Dees:1 halve pcm doet meestal niet zo heel veel. Ik weet dat ze bij baby's met koorts aanraden om na 3 uur weer een halve te geven. Lichaam heeft aan 1 halve pcm vaak net niet genoeg om de koorts te boven te komen. Voor de zekerheid kan je ook even contact opnemen met de hap om te overleggen ivm je eigen gemoedsrust, vinden ze helemaal niet erg. Maar 37,9 na prikjes klinkt niet verontrustend toch? Na 3 uur is de pcm uitgewerkt dus dan word de temp niet meer gemaskeert daardoor.
Dees: oh zie nu je nieuwe bericht. 38,3. Hoelaat was het dat je pcm gaf? Is nu uitgewerkt toch? Mischien toch ff hap bellen en waardes doorgeven dan krijg je vast beleid te horen hoeveel en vaak je evt pcm mag geven
Dees Gaat dus wel omhoog.. Zoals Psje ook al zei, even voor je eigen de HAP bellen om te vragen wat nu verstandig is.. Denke erlijk gezegd dat de zetpil uitgewerkt is, zeker een halve..
hihi Lenn is wel een schijnheiltje hoor jammeren als hij in de box ligt (tja ook mama's moeten eten) als ie hoort dat ik er aan kom gaat ie stiekem liggen lachen hij is nog zo jong maar hij heeft het dondersgoed door.. Flikt ie ook altijd als ie op bed ligt maar te koppig is om te slapen.. Als ie de trap hoort gaat ie lachen
Wederom dus een zetpil gegeven....nu is zijn temp. 37.4.... Zit nu ff in dubio wat te doen voor de nacht.....meestal gaat hij tussen 19u en 20u naar bed.....zal ik hem vannacht nog wakker maken om zijn temp. te meten? Wat zouden jullie doen?
hallo dames! heb jullie weer verwaarloods hahaha.. maar na mijn midweekje weg, ben ik zo ontzettend tot rust gekomen dat ik eigenlijk even alles op zijn beloop heb laten gaan heerlijk af en toe!! maar goed nu weer terug in de realiteit haha hoe is het met iedereen? heb geen zin om alles terug te lezen volgens mij lig ik wel 50 pagina's achter... hier gaat het goed alleen erg moe!! heb al vanalles geprobeerd maar Milan slaapt maar niet door... zit er echt ff doorheen ben zoooo ontzettend moe. iemand hier nog tips?? liefs
Dees Zou hem eigenlijk lekker laten slapen.. Wel even bij hem kijken als je naar bed gaat en evt. een wekker zetten om te kijken hoe het gaat.. Goede nachtrust is natuurlijk wel goed voor m.. Of toch even de HAP bellen, vragen wat het best is.. Mamaweentje Midweek was dus gezellig? Hier is het doorslapen ook gebeurd dus weet niet of ik je kan helpen haha.. Wat hier wel helpt is jbpm maar goed dat is voor het spugen, maar daardoor slaapt hij wel tot 5 uur i.p.v. 3 uur.. Of evt. rijstebloem?
Dees: ik zou denk ik ff gaan kijken als ik zelf naar bed zou gaan. Als ie rustig ligt te slapen en niet heel warm voelt zou ik hem laten slapen. Als ie kreunt of gloeit zou ik toch nog een keer tempen denk ik.
Zit me ineens te bedenken dat we eind deze maand/begin volgende maand het topic dec.mama's 2010 kunnen verwachten!
Dees Zou hem niet wakker maken. Als hij zich niet lekker voelt ga je het echt wel horen. Gewoon een PC (hij mag een hele toch?) voor de nacht erin. Maar als je twijfeld, gewoon even de HA bellen. Roeltje Wat vliegt de tijd he? Zullen we de december 2010 mama's maar vertellen dat december babys echt de mooiste zijn?
Zeker zijn de decemberbaby's de knapste; zeker de kerstkindjes haha! @Dees; ik zou hem denk ik af en toe even bekijken en voelen of hij heel warm voelt. Anders gewoon nu een zetpil inderdaad en dan naar bedje. Succes; hoop dat de koorts snel zakt en laag blijft. Mamaweentje; hoe laat is de laatste voeding? Hier gaat het prima. Moet volgende week alleen weer aan het werk en zie er behoorlijk tegenop. Zo raar; ben je 4 maanden thuis en het lijkt wel 2 weken! Gelukkig heb ik goede oppas; de oma's en papa. Als Tijs 8 maanden is gaat hij 1 dagje naar het KD. Tijs slaapt nu 2 weken door en heeft een super ritme overdag. Zit op 5 voedingen en hij slaapt overdag heel zoet in. Echt een voorbeeld kind. Het flesje gaat alleen niet altijd even goed; de ene keer makkelijk 150cc en dan opeens maar weer 80...Gelukkig kan ik straks in ieder geval 3 voedingen zelf geven.
Kunnen trouwens alle kindjes al hun hoofd goed omhoog houden, Tijs vindt het echt nog zooo moeilijk. Vaak gaat hij lekker op zijn hand sabbelen.....
Lenn doet het pas sinds vandaag.. Daarvoor was het krijsen geblazen.. Suus en Lotte hadden een tip.. Zelf op de bank gaan zitten, kussen onder je knieen zodat je benen wat omhoog staan.. Dan de kleine op zn buik op je benen neerleggen en dan lekker tv kijken ofzo.. heb ik gister voor het eerst een kwartiertje gedaan.. Vandaag uit gekkigheid hem op zn buik in de box gelegd en hoppa, daar ging het koppie de lucht in.. Je zou het kunnen proberen..
@hier; Ik heb gelukkig rustig kunnen werken vanavond! Beau heeft rustig liggen slapen beneden in de box, manlief heeft hem maar wakker gemaakt voor zijn fles. Zijn temp. was toen 36.6 , hij vertrouwde het toch niet helemaal en heeft de temp. nog eens overgemeten en wederom 36.6 Beau was verder niet suf geweest o.i.d. dus ik denk dat het wel goed gaat komen, hij ligt nu iig weer lekker te slapen in zijn bedje. Zo straks wanneer ik naar bed ga neem ik nog wel ff een kijkje bij hem! @mamaweentje; Ik heb niet echt een tip voor je zodat de kleine doorslaapt. Wanneer krijgt hij idd zijn laatste voeding en moet/ga je hem hiervoor wakker maken? Ik weet dat wij op een gegeven moment zo moe waren 's avonds dat we naar bed zijn gegaan en wel afwachten wanneer de kleine zich weer zou melden....hij kwam toen pas de volgende ochtend om +/- 6u....vanaf toen zijn we gaan voeden op verzoek en sliep hij de nachten door. We hebben hem dus toen niet meer wakker gemaakt rond 23u. @happy; De 1e keer om weer te moeten werken is idd ff zwaar en moeilijk, zo ervaarde ik het ook! Maar nu ben ik alweer 2wkn aan het werk en het bevalt me prima! De kleine zal het vast wel goed maken bij de oppas e.d.! Ook heerlijk zeg dat Tijs de nachten doorslaapt, zo kom je weer wat meer tot rust nietwaar?
Dees hoe laat krijgt Beau de laatste fles? hier vanavond om 19.00uur, wilde rekken tot 20.00 uur maar was krijsen.. denk dus dat hij rond 3 uur weer zal komen