Hoi allemaal, @ mroos, je hebt voor babietjes Luuf. Soort van Dampo maar dan voor baby's. Zijn wij ook druk aan het smeren want Matthijs is ook zo verkouden. @ riti, jeetje wat balen dat het zo lang duurt. Hopelijk gaat de norit snel werken. Spannend hoor misschien een nieuw huis. @ collo, leuk euro Disney! Wel geweest maar niet op het park gelogeerd. Hier een stoomstrijkijzer van v&d, 15 euro haha! Doet het perfect! @ poohbeer, pfft wat een gezeik zeg. Heb je nog gebeld vantevoren...:x @ lotte, balen van je werk meis! Succes met van alles en nog wat uitzoeken. Misschien gaat je luchtjeshandel wel heel lekker lopen.. @ Roeltje, fijn dat het zo goed gaat met je hondje!! Succes met poetsen vandaag. @ hier. Gister is Matthijs voor het laatst wezen wennen en het ging weer goed. De fotograaf was op het kdv dus Julia en Matthijs zijn samen op de foto geweest, ben zo benieuwd! Verder dus snipverkouden. Vooral als hij langer op bed ligt krijgt hij last van al dat snot. Hier dus druk met uien, zoutoplossing, hoestdrank en luuf in de weer. Fijne dag vandaag!!
Goedemorgen! Ik haak ook weer in... @verkouden: Hier ook sinds zaterdag, af en toe met een heel zielig hoestje. Wat wij doen is: hoofdeind bed omhoog, regelmatig sprayen met zoutoplossing, 's avonds smeren met luuf en een ui op de kamer. Geen idee of het echt werkt, maar de nachten gaan best redelijk dus denk het wel. Verder weinig spannends, al blijft het doorslapen enorm wisselvallig. Er valt geen peil op te treken.. Soms zit er 8-10 uur tussen en dan maar weer 4 uur. Helaas moeten we haar wel voeden 's nachts als ze wakker wordt, want speentje of troosten trapt ze niet in. Alleen moeten we nu dus oppassen dat ze niet over de max van een liter heen gaat. Door de gebroken nachten ben ik door de combi met werken echt helemaal doodop... Zucht. Nog tips??
@collo., denk het ook dat hij opvakansie wil,(is trouwens de 1e keer dat ik bij deze tandarts kwam want woon hier sinds 1 nov). voelde me niet echt zo op me gemakt zo. dus denk dat ik toch verder ga kijken kan wel stoppen met de pil aleen me mannetje vindt dat niet zo heel strak plan. en stel dat het mis gaat en jij nu weer zwanger raakt.we hebben maar 2 slaapkamers enz (heheh hij ziet het al hellemaal voor zich ") OOO was jij die gene die me van me eige wacht bank af heeft gegooithahaha ik kon de helf al niet eens meer terug vinden naar dat de site was gemaakt.
@Panos, ik zit met hetzelfde probleem als jij. Milan komt sinds een paar dagen ook ineens weer 2 keer 's nachts en ik dreig ook over de liter te gaan daardoor. Ik denk dat ik morgen even het cb ga bellen hierover.
weet niet wat me overkomt hij had een kwartier geleden voor een fles moeten komen dan zou er een kwartier tussen zitten maar hij slaapt nog steeds zou het dan toch goedkomen met dat draakje? boven is klaar, alleen nog stofzuigen maar dat kan vanmiddag wel.. toilet is schoon, nu de keuken en kamer nog.. Oeh,wat voel ik me nu weer lekker Riti Ah zo, vond het al vreemd.. Fijn dat je zo'n leuke huisarts hebt.. Ga voor je duimen dat de diarree snel over is.. Strijkijzer geen idee welke ik heb eigenlijk gekregen van oma van manlief (mochten absoluut niet samen wonen zonder strijkplank en ijzer haha.. Zal straks kijken welk het is.. Panos mm gebroken nachten.. Tja, hier druk ik de speen er 2x in en dat werkt hier wel.. ga voor je nadenken wat je nog meer kan proberen.. Geef je fles of borstvoeding? Ff fles vast klaarzetten, als hij wakker is kan hij gelijk aan de fles.. Heb nog maar 1 was te wassen straks ff wachten tot deze klaar is heerlijk..
Goedemorgen iedereen, Ik ben de hele week al behoorlijk verkouden en ook Eline is verkouden. Haar neusje zit wat vol en ze hoest wat. Gelukkig gaat het nu met ons allebei weer beter. Wel zielig hoor als ze zo verkouden is, maar had niet het idee dat ze er zelf veel last van had eigenlijk. Ze heeft 2 dagen wat minder gedronken, maar voor de rest weinig aan haar gemerkt. Het is alweer een jaar geleden dat ik positief testte. Vorig jaar op 31 maart had ik een test gedaan en daaruit bleek dat ik zwanger was. Maar wilde het niet echt geloven en op 1 april heb ik toen nog 2 verschillende testen gehaald en allebei gedaan en ik was toch echt zwanger haha. Echt maf, vorig jaar was het allemaal nog zo onwerkelijk rond deze tijd en toch ook de angst dat het nog mis kon gaan en nu ligt er hier gewoon een dame van alweer bijna 4 maand! Tijd gaat echt snel zeg! Trouwens als ik zo teruglees zie ik namen die toen wel vaak mee schreven maar nu niet meer zie zoals bijv. elmo en chiquita en nog wel wat meer denk ik. Waar zijn die gebleven? Vandaag ook maar eens wat achterstallige was wegwerken. Heb een paar dagen erg weinig gedaan door mijn verkoudheid. Gister alweer wat opgeruimd en schoongemaakt en dan vandaag maar eens wat wassen en strijken. Eigenlijk moesten we over 10 dagen weer naar het cb voor de 3e vaccinaties maar kreeg gister een brief dat door interne roosterwijzigingen de afspraak niet door kon gaan. Dus vervalt die hele afspraak en hoeven we pas een maand later. Lekker dan.
@chicken: Jij ook al. Balen! Ben benieuwd wat het cb zegt.. Ik denk er over om zwaar aangelengde flessen aan te bieden bij de extra voeding. Eens kijken hoe ze daar op reageert. Volgens mij gaat de max nl niet om de hoeveelheid water, maar om het aantal schepjes voeding. @roeltje: Thanks!! Ben benieuwd of je nog crea oplossingen hebt! En ik geef flesvoeding. @verkouden: Jeetje wat zijn er veel kleintjes verkouden nu! Gelukkig komt het voorjaar er nu snel aan (zei de optimist, want het weerbericht is helaas nog niet zo positief voor de pasen...)
Panos Ik geef hier 's avonds een grotere fles.. dus krijgt hij nu 3x 180+6 en 1x 210+7.. werkt goed moet ik zeggen.. Hij word de afgelopen 2 dagen wel rond 2uur wakker maar speentje erin en klaar.. Daarvoor sliep hij met die fles dan door de hele nacht.. je mag geloof ik op ong. 1 liter zitten of 30 schepjes.. maar 1 schepje meer per dag is geen ramp hoor
6 april wist ik pas echt dat ik zwanger was! handig zo digi test ipv lichtje lijntjes. chiquita.,is aan het verhuizen ik heb nog regelmatig contackt met haar. gister nog aan de tel gehad!
pfff sorry hoor, zit er even helemaal doorheen.... Net mijn leidinggevende aan de telefoon gehad. Het flesvoeden is nog steeds een groot probleem, maar ik moet wel 12 april weer aan het werk. Ik wil ook wel graag weer beginnen (nouja, niet echt maar goed) en we doen zo hard ons best om Sara uit de fles te leren drinken! Ik had P&O gisteren ook aan de telefoon en die kunnen niets adviseren. Blijven proberen en overleggen met je leidinggevende. Ja, wat heb ik daar nu aan! Mijn leidinggevende had het erover om Sara naar het werk te laten brengen (haha alsof mijn man niets beters te doen heeft!) of kortere dagen. Er wordt aan beide kanten aan mij getrokken en ik word daar heel gestresst van! Ik wil eigenlijk pas weer aan het werk als Sara goed drinkt, maar er wordt wat anders van mij verwacht.. Ik ga de arboarts maar eens bellen.... lucht wel even op...
@Panos, het gaat inderdaad om het aantal schepjes. Ik had nog gelezen dat je er 10% extra water bij mag doen. Dan vult het wat meer. Gek he, dat ze dan ineens weer meer willen. Ik weet niet hoe zwaar jouw kindje is, maar Milan is een flinke knul, misschien komt het daar door..
Doortje Oeh wat vervelend zeg! Hoop dat Sara snel uit flesje leert drinken, kan me voorstellen dat je niet eerder aan het werk wilt.. Hier Lenn ligt lekker in de box te slapen.. Zit nog maar op 2 voedingen gaat weer helemaal goed komen vandaag zelf lekker CSI spel op de Wii haha.. Heerlijk.
Vanmorgen uitgebreide reactie getypt, start mijn pc ineens opnieuw op...balen. Nou, ik heb een cool strijkijzer gekocht zeg! Vanmiddag ook nog even wezen buurten bij een vriendin, gezellig. Nu ligt het truffeltje weer lekker te slapen. Zal zo maar eens wat strijken. Had nog helemaal niks gedaan hier. Grappig: :Liep net hier door de wijk. Kom ik een vrouw tegen die haar hondje aan het uitlaten was. Dus ik groet haar en geef haar hondje even een aai, zeg ze: Jij ziet er altijd zo lekker fleurig uit! Dat vond ik zo aardig om te zeggen van die mevrouw, was er helemaal stil van. Nou, ik ga mijn nieuwe strijkijzer maar eens uitproberen!
@ Collo; dat is nou nog eens leuk om te horen! En lief om te zeggen natuurlijk. Als hij uit zichzelf strijkt wil ik m ook!
Hey meiden, ik haak ook weer even in. Haha net een paar dagen aan het werk en nu al geen tijd meer om te reageren hier Werk bevalt me trouwens goed. Toch wel lekker om er even uit te zijn en een andere rol te hebben dan 'mama' En dan na een paar uurtjes thuiskomen en een big smile krijgen van mn meissie, heerlijk toch! @Panos en Chicken: drinken jullie beebs wel de flessen helemaal leeg? Emma had vorige week namelijk hetzelfde, wilde ook ineens weer 's nachts een voeding. Ik in de stress natuurlijk, want ojee die liter max! Maar uiteindelijk liet ze in iedere fles ongeveer 40 cc staan dus die extra fles was geen probleem. ze zat dus feitelijk gewoon weer ff op 6 x 150+5. na een paar dagen ging ze ook vanzelf weer de flessen overdag leegdrinken en de nacht weer doorslapen. D'r humeur werd ook weer stukken beter en dr kleertjes te klein dus denk groeistuipje de oorzaak was @roeltje: goed bezig vandaag!! Als ik hier lees hoevaak jij met het huishouden bezig bent dan voel ik me zo'n slons. Terwijl het hier echt niet vies is en rommelig al helemaal niet want daar kan ik niet tegen. Hou het huis netjes bij maar echt niet elke dag. En momenteel zou ik wel iets vaker wat willen doen maar kom er gewoon niet aan toe. Moet dan echt wachten tot mn man er is om emma bezig te houden en dan kan ik ff poetsen. Vind het knap dat jij dat allemaal in je eentje doet hoor! Fijn dat storm het zo goed doet. en idd als ik fles mee moet nemen doe ik hetzelfde als riti. @Doortje: he meid, wat rot dat sara zo slecht uit de fles drinkt. kan me helemaal voorstellen dat je hoofd nu niet bij werken staat. Wat zei de arboarts?? Knuffel van mij! @Riti: fijn dat je zo'n goede ha hebt! ik hoop echt dat maura nu snel opknapt. Hebben jullie zelf nergens last van gehad? norovirus is echt heel besmettelijk, als ze dat heeft dan hadden jullie zelf ook een abbonement op de wc kunnen nemen @jolinde: idd, een aantal meiden al een poosje niet meer gezien. maar ook wel logisch, merk zelf ook dat ik steeds minder tijd heb voor het forum. Rot he, die verkoudheid bij die ukkies! moest verboden worden:x @poohbeer: hee hallo! wat een kl**tzakken in dat zkh zeg! Ga voor je duimen dat het lukt. @collo: ohh Amy alweer 4 maanden! Ik hoop dat ze snel van de spuitluiers af is! @rest: weet het verder ff niet meer, zwangerschapsdementie is nu mamadementie geworden geloof ik @hier: met emma alles goed. ik zelf voel me zo nu en dan toch nog wel wat opgesloten. ik werk natuurlijk maar korte dienstjes en als mn man dan weer voor 9 uurtjes het huis verlaat en ik weet dat ik weer 9 uur mn best mag doen om mn meisje te vermaken dan word ik af en toe toch wat geirriteerd. Emma is een heerlijk kind hoor maar af en toe weet ik niet zo goed wat ik nou weer met dr moet doen Ze slaapt niet echt heel veel overdag. box, speelkleed enzo vind ze leuk maar voor hooguit een half uurtje. samen op de bank boekje lezen of liedjes zingen idem. saampjes erop uit is ook leuk maar waarheen?? telkens winkelen is slecht voor de bankrekening, met mn ouders ben ik op een gegeven moment ook wel uitgepraat en mn vriendinnen werken doordeweeks.De hond heeft inmiddels afgesleten poten van het wandelen Heb echt het gevoel dat mn hele dag in het teken staat van verzinnen wat nu weer te gaan doen want van dat gehang op de bank de hele dag word ik ook niet vrolijk. Jah als ik lekker een boek kan lezen of film kan kijken maar daar kom ik niet aan toe want emma wil graag vermaakt worden. wat doen jullie nou zoal op een dag??
Hai allemaal. Vanmorgen dus naar het cb geweest. Deze keer bij de arts. Milan is 62cm en 6000gram. Er zit dus een klein dipje in, maar was niet zo erg. Ze zei wel dat hij te lang slaapt. Eigenlijk mag hij maar 10 uur achter elkaar slapen nu!! Ze zei dat ik m dus echt wel na MAX 12uur wakker moet maken. Snap t ook wel. Zeker na wat ik gelezen had bij Dees over Beau...Zou dat niet ook mee willen maken! Dus vanaf nu ga ik m niet langer dan 12uur meer achter elkaar laten slapen. Maar dacht dat ik hier juist las dat het niet uit maakt als alles verder goed gaat?? Ze zei trouwens ook dat t dipje niet perse daarvan hoeft te komen, is normaal rond deze tijd. Verder was alles goed. Hij is vlot in zn ontwikkeling. Bij het tweede prikje even een harde gil en was al snel weer over gelukkig. Normaal is zn temp 36.7-36.8 (net voor prikken nog gekeken) en tijdje geleden was ie 37.4. Niks bijzonders, maar gewoon even in de gaten houden. Hij heeft wel rode wangen nu haha. Ohja, volgens het cb is 4 voedingen echt niet de bedoeling eigenlijk. Ik zei dat ik dat al 7 weken zo heb! Met af en toe 5 ertussen, maar bijna niet meer! Vond ze niezo goed volgens mij @UWV: Hoop ook dat ik aardig wat krijg. Las nu toch wel iets over percentages op de site van het UWV. Alleen moet je je ook bij een of andere site aanmelden en dan moet je invullen waar je allemaal gewerkt hebt, van wanneer tot wanneer en hoeveel uur per dag! Anders kan je geen uitkering aanvragen. Nou, sorry maar dat weet ik allemaal niet meer precies. Bel ze morgen even of het echt zo belangrijk is dat ik mn vakantiebaantjes invul van vroeger en anders wis ik ze er wel uit. De helft is namelijk automatisch bekend bij hun en de andere helft moet ik dus invullen. @Collo: Heb zelf ook een goedkopen, simpele stoomstrijkijzer van Philips en vind m wel goed eigenlijk. Alleen ontkreukt ie niet alles zo snel vind ik. Jaaaa sequoia Lodge! Hebben wij 8 jaar geleden in gezeten! Vond het een goed hotel! Mooie kamers! Het lopen naar het park valt ook best mee hoor! @Oude berichten: Zag gisteren dat Caruli mij als eerste gefeliciteerd had op het NOD forum toen ik vertelde dat ik zwanger was. @Poohbeer: ooooh goed dat je het zegt! Was het vandaag al weer helemaal vergeten dat ik morgen naar de kapper mag!! Ben zo warrig nu! Jippie, heb ik iets om naar uit te kijken. Fijn dat je een gezellige dag had gisteren. @Riti: Bedankt voor je medeleven. Mn hoofd maakt idd weer overuren...Ook zo geinig hoe alles door geklept wordt zonder dat je het weet trouwens...Smst een oud collega uit de apotheek net:"'Wat hoor ik nou, wordt je contract niet verlengt?'. Weet het zelfs nu pas 2 dagen!! Had ze van de schoonmoeder van een andere collega gehoord haha. Ach ja. Ben nooit zo van het uitzoeken van die regeltjes trouwens...blegh! Maar gaat wel om geld, dus moet wel he. Het is belachelijk maar waar dat het cb dan in de knoei komt met hun eigen planning en dat ze dat soms belangrijker lijken te vinden...Maar gelukkig is je meisje er goed vanaf gekomen. En fijn dat je zulke goede artsen enz hebt! Ruilen? Gelukkig kom ik er nooit. @Roeltje: Fijn dat storm zo opknapt! @Meloen: Wat leuk dat Julia en Matthijs samen op de fot zijn geweest! Ik wil ook nog een afspraak maken om mooie foto's van Milan te laten maken, maar ook dat vergeet ik steeds. @Jolinde: Wat maf dat je pas over een hele maand weer hoeft! Wel raar hoor! @Doortje: Wat lastig dat Sara nog niet goed uit de fles drinkt. Wel bij jou of bij niemand? Wat is P&O? Vind het opzich wel netjes van je werk dat ze mee proberen te denken over eerder naar huis gaan enzo! Maar snap dat je zelf even niet meer weet hoe nu verder. Je hebt neem ik aan alle soorten en maten spenen nu wel geprobeerd? Sterkte en succes!! @Collo: Zie dat je al een nieuwe strijkijzer hebt gekocht! Leuk dat die vrouw dat zei zeg! @PSje: Dat opgesloten gevoel herken ik wel. Gelukkig heb jij nog wel de puf om dingen te doen, want zelfs dat heb ik nu niet meer...Ik hang dus idd wel de hele dag achter de pc en op de bank. Klets wel veel met Milan haha. Soms weet ik ook niet zo goed wat ik met Milan kan doen en dan ben ik bang dat het allemaal te saai voor hem is wat ik doe. Dus dan wil ik iets nieuws verzinnen, maar weet ik niet wat...Maar snap wel dat je het zat bent om steeds dezelfde mensen om je heen te hebben. Gelukkig werk je wel af en toe. Hoeveel uur per week ongeveer trouwens?