December 2009 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Luuz, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zwangerworden

zwangerworden Bekend lid

29 jul 2008
    502
    0
    0
    Lieve allemaal,

Ik zag een paar pagina's terug mijn naam voorbij komen (lief dat er aan me gedacht wordt)dus hier toch nog even mijn verhaal en is inmiddels al weer zoveel gebeurd. Ik heb besloten om wat langer thuis te blijven (ziek) omdat ik met een behandeling zwanger ben geworden en ik een zwaar jaar voor de zwangerschap aan heb gehad en dat er nu allemaal wel een beetje uit lijkt te komen. Ik vermaakte me eigenlijk net weer een een beetje. Ben weer onder behandeling bij mijn gynacoloog (hormonen in de gaten houden) en met mijn prachtige Marieke gaat het ook goed.

Nu wil het dat kennissen en ook familie achter mijn naam hier op zp zijn gekomen en ze dus nu "meelezen" Ik voelde me hier enorm vervelend onder mede omdat je ervan uit gaat anoniem te blijven. Daarom heb ik geen foto's in mijn album, maarja hier wel wat foto's van Marieke geplaatst.

Door mijn hormoonhuishouding staat mijn relatie ook op spanning en hoe wel we enorm van elkaar houden kan ook dat soms enorme spanningen en stress opleveren.

Tussen al die vervelende of vermoeiende zaken door gaat het leven ook gewoon verder. Mijn schoonvader is wederom (na een ziekbed van 2 jaar) weer opgenomen met complicaties.... En we hebben een huis gekocht!!! Iets wat we al een tijd wilde. Precies pas en op de ideale plek......

Marieke heeft ook een ongelijke bilplooi en we zien duidelijk dat een beentje langer is dan de ander. We moeten half april voor de echo en hopen dat ze geen afwijking heeft....Verder doet ze het super ze groeit goed en is hard bezig met leren rollen. Op haar buik liggen vind ze super en ze kletst de oren van ons hoofd af....

Ik maak me nog wel eens druk over melk voedingen tijden kolven en het feit dat ik al 13 weken niet meer dan 4 uur achter elkaar kan slapen. Marieke komt nu 7-10-14-17-20-0-3 7 voedingen per dag en als ik, en dat gebeurd nog al eens om 22 00 naar bed ga moet ik er dus twee keer uit 000 uur en 0300 uur. Ik ben dan ook kapot....
    Het goede nieuws is dat ze nu eindelijk wel goed uit een fles kan drinken dus durf ik het nu langer aan om weg te gaan. Ik ben inmiddels al in het zh geweest en bij de tandarts. Ook ga ik een keer in de 3 weken naar een masseuze (vanavond weer) al vind ik het moeilijk.

Ik geniet enorm van de verhalen en het meelezen op de site alleen is het best moeilijk om te reageren op 10 pagina's. Het lijkt ook wel zo dat als ik probeer te reageren er altijd wat tussen komt.

Ik weet het met sommige andere kindjes niet goed gaat en ik schaam me dan ook om te zeuren over mijn kleinigheden en wens die mama's en papa's heel veel sterkte.

Verder hoop ik nog veel te zien en lezen over alle trucjes, producten en belevenissen van jullie allemaal.

Liefs

2. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    zwangerworden
    Het zit ook niet echt mee dan he..
    Heb misschien wel een tip voor het langer doorslapen.. weet uiteraard niet of dat lukt bij Marieke, elk kindje is anders.. Je kan proberen om bijvoorbeeld om 3.00 een speentje te geven i.p.v. een voeding.. Het vergt (waarschijnlijk) wat tijd maar het KAN werken.. Hier doe ik het ook sinds kort namelijk en hij begint langzaam aan door te slapen van 23.00 tot 6.30 uur.. Aan het eind van de voeding 's nachts was ik klaarwakker en kon niet meer in slaap komen.. als ik er een speentje in moet doen kan ik wel gelijk weer in slaap komen.. Je moet maar kijken wat je hier mee doet.. zoals ik al zei elk kindje is anders dus misschien werkt het bij Marieke niet.. (probeer een beetje mee te denken:)) 13 weken gebroken nachten lijkt me geen pretje..

Fijn dat het flesje steeds beter gaat.. Als ze er aan gewend is en ze drinkt een volledige voeding uit de fles kan je haar mischien ook paar uurtjes bij iemand brengen.. Even tijd voor jezelf..

Je hoeft je absoluut niet te schamen hoor meid.. Het lijkt me voor jou/jullie behoorlijk zwaar momenteel.. Je mag hier altijd klagen hoor;)

Heel veel sterkte met je schoonvader en met de heupjes van Marieke.. Hoop dat het allemaal goed is.. (gelukkig valt een echo voor de kleintjes wel mee)

Kortom: KNUFFEL!!!
    liefs

3. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    hier is het weer feest boven;)
    na een kwartiertje slapen word hij krijsend wakker, valt weer in slaap, weer krijsen na een paar minuten, weer in slaap vallen, hop speentje weg (ergens onder bed beland), weer slapen en het begint weer opnieuw;) Laat hem maar even uitrazen.. Kan geen reden bedenken.. voor de zekerheid getempt, misschien heeft hij het warm (tja, je moet toch wat:))maar zit netjes op 37.2.. Hoop dat hij snel slaapt, toe aan een bak koffie..

4. gimena

gimena Niet meer actief

@zwanger worden.,jeetje gaat niet zo geweldig lees ik.
    ik stuur je een dikke digi Knuffel!

ik moet even iets kwijt
    IK HEB EEN BAANTJE! :D

5. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @roeltje; helaas wonen mijn ouders niet in de buurt, erg jammer nu maar niks aan te doen. Heb idd wel erg lieve collega's, ben haar nu dan ook erg dankbaar!
    Ik zit nu bijna constant bij beau in de buurt, hij ligt in de box....ik wijk niet van zijn zijde!
    Overigens ligt hij nu te slapen, zit dan gelijk weer allerlei gekke dingen in mijn hoofd te halen.....pfff ik voel me nu zoooo onzeker :(

6. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Dees
    Volgens mij noemen ze dat moeder zijn:D even serieus.. Kan het me goed voorstellen hoor.. Dat je kindje (misschien) wat mankeert is al moeilijk, maar die onzekerheid die er bij komt kijken is nog vele malen erger.. Ademt hij nog wel (of ik ben de enige die dat aan het begin heel vaak deed;)), slaapt hij of is hij weggezakt? Ziet hij er anders uit? Ga zo maar door.. Het is voor een ander heel lastig voor te stellen wat er dan allemaal gebeurd.. Blijf maar lekker dicht bij hem in de buurt hoor.. Je doet het hartstikke goed meid!

Gimena
    JEUJ!! Gefeliciteerd!!! Wat voor baan als ik vragen mag?

7. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Dees
    als je iets niet vertrouwd gelijk de hap bellen hoor! daar zijn ze voor en ben jij weer wat geruster (voor zover dat mogelijk is)

8. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Thanx roeltje! Ik heb het nummer van de HAP naast me liggen voor het geval dat....

@gimena; gefeliciteerd met je baantje, in de zorg?

@all; bedankt voor de sterkte wensen.

9. Zia86

Zia86 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.220
    1
    38
    @ zwanger worden voel je niet schuldig hoor meid, je mag hier lekker klagen! Wilde je wel veel sterkte wensen met je schoonvader en met de heupjes van Marieke.

@ Dees tjonge kan me voorstellen dat je onwijs geschrokken bent!!! Ik hoop dat het hier bij blijft, wel heel fijn dat je thuis kan blijven vanavond...zo zie je maar dat collegas heel belangrijk zijn!

@ Gimena yes! gefeliciteerd, vertel vertel wat voor baan inderdaad! :D

@ roeltje en slaapt hij al? Hoop het wel hij maakt er zeker een feestje van!

10. Zia86

Zia86 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.220
    1
    38
    @ Bakfiets, haha meiden ik denk er over om een babboe bakfiets te kopen... lijkt me zo gaaf! Heeft iemand ervaring met deze fiets? Ik ben benieuwd!

11. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @zwangerworden; Ik wil je ff een digi knuffel geven!!

12. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Dees
    graag gedaan meid..

Manoe
    Leuk een bakfiets! maar heb geen ervaring haha..sorry..
    Jups hij slaapt:D eindelijk.. eigenlijk nog maar een half uurtje zonder huilend wakker worden..

13. Zia86

Zia86 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.220
    1
    38
    @ roeltje gelukkig maar :D denk je dat hij nu doorslaapt? of gaat het spoken worden vanavond...

14. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    geef hem rond 22.30/23.00 uur een laatste fles en dan houdt hij het wel vol tot 6.00/6.30 uur... Gaat al een paar nachten goed dus blijf positief..

15. Zia86

Zia86 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.220
    1
    38
    @ roeltje lekker zeg! inderdaad blijf positief! ;)

16. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    rustig vanavond:)

17. PSje

PSje Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.170
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    zuid-holland
    @gimena: joepie!!! Gefeliciteerd meid, in de zorg of iets anders??

@zwangerworden: sterkte met je schoonvader. Ik hoop dat dd heupjes vanje meisje in orde zijn. In ieder geval een knuffel vanaf hier!

@hier: vanmorgen cb geweest, emma is nu 59,5 cm en 5670 gram. Ze komt nu eindelijk bij de gemiddelde groeicurve in de buurt. Zat ze eerst flink onder. Prikjes gingen niet door, vanmorgen had zd 37,7 en de arts heeft hier als regel dat ze de 24 uur voor de prikjes niet hoger dan 37,5 gehad mogen hebben anders prikt ze niet. Nu 12 april heen voor de prikjes. Ze is verder trouwens niet ziek ofzo misschien moet dr lichaam er even aan wennen dat het wat warmer is nu ofzo. Na het cb naar mn moeder gegaan want we zouden gaan shoppen. Nou echt shoppen is het niet geworden want emma had er geenzin in. Hele tijd jengelen en mopperen, dan loop ik ook niet echt op mn gemak dus maar weer terug gegaan. Eenmaal bij mn ouders thuis was ze weer super gezellig en vrolijk dus ze had duidelijk geen zin om te winkelen :) denk dat mn man haar dat ingefluisterd had om geld te besparen haha!

18. gimena

gimena Niet meer actief

naar 4 jaar in de zorge heb gewerkt en onslagen in me zwangerschap wil ik echt niet meer in de zorg zitten.
    ik ga nu schoonmaakt werk doen in de avond uren.
    bij csu en die maken pande in de buurt schoon hier.
    veel kinderdag verblijven.
    na de geboorte van sophie had ik daar gesoliciteerd maar gister werd ik gebeld ineens.
    ik kon vandaag al beginne :)
    ik ben ineens een stukje blijer en toch vindt ik het moeilijk en raar om me dochtertje thuis te laten.
    :D

19. PSje

PSje Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.170
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    zuid-holland
    @dees: jeetje meid, schrikken zeg! Hoe is het nu? Wel lief van je collega dat ze je dienst over heeft genomen. Ik vroeg me af, was het lang geleden dat ie had gegeten? Het gebeurde tijdens het eten maar misschien was zn suikerspiegel aan de lage kant?
    Het kan ook voorkomen als de lichaamstemp plotseling zakt, dus bijv als ie lekker heeft liggen slapen op zn kamertje waar het 22 graden is en dan ineens naar beneden waar bijv de deur openstaat en het maar 18 graden is. Dan kunnen de spieren hevig gaan samentrekken om de warmte vast te houden. Maar goed waarschijnlijk vertel ik je niks nieuws, je zit zelf ook in dd verpleging, wou alleen ff met je meedenken.

20. PSje

PSje Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.170
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    zuid-holland
    @gimena: da's ff heel wat anders! Wel lekker denk ik om weer wat te kunnen doen, maar kan me voorstellen dat het even moeilijk is om je dochter thuis te laten. Maar ze blijft dan gewoon bij je vriend toch?? Dus ze is lekker in dr eigen omgeving?

Deel Deze Pagina