Xenas Op MP vooral veel shirtjes met korte mouwen en broekjes voor de zomer gekocht. Ik zoek nu nog dat leuke Noppies shirt met die paddenstoel in maat 68... wordt zoveel voor geboden nog, maar het is wel echt een leuk shirtje. Vind voor jongens de kleertjes van Z8 ook wel erg leuk... RiTi Zag laatst zo'n cursus taarten maken.... Erg leuk lijkt me dat, maar dnek dat ik nu het geduld er nog niet voor heb. Vind die van jou wel echt heel erg gaaf. Wel leuk om voor Amy's verjaardag te leren om van die leuke kleurrijke taarten te maken. Nu smokkel ik gewoon met kleurstof in de slagroom en maak ik de zoetste My Little Pony taarten... Meloen Ja, zat ik me ook al af te vragen. Voroal Chiquita die woonde hier zowat... misschien weet Gimena het? Mili Jij krijgt het wel voor je kiezen zeg. Nu begint je dchter weer. Hoop dat ze je kunnen helpen... Mijlpaal Gisteren Amy haar eerste fruithapje gegeven. Op mijn moeders advies is het banaan geworden. Ik had verwacht dat ik er nauwelijks iets in zou krijgen, maar het ging beter dan verwacht. In totaal is er een kwart potje in gegaan. Gisteravond nog eens geprobeerd en het ging alweer beter. Dat wordt echt een vreetzakje denk ik. Om een indruk te geven hoe een koopverslaving werkt: Ik had gisteren de keuze uit maar liefst 16 verschillende smaken (voor baby van 4 maanden) potjes die ik haar kon geven. Die had ik de afgelopen weken al verzameld. Roeltje De tattoo is echt heel mooi zeg. Ben heel benieuwd hoe hij er straks af uit ziet. Misschien dat chinese teken ook bij laten werken? Ziet er een beetje vaal uit vergeleken met zijn nieuwe vleugels. Kun je er naderhand niet nog even in kruipen dan? Hier krijgt Amy ook rond 07.00 de eerste fles, maar kan haar dan gewoon terug leggen en ze slaapt nu nog steeds. Doet ze op het KDV ook... Kan ik ook nog even lekker uitslapen.
Collo als hij de fles om 7uur krijgt kruip ik er ook nog even in hoor, maar vanmorgen was het ong. 9.00 dus rond 9.30 klaar met de fles, dan ben ik nog wel bekaf maar dan lukt het niet om in slaap te vallen.. Geloof dat hij de tattoo in zn nek laat bijkleuren, maar pas als het helemaal klaar is zodat het zwart erop afgestemt kan worden.. Fruithapje Is 3 maand niet wat vroeg? dacht dat het pas met 6maand 'mocht' dus was al verbaasd dat je potjes v.a. 4 maand kan kopen
Ja, mag vanaf 4 maanden, maar als ze er behoefte aan hebben (smakken enzo als je zit te eten) kan het ook wel wat eerder. Gewoon even kijken dat ze niet teveel krampjes ervan krijgen. Hier gaat het prima, wel wat meer poepluiers ineens, maar dat lijkt me logisch. Darmpjes moeten natuurlijk wel even wennen aan wat er nu weer binnen komt. En Amy vindt het geweldig. Zit lekker te smakken joh! En Amy is nu al 3 maanden en 3 weken dus moet kunnen! Ze hebben vast wel met ongeduldige mama's rekening gehouden met die 4 maanden. Denk dat de tattoo straks echt heel erg mooi gaat worden. Gaat er nog veel kleur bij komen?
Collo Nee hij blijft gewoon zwart Hij smakt wel als we zitten te eten maar hij is net 3 maand dus vind het iets te vroeg haha.. Volgende maand maar eens kijken wat we gaan doen.. Oja, nog vraagje.. Helpt Rijstebloem ook tegen spugen? Merk dat hij aan een flesje niet genoeg heeft, na 3 uur heeft hij alweer honger Dentalspeen werkt hier niet meer door de jbpm word de melk te dik en kan niet meer door het gaatje.. 3standenspeen gaat veeeel te snel (6minuten=lege fles), nu de speen van Difrax maat M (S is weer te klein) Vreselijk die spenen maar goed nu slaapt hij dus kort en heeft constant honger.. Fles ophogen word hier niet echt geadviseerd, staat ook niks van op de verpakking.
Goedemiddag meiden!! Niet alles bijgelezen, beetje gekwakkeld de laatste dagen, maar lees wel dat het eerste fruithapje een feit is! Wat leuk!!! Ik heb destijds bij een abonnement op ouders van nu een babycook kado gekregen. Kan ook niet wachten om die te gaan gebruiken! Milan is trouwens uit z'n sprongetje. Jeetje wat een verschil! Ineens al 2 nachten doorgeslapen en hij drinkt ook ineens flessen van 180 +6. Zit al twee dagen op 4 voedingen. Vannacht weer even een afwijkinkje, maar over het algemeen is het een hele verandering. Heb zo'n draagdoek gekocht. Even wennen met knopen, maar net voor het eerst mee naar buiten geweest met Milan. Nou hij vond het helemaal leuk en viel gewoon in slaap. Ik vind het zelf ook super, net of ie weer in je buik zit. Heerlijk!
Roeltje Ja, het hoeft ook niet vanaf 4 maanden, het mag. Ik geloof dat ze na 6 maanden wel adviseren. Rijstebloem verdikt de voeding ook dus helpt tegen spugen, maar de voeding wordt er ook dikker van. Hier nog steeds geen goede speen gevonden waardoor ik met een ontevreden kind blijf zitten met zuigbehoefte.... Dan toch maar weer de dental medium proberen, de gewone medium gaat veel te hard.
Morris is zo aan vaste voeding toe....nog een paar weekjes hij loopt steeds mee te happen, geef hem nu als afwisseling venkel thee met een lepel, nou helemaal geweldig vind hij dit! en lekker Als het hem te lang duurt tot het volgende hapje begint hij gewoon te mopperen!!!
Leuk om te lezen dat er de fruit\groente hapjes al gegeven gaan worden! Ik ga dat volgende keer bij het CB even vragen omdat Tijs al bijna 7 kilo weegt (en nog geen 3 mnd), misschien dat we dan eerder moeten beginnen? In principe is het natuurlijk dat hij alleen op bv dus al super groeit en tot nu toe toch telkens weer tevreden is, hij krijgt nu 5 voedingen (als hij een fles krijgt rond de 150cc per keer). Onzekerheid; tja...we hebben natuurlijk al wat op ons dak gehad en nu is er telkens wel iets bij het CB, eerst dachten ze weer een hartruisje, daarna gedoe over het volgen en zijn spierspanning. Gelukkig zei de kinderarts vorige week dat ze niets bijzonders zag en dat we pas over 2 maanden terug hoeven...Hou me daar maar aan vast. Fijn Suus dat het sprongetje over is. Lekker 4 voedingen en lekker doorslapen; geef je dan 8.00-12.00-16.00-20.00 zoiets? Mamaweentje; wat een lekker ventje! Vrolijkerd! Balen Roeltje dat je nog geen goede speen gevonden hebt...Weet niet hoe dat zit met rijstebloem. Heftige tattoo, zal wel zeer gedaan hebben...auwie. O ja morgen werken....heb er echt geen zin in, zal er toch aan moeten geloven. Papa is gelukkig thuis dus Tijs zal niets tekortkomen (alleen niet aan mama's borst maar 2x de fles...)
Happy Ik voel met je mee hoor. Ik moet morgen ook weer beginnen. gelukkig heeft Amy afgelopen week al kunnen wennen bij het KDV, maar het zal wel wennen zijn denk ik. Zal ik maar weer snel zwanger worden ?
Pff, net drama uur achter de rug.. Niks was goed alleen maar heeel hard krijsen.. hij ligt nu lekker te slapen en rond 22.00 uur krijgt hij nog een fles.. Chicken hier is hij ook uit zn sprongetje maar hij slaapt niet meer door.. 4 voedingen haalt hij ook nog lang niet haha.. op zich zou 4 mogen, hij weegt bijna 6 kg dus drama zal het niet zijn.. Vannacht maar eens proberen alleen een speen te geven.. Vanmorgen was dat ook gelukt en heeft nog 1.5 uur geslapen daarna.. Tattoo alleen het inkleuren heeft af en toe zeer gedaan geloof ik.. Hier manlief is eten aan het halen bij de chinees.. Geen zin om te koken.. Waren vergeten dat we visite kregen vanmiddag toen zij net weggingen kwamen de buren langs om op zolder te kijken (zij zijn ook aan het verbouwen boven) Dus wij daarna naar hun om te kijken en vergeleken... Was aardig gezellig geworden dus kwamen pas om 19.30 uur thuis
hallow!! @fruithapje Milan krijgt al een week of 3 fruithapje, maar ik geloof dat hij ook de "oudste" baby is van de mama's die mee kletsen toch? @pap in de fles, Milan kreeg eerst jhbpm tegen het spugen maar inmiddels krijgt hij al een week of 2 pap in de fles, overdag gewoon 1 lepel en voor de nacht 2,5 lepel. hij vind het bovendien heerlijk!! @speen heb lang heeeel lang gezocht naar een goede speen maar niet gevonden, de 1 kreeg hij teveel eruit en verslikte hij zich en bij de ander verstopte de speen steeds :S nu heb ik bij een ontzettend goedkope speen die ik bij een duitse drogist (wij wonen tegen de grens) heb gekocht en dat gat heb ik groter gemaakt met een hete naald, drinkt er perfect uit! @roeltje wow!!! wat een super mooie tatoo heeft je man laten zetten. @zomer kleertjes heerlijk geshopt op internet lekkere luchtige hempjes besteld en korte broekjes, kan niet wachten om hem gewoon met de luier aan buiten in de box te zetten heerlijk!! haha @hier Milan heeft net weer alles ondergespuugd is een tijdje goed gegaan maar sinds 4 dagen begint het weer, eerst maar bij 1 fles maar vandaag al bij 2. hij is net opgehaald door opa en oma daar gaat ie logeren. morgen heb ik een solicitatie gesprek ben eens benieuwd,is maar bij de post om te sorteren maar het is voor 2 daagjes per week voor 12 uurtjes. heerlijk lijkt me, en me oude baan beviel me zowiezo totaal niet!! dinsdag naar het CB voor de 3de prikjes vind het iedere keer zooo zielig, en woensdag naar het ziekenhuis op controle bij de kinderarts ben eens benieuwd wat hij gegroeid is. wat wegen jullie kindjes? en hoe groot zijn ze? Milan was natuurlijk ontzettend klein met de geboorte en weegde niet veel, de laatste keer bij het ziekenhuis was hij 4,5 kilo en was hij 55 centimeter, merk wel aan de kleding dat hij goed gegroeid is!! nou wij gaan lekker met z'n 2tjes op de bank hangen voor de tv met een zak chips fijne avond allemaal
@ Happy & Collo; succes morgen! @ Collo; een cursus kan heel leuk zijn, maar heb ik zelf ook nooit gedaan. Met wat marsepein, een beetje kleurstof en een leuke uitsteker maak je al snel iets heel gezelligs in no time. Mooi hoeft niet moeilijk of tijdrovend te zijn (en andersom). Met wat tips & tricks kom je heel ver. Maak zelf graag taarten die vooral ook lekker zijn, daar gaat veel tijd naar toe )vooral in combinatie met mierzoete bekleding . @ Fruithapje; leuk! @ Happy; fijn dat er nu niets bijzonders was! Wat groeit hij lekker . @ Chicken; fijn dat Milan weer 'op de rails zit'. Lekker he zo bij je dragen. Hier ook gezellig in de doek of de draagzak, lekker knus. Alleen niet slapen, kijken, kijken, kijken, ook veel herrie en gedoe zo in de binnenstad, maar ze vind het heerlijk zo tdicht tegen me aan. @ Hier; gezellig op pad geweest, met de trein naar Den Haag gezellig bij vrienden geweest, leuk. Maura heeft alleen een beetje verhoging en diarree .
@ zomer; jaa heerlijk blote-baby-beentjes! Was het maar al zo ver. Hier geen tuin, helaas. @ Voeding; Maura krijgt 5x 180 bv, soms 4x 180 bv en 1x 200 kv. Nu wil ik gaan beginnen met rijstebloem, iemand een idee hoe en wat en waar? Ze zit nog steeds aan de eerste (moeilijkste) speen. Heb de 'volgende' speen wel liggen (3 mnd + staat er op maar zag niet waarom die al eerder te gebruiken), zal wel even zoeken worden wat lekker werkt. @ grootte en gewicht en zo; nu geen idee. Bij geboorte 3300 en 48 cm, (te) veel afgevallen uit mn hoofd iets van 2700. Daarna als een speer, met 12 weken 5500 en 60 cm. En als ik haar nu zo zie en voel is ze lekker doorgegaan in dat tempo .
@Riti wij hebben gewoon die van de nutricia Bambix rijstepap met vanile smaak. staat precies op hoe en wat. je moet alleen even opletten dat je die zonder suiker pakt, daar worden ze alleen maar hyper van denk ik haha. en de speen voor de pap is moeilijk!! zie me verhaal boven maar heb zeker 13 spenen gekocht en die van 75 cent in duitsland gekocht en groter gemaakt met ene hete naald drinkt hij geweldig uit!! succes ermee
mamaweentje is wel een idee om het gaatje groter te maken met een hete naald.. Heb hier 2 favoriete spenen liggen maar de één is net iets te klein en de ander weer te groot.. Ga vanavond weer de dental proberen met 2 schepjes jbpm i.p.v. 4.. Ben nog een beetje aan het experimenteren met de hoeveelheid.. Wil hem eigenlijk niet te veel schepjes geven maar natuuurlijk ook niet te weinig.. (Op het pak staat 2 tot 4 schepjes, lekker duidelijk)
@ gewicht!!! Nou die van mij krijgt 5 voedingen 2 BV 3 KV van 150 cc en weegt al 7400 gram en 63,5 cm!!! haha echt een bullie Ach ik en mijn man waren ook lekkere baby's, en uiteindelijk een slank postuur. Hij zit lekker op de bovenste lijn maar qua verhouding lengte/gewicht zit hij gewoon goed!
oja gewicht en lengte Bij de geboorte was hij 48cm en 2780 gram.. Vanwege sondevoeding is hij niet afgevallen afgelopen maandag woog hij inmiddels alweer 5760 gram en was hij 58.5 cm Hij krijgt 5x 180+6 KV.. hij heeft een tijdje op 4 voedingen gezeten maar hij gaf zelf aan dat dat toch iets te weinig was..
Hier weinig spannends, het gaat gelukkig hartstikke goed (houden zo!!)!! Ook slaapt mevrouw alweer 2 nachten door gelukkig. Alleen dat werken valt me toch wel zwaar. Poeh. @speen: Wij gebruiken de difrax s met anderhalve schep jbpm. Pap doen we nog niet aan, misschien volgende maand. @gewicht/lengte: Ons meisje is dus erg lang (63cm) en qua gewicht gemiddeld. Lekker slank dus (van ons kan ze het niet hebben...). Bij haar geboorte was 3380, maar is in de eerste dagen wel 7% afgevallen (was een grensgeval voor bijvoeden). Morgen weer wegen op cb, ben benieuwd.... @fruithapje: Zijn we nog niet mee bezig. Geloof dat ze nu idd 6 maanden adviseren, maar weet nog niet wanneer we gaan starten. Voorlopig eerst maar eens die flessen goed leeg laten drinken, want dat kost dr al moeite genoeg...