December 2009 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Luuz, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    @Roeltje:

Blegh...hier nog zo eentje hoor hihi. Heb nog strijkwerk liggen waar je U tegen zegt! Echt een beste stapel! Helemaal geen zin in. Verder moet ik ook Milan zn kamertje doen en de woonkamer kan ook wel een opfrisbeurt gebruiken:p. Misschien straks.

@Mroos:

Okee, dank je voor je antw. Ga zo maar eens kijken op de site van het UWV hoe ik t allemaal moet regelen. Hoop dat t meevalt, want krijg er ff geen moeilijke info in;)

2. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Lotte
    als nog de was maar opgehangen en een nieuwe erin gezet. .Timer aan, was gaat draaien over 6 uurtjes.. (inmiddels 5 uurtjes;)) kan k m nog mooi ophangen als ik naar bed ga.. Gelijk zijn kamertje maar opgeruimd, hoeft er alleen nog een doekje door en de vaatwasser uitgepakt en opnieuw ingepakt.. vind het nu wel weer best haha..

3. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Roeltje
    Grote meeeeeid hihihi:p. Ik heb mn vorige bericht pas net getypt, dus zit nog. Misschien straks in ieder geval de huiskamer en Milan zn kamertje stofzuigen...als ik zin heb...kan me ff nergens toe zetten

4. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Stofzuigen moet hier ook nodig hoor, maar haal er 's avonds altijd een swiffer door vlak voor ik naar bed ga.. onze grootste hond haart vreselijk uit momenteel.. dus stofzuigen heeft geen zin op het moment.. Morgen wel weer.. normaal ben ik altijd wel in huis bezig maar nu ff niet haha

5. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Hier is het ook een dagtaak dat stofzuigen, want heb dus katten. En nu verharen er een aantal en ze slepen ook constant modder en zand mee naar binnen. Zeker als het geregend heeft:(. Kan hier elk uur wel stofzuigen...dat is dus ook de oorzaak dat ik juist nu om de dag stofzuig haha. Voelt namelijk nogal nutteloos als het 5min later toch weer vies is...maja...nu gtst kijken

6. Zia86

Zia86 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.220
    1
    38
    oeoe spannend gtst ;)

@ Stofzuigen tja hier ook 2 katten die lekker aan het verharen zijn! Fijn he!! Ach ze zijn zo lief! :D

Lekker al weer weekend en volgende week maar 2 dagen werken want ja maandag 2e paas dag!

7. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Jaaaa goed dat je t zegt manoe!! Pasen:) dus 3 dagen weekend voor m'n vriend:).

Morgen krijgt Milan z'n tweede prikjes. Hoop dat ie t weer zo goed ondergaat als de vorige keer.

Vrijdag eindelijk sinds 7 maanden weer naar de kapper..ohoh;)

8. Zia86

Zia86 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.220
    1
    38
    @ Lotte,

Bij Morris gingen de 2e prikjes beter! Dus hopen dat dit voor milan ook geldt :D Lekker naar de kapper!!! Ik ben ook al 5 maanden niet geweest :( moet ook echt weer!

9. zwangerworden

zwangerworden Bekend lid

29 jul 2008
    502
    0
    0
    Hier ook nodig toe aan een knip beurt

Wij gaan met pasen altijd een weekendje weg met vrienden dit weekend 1 nachtje vind het best spannend....

Wat ook leuk is, ik heb net bij mijn eigen profiel mijn oude berichten terug gelezen. Vorig jaar de vrijdag voor pasen 10 april een positieve test in handen. Moest net gewoon een traantje weg pinken bij het teuglezen weet nog goed dat ik met trillende handen de test had opgepakt,.... Ook leuk om te lezen wat mijn eerste berichtje was hier op het december2009 mama's:

Hallo allemaal.
    Wil me ook voorzichtig aanmelden bij de dec mama's. Ben na een vruchtbaarheidsbehandeling zwanger. Weet niet hoe mijn cyclus loopt omdat ik twee weken geleden voor het eerst een eisprong heb gehad sinds een jaar.... Op donderdag had ik een twijfeltest en nu alleen nog maar zwanger op testen (en heb er inmiddels al veel gedaan!!!)
    Over 2 wk mag ik naar de gyn voor inwendige echo. Merk dat mijn vriend en ik helemaal in de wolken zijn en slaan misschien iet wat door, Zijn al bezig met kinderkamers enz op het internet. Ik vind het best spannend eigenlijk die eerste 12 weken. Ik heb (nog) geen klachten behalve wat krampjes hier en daar. Heeft iemand anders daar ook last van???
    Wanneer vertellen jullie het aan je ouders? Ik weet dat mijn moeder morgen belt om te vragen hoe het in het ziekenhuis was (waar ik niet ben geweest omdat ik toen al zwanger was!!!) Ik denk dat ik een smoes verzin en het later aan haar vertel als ze weer in de buurt is. Ze woont 200 km verder.
    Ben benieuwd naar jullie ervaringen

Uiteindelijk mijn moeder verteld met een foto en een email en tegelijk aan de foon, maar das een ander verhaal. 2uur later stond ze hier wel op de stoep, was gelijk van Utrecht naar Groningen gegaan....

Nou ja voor mij dus extra speciaal die "goede vrijdag"

10. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Manoe

beter dan de vorige keer kan bijna niet hihi. Vorige keer alleen na tweede prik 5sec een huiltje en toen weer lachen:). Hoop voor m dat weer zo meevalt

11. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    @zwangerworden:

toevallig zat ik er gister aan te denken om m'n berichten terug te gaan lezen! Zal wel door de maand komen waar we nu in zitten;). Waarschijnlijk is dus wel een deel gewist omdat ze de site op hebben geschoond:(. Leuk om jou eerste bericht te lezen:).

@all:

slaap lekker allemaal. Milan had trouwens ineens een lui dagje vandaag. Benieuwd of ie alsnog lekker zal slapen dan vannacht
    .

12. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    RiTi
    Ik houd het jouw vorderingen met Maura ook even in de gaten want Amy heeft ook nog steeds diarree. Frequentie begint te verhogen. Nu rond de 6x per dag. Verder kan ik niks aan haar ontdekken. Ben ook maar weer met fruithapje begonnen. Als ze toch al diarree heeft...;) Nee, even aanzien hoe dat gaat lopen. Ze vindt het zooooo lekker!

Zwangerworden
    Moeilijk hoor, wat moet je geven? Ik heb van een collega ook een tas vol gekregen maar die heb ik helemaal niks gegeven. Ja, een dikke knuffel...en een bedankt. Maar het zou er bij mij ook een beetje aan liggen wat voor kleertjes het zijn. Als er echt leuke kleertjes bij zitten waarvan je ziet dat ze er zuinig op geweest zijn dan zou ik ook eerder geneigd zijn iets terug te geven. Mijn zus geeft altijd dozen mee waar ik dan zpullen uitzoek en ook weer spullen in terug leg die ik weer ergens anders gekregen heb en niet aan doe. Echt een rouleer systeem. Die gaan dan weer naar iemand anders...

Wat leuk om terug te lezen,ga ik zo ook even doen...

Pooh
    Those B*stards! Bedreig ze desnoods;), vecht voor je plek. Verdorie, gaat toch niet zoveel langer duren om 5 minuten. Dat ze maar even overwerken dan;)

Gimena
    Ik zou ze ook niet weg laten halen als je er geen last van hebt zeg! Moet ie zijn vakantie nog bij elkaar verdienen die tandarts van jou? Ah, was niet de enige die dat dacht....
    Ach, stop toch met de pil....je was toch al bezig met baby dust...:D:D:D

Mroos
    Oktober is ook al best wel snel hoor. Ik wil zelf na mijn vakantie ervoor gaan, da's waarschijnlijk in september.
    Amy kan nog erg weinig behalve kletsen en kijken. Dat kan ze als de beste. Pakken en rollen vindt ze helemaal nog niet interessant.

vandaag bij mijn vriendin op kraamvisite in het zh geweest. Is toch een keizersnede geworden, persweeen vielen op het eind weg. Gelukkig maar voor haar want Sven is 57 centimeter en 4600 gram! De gyn had gezegd dat dat nooit had gepast.:D
    Dat kind heeft grote handen!!!! Grotere handen en voeten dan Amy nu heeft OMG!!!

Geheugen
    Bij mij niet mijn geheugen, maar concentratie kaput weg pleite. Ben ik op mijn werk iets aan het doen. Staar ik 1 seconde voor me uit, weet ik ineens niet meer wat ik aan het doen was....doos...

Lotte
    Ben benieuwd hoeveel je krijgt. Hoop dat het meevalt meid.
    Succes met de prikjes morgen!

Strijkwerk
    Kom er net achter dat mijn strijkbout lek is... Toch 1 x te veel laten kletteren op de tegels denk ik:D:D:D Morgen even nieuwe halen. Iemand nog tips? Heb nu zo'n hele simpele Philips stoom-strijkijzer.

Roeltje
    Ik weiger te geloven dat jouw huis een bende is....:D

Manoe
    Jeeehhhhh, maar 2 daagjes weken volgende week!

Heb met mijn mannetje afgesproken om even 2 daagjes vrij te nemen in april om lekker er even tusenuit naar Disney te gaan. Heb nog nooit op het resort gelogeerd, dus wordt Sequoia Lodge, iemand ervaringen?

13. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Gimena
    Lees net in mijn oude berichten dat ik jou van de wachtbank af gegooid had omdat je zwanger was....:D:D:D Jij wilde het maar niet geloven!

oh, ja en 7 maart vorig jaar was er ingebroken hier...niet grappig. Flaptop weg....nooit meer een nieuwe gekomen...

15 april 2009:
    " Heb net voor de gein een testje er tegenaan gegooid. Ik weet het ....foei...en in eerste instantie leek hij volkomen negatief, maar na een minuut of 10 heb ik toch echt het idee dat ik iets zie.... Kan het wel alleen zien als ik heel fel licht erop schijn... Maar het is er een van Sensitest, dus die vertrouw ik niet zo. Vandaar dat ik die ook heb gebruikt om maar even van mijn zenuwen af te zijn.

Moet nu gewoon eigenlijk een paar dagen wachten en dan pas weer testen, maar weer niet of ik morgenochtend de nieuwschierigheid kan weerstaan.... Heb nog KV tests liggen... Van de andere kant is de kans toch nog zo groot dat het fout kan gaan in die laatste paar dagen voor NOD, dat ik niet weet of ik het wel wil weten....

oh, wat zit ik mezelf weer gek te maken....
    "

Heb uiteindelijk ik geloof 7 tests gedaan die week :D

14. Poohbeer

Poohbeer Fanatiek lid

26 mei 2006
    2.120
    0
    0
    Software engineer
    Elst, Utr
    @lotte, lekker geslapen meis? Heerlijk...je vriendje 3 dagen thuis na zulke lange dagen alleen!
    Geniet bij de kapper morgen, ik moet ook nodig ;)

@1e berichtje, kan die van mij niet vinden...zal wel verdwenen zijn. Vorige week, 25-3, zaten we weer in het umc, waar op 26-3-09 de ivf punctie gedaan is. Op die middag is het eitje bij de zaadjes gezet en was mijn prachtige dochter (achteraf gezien) een feit (wisten pas de 29e dat het was aangeslagen, maar toch) ...Kon wel een traantje weg pinken daar ;)

@Roeltje, ik ga ook echt niet geloven dat t bij jou een rommeltje is!

@Manoe, ook al lekker lang vrij...geniet ervan!

@Collo, zeker B*stards maar ze maken mij de pis niet lauw ;)...krijg ze wel straks, hihi.
    Leuk hoor zo'n 1e berichtje hier, hihi...lijkt alweer een eeuw geleden...Mmmm..lekker naar Disney!
    Ik heb ook een simpele philips stoom ding, maar werkt best toch?

@zwangerworden, kan mij voorstellen dat je een traantje moest weg pinken. Lief dat je mams meteen naar Groningen kwam!
    Little miracle! De behandelingen, daar is niks "liefdes-babys" aan, maar het resultaat he? Heerlijk!

Gisterenmiddag leek het hier wel een inloop-spreekuur ;).
    Om 12 uur kwam mijn schoonzusje binnen vallen, om 13 uur een vriendin. En een half uur nadat mijn schoonzus weg was stond er een andere vriending voor de deur....van 12 tot 17.15 visite!
    Gekkenhuis........niks kunnen doen dus...wilde de fietsband van Max nog plakken...niet dus!
    Wel gezellie overigens hoor ;) maar je doet geen d*nder op zo'n middag!

15. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ mamaweentje; dikke knuffel voor jullie!

@ zwangerworden; Klinkt als een lekkere ochtend gisteren! Tweedehands kleertjes krijg ik ook veel, vaak heel leuk, maar met iedereen heb ik een roulatie-afspraak, ze gaan dus gewoon weer terug.
    Ik ga er ook snel en kritisch doorheen, merk dat ik haar fijne dingen toch ook vaker aantrek (en sneller was) de rest blijft dan al gauw liggen. Ik zou in ieder geval eerst kijken of je er wat mee kan voordat je een zak overneemt.

@ Poohbeer; wat een toestand, loopt lekker daar als een echo er niet af kan. Hier wordt meegeduimd :).

@ Gimena; veel speentjes zijn tot 3 maanden, maar vaak staat er ook bij dat ze na een week of 6-8 aan vervanging toe zijn. Hangt er natuurlijk ook een beetje vanaf hoe veel ze gebruikt worden.
    Maar jullie staan nu dus al vrij 'hoog' voor een huisje, dus het zal vast niet heel lang meer duren!

@ Mroos; Bijna afstuderen dus al, wat goed zeg, druk hoor. Zie je het zitten? Ik sta nog in geschreven maar ga het niet meer redden, denk ook dat ik het los ga laten :(. Wel heel jammer, ben ver gekomen alleen het allerlaatste stukje niet. Zet m op met de laatste loodjes!
    Moet ook nog een kilootje of 4-5 en doe verder niets :), neem me steeds voor om buikspieroefeningen te doen, maar helaas.

@ Lotte; Wat een gedoe he met geld en regels en instanties en hoe nu verder, je hoofd zal wel overuren draaien met alles wat er speelt. Sterkte!

@ Roeltje; Wij nemen nog wel eens gekookt water mee en doen de fles in een isolatie hoed, dan is het nog warm als we het nodig hebben. Anders kokend water in een thermosfles mee?
    Hoe is het nu met Storm, en je planning?
    Moet toch even kwijt dat ik het heel knap vind hoe je het allemaal doet en geregeld krijgt zo door de week alleen met twee hondjes en een baby!

@ Manoe; en hoe is je coupe? Ik ga vanavond, is al een jaar geleden ;) schandalig. Lekker hoor altijd, weer een fris en fruitig kapsel :)

@ Prikjes; hoop dat het bij iedereen meevalt! Zo sneu dat geprik :)

@ Strijken; alleen als het ècht nodig is. De strijkplank ligt standaard vol met was, hij vouwt namelijk heel lekker (hoog en groot) :).

@ huishouden; niet echt mijn ding, maar hou wel erg van een schoon en opgeruimd huis....zo zal het voor velen zijn denk ik.

@ eerste berichtje; leuk! ga m zo eens zoeken. Wat lijkt dat ver weg he allemaal.

@ Maura; Gisteren weer uitgebreid overlegd met de ha. Hij heeft geen reden aan te nemen dat het niet om het norovirus gaat (buikgriep). Daar is niets tegen te doen, ze moet er zelf overheen zien te komen. Alleen heeft ze de termijnen al wel overschreden, het duurt erg lang. Dus doorgaan met de ors en alles wat we al deden en haar goed in de gaten houden. Hij adviseerde ook om een klein beetje norit te geven (tot pasta geplet met een drupje water, ziet er niet uit dat zwarte snoetje van dr :D).
    Ik had mijn twijfels bij haar inentingen maandag, ze is nu niet fit en dat lijfje heeft andere prioriteiten. Bij het CB vonden ze het niet nodig de prikken te verzetten, de ha bleek daar iets anders over te denken :(. Niet dat het enorm slecht of gevaarlijk is of zo, maar met de zelfde reden: liever even niet. "Het is niet voor het eerst dat het CB zijn eigen planning voor laat gaan boven het welzijn van kinderen" zei hij letterlijk, nou mooi is dat. Maar goed, verder geen probleem ze heeft het prima doorstaan, maar ik baal gewoon dat ik afgestapt ben van m'n gevoel en het me dus heb laten vertellen daar.

We gaan dus gewoon het paasweekend in en bellen dinsdag weer met de ha (tenzij er eerder iets niet pluis is). De eczeem in haar nek en op dr borst wordt ook steeds erger, smeren, smeren, smeren hier.
    Hierdoor bekruipt me wel het gevoel dat ze wel eens flink allergisch kan zijn. Als ze dinsdag nog steeds niet vooruit gegaan is is het klaar, dan wil ik dat ze binnenste buiten wordt gekeerd om uit te zoeken wat er loos is, maar ik hoop dat et zo ver niet hoeft te komen.
    Ze zat op 4 voedingen, en ben het nu in de war aan het gooien naar 5, gezien de hoeveelheid vocht die naar binnen gaat is het met 4 erg heftig voor haar, met 5 gaat het beter.

Ook niet onbelangrijk, ben zo blij met mijn huisarts (alledrie en de assistenten ;)) ! Hij vroeg heel duidelijk naar mijn gevoel en zei ook dat het hij het geen probleem vond de kinderarts te bellen of andere stappen te ondernemen als mij dat prettiger leek. Het is niet de eerste keer dat ik zo blij met ze ben :).
    Mochten we gaan verhuizen wordt dat nog een probleem.

16. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ Collo; lekker er even tussen uit! Geen resort-ervaring maar het zal vast fijn zijn! Succes met Amy, hoop dat ze snel weer normale poep heeft.

17. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Goedemorgen!

ben nu al moe haha..
    vraag me niet hoe ik het gedaan heb, maar heb het gepresteerd om om 7.15 zelf uit bed te komen, Lenn wakker gemaakt (uitgerekend als het niet uitkomt gaat meneer ineens uitslapen;)) te douchen, Lenn de fles te geven, hondjes eten geven, grote hond uitgelaten en tóch zat Roeltje vrolijk in de auto om 8.15 uur naar de dierenarts.. Gaat verbazingwekkend goed met Storm, hobbelt al vrolijk rond, maar dat wilden ze niet geloven tot ze het zelf zagen:D over twee weken terugkomen voor controlefoto's, dan nog een week gipsverband erom heen en dan langzaam erafhalen..
    Oei, Lenn huilt, zo terug..

18. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Zo weer terug..

Riti
    Weet eigenlijk zelf ook niet hoe ik de week fatsoenlijk doorkom haha.. Naar mijn idee modder ik ook maar wat aan, maar aan het eind van de week klopt alles haha.. Gelukkig ziet manlief dat ook haha.. maar af en toe kan ik echt gillen hoor.. Ben ik het helemaal zat en word behoorlijk wanhopig.. Ach, went wel haha..

Bende in huis
    Whaha, lijkt wel een slagveld boven op de slaapkamers haha.. moet nodig de was opvouwen (liggen er maar twee te wachten:D) en ophangen enzo.. Luieremmer staat inmiddels in een sopje van Ajax dus die ruikt straks ook weer lekker..

Woonkamer, toilet en Lenn zn kamertje zijn de enige plekken die ik dagelijks bijhoud.. De rest heb ik hele week nog niks aan gedaan haha.. Ach. overal in huis waar Lenn komt is het schoon.. Nu de rest nog en daar ga ik vandaag lekker mee bezig:D Nu al zin in haha..

Diarree
    (vergeet steeds wie nu wat heeft, sorry), hopen dat alles snel weer normaal word bij de kleintjes.. Zo zielig!

Riti
    Wat raar dat ze dan prikjes geven? Meestal als kindje koorts of flinke verhoging heeft wordt er niet geprikt.. Hier tenminste niet..

Collo
    Mm, wel ervaring met Disney (midweekje Parijs) maar niet met resort op Disney zelf.. Wij zaten in een hotel half uurtje rijden van Disney.. Maar wel errug leuk!

Nou, even mn bak thee opdrinken en dan maar eens wat doen..

19. mroos

mroos Niet meer actief

@Riti, nee ik zie het afstuderen niet echt zitten nee haha, maar ik wil zo graag! Ik doe maatschappelijk werk en dienstverlening(in Utrecht, zie dat je daar woont!) en ik wil zo graag aan de slag! Dus dat is mijn motivatie. Maar of het echt in de zomervakantie gaat lukken vraag ik me af, het zou wel prachtig zijn natuurlijk!

Nu even een vraagje over verkouden zijn. Boaz is verkouden maar ik weet niet hoe erg erg is. Als hij ademt hoor ik wel de hele tijd snot, en vannacht heeft hij de hele tijd hazenslaapjes gemaakt, dan ging de speen weer uit dus huilen, dat was echt om het half uur ofzo. Houdt dit verband met elkaar?
    Ik las net iets van eucalyptuszalf voor baby's hebben jullie ervaringen?

20. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ Mroos; niet echt veel ervaring met verkoudheid. Wat zou kunnen helpen is de stoom van de douche/badje, een opengesneden ui op de kamer, maakt de boel wat los.
    Je klinkt erg vast besloten af te studeren, erg zwaar maar het gaat je vast lukken!

@ Roeltje; Ze had/heeft ook geen koorts, heel soms een beetje verhoging vandaar dat het CB het prikken door wou laten gaan.

@ Eerste berichtjes; heb ook weer wat teruggelezen, erg leuk. Heb lang meegelezen voordat ik wat van me liet horen.
    Ben er sowieso erg mee bezig hoe dat toen allemaal ging. Was echt een achtbaan, geen menstruatie, geen eisprong, geen cyclus "u bent feitelijk onvruchtbaar mevrouw, maar we gaan uitzoeken of we daar iets aan kunnen doen" . Die uitspraak galmt af en toe nog na. Het ging allemaal zo snel, iedere week was er weer iets, van bloedprikken tot een mri, medicijnen en weer langs om 'even te kijken'. Voordat ik kon beseffen wat er gaande was had ik iets wat op een eerste eisprong leek, terwijl de onderzoeken nog liepen en de dosering medicijnen nog af- en bijgesteld moest worden. Ik mocht nergens op rekenen het was allemaal erg onwaarschijnlijk......3 weken later zou ik al zwanger zijn.
    Schiet nog vol als ik er aan terug denk.

Deel Deze Pagina