op de BSO even wezen kijken. Lekker klein omdat ze meerdere lokaties hebben, dus mooi overzichtelijk voor Amy. Deze lokatie is alleen voor de kleuters dus ook mooi het speelgoed afgestemd op de leeftijd. Nu maar hopen dat het allemaal niet te veel wordt voor mijn meiske.

Vanavond nog even de traktaties maken. Luchtballonnetjes met popcorn en een Dora uitdeelboekje. Heb alleen nog steeds geen kado voor de leidsters...oooh...moet ik echt nog de stad in zo???

6. littlewonder23

littlewonder23 Niet meer actief

@collo alles gaat prima hoor.heerlijk drukjes.
    Ik zal snel eens me bevallings verhaal posten.

@happy me borst voeding was een week geleden afgelopen.
    Kwam echt geen druppel meer uit.
    Maar sinds gister avond in bed verloor is weer ineens borstvoeding.
    Vanmiddag even gekolfd en kwam toch 80 cc uit.
    Dus nog 1 poging waren om het met kolven op gang te krijgen zo nee.
    Ik het echt hier bij.

Fleur doet het ook erg goed.hoe gaat het met 3 kids in huis? Is het zwaar of valt het wel mee.

7. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    80cc is best aardig nog als je eigenlijk gestopt was.,... Hoop dat het weer op gang komt meid.

8. happy79

happy79 Fanatiek lid

19 nov 2008
    2.334
    0
    36
    Ergens in Brabant
    LW Da's inderdaad nog best wel wat...uit 1 borst of uit allebei?
    Drie kids is best pittig ja...en dan ook nog een hond. Ben benieuwd hoe dat in januari gaat als ik ook nog echt op tijd bij school moet staan ;). Merk wel dat er een beetje rust aan het komen is...erg fijn. Ga weer een beetje in mezelf geloven. Een week of twee geleden dacht ik hoe ga ik dit volhouden...Afgelopen dagen zijn fijn gelukkig.

Wat heb je nog gehaald voor de leidsters Collo? Ik zat gewoon te denken aan een grote doos Merci...die delen ze dan maar uit onder de leidsters...

Morgen Sinterklaas op mijn werk, ben benieuwd! Altijd wel gezellig hoop dat fleur een beetje gunstig komt dat ik ook even mee kan genieten van de jongens.

9. happy79

happy79 Fanatiek lid

19 nov 2008
    2.334
    0
    36
    Ergens in Brabant
    Wel stil hier....:(

Fleur vanavond koorts (38,4). Hoop dat het niet oploopt zo, anders toch maar even de HAP bellen..Als je het googled dan moet je bij de kleintjes direct contact opnemen met de HA. Ze oogt gewoon prima, is wat jengelig maar drinkt goed, slaapt goed en huilt niet heel erg ofzo. Wil het zelf nog wel even aankijken zo; wat denken jullie?

10. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Ik zou bij zon jonge baby niet te lang aankijken hoor. Onder de 3 maanden vind ik het maar eng als ze koorts krijgen. Hou ons maar even op de hoogte he?

Ik heb voor de leidsters nog een heel verantwoorde Return to Sender kersthanger gehaald, gewoon als kleinigheidje. En voor de groep heb ik 2 leuke hippe prentenboeken gehaald.

Net 18 uitdeelzakjes voor de verjaardag morgen zitten maken. Voor de meiden met prinsessen thema en voor de jongens met piraten thema (wel allemaal in een Rapunzel zakje, want het blijft Amy's feestje natuurlijk ;))
    Slingers hangen, taart in de koeling....en morgen staan de eersten al om 10.00 uur voor de deur. Klaar voor de start....

11. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    He Happy, hoorde al dat jullie gelukkig weer thuis zijn, maar toch schrikken hoor met zo'n kleintje. Hou haar maar goed in de gaten.
    Jongens geschrokken ook dat jullie moesten blijven?

12. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Happy,

Bah meid. Zag je berichtje vanmorgen en heb het op de app gezet. Hoop dat het inmiddels weer beter gaat met kleine Fleur. Dit is echt geen leeftijd om al ziek te zijn...
    Zijn er al plannen bij jou om een smartphone aan te schaffen... Mis je echt op de app groep.

13. happy79

happy79 Fanatiek lid

19 nov 2008
    2.334
    0
    36
    Ergens in Brabant
    Nou dat was een nachtje zeg. De ha op de HAP hoorde wat slijm op haar longen en wilde de KA laten kijken. Die zei inderdaad een opname. Bloedonderzoek gedaan en dat was allemaal goed. Nacht was een drama, ze wilde echt niet in dat bedje slapen...pfff uiteindelijk op haar buik met hulp van de verpleging in slaap gekregen om 4.30. 's Morgens had toen 37,4 ('s nachts paracetamol gekregen). Toen de KA weer langskwam om 11.00 had weer koorts (38) en daarom moesten we eigenlijk 24 uur blijven. Urine werd nagekeken, dat was ook goed. Toen heeft de verpleging de KA nog eens gebeld en gevraagd of ze dan toch niet thuis mocht uitzieken, aangezien alle uitslagen goed waren. Gelukkig mocht dat.
    Ze heeft er echter weer veel last van, erg onrustig, weer slecht aan de borst drinken. Ben dus weer aan het klooien met kolven en flesje geven....hoop echt dat het vanaf nu weer snel beter gaat hoor, zo is het niet echt leuk :(
    Maarrr met Fleurtje gaat het nu op zich goed. Had net 36.8 en ligt nu in de box te dutten. Over een uurtje of 1 1/2 nog een voeding en dan hopelijk lekker slapen...

De jongens vonden het wel raar maar waren toch wel rustig dat wij er niet waren. Papa heeft het goed opgevangen :)

Ga knutsels maken...morgen laatste dag peuterspeelzaal...heb er niet zoveel zin in geloof ik

14. happy79

happy79 Fanatiek lid

19 nov 2008
    2.334
    0
    36
    Ergens in Brabant
    Jij gefeliciteerd he Collo met Amy!

Smartfone...willen wel..moeten even kijken of er centjes voor zijn ;)

15. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @happy; gelukkig weer thuis om goed uit te zieken.
    Dat moet zeker een onrustige nacht geweest zijn voor jullie.
    Beterschap voor Fleur!

16. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    Happy man heeft net nieuw abonnement met onbeperkt bellen en internetten plus telefoon voor laag bedrag per maand. Zal ik je doorgeven hoe en wat precies?

17. happy79

happy79 Fanatiek lid

19 nov 2008
    2.334
    0
    36
    Ergens in Brabant
    Prima Joyce!

Jullie nog bedankt voor de lieve sms-jes he dames :)

18. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Hier een Samsung galaxy S3 over en te koop.

19. happy79

happy79 Fanatiek lid

19 nov 2008
    2.334
    0
    36
    Ergens in Brabant
    Wat wil je daar voor hebben Dees?

20. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Geen idee nog, zal het morgen even overleggen.
    Is toestel van man, hij heeft nu iPhone 4 en een iPhone 5.
    De Samsung is overbodig geworden.
    Het is een blauwige.

Deel Deze Pagina