@ roeltje: ja.. je zit dan over de liter heen, ongeveer 100 ml. (heb je geen rekenmachine op je pc? bureau accesoires, rekenmachine..)
@ badje: hier om de dag en als het dan niet gebeurd dan niet.. en ook met weleda spulletjes.. weleda badolie in het bad, haar en body zeep om te wassen en insmeren met iedere dag olie.. maar dat doen we alleen na het badje en net met naar buiten gaan heb ik hema gezichtscreme opgedaan.. omdat ze en droog huidje heeft en het zo koud is.. maar das omdat ik het toch heb liggen en hoge gilletjes of krijsen en doorslapen: ja, hier nog een!! Net werd ze wakker en huilen, maar heb lekker eerst geknuffeld en gekletst en jawel! lachjes! woehoe! Daarna toen ze ging mopperen gevoed en daarna sliep ze half, en aan de borst ook weer.. dus in bedje maar wilde ze na de voeding niet in slaap komen! dus toch maar ff geprobeerd te troosten alleen dat hielp maar 2 sec.. dus toch speentje gegeven.. en toen ff wat dingetjes gedaan en toen ze sliep afgepakt.. en werd net weer ff wakker en ff mopperen maar nu slaapt ze weer is volgens mij gewoon haar mopper moment zo rond etenstijd fijn om te weten toch!
Hier weer een nieuwe 'voor het eerst'. Gaan lekker uit eten over 2 weken (ons 10 jarig jubileum) en heb m'n schoonzus gevraagd op te passen! Enorm veel zin in, en ook wel een beetje spannend.
@Riti: Wat fijn even eruit.. kan me voorstellen dat je het spannend vind.. @Joyce: ja heb wel rekenmachine maar weet niet hoe ik dat uit moet rekenen.. Oei, erover heen.. maar als ik hem een voeding minder geef, word hij hysterisch... of ik zou terug moeten gaan naar 120+4 maarja, denk dat dat te weinig is.. Moeilijk moeilijk.. waarom mag je er niet over heen eigenlijk? Pff, zulke momenten zijn best lastig als je alleen bent whahaha, ondertussen is de nieuwe reclame van remia met gerard joling op tv.. lig compleet in een scheur.. hilarisch!
@Joyce: das toevallig heb hem net getroost en toen ik hem in bedje legde kwam er spontaan een lag tevoorscheen.. Voor de eerste keer dat hij me echt aankeek tijdens het lachen.. voorheen was het lachen en ondertussen naar een knuffeltje of dingetje kijken wat ik in mn hand had.. nu had ik lege handen en stond hem te troosten boven zn bedje en jahoor stom, maar er rolde spontaan een traan over mn wang haha.. heerlijk gevoel is dat.. whaha ben wel op de emotoer geloof ik. @Lotte: wat een dotje is Milan toch!
@Lotte: mm balen van de waterleiding. heb net kacheltje uit gezet, dat ding vreet stroom joh.. zal m vannacht nog even flink hoog opzetten dan blijft de boel redelijk warm vannacht.. SLaapzakje durf ik eigenlijk nog niet zo goed omdat hij nog zo klein is bn ik bang dat hij er idd inkruipt..hij slaapt nog prima onder de dekens, schopt zichzelf wel omhoog maar ligt er nog netjes onder.. slaat zichzelf ook niet wakker met zn armpjes.. @Afplatting: Willen jullie beebjes niet op hun zij slapen? hier werkt dat namelijk perfect.. Moet er wel bij zeggen dat hij niet op zn rug wil slapen snachts (overdag is dat geen probleem) hij rolt zichzelf op zn zij.. dit doe ik dan om en om bij elk slaapje en tot nu toe nog geen afplatting..
@Roeltje: Ik durf hem ook niet te laten slapen in het slaapzakje omdat hij nog zo klein is. Bij het nekje is ie nog veel te groot en mouwtjes zijn te lang. Doe m alleen aan in de box. Ohja, dank je voor het compliment over Milan
haha graag gedaan hoor meid ach hij vind de dekentjes geen probleem dus als dat zo blijft begin ik vant zomer wel met een slaapzakje..
Milan vindt de dekentjes ook niet erg. Het nadeel is alleen dat als de ketel uitvalt hij bevroren handjes en wangetjes heeft als ik m uit zn bedje haal 's nachts. Hij is dan helemaal omhoog gekropen. Ronald sluit dan weer een nieuwe fles aan en dan is het gelukkig wel vrij snel warm.
Lotte, dan kan ik me voorstellen dat jullie hem in een slaapzakje willen... zo blijft hij idd wel lekker warm... Mm, toch wel iets om over na denken, Lenn wil altijd zn handjes boven de dekens, en heeft dan ook koude handjes als hij wakker word.. zijn temp is dan wel goed trouwens, die meet ik dan even.. Hoe vaak doen jullie dat eigenlijk nog? Temperatuur opmeten? Hier namelijk ongeveer om de dag.. Weet niet waarom, maar voel me daar veel prettiger bij, zeker als hij een dag veel heeft gehuild of wat hangerig was.. Wat dragen jullie kindjes eigenlijk als ze in bed liggen te slapen? ben ik wel heel benieuwd naar eigenlijk
De ketel valt alleen uit als het zo koud is als vannacht. Dus nog 2 dagen geloof ik en dan is het weer wat warmer! De samenstelling van het gas is niet helemaal goed bij de benzinepompen, dus dan krijgt de ketel de gasfles niet goed leeg (zal er niet verder over uitwijken). Het was 16 graden toen ik m uit zn bedje haalde dus dat valt nog wel mee. Maar het is wel te koud voor zo'n kleintje. Zn lipje bibberde helemaal...arm boefje hihi. Gelukkig werd ie er zelf wakker van, toen konden we de fles wisselen. Was vorige keer ook zo. Ik meet alleen zijn temperatuur als ik m warm vind aanvoelen of juist koud of als ik denk dat ie niet lekker is. Heb het nadat de kraamhulp weg was nog maar een paar keer gedaan. Was steeds tussen de 36.8 en 37.1. Ik laat Milan gewoon in zn kleren slapen nu. Vind het niet nodig om m extra lastig te vallen met omkleden ofzo. Hij zweet toch nog niet. Wat doe jij dan?
Nou ik laat hem ook slapen in zn kleertjes, tenzij hij een dikker truitje aanheeft, dan doe ik een dunner shirtje aan.. en dan zo onder de dekentjes.. (nouja, lakentje en dekentje) @Gasflessen: sorry geen verstand van haha... ach arm mannetje, als ie het zo koud heeft.. maarja soms niet te voorkomen natuurlijk..
heerlijk! hij slaapt nog steeds meestal is hij na 19.00uur wakker en piekert er niet over om te slapen. heb hem na de fles van 17.00uur in bedje gelegd, 2x moeten troosten en slaapt nu nog mag wel in de krant haha
@Lotte: Wat sneu zeg als hij dan zo'n koude handjes en wangetjes heeft, ik hoop dat de ketel niet meer uitvalt.. @Roeltje: Wat een baas zeg, echt een eikel.. Ik ben blij dat Andre (hij houd er niet van om zichzelf baas te noemen..) wel erg meelevend is. @Dees: Balen zeg, maargoed je weet wel dat je lichaam weer goed werkt @Roeltje: Klinkt als een plotseling opkomende kramp ofzo.. Lana heeft dat ook een keer gehad en bij de volgende voeding had ze een opvallend zware poepluier. Vreselijk die ziekenhuis bezoekjes he, wij moeten er ook nog een paar in februari en ik hoop dat we dan klaar zijn.. @Lotte: Wat een leuke slaapzak en gave muts zeg!! @Joyce: Fijn dat je weet dat het gewoon haar mopper momentje is,beter rond etenstijd als midden in de nacht denk ik maar @Riti: Spannend hoor, maar ook wel erg lekker @Roeltje: Ben gister pas begonnen met Lana op haar zij te leggen, geloof niet dat ze er moeite mee heeft Temperatuur meten: Samen met de kraamhulp al afgebouwd, op dag 8 of 9 zijn we er helemaal mee gestopt.. Nu voel ik heel af en toe nog in haar nekje en als ik zou twijfelen dan pas ga ik haar temp echt meten Lana draagt trouwens gewoon wat ze overdag ook aan heeft, ze heeft een hekel aan omkleden en is daarna ook echt een tijdje boos Vind het ook wel fijn dat ze wat warms aan heeft aangezien ze smorgens vaak boven de dekens ligt..
@Saskia: ja ben echt niet blij met die bezoekjes aan het ZH maarja het is wel voor zijn eigen bestwil om te gaan dus doen het ook zeker wel maar leuk is anders.. hihi Lenn wil alleen maar op zn zij slapen...was net boven op zn kamertje bezig wat kleertjes opruimen en hij moest niezen, is hij ondertussen op zn rug gerold haha.. ligt nog steeds zo.. wat een rust joh! hij slaapt nog steeds! Is de hele dag wakker geweest dus vind het niet zo raar dat hij nog zo moe is haha.. Hij slaapt trouwens de hele week al niet meer overdag
zit ineens te bedenken dat hij niet over een liter heen komt, hij laat van alle voedingen zo'n 40cc staan en de fles aan het begin van de middag zo;n 60cc.. zit ik me voor niks druk te maken
Lotte Ik zou het idd een paar keer in de box proberen en als dat goed gaat en je zeker weet dat hij er niet in kan kruipen het ook in bed doen. Anders vraag je het voor de zekerheid even na bij het CB. Schattig mutsje trouwens. Lees nu dat het nekgaatje wat groot is. Kun je die niet zelf wat kleiner maken? Lees wel eens vaker dat dat gebeurt. Roeltje Die 1 liter norm geldt volgens mij alleen voor kunstvoeding omdat die veel zwaarder verteerbaar is. Borstvoeding kun je bijna niet teveel geven geloof ik. Hier in bed meestal boxpakjes of lekker soepel broekje en shirtje. Heb zelfs 1 echt pyamaatje (niet veel anders dan de andere kleding). Maar boxpakjes zijn eigenlijk toch wel favoriet. Vindt dat er ook zo lief uitzien...
Hier ook steeds meer overdag wakker. Gisteren heel de ochtend en een groot deel van de middag en vandaag vanaf vanmiddag echt lekker wakker. was wel grappig. Mijn man werkt vandaag thuis dus ik een afspraak met de kapper gemaakt. Ik zou alleen net te laat thuis komen voor de voeding, dus mijn man zou het wel overnemen. Uiteindelijk kwam ik pas een uur na "voedertijd" thuis en ze was al die tijd blijven slapen. Ik zet 1 stap over de drempel en ze begint te "honger" huilen. Hoezo goed afgericht? Hahaha
haha goed gerained boxpakjes staan idd lief heb er een paar gekregen maar die zijn erg dik dus niet echt handig voor het slapen helaas.. onze smurf heeft hele lange benen dus bovenstukje is iets te groot en hij zit met opgetrokken knietjes in het benenstuk... ook niet handig morgen lekker de stad in met vriendinnetje, 's morgens verjaardag van mn opa.. neem m lekker mee ;'s middags zijn maar half uurtje in de stad, rest van de middag lekker wat drinken.. kan ie het ook niet koud krijgen..